M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine !
M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine !
Olen siin meeletult lugenud läbi foorumi teemasi selles valdkonnas, ka välismaiseid(vene keelt ei oska seega neid mitte) . Süüte ajastusest isegi leidub materjali aga kütusekoguse reguleerimine tundub küll kõigil kõrva, silma ja p**se järgi olevat, et piisavalt ei väristaks ja, et pööre korralikult alla kukuks. Samamoodi pole siit foorumist leidnud ühtegi juhendavat õpetust selle kohta. Sellest ka see teema kuna ise olen sama probleemi ees, kuna ilmselt puudub vajalik abimaterjal, võiks kogu selle asja kokku võtta nii, et samasugune kinnitatud teema luua nagu "TDS ei käivitu..." vms . On arvutis ka olemas INPA JA DIS aga alles õpin neid kasutama ja mootori pool kõik saksakeelne. Neid mootoreid jääb iga aastaga vähemaks, seega teadjad mehed nende häälestamisega eriti midagi naguinii ei teeni, miks mitte teha info avalikuks tavalistele garaazi nokitsejatele ?
Diisel on teemas (Y)
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
50+ lehekülge TDS ei käivitumartin321 kirjutas: teema luua nagu "TDS ei käivitu..." vms .

viewtopic.php?f=39&t=38094" onclick="window.open(this.href);return false;
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Mõtlesin rohkem teemaalgataja juttu mis oli õpetusena kirja pandud, see ülejäänud pläma mis sealt tuleb, tuleks ära kustutada... iga teine vastus, et pump tuksis, see aga ei aita kedagi.arnis kirjutas:50+ lehekülge TDS ei käivitumartin321 kirjutas: teema luua nagu "TDS ei käivitu..." vms .![]()
viewtopic.php?f=39&t=38094" onclick="window.open(this.href);return false;
Diisel on teemas (Y)
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Pritse ajastuse kohta jaa tõesti info olemas TIS täiesti, samuti võiks see siin olla saadaval pdf kujul ja lihtsustatud versioonis eesti keelsena, kuigi jah seda kella pole nii kerge leida, ja omale soetamine ei tasu eriti ära kui just ei tegele pidevalt sellega.Kuno_T kirjutas:Pritse ajastus käib TIS-i järgi indikaatorkellaga.
Pumba reguleerimine toimub stendis.
Aga kütuse koguse stendis paika panemisest pole ju suurt midagi kasu kui see pannakse standardite järgi paika, see toimiks vaid ideaalses konditsioonis mootoriga - kui on juba kett kulunud ja surve aste mootoris langenud siis ikka ei toimi korralikult, muidugi võib sinna juurde ka lugeda plunseri kulumise kuna siis enam auto soojana ei käivitu tava kütte kogusega.
Pöörduks tagasi siis diagnostika osa juurde, oskab ehk keegi vastata mis vahemikku peab jääma kütusekogus kui INPAGA vaadata ja samuti mis vahemik peaks olema korrigeeritaval süüte nurgal ?
Diisel on teemas (Y)
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Otsi bmw tis online ja leiad online variandi. Pole vaja midagi osta.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Viimase posti jutt käis siiski pritse nurga paika seadmise kella soetamise vajalikkusest, endal on tis olemas arvutis.
Diisel on teemas (Y)
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Asi pole ju mootoris vaid pumbas endas. Arvad, et kui ostad poest tutika pumba, siis pead sellel kaant toksima hakkama oma mootori järgi? Üldiselt on ikka nii, et kui tehaseseades enam ei tööta normaalselt, siis on pump läbi. See kaane toksimine ühele ja teisele poole on ajutine lahendus, varsti pead uuesti tegema seda. Ettenähtud pritsekoguse ütleb muidu DIS, vist oli 5-7mg.martin321 kirjutas:Aga kütuse koguse stendis paika panemisest pole ju suurt midagi kasu kui see pannakse standardite järgi paika, see toimiks vaid ideaalses konditsioonis mootoriga
Ja kogu see pikk TDS-i teema on tõenäoliselt valel teel oma soojalt käivitumise jutuga. Kunagi juba mainisin siin, et see võib olla softi eripära, et külma mootoriga pole starteri pööretel tähtsust aga soojalt peab saavutama teatud pöörded, et aju kütuse peale annaks. Kui temperatuurianduri pistik lahti võtta, siis pole pööretel tähtsust jälle. VAG-mehed on selle asja läbi hammustanud ja tarkvara muudatus kõrvaldab selle probleemi. Usun, et BMW-l on sama probleem, sest selline lahendus pidavat olema kahemassilise hooratta kaitseks.
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
See on üsna asjalik jutt peaks mainima, mul peale elektroonika vahetust sai samuti tunde järgi segu paika pandud, et moootor käiks ilusti soojana ja ühtlaselt, nüüd aga ei lähe soojana enam käima, ennem läks kaa natuke pikalt ~3-4sek aga nüüd pm ei lähegi kuigi külmana on paugupill. Muidugi endises seades oli masina kütusekulu kaa keskmiselt 10-11L/100km nüüd ~6,5. Auto käib muidu ideaalselt, jõudu kõike on täpselt nii nagu peab. Seda temperatuuri anduri katkestamist olen samuti katsetanud, täissoe mootor käivitub hetkega ilma käiamiseta, seep see kõige huvitavam ongi... aga siiski kõik ju viitab kulunud pumba pritse peale mis ei suuda piisavat survet toota soojana, et pihustid lahti lööks, samas seda külmkäivitust seletaks see, et pump laseb suurema koguse kütust pihustite poole teele ja sellest ka see et läheb siiski käima ? Kui nädala vahetusel aega on siis võin lausa seda vaadata kas täis sooja mootorit käivitades üldse pihustitesse kütus tuleb peale. Sellel pumbale ju paremat softi pole ? või siis mida seal ringi peaks kirjutama ?teet82 kirjutas:martin321 kirjutas:Ja kogu see pikk TDS-i teema on tõenäoliselt valel teel oma soojalt käivitumise jutuga. Kunagi juba mainisin siin, et see võib olla softi eripära, et külma mootoriga pole starteri pööretel tähtsust aga soojalt peab saavutama teatud pöörded, et aju kütuse peale annaks. Kui temperatuurianduri pistik lahti võtta, siis pole pööretel tähtsust jälle. VAG-mehed on selle asja läbi hammustanud ja tarkvara muudatus kõrvaldab selle probleemi. Usun, et BMW-l on sama probleem, sest selline lahendus pidavat olema kahemassilise hooratta kaitseks.
Diisel on teemas (Y)
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Oskan öelda seda, et VW puhul peab starter ajama mootorit ringi vähemalt 250p/min, enne kütust peale ei anta. Ehk siis uus starter ja aku võib aidata. Selge on see, et kui plunser oleks kulunud, siis ei saaks see rõhku üles ka temperatuurianduri pistiku lahti võtmisel. MIngi 70 lehekülge ebaloogilist juttu selles TDS-i teemas.
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Enda ühel tdsil olid samad sümptomid, algul aitas temp anduri katkestamine ja läks käima, pärast enam mitte. Kõige parem testida, et kui auto soe ja käima ei lähe siis mingi kastekannutäis vett kalla pumba peale ja proovi siis, kui läheb osta uus pump ja rahu majas.
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Ei ole jõudnud seda proovida kas pihustitele kütus täitsa soojana peale tuleb, aga kui ei tule mis seal siis olla saab, peab testima kas suretusklapile üldse vool jookseb peale ?(kui ei jookse siis ikka softi puudused) Igatahes siin igati testinud autot tavasõitude käigus ja kui tuled töösooja mootoriga 86C~ suretad välja annad 15sec jooksul uuesti vänta käib kohe, ootad 30sec siis käiad kasvõi 30sec ja vahepeal nagu lubab, siis jälle tühi maa ja siis käivitub ja tagant valge pahmakas suitsu samuti, tean et korra suvel tegi auto samuti aga see oli 1 kordne nähe peale seda ok. Plunser kutu oleks siis ei läheks enam soojana kaa ilusti käima, ja ma rõhutan et see pikk käivitus hakkas pihta peale seda kui elektroonika sai vahetatud enne käivitus ka soojana enamvähem.h.m.m kirjutas:Enda ühel tdsil olid samad sümptomid, algul aitas temp anduri katkestamine ja läks käima, pärast enam mitte. Kõige parem testida, et kui auto soe ja käima ei lähe siis mingi kastekannutäis vett kalla pumba peale ja proovi siis, kui läheb osta uus pump ja rahu majas.
Diisel on teemas (Y)
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
See kütuse blokeerimine võib vist ka pumba sees toimuda, mitte suretusklapi abil. Aga tore, et keegi viitsib kaasa mõelda selles teemas, endal pole enam TDS-i nende katsete tegemiseks. Kui rääkida selle temperatuurianduri pistiku lahtivõtmisest, siis võiks samal ajal võtta välja paagipumba kaitsme ja likvideerida ka toite eelsüüteküünaldelt. Ja kui ikka käivitub, siis milline oleks järgmine teooria selle pistiku kohta?martin321 kirjutas:Ei ole jõudnud seda proovida kas pihustitele kütus täitsa soojana peale tuleb, aga kui ei tule mis seal siis olla saab, peab testima kas suretusklapile üldse vool jookseb peale
Elektriskeemilt oleks näha, et kas toide suretusklapile tuleb mootoriajust või süütelukust.
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Selle kastekannu triki proovisin ära, 12Lvett pumba peale ja ikka sama halb käivitus, siis mõne aja möödudes proovisin 2x12L peale kallata ja sama tulemus, käia kasvõi starter peal põlema aga käima ei lähe
Ehk saaks ka keegi enamvähem vastata kus asub etteande pumba ja hõõgküünalde relee ?(pagasnikus ?) Vaataks nv need teised asjad kaa üle siis. Enda poolt siiski jään selle juurde, et pumpa vaja varasemaks keerata.
Veel huvitab see kui käiad pikalt ja ei käivitu siis lõpuks käima minnes lööb suure pahmaka halli summutist välja, ja põlematta kütuse lõhnaga - sellest ise järeldan et kütus jookseb peale aga ei sütti ?
Keegi võiks mulle vähe INPAt tõlkida/õpetada saksa keelest
Või mis kas on nendel piltidel valesti ? Veel on mul sees AGR viga mootoris aga see peaks vist tulenema EGT-cut paigaldusest.




Veel huvitab see kui käiad pikalt ja ei käivitu siis lõpuks käima minnes lööb suure pahmaka halli summutist välja, ja põlematta kütuse lõhnaga - sellest ise järeldan et kütus jookseb peale aga ei sütti ?
Keegi võiks mulle vähe INPAt tõlkida/õpetada saksa keelest




Diisel on teemas (Y)
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Viga sisse tulnud, mõtlesin kohe EGR aga kirjutasin valesti.Kuno_T kirjutas:Dünaamiline pritseajastus antud pööretel tundub sobivat, viga on EGR-ist.
Käivitusprobleem on suure tõenäosusega siiski kulunud pumba prunžriosast.
Kuid kes sul keelab pumpa varasemaks kruttimast?
Ma siiski ei taha seda plunseri kulumise kaela väga lükata, ometigi usun et see on kaa kulunud jah, aga käivitusprobleem sai ju alguse peale elektroonika vahetust. Hetkeseisuga ma usun kui kütusekogust peale koputada hakkavad pöörded jälle kõikuma. Varasemaks pole selle pärast hetkel keeranud kuna masin igapäeva liikur siis korra kuus ehk on aega pikemalt tegeleda probleemidega. Ja selle temperatuuri anduri katkestamisega ma olen aru saanud et asi pole mitte suuremas kytusekoguses mis lastakse mootorisse vaid hoopis pump ju reguleerib kylmana pritsenurga võimalikult varajaseks niipalju kui tal seda võimalik on? Minu järeldus siis et süüte varajasemaks keeramine pole täis lahendus vaid peaaks hoopis ketid ära vahetama?
Diisel on teemas (Y)
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Panen siia lingi ühest teisest foorumist, vast ei pahanda keegi. Siin on korralikult ära seletatud see soojalt käivitumise probleem. Olen korduvalt kirjutanud, et TDS-i probleem tundub kahtlaselt sarnane:
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=148456" onclick="window.open(this.href);return false;
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=148456" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Auto juba mõned ajad soojana käivitus probleemi vaba. Selle softi vea ma siiski elimineeriks ära kuna soojana suretusklapile jookseb vool peale, samuti tuleb ka kütust lahinal pihustite poole, ja pumba sees kütuse katkestus mehhanismi ei tohiks olla(pead ei anna selle eest). Temp andurit eemaldades, jookseb vool küünaldele peale, aga isegi kui küünlad eemaldada ahelast koos temp anduriga siis käivitub ikkagi hetkega, soojana. See temp anduri eemaldamine annabki vaid selle tulemuse, et pump reguleerib ennast võimalikult varajaseks nagu külmkäivituse hetkel. Minu probleem lahenes siiski kergelt süütenurga varasemaks keeramisega(ei tea küll kraade palju aga pumba endisest asendist u ~2mm varasemaks). Minu järeldus kogu selle tds teemaga oleks see, et tegemist siiski ketiga mootoriga mis ajapikku venib(keti eluiga vist seal 250-300t km), kahjuks pole see pumba nurk niipalju keeratav, et väga kulunud ketiga masin enam ilusti käima saada, mida meil palju liigub. Siiski kui plunser on õhtus siis ei lähe masin ka külmana ilusti käima.
Diisel on teemas (Y)
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Selle jutu võiks sinna pikka TDS-i teemasse ka panna, et keegi enam ei kirjutaks nagu küünlad aitaks käivituda soojalt. Usun, et samamood ei puutu paagipump asjasse.
Selle suretusklapi kohta ei oska öelda, kas seda juhib TDS-il mootoriaju või mingi relee/süütelukk. Samas VAG-idel juhibki aju ja nii on lihtne küte kinni panna vajadusel.
Selle suretusklapi kohta ei oska öelda, kas seda juhib TDS-il mootoriaju või mingi relee/süütelukk. Samas VAG-idel juhibki aju ja nii on lihtne küte kinni panna vajadusel.
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4509
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Mu TDS-l näiteks oli tüüpiline olukord, kus sooja mootoriga(üle 60 kraadi C) läks pikema kerimise peale käima. Külmalt(alla 60 kraadi C) käivitus momentaanselt. Teatavasti jahutusvedeliku temperatuuril üle 60 kraadi TDS-l eelsoojendusküünlaid ei rakendata.
Mingi aeg paigaldasin autole Webasto seisusoojendi, mis kütab jahutusvedeliku umbes 70 kraadi C kanti.
Mootor vajas ka siis pikemat ketramist, kui täiesti külmalt s.t. ilma Webasto eelsoojenduseta.
Kui keerasin võtit näiteks 59 kraadi C juures, siis käivitus momentaanselt.
Webasto'ga küttes ei saa kõrgsurvepumba jaoturpea plunserpaar hõredaks paisuda, kuna soojuse ülekanne temani on väga väike.
Mingi aeg hakkas KSP lekkima ja kuna tahtsin ka pikast ketramiselt lahti saada, siis läks peale Bosch'i esinduses renoveeritud pump. Soojalt käivitumine läks oluliselt paremaks. Samas momentaalset käivitumist ikka ei saavutanud, nagu täiesti külma mootoriga. Sama olukord oli ka Webasto't kasutades.
Mingi aeg paigaldasin autole Webasto seisusoojendi, mis kütab jahutusvedeliku umbes 70 kraadi C kanti.
Mootor vajas ka siis pikemat ketramist, kui täiesti külmalt s.t. ilma Webasto eelsoojenduseta.
Kui keerasin võtit näiteks 59 kraadi C juures, siis käivitus momentaanselt.
Webasto'ga küttes ei saa kõrgsurvepumba jaoturpea plunserpaar hõredaks paisuda, kuna soojuse ülekanne temani on väga väike.
Mingi aeg hakkas KSP lekkima ja kuna tahtsin ka pikast ketramiselt lahti saada, siis läks peale Bosch'i esinduses renoveeritud pump. Soojalt käivitumine läks oluliselt paremaks. Samas momentaalset käivitumist ikka ei saavutanud, nagu täiesti külma mootoriga. Sama olukord oli ka Webasto't kasutades.
tel. 51 949 859
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Kaabliga mootori intrumente testides siis see cut of valve, katkestab pumba siseselt kütuse ilmselt?Kuno_T kirjutas:Hea, et ei anna, muidu oleks saanud ta ära võtta. Dosaator nimeks.ja pumba sees kütuse katkestus mehhanismi ei tohiks olla(pead ei anna selle eest).
Ja ei ole väga huvi igasuguseid lisasi mootori vahele toppima hakata autole, võiks ikka töötada nii nagu tehasest välja veeres aga see süsteem toimiks kaa vabalt.
Diisel on teemas (Y)
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
See teema seal liialt pikk, et enam midagi lisadateet82 kirjutas:Selle jutu võiks sinna pikka TDS-i teemasse ka panna, et keegi enam ei kirjutaks nagu küünlad aitaks käivituda soojalt. Usun, et samamood ei puutu paagipump asjasse.
Selle suretusklapi kohta ei oska öelda, kas seda juhib TDS-il mootoriaju või mingi relee/süütelukk. Samas VAG-idel juhibki aju ja nii on lihtne küte kinni panna vajadusel.

See R6 on üldse kapriisne võrreldes vw R4 diisliga. Aga see selleks, eks vaatab kaua siis probleemi vabalt liigelda saab enne kui hakkab jälle vaikselt pikemaks see käivitus venima - sisuliselt võiks mingiaeg ketid ära vahetada.
Tänud kõigile kes viitsisid kaasa mõelda.
Diisel on teemas (Y)
Re: M51 TDS/TD süüte ajastus ja kütuse koguse reguleerimine
Ei saanudki kaua sõita kui käivitus venis jälle 4sec, mõned ajad veel edasi ja augusti kuus tuli ka keti tirin järgi. Järeldus siis, kellel käivitus pikaks veninud üldlahendus on ikka ketid vahetada ja auto sõidab veel tuhandeid :-)
Diisel on teemas (Y)