E39 525D turborõhud paika.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Eastsider
Huviline
Postitusi: 268
Liitunud: 26.10.2005 14:53 02

E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas Eastsider »

Oleks vaja inimest tartus/võrus kes turbo aktuaatori varda reguleerimisega hakkama saaks. Peale turbo vahetust pole autol õiget minekut, rahulikult vajutades on minek mingil määral olemas, kuid kõvemini kiirendades viskab musta ja ei liigu. EIle käisin diagnostikas, veakoodid puuduvad ja turbo puhub ilusti koormuse all üle 2 bari aga auto ei liigu.

Niisama silma järgi seda ilmselt teha ei saa, niiet peaksid ka diagnostikaseadmed olemas olema.
Kasutaja avatar
Algu
Huviline
Postitusi: 267
Liitunud: 20.04.2005 21:57 31
Asukoht: Jõgeva

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas Algu »

Pigem üle 1 bari.
BMW-See On Auto
Eastsider
Huviline
Postitusi: 268
Liitunud: 26.10.2005 14:53 02

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas Eastsider »

Sai autole hooldus tehtud ning korra arvuti ka külge pandud. Enamasti liigub esimese 3 käiguga ilusti, samas maantee peal on 150 sein ees, hetkelise kulu näidik tilbendab kuskil 10-15l vahel ja rohkem kütet peale ei anta.

Arvuti näitab, et rõhk läheb liiga suureks ja ilmselt läheb mootor safe mode-i.

Kogu jama algas peale seda, kui eelmine turbo õhtale läks ning sai uus (kasutatud) tellitud, peal olid kirjad, et tegu 530d turboga. Kas oleks pidanud eelmise turbo pealt aktuaatori selle peale ümber tõstma? Või peaks aktuaatori varda reguleerimisega ka rõhu paika saama?
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas TimoA »

Kui turbo on terve siis saab kindlasti selle varda reguleerimisega rõhu paikka panna. aga selle jaoks on sul gt1 vaja.. ühesõnaga sul on vaja venda kes teab mis teeb. ise enda autol kunagi tegin, ja siiani toimib kenasti.
Enam ei tee seda nii et, mina sul seda teha ei saa. Aga põhimõtteliselt on see võimalik jah :)
Kasutaja avatar
Oldirty
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 18.11.2011 19:15 40

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas Oldirty »

Ma tean kellel on GT1 võrus aga vaevalt ta turbo reguleerimist teinud on. Kui kuskil mõned õpetused oleksid siis saaksid äkki asja ka. :)
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1953
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas teet82 »

GT1 on riistvara, DIS on tarkvara..
Ma mõtlesin, et mul on ainuke GT1 Võrumaal :shock:
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas toivoku »

Vaja ju tegelikult ainult rõhukella millega keerata rõhk sobivaks,et ei tekkiks fuel cuti :)
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1953
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas teet82 »

Mina sellel autol viimati kallal käisin GT1-ga ja mingit turborõhu veakoodi nägin, registreeritud natuke peale 3000 pööret..
Seejärel tegin osaliselt läbi DIS-i "test mooduli" turborõhu kontrollimiseks. Esimene samm seisva mootoriga oli ok, turborõhk võrdne atmosfäärirõhuga. Teisel testil 3500 pöörde juures oli "sollwert" umbes 1400mbar, "istwert" umbes 2000mbar. Ehk kui DIS-i uskuda, on erinevus rohkem kui 0,5 bar-i :?
Kas selline "sollwert" on muidu reaalne kohapeal pöördeid hoides?
Kasutaja avatar
Oldirty
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 18.11.2011 19:15 40

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas Oldirty »

teet82 kirjutas:GT1 on riistvara, DIS on tarkvara..
Ma mõtlesin, et mul on ainuke GT1 Võrumaal :shock:
Ei ole ainuke järelikult :cool:
Eastsider
Huviline
Postitusi: 268
Liitunud: 26.10.2005 14:53 02

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas Eastsider »

Eks mõnipäev peaks asja uuesti läbi tegema. Arvangi, et probleem võib olla selles, et peale läks 530d turbo ja rõhk võib liiga suureks minna. See koht, kus vahetati, pani asja lihtsalt külge ja ütles, et mine sõida, mingit seadistamist või isegi diagnostikat, kas asi toimib, ei tehtud.

Algul ei liikunud üldse ja toss mattis kogu tänava enda alla, kuna summuti oli korralikult õli täis, mida eelmise turbo laiali lendamisega sinna kõvasti sattunud oli.

Kas idee poolest saaks rõhud nii paika ajada, kui aktuaatori varrast keerata ja DIS-iga kontrollida ning seni jebida kuni enam-vähem paika saab.
Eastsider
Huviline
Postitusi: 268
Liitunud: 26.10.2005 14:53 02

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas Eastsider »

Teet82 võttis täna asja ette ning sai põhimõtteliselt probleemist jagu. Protsess ise oli korralik jebimine. Kui varem liikus kuni 3000 pöördeni, siis nüüd kuskil 2500 pöörde peal korralik minek algab ja kestab kuni lõpuni. Täiesti ideaalselt paika ei saanud, ikka on u 0.2 bar rohkem, kui tarvis, kuid probleeme enam ei esine ja aju ei lähe enam suurel kiirusel safe mode.

Samas tundub, et kunagi (eelmise turboga) liikus madalatel pööretel natuke paremini kui praegu. Kas võib olla, et geomeetria on kinni jäänud? Isegi kui aktuaatori varras lahti võtta, saab hooba maksimaalselt 5mm liigutada kui sedagi. See, et rõhku on 0.2 bar rohkem kui tarvis, isegi kui aktuaatori varras maksimaalselt välja keerata ja see, et alla 2500 pöörde eriti minekut pole viitaks justkui sellele, et geomeetria on lahtises asendis kinni/peaaegu kinni jäänud.

Ma arvan. et varda pikemaks tegemisega saavutasime selle, et geomeetria on koguaeg avatud asendis, enne oli kuskil vahepeal. Seepärast alla 2500 pöörde minekut ei ole, kuid siis tuleb järsku jõud taha. Nt niiskel asfaltil kiirendades võtab siis ratta ringi.

Ilmselt tuleb millalgi turbo maha kiskuda ja geomeetria puhastus ette võtta.
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas TimoA »

Varras peaks liikuma üle alla vähemalt 1 sentimeeter, siis oleks nagu asi korralik.
See muidugi minu teadmiste mööda, Eks mõni targem ehk parandab mind, kui eksin.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1953
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas teet82 »

See 10mm peaks olema õige, nii WDS kui DIS annavad sama väärtuse. Kui kohapeal gaasi anda, siis see varras praktiliselt ei liikunud. Kui DIS-iga aktiveerida, siis mingil määral liikus. Aga väga kehvasti paistab see koht ja silmaga raske hinnata, kas oli vähemalt 10mm.
Võtsime aktuaatori ka korraks küljest, sest ei saanud mutreid liikuma muidu. Siis sai käega seda hooba katsutud ja tundus, et mingi lõtku jagu ainult liikus..
Käisime ka proovisõitu tegemas GT1-ga. Täisgaasiga kiirendades püsib rõhk tükk aega umbes 1300mbar juures ja siis hüppab järsult üle 2000mbar ja kasvab kuni 2500mbar. DIS-i "sollwert" on aga täisgaasiga kiirendades algusest peale umbes 2000mbar. Ehk siis geomeetria tõesti kinni jäänud :?

Mille järgi muidu õige reguleerida oleks? Kas proovisõit või kohapeal pöördeid hoides?
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas TimoA »

turborõhu sättimiseks on lausa ju test modul olemas seal DIS-is. Mina tegin selle järgi.
kui selle läbib siis on kõik korras, põhimõtteliselt kui miskit ka väga valesti on, siis võiks ka veateade sise jääda turborõhu kohta.
Eastsider
Huviline
Postitusi: 268
Liitunud: 26.10.2005 14:53 02

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas Eastsider »

Proovisime sellega, kuid kuidagi paika ei saanud, kõik sümptomid viitavad sellele, et geomeetria on kinni jäänud. Alguses oli kuskil vahepeal ning üle 3000 pöörde jõudu ei olnud. Proovisime kiiremini ka sõita, 140 peal viskas veakoodi, et rõhk liiga kõrge ja nagu piiraja oli peal, kiiremini ei liikunud, ilmselt viskas mootori limp mode. Lisaks viskas niimoodi kiirendades pidevalt korraliku musta pahvaka üles. Täisgaasiga oli võimatu kiirendada, kui pöörded 3000ni jõudsid hakkas venitama ja musta pilv oli taga ning auto lihtsalt ei kiirendanud

Kui varda pikemaks tegime oli geomeetria koguaeg lahti, alla 2500 pöörde tõmmet ega rõhku polnud, siis lööb järsku rõhu üles ja hakkab liikuma. Nii jooksis ilusti 190 välja, rohkem ei julgenud proovida. Samas DIS näitas ikkagi et rõhk on umbes 0.2 bar liiga suur, olenemata sellest, kuidas reguleerisime, seda paremaks ei saanud. Musta enam ei viska ja peale 2500 pööret liigub väga korralikult. Mootor limp mode ka ei lähe, isegi kui rohkem valu anda. Peale varda pikemaks tegemist liikus see veel vähem, ilmselt polnud lihtsalt enam rohkem kuhugi liikuda.


Kohapeal näitas üldse, et u 1000 mbar asemel on 3500 pöörde peal ~1600 mbar, olenemata sellest, kuidas reguleerisime.

Proovisime geomeetriat niisama liigutada, liigub alla 5mm kui sedagi, tundub, et liigub ainult mingi lõtku jagu.

Lugesin kellegi foorumipostitusi, kellel olid täpselt samad sümptomid ning asi oli geomeetrias.

Siin on õpetus geomeetria puhastamiseks:
http://forum.bmw5.co.uk/topic/51558-tur ... ntry533095" onclick="window.open(this.href);return false;

Millised tihendid peale turbo maha ja lahtivõtmist vahetamist vajavad ja kust neid saada võiks?
Eastsider
Huviline
Postitusi: 268
Liitunud: 26.10.2005 14:53 02

Re: E39 525D turborõhud paika.

Postitus Postitas Eastsider »

Saaga jätkub. Teet 82 oli nõus asja ette võtma ning saigi turbo geomeetria puhastamiseks maha kisutud, ning lahti tehtud. Eks seal oli tahma ka korralikult, kuid tegelik probleem on hoopis selles, et miski on kunagi läbi turbo käinud, ning geomeetria labad on pihta saanud. Proovisime siis kõige hullemaid viilida pealt natuke, enamiku saime liikuma kuid paar tk kippusid ikka kinni jääma.

Näha oli, et sellist kantossi paikamist pole mõtet ette võtta ning tuleb teise turbo pealt uus geomeetria osa.
Kuumaosa tiivik on ka natuke pihta saanud millegagi, kuid paistab muidu suheliselt hästi toimetavat. Muus osas tundub ka kõik hästi, lõtke jms jama ei ole.

Kas kuumaosa tiivikut on võimalik vahetada, või tuleb peale seda ka tasakaalustada? Ise arvasin, et tasakaalustada tuleb siis, kui puksid, võll jms lahti võtta, kuid samas ei tea ma autode remondist suurt midagi.

Kui ei ole vaja tasakaalustada, läheks uus tiivik, kui on, siis vana.
Vasta