E61 termostaat
Re: E61 termostaat
Mõne keerulisema töö eest 30€+ tunnis on ok, aga käristi kasutamine nii palju küll väärt ei ole.
Vihje on selles, et nii mõnigi teine töökoda oleks nõus odavamalt seda teostama, pooled neist kindlasti teeksid oma töö samahästi ära. Termostaatide hinnad on umbes kakskolmandikku UM-i hinnast. Enamvähem, tingimusel, et tegu ei ole mõne türgi-hiina hübriidiga.
Vihje on selles, et nii mõnigi teine töökoda oleks nõus odavamalt seda teostama, pooled neist kindlasti teeksid oma töö samahästi ära. Termostaatide hinnad on umbes kakskolmandikku UM-i hinnast. Enamvähem, tingimusel, et tegu ei ole mõne türgi-hiina hübriidiga.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E61 termostaat
Mul jäi meelde 3a
4a võibolla on siis väga kvaliteetse, inhibiitoreid täis, vedelikuga.
Punane vedelik oli vist isegi 5a, aga see pole BMW-le soovitatav.

4a võibolla on siis väga kvaliteetse, inhibiitoreid täis, vedelikuga.
Punane vedelik oli vist isegi 5a, aga see pole BMW-le soovitatav.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E61 termostaat
Ei teagi kas 3kuud tagasi vahetatud gatesi termostaat on kuidagi poollahtises olekus või ongi m57
selline aga temp läheb hommikul 5km töölesõiduga ainult 60C.
Kui välistemp oli 20C siis läks seier vähemalt keskele ära kuigi temp päris 90 ei olnud.
Miinus kraadid tulevad siis vist sinisest kaugemale seier ei jõuagi
selline aga temp läheb hommikul 5km töölesõiduga ainult 60C.
Kui välistemp oli 20C siis läks seier vähemalt keskele ära kuigi temp päris 90 ei olnud.
Miinus kraadid tulevad siis vist sinisest kaugemale seier ei jõuagi

Re: E61 termostaat
Mittetöötav webasto põhjustab soojapuuduse (või muu elektriline abi)
Täna hommikul esimest korda mul käivitus autonoomselt.
5km tõesti ei võimalda soojaks saada, nii kui mootor 40 hakkab kohe
salongi kütma. Salongikütmine võtab aga väga palju.
Täna hommikul esimest korda mul käivitus autonoomselt.
5km tõesti ei võimalda soojaks saada, nii kui mootor 40 hakkab kohe
salongi kütma. Salongikütmine võtab aga väga palju.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E61 termostaat
bmw hooldusintervallid on viimased asjad mida uskuda.Kuno_T kirjutas:Ära nüüd lasku jälle esoteerikasse, tehas on ette näinud enda poolt pakutavale vedelikule 4 a ja kogu lugu.
Re: E61 termostaat
Tauri_J kirjutas:bmw hooldusintervallid on viimased asjad mida uskuda.Kuno_T kirjutas:Ära nüüd lasku jälle esoteerikasse, tehas on ette näinud enda poolt pakutavale vedelikule 4 a ja kogu lugu.









Isegi jahutusvedelik on neil nüüd lifetime. Veel tiba enne kui kõik autod elektrilised, jõuab BMW toota Lifetime Engine Oil sõidukeidWhat they say is that 2001 and previous models have a 3 yr change interval. 2001-2004 have a four yr change interval and 2004 and newer have lifetime coolant with no change recommended unless cooling system repairs are performed.

Ei tegelikult tundub, et minu arusaam väljendist "BMW lifetime" on veelgi selgemaks saanud:
Lifetime on täpselt garantiiperioodi pikkus. Sinnamaani, kuni hoolduse eest peab maksma BMW ise, seda pole vaja, edasi on aga kõik omaniku enda süü

Ümardades kogu jutu maakeelseks, vahetatakse jaemüügis olevat odavamat jahutusvedelikku iga kolme aasta tagant.
Värv ei ütle kõike, kuid et vältida ohtu, ei ole soovitatav vahetada punasele või punaselt sinisele/rohelisele ilma korralikku loputust tegemata.
Kui ei viitsi süveneda detailidesse, millest üks või teine jahutusvedelik koosneb, võib valida rohelise ja vahetada seda iga 3 aasta järel. On tõesti olemas pikemalt kestvaid, kuid nad ei sobi iga mootoriga, jällegi, kes ei viitsi süveneda, valib rohelise. Veneaegset "tosool" nime kandvat sinist jahutusvedelikku tuleks vältida, kuna praktiliselt ei oma mingeid lisaaineid. Aine "rikneb" kiiresti, tuleks vahetada iga aasta. Samas kõik sinised ei ole tosoolid, seda on ka pakendilt võimalik lugeda.
Üht ma võin öelda kindlalt. On võimalik rikkuda veeklappide tihendeid (vähemalt neid, arvatavasti veel midagi), kuid milline normirikkumine seda täpselt põhjustab (välp, koostis, segu), seda ma ei tea.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: E61 termostaat
Nö. volkari vedelik peaks olema tegelikult lillaks värvitud.
Punased peaks jah olema nn. long-life 5a/100tkm välbaga vedelikud. Seega peaks olema tundlike materjalide suhtes soodsam.
Peaks olema.
Tegelikult on sellega nii, et värvid peaksid tähistama, mis lisaaineid on vedelikus kasutatud. Baas(külmumiskindel)aine on kõigis glükool. Agressiivsuse vähendamiseks on need va lisaained. (Krt, ma mäletan, ma olen kindlalt sellest juba aastaid tagasi kuskil kirjutanud, kasutage otsingut
).
MIks Volkarist jutt on alatasa on see, et volkar võttis kasutusele erinevate lisaainetega vedelike tähitused G11 roheline, sinine, G12 kollane, oraanž, punane ja G12+ lilla.
G11 on vana peamiselt fosfaatidel põhinevate lisaainetega ja lühema eaga.
G12 on moodsam, välja töötatud vahetusvälba pikendamiseks orgaanilistel hapetel põhinevate lisaainetega.
G12+ on samuti orgaanilitel hapetel lisaainetega ja viimane kõva sõna korrosioonikindluses.
(Ja tosool - see s..t millel pole üldse lisaaineid põhimõtteliselt. Vanasti kui värvilisi metalle ja plaste ei mootoris polnud käras küll. Tänapäeval ei tohi kasutada!)
Vahetama peab jahutusvedelikku, sest ajaga korrosioonivastaste lisaainete mõju väheneb ja kaob. MIs ajaga oleneb siis sellest, mida sinna glükooli sisse solgerdatud on. Järgi jääb lõpuks lihtsalt öeldes see va tosool. Ära ei külma, aga alumiiniumit, plasti ja kummi krõbistab mõnuga.
MIks bemm kasutab ikka rohelist küsige nende käest. Võib-olla on nende OE rohelises paremaid lisaaineid kasutatud kui laiatarbe G11 vedelikus. Igal juhul see pole kellegi jutt, et PEAB kasutama rohelist, sest bemm on nii käskinud ja teistega kõik p..se läheb. Jah, võib-olla küll, et marketi G11 on odavalt tehtud ja hakkab korrodeerima. Kasutage siis marketi G12 tähisega punast. Igal juhul on uuema tehnoloogiaga G12 ja üles vedelikud ohutumad ka bemmi puhul kui laiatarbe rohelised/sinised.
Kokku solkida jah G11 ja G12 vedelikke ei tohi - läheb geeliks. Oleneb muidugi vedelike suhtest ka. Kuna kõike vana vedelikku on tülikas kätte saada mootorist, siis selle pärast lihtsam on mitte "värvi vahetada".
Et mõtetut vaidlust ennetada surfake kasvõi netis coolant, G11, G12 märksõnadega ja leiate sarnase jutu.
Kes süveneda ei viitsi, iga paari aasta tagant vahetada ei viitsi ja/või raha p--sega süüa läheb ostab OE vedelikku.
Üldiselt umbes alates 10a vanusel bemmil läheb nagunii keskmiselt 1-2x aastas mingi jahutuse toru või lõdvik või miski puruks niiet nagunii saab uue vedeliku sisse ja polegi mõtet profülaktiliselt vahetada. Mine tea, võib-olla ongi see k..p sellest, et vanaaegset rohelist sinna juba sündides kallatakse.
Punased peaks jah olema nn. long-life 5a/100tkm välbaga vedelikud. Seega peaks olema tundlike materjalide suhtes soodsam.
Peaks olema.
Tegelikult on sellega nii, et värvid peaksid tähistama, mis lisaaineid on vedelikus kasutatud. Baas(külmumiskindel)aine on kõigis glükool. Agressiivsuse vähendamiseks on need va lisaained. (Krt, ma mäletan, ma olen kindlalt sellest juba aastaid tagasi kuskil kirjutanud, kasutage otsingut

MIks Volkarist jutt on alatasa on see, et volkar võttis kasutusele erinevate lisaainetega vedelike tähitused G11 roheline, sinine, G12 kollane, oraanž, punane ja G12+ lilla.
G11 on vana peamiselt fosfaatidel põhinevate lisaainetega ja lühema eaga.
G12 on moodsam, välja töötatud vahetusvälba pikendamiseks orgaanilistel hapetel põhinevate lisaainetega.
G12+ on samuti orgaanilitel hapetel lisaainetega ja viimane kõva sõna korrosioonikindluses.
(Ja tosool - see s..t millel pole üldse lisaaineid põhimõtteliselt. Vanasti kui värvilisi metalle ja plaste ei mootoris polnud käras küll. Tänapäeval ei tohi kasutada!)
Vahetama peab jahutusvedelikku, sest ajaga korrosioonivastaste lisaainete mõju väheneb ja kaob. MIs ajaga oleneb siis sellest, mida sinna glükooli sisse solgerdatud on. Järgi jääb lõpuks lihtsalt öeldes see va tosool. Ära ei külma, aga alumiiniumit, plasti ja kummi krõbistab mõnuga.
MIks bemm kasutab ikka rohelist küsige nende käest. Võib-olla on nende OE rohelises paremaid lisaaineid kasutatud kui laiatarbe G11 vedelikus. Igal juhul see pole kellegi jutt, et PEAB kasutama rohelist, sest bemm on nii käskinud ja teistega kõik p..se läheb. Jah, võib-olla küll, et marketi G11 on odavalt tehtud ja hakkab korrodeerima. Kasutage siis marketi G12 tähisega punast. Igal juhul on uuema tehnoloogiaga G12 ja üles vedelikud ohutumad ka bemmi puhul kui laiatarbe rohelised/sinised.
Kokku solkida jah G11 ja G12 vedelikke ei tohi - läheb geeliks. Oleneb muidugi vedelike suhtest ka. Kuna kõike vana vedelikku on tülikas kätte saada mootorist, siis selle pärast lihtsam on mitte "värvi vahetada".
Et mõtetut vaidlust ennetada surfake kasvõi netis coolant, G11, G12 märksõnadega ja leiate sarnase jutu.
Kes süveneda ei viitsi, iga paari aasta tagant vahetada ei viitsi ja/või raha p--sega süüa läheb ostab OE vedelikku.
Üldiselt umbes alates 10a vanusel bemmil läheb nagunii keskmiselt 1-2x aastas mingi jahutuse toru või lõdvik või miski puruks niiet nagunii saab uue vedeliku sisse ja polegi mõtet profülaktiliselt vahetada. Mine tea, võib-olla ongi see k..p sellest, et vanaaegset rohelist sinna juba sündides kallatakse.

E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
- MartinH.
- Huviline
- Postitusi: 815
- Liitunud: 10.02.2011 21:26 28
- Peamine sõiduk: e46 2.8ci
- Asukoht: Maardu
Re: E61 termostaat
Linnas saavutab auto 92c nii umbes 20 kilomeetriga(sellest suurem jagu Tallinnas tammsaare teel ummikus vahtides).Maanteele jõudes kukub temperatuur kohe kolinal 45-48c peale.Peatermostaat ka kindlasti läbi?
Re: E61 termostaat
peab olema läbi, nii suur kukkumine saab tulla sellest et suur termostaat koguaeg lahtiMartinH. kirjutas:Linnas saavutab auto 92c nii umbes 20 kilomeetriga(sellest suurem jagu Tallinnas tammsaare teel ummikus vahtides).Maanteele jõudes kukub temperatuur kohe kolinal 45-48c peale.Peatermostaat ka kindlasti läbi?
-
- Huviline
- Postitusi: 559
- Liitunud: 25.10.2008 01:38 22
- Peamine sõiduk: Renault Master 3 2022
- Telefon: 53875297
- Asukoht: Järvamaa - Käravete
Re: E61 termostaat
Kuna kõige teravam pliiats M57TU2D30 mootori asjus pole ja värskelt omatud sellise mootoriga liikur, siis küsiks targematelt. Kas koha peal seistes mootori tempi langemine 75Cº peale on normaalne nähtus ? Maantel sõites -22.5Cº väljas saavutas/kõikus mootori temp 85-90Cº vahel. Mõlemid termostaadid vahetatud eelmise omaniku poolt kevadel.
- heyboss
- Huviline
- Postitusi: 261
- Liitunud: 26.12.2008 01:02 17
- Peamine sõiduk: BMW 530D E61
- Asukoht: Tartu
Re: E61 termostaat
Mul ka mure mootori tempiga,sügisel vahetasin ära mõlemad termostaadid(Behri) ja jahutusvedeliku aga nüüd sõites ja compuutrist tempi vaadates on temp 74-80 vahel nii linnas kui maanteel.
- heyboss
- Huviline
- Postitusi: 261
- Liitunud: 26.12.2008 01:02 17
- Peamine sõiduk: BMW 530D E61
- Asukoht: Tartu
Re: E61 termostaat
peatermostaat oli 88 C ja egr 70 C
Re: E61 termostaat
Carmastersis läks jahutusvedeliku vahetus ja suure termostaadi vahetus 192e. Paarpäeva enne vahetasin egr oma (Mahle).Suur termostaat vahetatud [ei tea ,mis firma] ilusti 88-90c ,kuid kahjuks see rôôm päeva kestis,nüüd 68-73c.Peale carmastersis käiku tuli 1L järgmine päev juurde kallata,et max sees oleks,kontrollitud külmalt ja soojaks ei lähe.Mootoriks M57. Kas minestas mahle egr oma vói suur ,mis vahetati.Tuleb uuesti katsetada.Kert11 kirjutas:Sain just meili peale ühe vastuse (tegin mõned hinnapäringud)
Termostaat maksab 48€, EGR termostaat maksab 25,5€. Termostaatide vahetus
maksab 66€. Kõik kokku maksab 139,5€. Hinnad sisaldavad käibemaksu
Parimat
Karivol OÜ
http://www.bmwremont.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
- heyboss
- Huviline
- Postitusi: 261
- Liitunud: 26.12.2008 01:02 17
- Peamine sõiduk: BMW 530D E61
- Asukoht: Tartu
Re: E61 termostaat
Tõmbasin selle vooliku tripiga kokku ja nüüd temp 80C
-
- Huviline
- Postitusi: 559
- Liitunud: 25.10.2008 01:38 22
- Peamine sõiduk: Renault Master 3 2022
- Telefon: 53875297
- Asukoht: Järvamaa - Käravete
Re: E61 termostaat
80ºC temp on nüüd sõites maantel või kohapeal tiksudes ?heyboss kirjutas:Tõmbasin selle vooliku tripiga kokku ja nüüd temp 80C
- heyboss
- Huviline
- Postitusi: 261
- Liitunud: 26.12.2008 01:02 17
- Peamine sõiduk: BMW 530D E61
- Asukoht: Tartu
Re: E61 termostaat
sõidust tulin ja seisin mingi 10 minti kohapeal ja siis vaadates oli 80Cja kui uuesti liikuma hakkasin tõusis 82C peale
- Kert11
- Huviline
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
- Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
- Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum
Re: E61 termostaat
ma siin varasemas postituses kaalusin ka termostaatide vahetust (kuna kütusekulu kõrge), kuid tuleb tõdeda, et kehtib reegel: enne kui hakkad huupi juppe vahetama, tee ikka viga selgeks. diagnostikas näitas ilusti 92c ning samuti selle trip nupu testiga oli temp korras. mul veel nii, et kui DPF põletus toimub siis sel ajal on temp 96-97, pärast põletust langeb 92 peale. maanteel 92, kui möödasõitu teha langeb sinna 87 peale, rahuliku süiduga tuleb 92 tagasi.


2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
Re: E61 termostaat
Mõtlesid et vahetad niisama termostaadid ära kuna kulu on kõrge, samas varjatud menüüst vaadata ei viitsinud mis siis temperatuur on? 

- Kert11
- Huviline
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
- Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
- Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum
Re: E61 termostaat
täpselt nii:D, ma olin just äsja soetanud E60ne ja polnud teadlik, kuidas seda tempi vaadata saab sealt, aga enne termostaatide vahetuse plaani käisin ikka tiiru diagnostikas ka kus siis selguski et temp norm, hiljem hakkasin seda huvi pärast ka jälgima selle trip nupu abil
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
-
- Huviline
- Postitusi: 371
- Liitunud: 14.01.2007 21:24 48
- Peamine sõiduk: BMW 7 E65 735,E91 325D
- Kontakt:
Re: E61 termostaat
Selline asjandus on radika ees: Front panel/cooling flap control ,mis paneb end külmaga kinni ja soojaga lahti .kas toimib?INPAga saab vaadata.
Re: E61 termostaat
külmalt tööle pannes peavad kohe sulguma. Seisma jättes lähvad lahtisesse olekusse.
Peaks nägema kapoti alt kas funktsioneerib. Aga vot ei mäleta kas INPAga sai seda näppida.
Peaks nägema kapoti alt kas funktsioneerib. Aga vot ei mäleta kas INPAga sai seda näppida.
-
- Huviline
- Postitusi: 371
- Liitunud: 14.01.2007 21:24 48
- Peamine sõiduk: BMW 7 E65 735,E91 325D
- Kontakt:
Re: E61 termostaat
INPAga näeb ilusti,näide siin:
Kood: Vali kõik
0x4349 4349 Kuehlluftklappensystem, Ansteuerung
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 247552 km
Motordrehzahl 717.14 1/min
Kühlmitteltemperatur 69.20 °C
Raildruck Ist 307.20 bar
Einspritzmenge 6.30 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 472.62 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1024.00 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 14.66 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Umgebungsdruck 1014.15 mbar
Kurzschluss nach Masse
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 43 49 62 02 00 00 01 28 78 E0 1A 77 27 10 4B 68
00 5A 00 67
Re: E61 termostaat
See on täiesti okei, et kukub 75c kuna mootoril pole pöördeid ja tiksub kohapeal.-Ruslan- kirjutas:Kuna kõige teravam pliiats M57TU2D30 mootori asjus pole ja värskelt omatud sellise mootoriga liikur, siis küsiks targematelt. Kas koha peal seistes mootori tempi langemine 75Cº peale on normaalne nähtus ? Maantel sõites -22.5Cº väljas saavutas/kõikus mootori temp 85-90Cº vahel. Mõlemid termostaadid vahetatud eelmise omaniku poolt kevadel.
Re: E61 termostaat
PeeterA kirjutas:See peaks pöörete piiraja olema, mis mootori jahutusvedeliku temperatuurist sõltuv on. Töötemperatuuri saavutamisel liiguvad kriipsud "redline" juurde.
Siin videos on need kriipsude liikumine tahhomeetri skaala kohal hästi näha:
http://www.youtube.com/watch?v=QRJeAY8TW-4
The white-striped advance warning field,
arrow 1, changes depending on the engine
temperature. The segments disappear in
sequence as the engine warms to its normal
operating temperature.
Avoid allowing the engine speed to rise as
far as the advance warning field whenever
possible.
Väike inglisekeelne jutt siis BMW E60/61 usermanualist nende valgete ribadekohta paremal tahokal.
Re: E61 termostaat
Kas EGR-i termostaadist toa temperatuuril peab õhk vähesel määral läbi käima, kui ühest otsast sisse puhuda tuleb teisest natuke välja. Kas see on ok, või peab see olema täiesti sulgunud?
Re: E61 termostaat
Tänud, lihtsalt ostsin just poest uue ja tundus võhikule imelik, et asi mis kinni peaks olema on natuke lahti
Aga eks ta siis nii peab olemagi.

Re: E61 termostaat
Kas keegi siin foorumis behri termostaatidega kah tegeleb? Egr-i oma sain aga seda teist ei suuda keegi pärnus poodides kohale tellida.