E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Ja veel üks asi, küll haruldasem, aga läbi võib olla ka magnetrõngas.
Diagnoosida on seda üsna vastik, vaja ratta laager vahetada või
spets seadmega kontrollida või terve ajuga (seda ma ka kasutangi,
saab kohe teada andur+juhe+magnetrõngas).
Diagnoosida on seda üsna vastik, vaja ratta laager vahetada või
spets seadmega kontrollida või terve ajuga (seda ma ka kasutangi,
saab kohe teada andur+juhe+magnetrõngas).
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Ja teadmiseks teistele. siis selles rõngas pole magnetiga midagi tegemist. pigem ikka andur tekitab magnetvälja.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4509
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Kui on kahtlus, et aju rikkis, siis saab autopoolse pistiku vastavatelt klemmidelt kontrollida, kas viga ikkagi väljaspool(anduris, juhtmetes või pistikus).
Aju küljes oleval pistikühendusel vastavate rattaandurite klemmide testimisel saab diooditesti abil selgeks, kas aju on rikkis või mitte.
Rikkis ajuga võib jäädagi rattaandurit vahetama, pane sinna kas originaal või mitte.
See probleem on levinud alates 09/1998 toodetud isenditel.
Aju küljes oleval pistikühendusel vastavate rattaandurite klemmide testimisel saab diooditesti abil selgeks, kas aju on rikkis või mitte.
Rikkis ajuga võib jäädagi rattaandurit vahetama, pane sinna kas originaal või mitte.
See probleem on levinud alates 09/1998 toodetud isenditel.
tel. 51 949 859
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Kas mittetoimiv abs võib põhjustada käigukasti avariireziimi?
Paar nädalat tagasi hakkas abs ja veojõud jamama, kord toimib kord mitte, mõnikord
töötab terve päeva. Selge, et mõni andur läbi aga nüüd on hakanud ka kast avariisse minema,
iga päevaga järjest tihedamini. Kui abs toimib siis harvem aga kui tule põlema lööb siis tihedamini,
mõnikord mõlemad koos. Kast muidu vahetab kõiki käike väga hästi.
Olen varemgi kaks korda andureid vahetanud (originaalid) aga sellist jama pole olnud.
E39 528 96a automaat
Paar nädalat tagasi hakkas abs ja veojõud jamama, kord toimib kord mitte, mõnikord
töötab terve päeva. Selge, et mõni andur läbi aga nüüd on hakanud ka kast avariisse minema,
iga päevaga järjest tihedamini. Kui abs toimib siis harvem aga kui tule põlema lööb siis tihedamini,
mõnikord mõlemad koos. Kast muidu vahetab kõiki käike väga hästi.
Olen varemgi kaks korda andureid vahetanud (originaalid) aga sellist jama pole olnud.
E39 528 96a automaat
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Mõju on olemas, sest veojõukontrolleri töö algoritmis on abs anduri info katkendlik, mis omakorda võib seetõttu aktiviseerida nn staatilise oleku (avariireziimi). Täpsem teave selgub muidugi arvutiga vaadates.
ahto85 kirjutas:Kas mittetoimiv abs võib põhjustada käigukasti avariireziimi?
Paar nädalat tagasi hakkas abs ja veojõud jamama, kord toimib kord mitte, mõnikord
töötab terve päeva. Selge, et mõni andur läbi aga nüüd on hakanud ka kast avariisse minema,
iga päevaga järjest tihedamini. Kui abs toimib siis harvem aga kui tule põlema lööb siis tihedamini,
mõnikord mõlemad koos. Kast muidu vahetab kõiki käike väga hästi.
Olen varemgi kaks korda andureid vahetanud (originaalid) aga sellist jama pole olnud.
E39 528 96a automaat
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Tere!
Äkki keegil oli nii nagu mul on. Põleb abs tuli, diagnostika näitas esi vasak abs anduri viga, sai vahetatud aga tuli ikka põleb ja abs ning ASC ei tööta auto on e39 2001a. Samal ajal kadus ka abs, aga vahepeal töötab ta uuesti, ei saanudki aru millest see sõltub. Jamama hakkas suvel.
Ps. Kui äkki keegi oskab öelda kus Ida-Virumaal taastatakse õõtshoovad siis andke palun märku
Äkki keegil oli nii nagu mul on. Põleb abs tuli, diagnostika näitas esi vasak abs anduri viga, sai vahetatud aga tuli ikka põleb ja abs ning ASC ei tööta auto on e39 2001a. Samal ajal kadus ka abs, aga vahepeal töötab ta uuesti, ei saanudki aru millest see sõltub. Jamama hakkas suvel.
Ps. Kui äkki keegi oskab öelda kus Ida-Virumaal taastatakse õõtshoovad siis andke palun märku
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Juhtmestik, kõik 4 ratast (!) Kas orig. andur või B paigaldatud? Andurid kindlalt pesas, et rõngale ühtlaselt väljana mõjuda?
Vabalt võib mõni teine andur samuti (nüüd) mitte töötada ja seda on mõttekas näiteks diag. kaabliga jooksvalt jälgida.
Vabalt võib mõni teine andur samuti (nüüd) mitte töötada ja seda on mõttekas näiteks diag. kaabliga jooksvalt jälgida.
Tofast kirjutas:Tere!
Põleb abs tuli, diagnostika näitas esi vasak abs anduri viga, sai vahetatud aga tuli ikka põleb ja abs ning ASC ei tööta auto on e39 2001a. Samal ajal kadus ka abs, aga vahepeal töötab ta uuesti, ei saanudki aru millest see sõltub.
-
- Huviline
- Postitusi: 485
- Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
- Peamine sõiduk: BMW 330 XD
- Asukoht: Tartu
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Krdi kahtlane on see ka,et ei ABS ega ASC tuliei põle armatuuris,nupu valgustus mu arust töötab koguaeg
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Ja jamab sul kindlasti kumbki esimestest anduritestahto85 kirjutas:Kas mittetoimiv abs võib põhjustada käigukasti avariireziimi?
Paar nädalat tagasi hakkas abs ja veojõud jamama, kord toimib kord mitte, mõnikord
töötab terve päeva. Selge, et mõni andur läbi aga nüüd on hakanud ka kast avariisse minema,
iga päevaga järjest tihedamini. Kui abs toimib siis harvem aga kui tule põlema lööb siis tihedamini,
mõnikord mõlemad koos. Kast muidu vahetab kõiki käike väga hästi.
Olen varemgi kaks korda andureid vahetanud (originaalid) aga sellist jama pole olnud.
E39 528 96a automaat
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
E38 10.1998. m52b28tu aut.
ABS ja ASC tuled põlevad.
Diagnost näitab (ainsaks) veaks ABS VALVE RELAY.
Kas oskab keegi öelda kus see andur asub?
Kas võib seda viga põhjustada ka miski muu?
Terv. Tarmo
ABS ja ASC tuled põlevad.
Diagnost näitab (ainsaks) veaks ABS VALVE RELAY.
Kas oskab keegi öelda kus see andur asub?
Kas võib seda viga põhjustada ka miski muu?
Terv. Tarmo
BMW E38 728ia viewtopic.php?f=4&t=152481
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Sellist andurit pole eraldi masinal.. Küll on aga abs ploki sees olemas releed mis solenoide liigutavad.. Sul nimelt ühe solenoidi viga näitabki.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Oma lollus
Enne soome minekut võtsin kaitsme välja, peale anduri vahetust läks meelest see tagasi panna.
Hetkel toimib kõik ilusti

Enne soome minekut võtsin kaitsme välja, peale anduri vahetust läks meelest see tagasi panna.
Hetkel toimib kõik ilusti

BMW E38 728ia viewtopic.php?f=4&t=152481
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
ooDDoo kirjutas:Ja jamab sul kindlasti kumbki esimestest anduritestahto85 kirjutas:Kas mittetoimiv abs võib põhjustada käigukasti avariireziimi?
Paar nädalat tagasi hakkas abs ja veojõud jamama, kord toimib kord mitte, mõnikord
töötab terve päeva. Selge, et mõni andur läbi aga nüüd on hakanud ka kast avariisse minema,
iga päevaga järjest tihedamini. Kui abs toimib siis harvem aga kui tule põlema lööb siis tihedamini,
mõnikord mõlemad koos. Kast muidu vahetab kõiki käike väga hästi.
Olen varemgi kaks korda andureid vahetanud (originaalid) aga sellist jama pole olnud.
E39 528 96a automaat
Jah üks esimene ja mõlemad tagumised. Uskumatu, et kolm andurit korraga läbi, tagumistel anduritel
mõlemal juhtme isolatsioon poolenisti läinud ja olid lühises.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
1. Andurit ennast saab diagnostis testida; selleks on eraldi positsiooni test.
2. BMW küljes kestavad orig. andurid ja ka kasutatud orig. andurit võib eelistada b osale.
2. BMW küljes kestavad orig. andurid ja ka kasutatud orig. andurit võib eelistada b osale.
InterFace kirjutas: /.../
näitab muidu tagumise parema anduri viga.
kes remondiga tegelevad? kallimad / odavamad kohad paluks nimetada.
ei taha romulast päris "uut" osta kuna **** seda teab kaua vastu peab.
neile kes hakkavad "vaheta ära" juttu kirjutama siis ütleb juba ette ära, et täpselt aasta aega tagasi vahetasin "tühja" 2 tagumist andurit ja rattalaagrid 00a 530D'ga ja tegelt oli aju viga - suht samade sümptomitega. ei viitsi enam uuesti anduritega jännata asjatult.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
1. Korralik diagnost tuvastab vea ja aju vea korral on erinevad sümptomid ja ka veakoodid;
pealegi andureid testitakse sõitva autoga eraldi diagnostika testi seadistustega - kas see on tehtud? Mis väärtused olid?
2. antud infos puudub igasugune teadmine selle kohta, et aju on vigane.
pealegi andureid testitakse sõitva autoga eraldi diagnostika testi seadistustega - kas see on tehtud? Mis väärtused olid?
2. antud infos puudub igasugune teadmine selle kohta, et aju on vigane.
InterFace kirjutas:1) ta näitab nagunii ka siis , et andur on läbi kui tegelt on aju
2) mind ei huvita mis andurid sinna lähevad või palju nad maksavad (näen hindu ka ise kuna siiamaani tegelesin varuosade müügiga) - loe uuesti mida ma küsisin. aju remondist on jutt!
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
http://www.bimmerfest.com/forums/showpost.php?p=4205801ttsys kirjutas:1. Korralik diagnost tuvastab vea ja aju vea korral on erinevad sümptomid ja ka veakoodid;
pealegi andureid testitakse sõitva autoga eraldi diagnostika testi seadistustega - kas see on tehtud? Mis väärtused olid?
2. antud infos puudub igasugune teadmine selle kohta, et aju on vigane.
InterFace kirjutas:1) ta näitab nagunii ka siis , et andur on läbi kui tegelt on aju
2) mind ei huvita mis andurid sinna lähevad või palju nad maksavad (näen hindu ka ise kuna siiamaani tegelesin varuosade müügiga) - loe uuesti mida ma küsisin. aju remondist on jutt!
Nagu näha saad sa ise kontrollida kas on aju või andur. Ja kui ei viitsi või ei oska mine Leho juurde. Tema proovib sulle teist aju autokülge.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Seletan vähe lahti oma ABS vea otsingu ja vaatame kas keegi siin oskab midagi pakkuda.
Auto 525d 2000 ja Bosch´i ABS moodul BMW koodi lõpuga 001
Diagnostika näitas varem parema esiratta anduri koodi ja HETKEL näitab vasaku esiratta anduri viga.
Sai mõõdetud ühtteist, kõigepealt siis mooduli pistikust, et kas anduritele toide peale läheb. Pistikult sai maha võetud kaas mis kaitseb kaableid ja niimoodi sai tagantpoolt mõõta pistikut mis on mooduli küljes pesas ilusti ja ühendatud. Süüde sisse ja mõõtma. Nimelt klemmid nr 13, 30, 28, 15 peaksid saatma 12V andurisse ja andur peaks saatma tagasi moodulile signaali (umbes 1,6-1,7 V) läbi klemmide 29,31,12,16. Kolme anduri ahelaga on korras aga vasaku esimese ratta ahelasse ei tule moodulist toitepinget 12V, seega ei tule andurist tagasi ka moodulisse signaali.
Pilt mooduli pistikust ja ka klemmide numeratsioon (pilt kuskilt netist).

Siin on tabel mõõtmistest mida eelpool lahti seletasin:

Nagu tabeli selgituses, siis ühele ahelale ei tule moodulist toitepinget.
Kuna palju on räägitud külmjoodetest moodulis, siis eeldasin, et tasub kontrollida. Nimelt on mul kunagi varem juba see moodul remondis käinud aastaid tagasi ja ma ei teadnud mis seal tehti vms, ainult mäletan et raha küsiti tugevalt. Võtsin siis mooduli kaane maha ja leidsin, et ongi kunagi joodetud uued sillad anduri ahelatele, asusin neid kontrollima.
Siin on netist leitud pilt lahtivõetud moodulist (mu mob. ei tee makropilte), sinine ring on ümber ABS andurite ahelate "sildadel" ja takistitel/dioodidel.

Joonistasin ka mingi skeemi sellest situatsioonist mooduli trükkplaadil olevate andurite ahelatest.
Skeemil on kollasena need kullatud plaadid ja mõõtepunktid A ja B:

Kõigepealt mõõtsin punktide A ja B vahel takistust, et näha kas imepeened "sillad" on korras ja kas takistid on võrdsed. Punkt A on terminalis klemm (kuhu pistiku sisse lükkad) ja B on takisti/dioodi teine pool. Asetades multimeetri + ja - kaableid mõlematpidi sain aru, et andurisse mineva toite otsa ees on diood mis laseb siis voolu läbi ühtepidi ainult ja andurist tuleva signaal läbib takistit. Kuna tulemused on nagu järgnevas tabelis, siis eeldan et ahelate takistid, dioodid ja ka imepeened "sillad" on terved. Katkestusi ei olnud ega ka lühist.

Okei tegin veel ühe mõõtmise, seekord siis pistiku terminalist mõõtsin iga anduri ahelat mõlematpidi. Ühtepidi näitasid kõik ahelad lõpmatust - diood. Ja teistpidi kui multimeetri + oli ühendatud signaali klemmiga ja - oli ühendatud toite klemmiga, siis sain takistuseks dioodi ja takisti summad + veel natuke juurde takistust - mis peaks olema seletatud sellega, et ahel läbib veel trükkplaati. Tulemused jällegi võrdsed enamvähem.

Kui ahelad on korras: takistite väärtus ligilähedane, dioodide väärtus ligilähedane, "sildadel" katkestusi ei esine, aga auto küljes ühendatuna ikka ei tule toitepinget vasaku esimese anduri klemmile nr 28, siis milles on viga? Oskab keegi läbi hammustada?
Moodulis kuskil mingi mikroskeem on otsustanud, et tema ei saada toidet klemmile 28 ?
Kas võin panna silla peale: näiteks parema esimese anduri toiteklemmilt nr 15 tõstaks ka toite klemmile nr 28 ? Või juhtub siis see, et 15-ndalt ahela toite tarbimine on 2x suurem ja kärssab ahel maha vms?
Loodan, et tuli arusaadav ja kui mina abi ei saa, siis selle selgituse järgi oskab ehk keegi teine vajadusel mõõta oma auto ABS aju seisukorda.
Auto 525d 2000 ja Bosch´i ABS moodul BMW koodi lõpuga 001
Diagnostika näitas varem parema esiratta anduri koodi ja HETKEL näitab vasaku esiratta anduri viga.
Sai mõõdetud ühtteist, kõigepealt siis mooduli pistikust, et kas anduritele toide peale läheb. Pistikult sai maha võetud kaas mis kaitseb kaableid ja niimoodi sai tagantpoolt mõõta pistikut mis on mooduli küljes pesas ilusti ja ühendatud. Süüde sisse ja mõõtma. Nimelt klemmid nr 13, 30, 28, 15 peaksid saatma 12V andurisse ja andur peaks saatma tagasi moodulile signaali (umbes 1,6-1,7 V) läbi klemmide 29,31,12,16. Kolme anduri ahelaga on korras aga vasaku esimese ratta ahelasse ei tule moodulist toitepinget 12V, seega ei tule andurist tagasi ka moodulisse signaali.
Pilt mooduli pistikust ja ka klemmide numeratsioon (pilt kuskilt netist).

Siin on tabel mõõtmistest mida eelpool lahti seletasin:

Nagu tabeli selgituses, siis ühele ahelale ei tule moodulist toitepinget.
Kuna palju on räägitud külmjoodetest moodulis, siis eeldasin, et tasub kontrollida. Nimelt on mul kunagi varem juba see moodul remondis käinud aastaid tagasi ja ma ei teadnud mis seal tehti vms, ainult mäletan et raha küsiti tugevalt. Võtsin siis mooduli kaane maha ja leidsin, et ongi kunagi joodetud uued sillad anduri ahelatele, asusin neid kontrollima.
Siin on netist leitud pilt lahtivõetud moodulist (mu mob. ei tee makropilte), sinine ring on ümber ABS andurite ahelate "sildadel" ja takistitel/dioodidel.

Joonistasin ka mingi skeemi sellest situatsioonist mooduli trükkplaadil olevate andurite ahelatest.
Skeemil on kollasena need kullatud plaadid ja mõõtepunktid A ja B:

Kõigepealt mõõtsin punktide A ja B vahel takistust, et näha kas imepeened "sillad" on korras ja kas takistid on võrdsed. Punkt A on terminalis klemm (kuhu pistiku sisse lükkad) ja B on takisti/dioodi teine pool. Asetades multimeetri + ja - kaableid mõlematpidi sain aru, et andurisse mineva toite otsa ees on diood mis laseb siis voolu läbi ühtepidi ainult ja andurist tuleva signaal läbib takistit. Kuna tulemused on nagu järgnevas tabelis, siis eeldan et ahelate takistid, dioodid ja ka imepeened "sillad" on terved. Katkestusi ei olnud ega ka lühist.

Okei tegin veel ühe mõõtmise, seekord siis pistiku terminalist mõõtsin iga anduri ahelat mõlematpidi. Ühtepidi näitasid kõik ahelad lõpmatust - diood. Ja teistpidi kui multimeetri + oli ühendatud signaali klemmiga ja - oli ühendatud toite klemmiga, siis sain takistuseks dioodi ja takisti summad + veel natuke juurde takistust - mis peaks olema seletatud sellega, et ahel läbib veel trükkplaati. Tulemused jällegi võrdsed enamvähem.

Kui ahelad on korras: takistite väärtus ligilähedane, dioodide väärtus ligilähedane, "sildadel" katkestusi ei esine, aga auto küljes ühendatuna ikka ei tule toitepinget vasaku esimese anduri klemmile nr 28, siis milles on viga? Oskab keegi läbi hammustada?
Moodulis kuskil mingi mikroskeem on otsustanud, et tema ei saada toidet klemmile 28 ?
Kas võin panna silla peale: näiteks parema esimese anduri toiteklemmilt nr 15 tõstaks ka toite klemmile nr 28 ? Või juhtub siis see, et 15-ndalt ahela toite tarbimine on 2x suurem ja kärssab ahel maha vms?
Loodan, et tuli arusaadav ja kui mina abi ei saa, siis selle selgituse järgi oskab ehk keegi teine vajadusel mõõta oma auto ABS aju seisukorda.
BMW 525d 120kW 2000a E39
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Pin 28 sildamine mõne teise toite kanaliga ei ole lähteskeemi kohaselt juba hea mõte aga on ka ilmselt teine asjaolu/põhjus. Ette jäi selline leht: http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... stcount=48" onclick="window.open(this.href);return false;
Tähelepanu äratas üks rida: "- ABS-connector pins 28,12 = Left front wheel sensor (some say it also acts as a steering angle sensor)"
Kui see esimene vasak andur osaleb roolinurga anduri ning ühtlasi DCS algoritmis siis kindlasti ei saa seda sillata/suntida mõne teise kanaliga. Seal ei ole lihtsalt toide 12V vaid konkreetse kanali potensiaalväärtus.
Lisaks vaata: http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tähelepanu äratas üks rida: "- ABS-connector pins 28,12 = Left front wheel sensor (some say it also acts as a steering angle sensor)"
Kui see esimene vasak andur osaleb roolinurga anduri ning ühtlasi DCS algoritmis siis kindlasti ei saa seda sillata/suntida mõne teise kanaliga. Seal ei ole lihtsalt toide 12V vaid konkreetse kanali potensiaalväärtus.
Lisaks vaata: http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Need bimmerfest´i teemad on läbi kammitud juba. Seda viimast lingitud teemat ei soovita tõsiset võtta, seal on kasutusel vist mähisega andurid, ehk midagi muud. Ja need testid seal anduri mõõtmise kohta ei toimi igatahes minu ABS mooduli peal mis kasutab "halli" andureid ja mida on õige mõõta ostsilloskoobiga.
Tänan teise lingi eest! Minu jaoks uus ja kindlasti väga kasulik.
Minu autol ei ole DCS-i vaid on ainult ASC, seega eeldan et puudub roolinurga andur.
Kas sul ei välgatanud mingit lahendust sellele, et miks 28 klemmi ei tule ajust toidet kui sild ja diood selle ees on korras?
Ise mõtlesin korra uuesti autole peale panna ja ennem läbi mõõta kaabel andurisse ja vahetada eesmised andurid omavahel. Miks? ÄKKI on nii, et näiteks kaabel avatud olekus vms ja aju ikkagi saadab toite signaali välja kui süüte sisse keeran ja kuna teisest klemmist nr 12 andurilt signaali tagasi ei tule siis lülitab aju kohe toite ka välja. Ja see käib kõik 1 sekundi sees. Vb? Ma ei tea.
Tänan teise lingi eest! Minu jaoks uus ja kindlasti väga kasulik.
Minu autol ei ole DCS-i vaid on ainult ASC, seega eeldan et puudub roolinurga andur.
Kas sul ei välgatanud mingit lahendust sellele, et miks 28 klemmi ei tule ajust toidet kui sild ja diood selle ees on korras?
Ise mõtlesin korra uuesti autole peale panna ja ennem läbi mõõta kaabel andurisse ja vahetada eesmised andurid omavahel. Miks? ÄKKI on nii, et näiteks kaabel avatud olekus vms ja aju ikkagi saadab toite signaali välja kui süüte sisse keeran ja kuna teisest klemmist nr 12 andurilt signaali tagasi ei tule siis lülitab aju kohe toite ka välja. Ja see käib kõik 1 sekundi sees. Vb? Ma ei tea.
BMW 525d 120kW 2000a E39
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Jah, põhimõtteliselt võib see kontroller just sellise loogikaga olla varustatud, et kaitsta süsteemi. Signaali puudumise korral tuvastati vigane käsuallikas ja see "pandi" nn avariireziimi ootele, et mitte teisi algoritmis osalevaid käsuallikaid tappa või olekut vääristada. BMW nende anduritega on see lugu, et positsiooni vahetus ei ole diagnostika mõttes kõige targem tegu. Lühidalt öeldes soovitan pigem uus sellele rattale mõeldud BMW märgiga andur kasvõi testiks saada/laenata ja mitte panna valet + mittetöötavat andurit teisele poole. B osa võib muide antud juhul veel segadust juurde tuua aga, kui siiski lähed seda teed siis vaheta ühesuguste vastu mõlemad sama silla andurid.
BMWpleasure kirjutas:Kas sul ei välgatanud mingit lahendust sellele, et miks 28 klemmi ei tule ajust toidet kui sild ja diood selle ees on korras?
Ise mõtlesin korra uuesti autole peale panna ja ennem läbi mõõta kaabel andurisse ja vahetada eesmised andurid omavahel. Miks? ÄKKI on nii, et näiteks kaabel avatud olekus vms ja aju ikkagi saadab toite signaali välja kui süüte sisse keeran ja kuna teisest klemmist nr 12 andurilt signaali tagasi ei tule siis lülitab aju kohe toite ka välja. Ja see käib kõik 1 sekundi sees. Vb? Ma ei tea.
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Sellega olen kursis ja päri et B osa võib anda teisi väärtuseid kui A osa ning tegelt ei ole vist tähtis ainult et samal sillal oleks võrdsete väärtustega andurid vaid ka ees ja taga, sest muidu saab veojõukontroll mingil kiirusel äkki häire. Hea oleks ossiga ära mõõta aga kes seda teeb ja kus.
Tegelt mul olemas sõbra andur samalt autolt, peaks olema originaal, kasutatud küll aga peaks olema korras kuna ta pani omale uue ja viga ei lahenenud, viga oli aju "sildades". Niiet see andur jäi üle.
Tegelt mul olemas sõbra andur samalt autolt, peaks olema originaal, kasutatud küll aga peaks olema korras kuna ta pani omale uue ja viga ei lahenenud, viga oli aju "sildades". Niiet see andur jäi üle.
BMW 525d 120kW 2000a E39
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Tundub, et eelmine oletus vastas tõele. Jah, nii ongi, kui andur on vigane, siis toimub järgmine: Süüdet sisse keerates saadab ABS moodul igale andurile (4tk) toitepinge 12V (klemmid 13,30,28,15) ja ootab igalt andurilt tagasi signaali (ca. 1,7 V) (klemmid 29,31,12,16), KUI ühelt andurilt ei tule tagasi signaal või on signaalis mingi muu hälve, siis lülitab moodul selle anduri ahela toitepinge välja. Ja see toimub kõik kuskil 1-2 sekundi jooksul. Samuti salvestab moodul vea ja järgmisel korral süüdet keerates ei saadagi enam vigasesse andurisse toidet. Moodulist saab vea kustutada kui eemaldada pistik (toide maha).
Nimelt sain niimoodi teada, et viga ei ole moodulis vaid kuskil ahelas (kaabel, andur). Asetasin multimeetri esiklaasi taha et autost näitu näeks ja keerasin süüdet, korraks viskas 12V ja kohe ka kadus.
Järgmisena ühendasin lahti vasak esi anduri pistiku, et mõõta kaabli korrasolekut. Ülla ülla pistikus oli roosteläga sees. Puhastasin selle korralikult ja mõõtsin kaabli läbi. Multimeetri ühendasin klemmidele 28 ja 12 (vasak esi) ning sildasin sinise pistiku (selle mis tuleb moodulist). Ühendus oli olemas, isegi kaablit väntsutades. Järelikult kaabel andurini korras. Seejärel ühendasin anduri külge tagasi ning mõõtsin uuesti (vahepeal moodulile restart - pistik küljest ära). Viga ikka sama. Järeldus: anduri rike!
Pilt määrdunud pistikust:

Pilt mooduli pistikust ( ehk kuidas mõõta klemme nii, et pistik on ühendatud):

Vahetasin siis vasak esi anduri sõbralt saadud kasutatud anduri vastu (ka originaal, siemens).
Tegin uuesti moodulile restardi ja keerasin süüte sisse, voilaa, klemmile nr 28 jäi 12V pidama ja klemm 12 mida mööda tuleb andurist signaal tagasi näitab kenasti 1,7 V ( nagu kõik teised ahelad).
Järeldus: Vasak esi andur oli kutu ja vajas vahetamist!
Okei tegin veel ühe mõõtmise: ehk siis mõõta tuleb andurilt moodulisse liikuvate signaalide tugevust mis on kuskil 1,7V kandis (klemmid 29,31,12,16) ja samal ajal ratast keerata rahulikus tempos. Kui ratas seisab peaks olema näit 1,7V ja keerates kuskil 1,2V.
Mingisugune anomaalia siiski on veel, vahetatud anduriga (vasak esi) ratast keerates on näit alati 1,2V aga seisma jättes on mõnikord 1,7 ja mõnikord 0,7 V. Võimalik, et ka see paigaldatud kasutatud andur paneb veidi segast, aga siiski moodul jätkab tööd ja anduri toidet välja ei lülita.
Proovisin ka parema esi rattaga sama mõõtmist, sellega on korras, keerates 1,2V ja seisma jättes alati 1,7V.
Käisin sõitmas mingi 10km ja ABS ASC tuled põlema ei läinud, kõik toimis ilusti.
Panen ka pildi moodulist, liimisin kaane peale tagasi musta 300 kraadi kannatava mootorihermeetikuga.

Kokkuvõtteks: Viga ei olnud ABS moodulis vaid anduris, missiis, et moodul ei andnud toitepinget andurile. Ilmselt võib juhtuda, et varsti mul tuled jälle põlevad ja selgub et praegu paigaldatud kasutatud andur andis saba (ilmselt on see andur pooles vinnas juba).
Andurite korrasolekut saab kontrollida multimeetriga läbi aju aga mitte otse andurit mõõtes (kui andur nahkas siis aju lükkab toite maha). Loomulikult ei saa niimoodi mõõta anduri signaali kvaliteeti, seda tehakse ikka ossiga.
Igaksjuhuks kirjutan siia ka, et mõõtmised toimusid ABS mooduliga nr. BMW 34526750345/ Bosch 265900001 ja ei väida ma et mõnel muul moodulil samamoodi mõõtmised peaksid toimuma.
Auto 525d 120kw M57 2000a
Pikk jutt tuli aga ma ei oska lühemalt seletada ja oma teema seletasin lahti, et ehk on kellelgi teisel abi. Näiteks sai 1 diagnostik täna ka selle asja selgemaks.
Nimelt sain niimoodi teada, et viga ei ole moodulis vaid kuskil ahelas (kaabel, andur). Asetasin multimeetri esiklaasi taha et autost näitu näeks ja keerasin süüdet, korraks viskas 12V ja kohe ka kadus.
Järgmisena ühendasin lahti vasak esi anduri pistiku, et mõõta kaabli korrasolekut. Ülla ülla pistikus oli roosteläga sees. Puhastasin selle korralikult ja mõõtsin kaabli läbi. Multimeetri ühendasin klemmidele 28 ja 12 (vasak esi) ning sildasin sinise pistiku (selle mis tuleb moodulist). Ühendus oli olemas, isegi kaablit väntsutades. Järelikult kaabel andurini korras. Seejärel ühendasin anduri külge tagasi ning mõõtsin uuesti (vahepeal moodulile restart - pistik küljest ära). Viga ikka sama. Järeldus: anduri rike!
Pilt määrdunud pistikust:
Pilt mooduli pistikust ( ehk kuidas mõõta klemme nii, et pistik on ühendatud):
Vahetasin siis vasak esi anduri sõbralt saadud kasutatud anduri vastu (ka originaal, siemens).
Tegin uuesti moodulile restardi ja keerasin süüte sisse, voilaa, klemmile nr 28 jäi 12V pidama ja klemm 12 mida mööda tuleb andurist signaal tagasi näitab kenasti 1,7 V ( nagu kõik teised ahelad).
Järeldus: Vasak esi andur oli kutu ja vajas vahetamist!
Okei tegin veel ühe mõõtmise: ehk siis mõõta tuleb andurilt moodulisse liikuvate signaalide tugevust mis on kuskil 1,7V kandis (klemmid 29,31,12,16) ja samal ajal ratast keerata rahulikus tempos. Kui ratas seisab peaks olema näit 1,7V ja keerates kuskil 1,2V.
Mingisugune anomaalia siiski on veel, vahetatud anduriga (vasak esi) ratast keerates on näit alati 1,2V aga seisma jättes on mõnikord 1,7 ja mõnikord 0,7 V. Võimalik, et ka see paigaldatud kasutatud andur paneb veidi segast, aga siiski moodul jätkab tööd ja anduri toidet välja ei lülita.
Proovisin ka parema esi rattaga sama mõõtmist, sellega on korras, keerates 1,2V ja seisma jättes alati 1,7V.
Käisin sõitmas mingi 10km ja ABS ASC tuled põlema ei läinud, kõik toimis ilusti.
Panen ka pildi moodulist, liimisin kaane peale tagasi musta 300 kraadi kannatava mootorihermeetikuga.
Kokkuvõtteks: Viga ei olnud ABS moodulis vaid anduris, missiis, et moodul ei andnud toitepinget andurile. Ilmselt võib juhtuda, et varsti mul tuled jälle põlevad ja selgub et praegu paigaldatud kasutatud andur andis saba (ilmselt on see andur pooles vinnas juba).
Andurite korrasolekut saab kontrollida multimeetriga läbi aju aga mitte otse andurit mõõtes (kui andur nahkas siis aju lükkab toite maha). Loomulikult ei saa niimoodi mõõta anduri signaali kvaliteeti, seda tehakse ikka ossiga.
Igaksjuhuks kirjutan siia ka, et mõõtmised toimusid ABS mooduliga nr. BMW 34526750345/ Bosch 265900001 ja ei väida ma et mõnel muul moodulil samamoodi mõõtmised peaksid toimuma.
Auto 525d 120kw M57 2000a
Pikk jutt tuli aga ma ei oska lühemalt seletada ja oma teema seletasin lahti, et ehk on kellelgi teisel abi. Näiteks sai 1 diagnostik täna ka selle asja selgemaks.
BMW 525d 120kW 2000a E39
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4509
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Kas sa andureid kah ikka kontrollisid diooditestiga lahtiühendatud aju pistikust?ttsys kirjutas:pikk teaduslik tekst
Seal samas lingitud bimmerfesti saidil on tabel korras andurite mõõtmistulemustega:
If the DMM, in diode mode, reads infinity ("OL") in both directions, you've got a bad sensor or circuit
tel. 51 949 859
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Jep. Kui mõlematpidi mõõtes on andur avatud olekus siis on andur nahkas. Ühtepidi peab olema avatud ja teist pidi näitama mingit näitu, DMM dioodi peal näit ujub korralikult seega väärtust ei saanud.
Samuti ei saa tavalise multimeetirga mõõta selliseid takistusi nagu seal lingil on 7 Mohm ja 3Mohm , tavaline multimeeter piirdub 2Mohm-iga. Seal oleks vaja kasutada siis ilmselt megaoommeetrit ehk megerit.
Samas pole konkreetselt rikkis anduri tuvastamiseks seda vaja, saab teha ka eelpool mainitud meetodil.
Aga kui andur on niivõrd okei, et ajule häiret ei anna avariireziimi jaoks aga mingi perioodi või kiiruse pealt paneb ikka segast, siis oleks hea kasutada megerit ja ossi täpsema vea selgitamiseks või lihtsam vahetada andur välja.
Samuti ei saa tavalise multimeetirga mõõta selliseid takistusi nagu seal lingil on 7 Mohm ja 3Mohm , tavaline multimeeter piirdub 2Mohm-iga. Seal oleks vaja kasutada siis ilmselt megaoommeetrit ehk megerit.
Samas pole konkreetselt rikkis anduri tuvastamiseks seda vaja, saab teha ka eelpool mainitud meetodil.
Aga kui andur on niivõrd okei, et ajule häiret ei anna avariireziimi jaoks aga mingi perioodi või kiiruse pealt paneb ikka segast, siis oleks hea kasutada megerit ja ossi täpsema vea selgitamiseks või lihtsam vahetada andur välja.
BMW 525d 120kW 2000a E39
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4509
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Mõne odava multimeetri-kärakaga ei saagi seda diooditesti korralikult läbi viia.
Väga tihti on juhtumeid, kus annab anduri veakoodi alles peale sõiduki liikuma hakkamist. Kohapeal testides veakood tagasi ei tule. Ühel autol(2003a. E39) oli diooditestiga pingelang ok nii anduritel kui ka ajul. Pean silmas siis anduritega seotud klemmidelt mõõtes lahtiühendatud pistikuga.
Sõitma hakates viskas aga koheselt tagumise vasaku anduri veakoodi ja sellega kaasneva tulede mere armatuuri. Anduri vahetusega probleem lahenes.
Teisel autol('99 E39) andis samuti vasaku tagumise anduri riket. Veakood tuli koheselt peale kustutamist tagasi. Mõõtsin aju klemmidelt pingelangu diooditestiga ja seal näitas lõpmatust(mõlemat pidi). Ühesõnaga aju sees katkestus.
Väga tihti on juhtumeid, kus annab anduri veakoodi alles peale sõiduki liikuma hakkamist. Kohapeal testides veakood tagasi ei tule. Ühel autol(2003a. E39) oli diooditestiga pingelang ok nii anduritel kui ka ajul. Pean silmas siis anduritega seotud klemmidelt mõõtes lahtiühendatud pistikuga.
Sõitma hakates viskas aga koheselt tagumise vasaku anduri veakoodi ja sellega kaasneva tulede mere armatuuri. Anduri vahetusega probleem lahenes.
Teisel autol('99 E39) andis samuti vasaku tagumise anduri riket. Veakood tuli koheselt peale kustutamist tagasi. Mõõtsin aju klemmidelt pingelangu diooditestiga ja seal näitas lõpmatust(mõlemat pidi). Ühesõnaga aju sees katkestus.
tel. 51 949 859
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Jah täpselt, tavaline multimeeter ei tee igat mõõtmist (samas kasutavad ka vähemalt 2 diagnostikut samasugust mis mul). http://www.eava.ee/~leps/Elektri_mootmised/MM/MM.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui dioodtestiga näitas et andur on korras ja sõitma hakates viskas vea ajusse vastava anduri kohta, siis on andur kutu jah. (eelnevalt on ka kaabel mõõdetud).
Samuti kui mõõta aju pistikust: on olemas toide andurile, tuleb andurist signaal ajusse - kõik oleks nagu korras, aga sõitma hakates (või ratast keerates) lükkab jälle sama ahela avariisse, siis järeldus sama: andur kutu.
Põhimõtteliselt mina vaatan asja sellise pilguga, et kui andur on kutu, siis polegi mul enam vaja teada mis tal viga täpsemalt on, sest parandada seda ei saa nagunii ja uus andur tuleb osta.
Kui dioodtestiga näitas et andur on korras ja sõitma hakates viskas vea ajusse vastava anduri kohta, siis on andur kutu jah. (eelnevalt on ka kaabel mõõdetud).
Samuti kui mõõta aju pistikust: on olemas toide andurile, tuleb andurist signaal ajusse - kõik oleks nagu korras, aga sõitma hakates (või ratast keerates) lükkab jälle sama ahela avariisse, siis järeldus sama: andur kutu.
Põhimõtteliselt mina vaatan asja sellise pilguga, et kui andur on kutu, siis polegi mul enam vaja teada mis tal viga täpsemalt on, sest parandada seda ei saa nagunii ja uus andur tuleb osta.
BMW 525d 120kW 2000a E39
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Teema on pikk ja otsinguga võideldes ei saanud ühele küsimusele vastust.
E39l siis 09/98 aastast tuli siis nn "uuendus" või miski, et muutus absi aju süsteem ja servo rool vms?
Kas see muudatuse olemasolu või mitte on tuvastatav kontrolli nupu järgi, et kas on ASC või DSC? Kas ASC peaks olema siis nn vanema tüübi oma ja DSC uuema?
E39l siis 09/98 aastast tuli siis nn "uuendus" või miski, et muutus absi aju süsteem ja servo rool vms?
Kas see muudatuse olemasolu või mitte on tuvastatav kontrolli nupu järgi, et kas on ASC või DSC? Kas ASC peaks olema siis nn vanema tüübi oma ja DSC uuema?
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Uuemaid on nii asc kui dsc lihtsam on kapott üles tõsta ja vaadata abs aju ennast
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
- Runts
- Huviline
- Postitusi: 29
- Liitunud: 06.01.2013 15:47 37
- Peamine sõiduk: Bmw 525tds
- Asukoht: Tartumaa
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Kui ABS andur ära vahetada peaks siis ASC jms tuled kustuma?
Re: E39 ABS ja ASC või DSC tuled läksid põlema! mis teha?
Kui tulede põlemise põhjus, on vigane andur, siis peale vahetust kustuvad tuled ise ära.