E46 elektriline eelsoojendi
E46 elektriline eelsoojendi
Tere. Kuidas vahetada E46 elektrilist eelsoojendit. Ostsin lammarist "kontrollitud" soojendi ja tahaks selle ise ära vahetada. Saan aru, et jahutusvedelik tuleb välja lasta, kuid kuidas seda teha?
Millistel põhjustel üldse võib eelsoojendi nässu minna? Olen kuulnud, et see kuidagi seotud eelsüüte releega?
Millistel põhjustel üldse võib eelsoojendi nässu minna? Olen kuulnud, et see kuidagi seotud eelsüüte releega?
E46 320d 110kW 2004
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Vahetuseks vaja mõnda mutrivõtit ja tavalist kruvikat. Ei pea jahutusvedelikku välja laskma. Ise on see soojendi kinni kahe mutri/poldiga. Tee need lahti. Seejärel voolujuhtmed lahti. Siis kaks klambrit voolikute küljeslõdvaks lasta. Seejärel voolikud küljest, maha mineva vedeliku võid püüda kuhugi tassi või väiksesse nõusse. Aga ega sealt palju mahlasi ei tule. Ja seejärel uus asemele ja kõik juhtmed voolikud tagasi külge ja ongi tehtud.Jecky kirjutas:Tere. Kuidas vahetada E46 elektrilist eelsoojendit. Ostsin lammarist "kontrollitud" soojendi ja tahaks selle ise ära vahetada. Saan aru, et jahutusvedelik tuleb välja lasta, kuid kuidas seda teha?
Millistel põhjustel üldse võib eelsoojendi nässu minna? Olen kuulnud, et see kuidagi seotud eelsüüte releega?
Eelsoojendi läheb nässu kuna ta on idiootselt projekteeritud.
Kuulsid valesti, ei ole seotud eelsüüte releega.
Pärast muidugi vaja õhutada.
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Auto E46 320d 2004a.
Korra hakkasin juba ise vahetama, kuid vooliku klambrit avades hakkas vedelikku immitsema ja siis jätsin katki, kuna kartsin mahlad põrandale lasta.
Mõni hea nõuanne kuidas õhutamine käib?
Korra hakkasin juba ise vahetama, kuid vooliku klambrit avades hakkas vedelikku immitsema ja siis jätsin katki, kuna kartsin mahlad põrandale lasta.
Mõni hea nõuanne kuidas õhutamine käib?
E46 320d 110kW 2004
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Nii, aga ehk keegi täpsustab kuidas õhutamine teha?
E46 320d 110kW 2004
Re: E46 elektriline eelsoojendi
BMW mootor õhutatakse seisva mootoriga. Lühidalt: külma ja seisva mootoriga, süüde sisse, salongi ventilaator keskmise kiiruse peale (II aste), temperatuur maksimumi peale, õhutusnippel (niplid) lahti keerata, valada paisupaaki nii palju kui mahub (ääreni täis, kannatust, peale valada jne, kuni õhutuskorgist enam mulle ei tule ja rohkem peale valada ei saa, veel kord kannatust, õhu väljumine võtab aega), õhutuskorgid kinni, paisupaagi kork jääb maha, mootor käima ja kiirelt mõned korrad teravalt pöördeid 4500 p/min kanti. Mootor seisma. Vajadusel korrigeerida vedeliku taset. Kork peale ja töö tehtud.
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Tänud asjalike vastuste eest, asun nüüd siis nipleid otsima. Ega kellelgi pole head pilti, kus paiknemine märgitud?
E46 320d 110kW 2004
Re: E46 elektriline eelsoojendi
2 on lõdvikute küljes.
1 EGR termostaadi küljes
1 Paisupaagi küljes
Mulle see viies küll silma ei ole hakanud
1 EGR termostaadi küljes
1 Paisupaagi küljes
Mulle see viies küll silma ei ole hakanud
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Nüüd soojendi edukalt vahetatud ja praegu mõne külmakraadiga tundub et ka toimib. Samuti on ära lõppenud külma mootori tühikäigu kõikumine. Leidsin üles ka 4 niplit (rohkem ei suutnud leida) ja õhutasin nii seisva kui töötava mootoriga, kuid nüüd ei lähe temp seier enam keskele, vaid jääb kuskile 1/3 peale või pisut üle. Kas see tähendab et tuulutus ei ole tehtud korralikult? Enne soojendi vahetust oli temp näidik alati keskel.
E46 320d 110kW 2004
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Palun täpsusta - kas pakud et soojendi vigane kuna temp ei lähe keskele? Kas see ei või olla põhjustatud puudulikust õhutamisest?
Salongi hakkab sooja puhuma juba enne kui seier sinise ületab.
Salongi hakkab sooja puhuma juba enne kui seier sinise ületab.
E46 320d 110kW 2004
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Kui maanteel ei lähe temperatuur üles, siis suht kindlasti termostaat/termostaadid.
2000 a. 320d, e46
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Jahutusvedeliku temperatuuri mõjutab ka veel EGR-i termostaat.
2000 a. 320d, e46
Re: E46 elektriline eelsoojendi
pidage nüüd hoogu.
Sain jutust niimoodi aru, et peale soojendi vahetust ei lähe soojaks mootor...kuidas uus soojendi siis termostaadid pepusse peaks ajama
õhuta uuesti külma mootoriga. Ja kaua sa sõidad autoga, et ta soojaks ei lähe?
sõida no 20-30 km ikka.
Sain jutust niimoodi aru, et peale soojendi vahetust ei lähe soojaks mootor...kuidas uus soojendi siis termostaadid pepusse peaks ajama
õhuta uuesti külma mootoriga. Ja kaua sa sõidad autoga, et ta soojaks ei lähe?
sõida no 20-30 km ikka.
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Õhutan veel, ja ülehomme on Pärnu vaja sõita, siis saab reaalse pildi. Ma ka hästi ei usu, et termostaadid nüüd üle öö tuksi läksid.
E46 320d 110kW 2004
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Kuno_T kirjutas:Kõik auto probleemid ei seisne õhutamises. Sellist jama ajavad inimesed, kes lihtsalt asja ei tunne, sest mõistus lihtsalt rohkem ei suuda (noh, õlivahetuse suudavad ka veel välja mõelda). Mis viga on, sai enne öeldud ja sinna see jutt lõppebki. Selliste uduvendade puhul tuleb nende subjektiivsed väited ja vea tegelik olemus täiesti lahku viia.
rahune nüüd.
Lihtsalt vähe imelik, et termostaat andis saba peale soojendi vahetust. Rääkis ju, et enne soojendi vahetust oli ilusti keskel.
Loodan, et teemaalgataja postitab ka siia kui asja korda saab.
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Tore näha, et teema aktiivne:D
Pärnus käidud ja pilt parem - enamus teest oli temp. seier ilusti keskel, tagasiteel tiksusin pikemat aega 6.ndaga, siis püsis seier pisut alla keskmise (on loogika?). Enne sõitu kaks hommikut valasin veel vedelikku peale ja õhutasin kahest mugavamini ligipääsetavast niplist (paisupaagi juures ja lõdvikul). Paisupaagi korki maha keerates oli kuulda, et väike rõhk oli sees. Peale valasin kuni niplist välja pressis (nagu õpetasite). Nüüd olen kokku 1L pudeli peale valanud, millest mingi kogus on ka maha voolanud.
Mina ei usu et soojendi päris tuksis on, sest hommikuti puhub salongi oluliselt rutem sooja ja tühikäigupöörded enam ei hüple.
Tunnistan et ma pole autoremondispetsialist, kuid aegajalt meeldib midagi ise nokitseda (seega kõige hullem variant vist:D) ja tööpõhimõttest aru saada. Seega teie õpetused on minu jaoks priceless. Küll olen pisut teise valdkonna tehnikaeriala inimene. Kast on manuaal btw.
Pärnus käidud ja pilt parem - enamus teest oli temp. seier ilusti keskel, tagasiteel tiksusin pikemat aega 6.ndaga, siis püsis seier pisut alla keskmise (on loogika?). Enne sõitu kaks hommikut valasin veel vedelikku peale ja õhutasin kahest mugavamini ligipääsetavast niplist (paisupaagi juures ja lõdvikul). Paisupaagi korki maha keerates oli kuulda, et väike rõhk oli sees. Peale valasin kuni niplist välja pressis (nagu õpetasite). Nüüd olen kokku 1L pudeli peale valanud, millest mingi kogus on ka maha voolanud.
Mina ei usu et soojendi päris tuksis on, sest hommikuti puhub salongi oluliselt rutem sooja ja tühikäigupöörded enam ei hüple.
Tunnistan et ma pole autoremondispetsialist, kuid aegajalt meeldib midagi ise nokitseda (seega kõige hullem variant vist:D) ja tööpõhimõttest aru saada. Seega teie õpetused on minu jaoks priceless. Küll olen pisut teise valdkonna tehnikaeriala inimene. Kast on manuaal btw.
E46 320d 110kW 2004
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Põhitermostaadi osas ennist eksisin, st pole seda vahetanud. Vaatasin vale arvet, mis käis eelmise auto kohta.
E46 320d 110kW 2004
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Jälgin veel nats mis temp linnavahel teeb, enne vahetama ei torma.
Kas el.eelsoojendi veakoodi varjatud menüüst ei näe?
Selgita kust kaudu peaksin piiluma et ribikatiku asendit kontrollida, põhja alt?
Kas el.eelsoojendi veakoodi varjatud menüüst ei näe?
Selgita kust kaudu peaksin piiluma et ribikatiku asendit kontrollida, põhja alt?
E46 320d 110kW 2004
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 797
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Kui veidi soojenenud mootoriga 10 sekundit peale käivitust tõusevad tühikäigu pöörded 1000'ni ja püsivad seal, siis tõenäoliselt soojendi töötab. Kui viskab mõne sekundi pärast alla 800 peale tagasi, siis leidis aju mingi vea soojendil.
Või kui pöörded on sooja mootoriga 800 kandis, siis keera kliima pealt temp põhja - peaksid pöörded tõusma 1000'ni kui soojendi rakendub.
(Või viska kaabel taha ja otsi veakoode - kindlam variant.)
Või kui pöörded on sooja mootoriga 800 kandis, siis keera kliima pealt temp põhja - peaksid pöörded tõusma 1000'ni kui soojendi rakendub.
(Või viska kaabel taha ja otsi veakoode - kindlam variant.)
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Täna hommikul tööle sõites:
4 km - temp 46
6,5 km - temp 59
9 km - temp 70 (20 min alates stardist), kusjuures üle 70 ei läinudki, enamasti kõikus 68-70 übruses.
Temperatuurid võtsin varjatud menüü kaudu.
Parklasse jõudes keerasin salongi temp ja ventika põhja, mõne hetke pärast hakkasid pöörded ca 830 juures kergelt hüplema, kui keerasin temp jälle 18 peale ja vent maha, siis jäid 830 peal stabiilseks. Teise korra katsetasin ka, siis ei mõjunud temp tõstmine üldse st pöörded jäid stabiilseks. Kuuma puhus küll. Samal ajal jälgisin ka jahutusvedeliku temp mis püsis 70 peal ei langenud.
Kas ei ole nii, et eelsoojendi on eelkõige salongi ringluse peal, st jahutusvedeliku temperatuuri andur näitab vedeliku tempi peale salongi. St et soojendi ongi mõeldud et salong kiiremini soojaks saada? Ega eelpool kirjeldatud põhjal võib vist järeldada, et mingi kala seal siiski on, pean lammutuse poole pöörduma.
4 km - temp 46
6,5 km - temp 59
9 km - temp 70 (20 min alates stardist), kusjuures üle 70 ei läinudki, enamasti kõikus 68-70 übruses.
Temperatuurid võtsin varjatud menüü kaudu.
Parklasse jõudes keerasin salongi temp ja ventika põhja, mõne hetke pärast hakkasid pöörded ca 830 juures kergelt hüplema, kui keerasin temp jälle 18 peale ja vent maha, siis jäid 830 peal stabiilseks. Teise korra katsetasin ka, siis ei mõjunud temp tõstmine üldse st pöörded jäid stabiilseks. Kuuma puhus küll. Samal ajal jälgisin ka jahutusvedeliku temp mis püsis 70 peal ei langenud.
Kas ei ole nii, et eelsoojendi on eelkõige salongi ringluse peal, st jahutusvedeliku temperatuuri andur näitab vedeliku tempi peale salongi. St et soojendi ongi mõeldud et salong kiiremini soojaks saada? Ega eelpool kirjeldatud põhjal võib vist järeldada, et mingi kala seal siiski on, pean lammutuse poole pöörduma.
E46 320d 110kW 2004
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 797
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Ta ei rakendu, kui mootor on töösoe.
Kui hüpleb, siis on tuksis. Peab püsivalt hoidma 1000 juures.
http://vimeo.com/82185116 - korras soojendi käitumine, kui temp keerata paneelilt põhja ja maha tagasi.
Kui hüpleb, siis on tuksis. Peab püsivalt hoidma 1000 juures.
http://vimeo.com/82185116 - korras soojendi käitumine, kui temp keerata paneelilt põhja ja maha tagasi.
Re: E46 elektriline eelsoojendi
termostaat on sul läbi ja soojendi enam ei lülitugi 70 kraadi juures sisse kuna väljas üle 0 kraadi
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Koju sõites kõikus temp 75-80 vahel, sõltuvalt kas seisin ummikus või sõitsin. Proovisin ka külma, poolsooja ja sooja mootoriga korduvalt salongi temp+vent põhja keeramist, kuid mootori pööretes mingit tõusu ei olnud. Homme lasen arvuti taha ühendada, siis soojendi osas pilt selge. Samas kui istmesoojenduse sisse lükkan, siis ju samuti voolutarve oluliselt tõuseb ja mootori pöörded võiks ju tõusta, aga ei tõuse?
Kas on võimalik, et soojendi kohati ikka töötab või kütab poole pauguga vms, sest ma ei suuda uskuda et varasemast kiirem salongi soojenemine on minu luul.
Termostaadid siis vist vahetusse.
Kas on võimalik, et soojendi kohati ikka töötab või kütab poole pauguga vms, sest ma ei suuda uskuda et varasemast kiirem salongi soojenemine on minu luul.
Termostaadid siis vist vahetusse.
E46 320d 110kW 2004
Re: E46 elektriline eelsoojendi
istmesoojendus on väga väike tarbija võrreldes soojendiga, ja pöörete tõstmine soojendi sisselülitamisel on DDE-sse sisse kodeeritud.Jecky kirjutas:Koju sõites kõikus temp 75-80 vahel, sõltuvalt kas seisin ummikus või sõitsin. Proovisin ka külma, poolsooja ja sooja mootoriga korduvalt salongi temp+vent põhja keeramist, kuid mootori pööretes mingit tõusu ei olnud. Homme lasen arvuti taha ühendada, siis soojendi osas pilt selge. Samas kui istmesoojenduse sisse lükkan, siis ju samuti voolutarve oluliselt tõuseb ja mootori pöörded võiks ju tõusta, aga ei tõuse?
Kas on võimalik, et soojendi kohati ikka töötab või kütab poole pauguga vms, sest ma ei suuda uskuda et varasemast kiirem salongi soojenemine on minu luul.
Termostaadid siis vist vahetusse.
Ma arvan et said ikka vist vigase seadme. Kõige lihtsam kontrollida kui paned auto tööle ja soojuse põhja ja seejärel peavad pöörded tõusma ja stabiilseks jääma, kui langevad tagasi on soojendi läbi.
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Lammutus ei anna enne uut juppi, kui nende diagnostik pole defekti kinnitanud.
Varjatud menüüst küll ühtki veakoodi ei leidnud, menüü 14 näitas ______
Varjatud menüüst küll ühtki veakoodi ei leidnud, menüü 14 näitas ______
E46 320d 110kW 2004
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: E46 elektriline eelsoojendi
E46 on see tühi alammenüü juJecky kirjutas:Lammutus ei anna enne uut juppi, kui nende diagnostik pole defekti kinnitanud.
Varjatud menüüst küll ühtki veakoodi ei leidnud, menüü 14 näitas ______
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Ma kahtlustasin seda, mõne tabeli järgi on tühi, mõne järgi mitte.
E46 320d 110kW 2004
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: E46 elektriline eelsoojendi
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/114795" onclick="window.open(this.href);return false;Jecky kirjutas:Ma kahtlustasin seda, mõne tabeli järgi on tühi, mõne järgi mitte.
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Endal masinal E46 320D 100kw. Külma autosse minna on pöörded 830 ja tõusevad 930 ja siis jälle 830 nii paar korda. Ajasin tempi keskele ära ja pöörded olid ühtlaselt 830. Aga jama selles et 830 on autos kerge värin sees, räägitakse et mootoripadjad väsinud. Aga kui pöörded külmast läksid 930 peale siis värin kadus.
Milline number see õige on mis pöörded olema peavad ?
Milline number see õige on mis pöörded olema peavad ?
Re: E46 elektriline eelsoojendi
830 sooja mootoriga