Alustan väikese lühitutvustusega.
1972, BMW 1602
BMW tootis 1972. aasta olümpia mägudeks Münchenis väikese koguse 1602 mudelil baseeruvaid elektriautosid. Kuna need autod kasutasid kahteteist 12 V pliiakut, siis sõidu ulatus oli kesine - erinevatel andmetel 40 kuni 60 kilomeetrit. Alalisvoolumootori võimsuseks oli 32 kW.




1987, BMW E30 "325iX" Electric
Naatrium-väävel (Sodium–sulfur) aku.


1992, BMW E36 "325" Electric
Naatrium nikkelkloriid (Sodium Nickel Chloride) aku.



1993, BMW E1/E2 (Z11)
BMW E1 ja E2 olid esimesed nn 'purpose-built' elektriautod BMW'lt. Rõhku pandi just kaalule, auto kere ehitati suuremjaolt alumiiniumit ja plastikut kasutades, millega saavutati kaal 880 kg. 120 V ja 19 kWh mahutavusega naatrium-väävel akuga oli selle auto sõidu ulatuseks 200 kilomeetrit. Autot edasi viiv "vesi"-jahutusega 37 kW elektrimootor oli paigaldatud tagasillale. Tippkiirus oli 120 km/h.
Kui E1 mudel oli täielikult eurooplaste toodang, siis E2 oli teglikult ameeriklastele kohandatud E1, mis valmis koostöös firmaga Designworks/USA (mille BMW hiljem täies ulatuses omandas). E2 oli pisut suurem, ruumikam ning sellele paigaldati suurema mahutavusega aku just maanteesõitu silmas pidades.
Muljetavaldav on see, et mõlemad mudelid kasutasid ka energiat taastavaid pidureid.
E1'st tehti ka hübriid versioon, mis kasutas elektrimootorit ning 4-silindrist BMW K1100 mootorratta mootorit.




BMW 'Project i'
Millalgi peale aastat 2004 arenes välja BMW's organisatsioon nimega 'Project i', mis väidetavalt pandi kokku osalt just tänu liitium-ioon akude arengule. 'Project i' "sulest" on tulnud järgmised autod.
2008, Mini E
Mootor: 150 kW, vahelduvvoolumootor (asünkroon)
Aku: liitium-ioon, 35 kWh
esivedu
http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_E
2010, BMW Active E
Mootor: 125 kW, vahelduvvoolumootor (sünkroon)
Aku: liitium-ioon, 32 kWh
tagavedu
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_ActiveE
Mõlemad, nii 1. seerial baseeruv Active E, kui ka Mini E osalevad/osalesid (Active E on järg Mini E'le) ettevõtmises, kus need autod renditakse huvilistele välja, kes kasutavad neid autosid oma igapäeva tegemistes. Ettevõtmise eesmärk on testida autosid erinevates tingimustes, ning nendelt pärinev informatsioon kasutatakse ära BMW tulevase mudeli i3 arendamises. Selles projektis osalevaid autosid keegi endale osta ei saa, ning need tagastatakse BMW'le.