E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Tere,
Probleem selline, et kui auto käima panen siis raputab kogu auto päris tugevalt umbes 30sek ja siis töötab normaalselt. Vahet pole kas suvi või talv või mis ilm väljas. Samas ei tee seda kogu aeg vaid umbes 7/10 ja samas on juhtunud, et ka soe mootor teeb samamoodi kui käima panna aga seda juhtub väga harva, vahest 1/50 käivitamisest vms.
Päris täpselt ei tea millal probleem ilmnes kuid tundub, et peale seda kui vahetasin, õli, mootori õhufiltri, küünlad, bensufiltri, salongifiltri. Samas ei tahaks neid asju ka uuesti vahetama hakata ja selle autoga olin enne seda hooldust sõitnud väga vähe seega võis see probleem ka enne olla.
Endal tundub selline tunne nagu oleks pöördeid külmalt vähe sest kui natuke gaasi anda kaob rappumine ära.
Kui külm mootor käima panna siis hoiab pöördeid umbes 1100 peal kõigest 15sek ja siis langeb 700 peale.
Oleks tänulik kui keegi oskab midagi kommenteerida, võite ka head kohta soovitada kus diagnostikat teha eeldades, et seal see viga ikka välja tuleb.
Lisan ka veel nii palju, et mingi aeg tekkis juurde ka selline asi, et sooja mootoriga ja koha peal seistes kostab mootori häälest selline ühtlane ja stabiilne pöörete kõikumise hääl, ühes ja samas taktis, samas pöörete seier ei kõigu. Ka auto tagant sumpsist väjuvat häält kuulates on sama takt sees, ei saagi aru kas pöörded langevad või tõusevad või mis hääl see on.
Sõites mingeid anomaaliaid ei ole.
Ivo
Probleem selline, et kui auto käima panen siis raputab kogu auto päris tugevalt umbes 30sek ja siis töötab normaalselt. Vahet pole kas suvi või talv või mis ilm väljas. Samas ei tee seda kogu aeg vaid umbes 7/10 ja samas on juhtunud, et ka soe mootor teeb samamoodi kui käima panna aga seda juhtub väga harva, vahest 1/50 käivitamisest vms.
Päris täpselt ei tea millal probleem ilmnes kuid tundub, et peale seda kui vahetasin, õli, mootori õhufiltri, küünlad, bensufiltri, salongifiltri. Samas ei tahaks neid asju ka uuesti vahetama hakata ja selle autoga olin enne seda hooldust sõitnud väga vähe seega võis see probleem ka enne olla.
Endal tundub selline tunne nagu oleks pöördeid külmalt vähe sest kui natuke gaasi anda kaob rappumine ära.
Kui külm mootor käima panna siis hoiab pöördeid umbes 1100 peal kõigest 15sek ja siis langeb 700 peale.
Oleks tänulik kui keegi oskab midagi kommenteerida, võite ka head kohta soovitada kus diagnostikat teha eeldades, et seal see viga ikka välja tuleb.
Lisan ka veel nii palju, et mingi aeg tekkis juurde ka selline asi, et sooja mootoriga ja koha peal seistes kostab mootori häälest selline ühtlane ja stabiilne pöörete kõikumise hääl, ühes ja samas taktis, samas pöörete seier ei kõigu. Ka auto tagant sumpsist väjuvat häält kuulates on sama takt sees, ei saagi aru kas pöörded langevad või tõusevad või mis hääl see on.
Sõites mingeid anomaaliaid ei ole.
Ivo
- taff911
- Huviline
- Postitusi: 961
- Liitunud: 13.12.2005 18:42 09
- Peamine sõiduk: BMW X5 F15 40D 2015
- Asukoht: Viimsi
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Võiks kahtlustada, et mõni süütepool ei toimi vahepeal korrektselt 

Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
No tavaline diagnost hõlmab endas vigade lugemist. Mootoril (kui on võimalik) on võimalik vaadata ka natukene jooksvaid andmeid, kuid tavaliselt nendest on vähe abi vea leidmisel, õhulugeja/termostaadid/pritsenurk vms diislil.
Polegi kursis, kas annab teha "sügavamat" diagnoosi e39'le, mis vigadest välja pole võimalik lugeda.
Rohkem juhtub seda, et on küll viga kirjas, aga probleem on mujal.
Polegi kursis, kas annab teha "sügavamat" diagnoosi e39'le, mis vigadest välja pole võimalik lugeda.
Rohkem juhtub seda, et on küll viga kirjas, aga probleem on mujal.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Selle mootori hääle kohta (see kõikumine). Kui istmesoojendus ja kliima tagant ära võtta kaob see ära ja kõik on ühtlane, (eriti oli tunda istmesoojendusega.) seega tekib see hääl kui mootor saab rohkem kuuma koha peal tiksudes.
Kas see on normaalne? Vihjeks nii palju, et UM vahetas geneka rihma sel sügisel kuna vana olevat olnud räbal.
Kas see on normaalne? Vihjeks nii palju, et UM vahetas geneka rihma sel sügisel kuna vana olevat olnud räbal.
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Bensiiniga pole palju kokku puutunud, kuid kui probleem on just tühikäigul,
siis pensukal oli vist mingi tühikäigumootor/klapp vms.
Vast see ei lase õigesti tiksuda tühjalt, ainult madalal koormusel asi töötab enamvähem vms.
siis pensukal oli vist mingi tühikäigumootor/klapp vms.
Vast see ei lase õigesti tiksuda tühjalt, ainult madalal koormusel asi töötab enamvähem vms.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
No tühikäigul on ka jah, kuid samas teeb seda ka siis kui D on sees ja seisan nt. valgusfoori all. Nii kui sõitma hakkan siis on kõik ok.
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Inglise keeles on rohkem juttu sellest ja mõni on vahetanud küünlad ja viga on kadnud. Minul vahetati küünlad ja viga tekkis. **** väga ei tahaks jälle uusi küünlaid osta.
Samas üks mees täpselt sama veaga vahetas ära MAF sensori (eeldan et see on õhulugeja "Mass Air Flow") ja sai asjad korda.
Samas üks mees täpselt sama veaga vahetas ära MAF sensori (eeldan et see on õhulugeja "Mass Air Flow") ja sai asjad korda.
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Võta pistik lahti, vaata kas tuleb erinevus sisse.
Õhulugejat saab jälgida diagnostikaseadmega, AGA, kui see stabiilselt 5% mööda näitab, siis
on suht hull aru saada, et see tiba valetab vms.
Õhulugejat saab jälgida diagnostikaseadmega, AGA, kui see stabiilselt 5% mööda näitab, siis
on suht hull aru saada, et see tiba valetab vms.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Teen vast täna ära selle toimingu:
http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... stcount=10" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaatan kas aitab kuna kütusekulu on ka tiba suurem kui vaja (ajasin talve kaela muidu).
Kui selle pistiku lahti ühendan kas siis peaks normaalselt töötama või mis moodi siis peaks mootor töötama?
http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... stcount=10" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaatan kas aitab kuna kütusekulu on ka tiba suurem kui vaja (ajasin talve kaela muidu).
Kui selle pistiku lahti ühendan kas siis peaks normaalselt töötama või mis moodi siis peaks mootor töötama?
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Sügavalt kahtlen õhumassianduri (HFM) "puhastamise" mõttekuses. Seal ei ole midagi puhastada. Sellel anduril on diagnostikafunktsioon, millega signaali tõesust hinnata. Vähetõenäoline, et kirjeldatud vigade puhul põhjus HFMis on. Pigem põhjustab pöörete lainetamist/loopimist tühikäiguregulaator. Ma ei tea kui tugev või häiriv see on, aga vanal autol pole majanduslikult mõttekas kõiki riukaid välja juurida. Mootori raputamine on suure tõenäosusega süüteprobleem. Ma alustaks sellest.
Sõidurõõm
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Ära jah hakka kohe puhastama. Võta pistik lahti, vaata kas on mingi erinevus. Siis võib lahti teha ja lihtalt vaadata, kui seal ei ole massiliselt õline/tolmukiht niidikesel peal, siis parem mitte puutuda, see on väga hell asi.
Tühikäigumootor (ehk siis tegelikult tühikäigu õhuklapp) on minu pakkumine.
Tühikäigumootor (ehk siis tegelikult tühikäigu õhuklapp) on minu pakkumine.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Kuna toiming on niivõrd lihtne ja võrdlemisi odav, siis tegin selle eile ära aga nagu te arvasite oli kasutegur null. Midagi ei muutunud ja ausalt öeldes oli see sensor ja kogu korpus seest ka väga puhas.
Enne seda veel võtsin pistiku lahti ja panin käima, nagu ei raputanud enam, täna õhtul proovin uuesti kui auto on päeva seisnud külmas.
Svenp. Auto pole just teab mis vana, 10a vana viiene bmw võiks ju siiski olla korras, pealegi olen ma paras autopede ja mul on ka kõik vanad raiped olmnud korras ja puhtad
Samas võimalik, et panen hoopis müüki, natuke hirmutavad need UM'i remondiarved mis autoga kaasa sain ja no selline tunne on, et 1eek = 1km remondi peale. vahetatud kliima, reostaat, abs, amort, õõts, kettad, (pealegi kui ostisn vahetasin ise uuesti kõik 4 ketast, juba jälle läbi...)ja seda kõik tsekkide järgi veel enne kui auto 70k sõidetud sai. Selles mõttes ikka väga õnnetu auto küll.
Samas tuttav ostis 5a tagasi sama aasta (2003) universaali ja sõidab siiani, ja pole seal suurt midagi juhtunud seega eks see lagunemine on ikka kasutuses ka kinni.
Aga üldiselt need vead on suht väikesed ja eks kunagi saab diagnostikasse ka mindud ja siis näis. Auto ise muidu sõidab väga hästi.
Enne seda veel võtsin pistiku lahti ja panin käima, nagu ei raputanud enam, täna õhtul proovin uuesti kui auto on päeva seisnud külmas.
Svenp. Auto pole just teab mis vana, 10a vana viiene bmw võiks ju siiski olla korras, pealegi olen ma paras autopede ja mul on ka kõik vanad raiped olmnud korras ja puhtad

Samas võimalik, et panen hoopis müüki, natuke hirmutavad need UM'i remondiarved mis autoga kaasa sain ja no selline tunne on, et 1eek = 1km remondi peale. vahetatud kliima, reostaat, abs, amort, õõts, kettad, (pealegi kui ostisn vahetasin ise uuesti kõik 4 ketast, juba jälle läbi...)ja seda kõik tsekkide järgi veel enne kui auto 70k sõidetud sai. Selles mõttes ikka väga õnnetu auto küll.
Samas tuttav ostis 5a tagasi sama aasta (2003) universaali ja sõidab siiani, ja pole seal suurt midagi juhtunud seega eks see lagunemine on ikka kasutuses ka kinni.
Aga üldiselt need vead on suht väikesed ja eks kunagi saab diagnostikasse ka mindud ja siis näis. Auto ise muidu sõidab väga hästi.
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Enamus juppe, mis sa vahetanud oled, on ju kuluosad. Järgmine, kes auto ära ostab, saab endale korras auto ja sõidab muretult edasi.
Kõhutunne ütleb, et läbi on kas mõni süütepool või küünal. Aga seda ei tasu tõena võtta. Minekäi kuskil normaalses kohas diagnostis, ja saad kohe teada, mis autol viga. Siin foorumiski on päris palju tegelasi, kes diagmosti teevad.
Kõhutunne ütleb, et läbi on kas mõni süütepool või küünal. Aga seda ei tasu tõena võtta. Minekäi kuskil normaalses kohas diagnostis, ja saad kohe teada, mis autol viga. Siin foorumiski on päris palju tegelasi, kes diagmosti teevad.
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Selle auto puhul paraku jah.fisher kirjutas:Enamus juppe, mis sa vahetanud oled, on ju kuluosad.
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Kaevaks vana teema üles kuna lahendust pole leidnud ja asi on hullemaks läinud.
Nimelt sureb auto nüüd esimese külma käivitusega välja.
Tegelikult suri ka varem välja kuid siis leidsin lahenduse sellest, et hoidsin süüdet sees seni kuni turvapadja tuli kustus ehk siis 2-3sec ja siis käivitus ja töötas ilusti. Ei olnud mingit probleemi seda teha, paraku hetkel sellest enam ei aita ja külmkäivitades auto puterdab umbes 1sec ja sureb välja, teine käivitus kohe otsa ja auto käivitub ja töötab hästi (kui see värin välja arvata, pöörded ei kõigu ainult väristab).
Mainin veel nii palju, et see viga esineb ainult siis kui auto on üle öö seisnud, töö juures 10h seismisest veel ei piisa.
Diagnostika viga ei leidnud ja ka ei oska keegi midagi pakkuda. Lääne foorumid tegelikult seda probleemi täis kuid ühest lahendust pole ja üldjuhul polegi keegi veel lahendust leidnud.
Kas tahab mõni pädev mees auto käsile võtta ja asja korda teha? Kindlasti leiame ka soliidse tööraha.
Nimelt sureb auto nüüd esimese külma käivitusega välja.
Tegelikult suri ka varem välja kuid siis leidsin lahenduse sellest, et hoidsin süüdet sees seni kuni turvapadja tuli kustus ehk siis 2-3sec ja siis käivitus ja töötas ilusti. Ei olnud mingit probleemi seda teha, paraku hetkel sellest enam ei aita ja külmkäivitades auto puterdab umbes 1sec ja sureb välja, teine käivitus kohe otsa ja auto käivitub ja töötab hästi (kui see värin välja arvata, pöörded ei kõigu ainult väristab).
Mainin veel nii palju, et see viga esineb ainult siis kui auto on üle öö seisnud, töö juures 10h seismisest veel ei piisa.
Diagnostika viga ei leidnud ja ka ei oska keegi midagi pakkuda. Lääne foorumid tegelikult seda probleemi täis kuid ühest lahendust pole ja üldjuhul polegi keegi veel lahendust leidnud.
Kas tahab mõni pädev mees auto käsile võtta ja asja korda teha? Kindlasti leiame ka soliidse tööraha.
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Puhasta tühikäiguklapp/tühikäigu mootor - kuidas keegi nimetab, ära. Asub sisselaske kollektori all, http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ld_system/" onclick="window.open(this.href);return false; , pildil detail nr 8. Sees olev pöördklapp peab liikuma ilma igasuguse takistuseta, torud peavad puhtad olema. Kahel bmw-l (e34 520 ja e39 525) olen puhastanud, mõlemil sai tühikäik sellega korda.
Soodne rehvivahetus Tartu lähedal, kel huvi, siis PS.
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Kas tühikäigu klapi probleemi puhul ei peaks tühikäik kogu aeg jamama, mitte ainult külmalt?
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Karterituulutus (koos voolikutega) läheb järgmine nädal vahetusse (profülaktika mõttes) eks siis vaatab edasi. kas see regulaator on ka seal komplektis või tuleb see veel eraldi vahetada?
Foorumitest lugedes on nii mõnigi vahetanud neid Vanose tihendeid kuid mitte kõigil pole viga selles olnud, kuid eks need tuleb järgmisena üle vaadata.
Jube narr ongi niimoodi juppe vahetada kuna kuidagi ei tea kus tegelikult viga on.
Foorumitest lugedes on nii mõnigi vahetanud neid Vanose tihendeid kuid mitte kõigil pole viga selles olnud, kuid eks need tuleb järgmisena üle vaadata.
Jube narr ongi niimoodi juppe vahetada kuna kuidagi ei tea kus tegelikult viga on.
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Kas kellegi korras (või uut) Õhulugejat oleks laenuks anda (testimiseks) paariks päevaks.
Sobivuse korral ostaks ära.
Piisab sellest kui õhulugeja tagant ära võtta ja auto käivitub ilusti ja rappumine puudub täielikult.
Sobivuse korral ostaks ära.
Piisab sellest kui õhulugeja tagant ära võtta ja auto käivitub ilusti ja rappumine puudub täielikult.
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Karteri tuulutus uus koos voolikutega. Rappumine alles, käima läks täna normaalselt, eks pikema aja peale vaatame kas käivitusprobleemid on nüüd kadunud.
EDIT: Ühesõnaga midagi pole muutunud, käivitades puterdab sekundi, kaks ja siis hiljem rappub 20sec.
EDIT: Ühesõnaga midagi pole muutunud, käivitades puterdab sekundi, kaks ja siis hiljem rappub 20sec.
Viimati muutis Ivo81, 08.08.2013 08:15 55, muudetud 1 kord kokku.
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Arvutiga on võimalik ju kontrollida mootori käiguühtlust mille tulemusel annab ka kinnitada nukkvõllide ajastuse korrektsust.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Re: E39 525i, mootor raputab külmalt 20-30sec
Käivitus probleemist sain lahti tänu Truumu Diagnostikale.
Viga oli Bensiinifiltris, see sama mis lasin panna kui auto ostsin, heas usus vahetasin ära ja näe mis välja kukkus. Ei teagi mis firma oma see oli, infot ei saanud aga nüüd Hengsti filter ja kõik toimib nii nagu peab.
Ehk siis rõhk langes ja käivitamisel ei saanud kütust kätte.
Samas see värin on endiselt alles seega need probleemid omavahel seotud ei olnud.
Viga oli Bensiinifiltris, see sama mis lasin panna kui auto ostsin, heas usus vahetasin ära ja näe mis välja kukkus. Ei teagi mis firma oma see oli, infot ei saanud aga nüüd Hengsti filter ja kõik toimib nii nagu peab.
Ehk siis rõhk langes ja käivitamisel ei saanud kütust kätte.
Samas see värin on endiselt alles seega need probleemid omavahel seotud ei olnud.