Veojõu-, stabiilsus- jms kontrollid on juhiABID, mitte isejuhtiv auto.Alluxp kirjutas:Milleks siis üldse raisatakse miljardeid ja topitakse üha uuendatud kontrolle autodele? Võtame need kõik ära, õpime kähku jäärajal sõitma ja enam kunagi talvel midagi ei juhtu. Mine räägi mõnele naisele sellist juttu, et nüüd pead jäärajal auto käitumise selgeks õppima, saadetakse sind kohe sulgurlihase piirkonda. Ohutus on esmatähtis ning veojõukontrolliga auto ON ohutum kui ilma selleta. Nõustun, et teatud olukordades on kontrolliga auto ohtlik, aga erand kinnitab reeglit. Vahest ei märkagi, kui see taguots salakavalalt vaikselt mängima hakkab (kui sa just mingi eliitralliäss ei ole, siis tähelepanu hajumine tuleb ikka ette) ja veojõukontrolliga varustatud auto ei lase asjal hullemaks minna vaid annab kohe märku ja tegutseb.V2ike_Suur kirjutas: Need, kes ütlevad, et tagaveolisel peab veojõukontroll olema... Minge palun esimesel võimalusel jäärajale (mitte parklasse), lülitage kontrollid välja ja õppige sõitma. Kui kontrollid teie eest sõidavad, olete te endale ja teistele ohtlikud.
Annab üks krdi ABS andur saba, on teie abid ja kontrollid mängust väljas ja mis siis saab?
Aga jah, loomulikult kui inimesel kupli all valitseb tühjus siis ei aita üksi kontroll, terve juutuub täis neid lolle, kes kiilasjääl möödasõite teevad ja kraavis lõpetavad.
Autojuht peab siiski teadma, mismoodi autot juhitakse, mitte pimedalt lootma abiseadmetele. Nii mõnigi mees siin tunnistas, et ei saa ilma abideta hakkama talvel, sellised mehed (ja naised) ei peaks autoga sõitma. Loomulikult on abidega auto ohutum ja lubab juhile rohkem hooletust, aga see ei tähenda, et autojuhtimisokust üldse olema ei pea.
Mina oma naisele ja veel mitmele naistuttavale olen mõningaid juhiseid jaganud. Ja pea eranditult kõik naistuttavad on libedasõidukoolituseltki särasilmil tagasi tulnud. Pluss veel nii mõnigi, kes on ringradadel/jääradadel käinud kätt harjutamas.