Mure siis järgmine. Auto käis kuskil 2 nädalat tagasi United Motorsis hoolduses. Seal täheldati, et lisaks muudele asjadele, oli ka jahutusvedeliku tase alla miinimumi ning nagu ma hooldusest saadud paberilt välja loen, lisati 0,7 l. Enne UM-i viimist autol jahutusvedeliku tuli ei põlenud. Eile õhtul aga süttis kollane tuli ning enamuse ajast nüüd sõites põleb, vahel harva kustub mingiks ajaks ära.
Esimese asjana oletasin muidugi, et kuskilt lekib. Samas ühtegi jälge sellest täheldanud pole. Muidugi see võib kust iganes tulla. Lugesin ka kuskilt, et teinekord võib asi olla jahutussüsteemi sattunud õhus vist. Sain aru, et õhu tõttu tekib kuumenedes liiga suur rõhk ja hakkab korgi vahelt või kuskilt jahutusvedelikku välja viskama. Kas võib asi olla selles? Olen täheldanud, et peale sõitmist teeb auto vahepeal selliseid aevastamise hääli, midagi ligilähedast turbole. Kas võib see sellega seotud olla?
Igatahes, esimese hooga kohe autot kuhugi parandusse ei viiks. Mõtlesin, et esimene asjana prooviks lihtsalt kogu jahutussüsteemi flush-ida. Pole nüüd päris kindel, mis see eestikeelne termin siinkohal oleks. Ning siis vaataks kaua asi seal sees püsib.
Küsimus on nüüd selles, et kas ma peaks algul jahutussüsteemi veega läbi laskma? Ja kui siis mis veega? Või peaks kohe peale vana jahutusvedeliku välja laskmist uue sisse kallama? Ja nüüd siis kõige tähtsama küsimuse juurde - mida ma üldse sinna panema asemele peaks? Neid jahutusvedeliku variante tundub lugematul hulgal olevat. Mida ma jälgima peaks? Kas on mingi kindel variant, mida eelistama peaks? Leidsin ka siit foorumist ühe teema jahutusvedeliku valimise kohta, kuid ühest vastust sealt ei leidnud. Kas tanklatest võiks midagi sellist leida, mis asja ära ajaks? Muud kohad vist pühapäeval reeglina lahti ei ole. Muul ajal pole jälle endal võimalik asjaga tegeleda.
Tegemist siis M43 (1,9 87kw) mootoriga 99. aasta 318 Touringuga.
Igasugune nõu on teretulnud
