E90 helisüsteemi järgi aitamine
E90 helisüsteemi järgi aitamine
Tervist lugupeetavad!
Pikalt olen mõelnud kuidas seda teha. Mida rohkem ma loen seda keerulisem ülesande sooritamine tundub.
Olen välja uurinud järgmised faktid:
E90 helisüsteem võib olla kas a) Base (aka Stereo); b) Hifi; ; c)Logic 7.
Minu autot E90 318d 2006 on õnnistatud Base süsteemiga ja naviga (SA 606). See tähendab 6 kõlarit- ustes ning istmete all ning tagumisel aknalaual. Neid kõiki toidab Navi.
Soov oleks kõik komponendid välja vahetada kangemate vastu ja lisada kõrgeid (ja bassikas).
Navi ei toida kõlareid päris tavapärase analoogsignaaliga ja üleüldse lahja signaaniliga siis ei piisa ainult kõlarite üks ühele välja vahetamisest.
Siit ka probleem number 1- olek vaja mingit sellist võimendit mis suudab antud signaali vastu võtta ja töödelda, või kasutada suvalist võimendid ning lisada mingisugune protsessor?
Probleem number 2. See pole otseselt probleem aga olukorraga seotud ikkagi. Nimelt kui ma kuulan raadiot ja tuleb mingi pala, millel pole väga palju bassi eht teisisõnu saaks väga valjuks keerata siis tegelikult päris kiirelt hakkab volume nupp tühja käima, heli ei lähe üldse valjuks. Kas siin annaks midagi teha? Ma tahaks maki karjuma keerata.
info signaali kohta:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=395987
Pikalt olen mõelnud kuidas seda teha. Mida rohkem ma loen seda keerulisem ülesande sooritamine tundub.
Olen välja uurinud järgmised faktid:
E90 helisüsteem võib olla kas a) Base (aka Stereo); b) Hifi; ; c)Logic 7.
Minu autot E90 318d 2006 on õnnistatud Base süsteemiga ja naviga (SA 606). See tähendab 6 kõlarit- ustes ning istmete all ning tagumisel aknalaual. Neid kõiki toidab Navi.
Soov oleks kõik komponendid välja vahetada kangemate vastu ja lisada kõrgeid (ja bassikas).
Navi ei toida kõlareid päris tavapärase analoogsignaaliga ja üleüldse lahja signaaniliga siis ei piisa ainult kõlarite üks ühele välja vahetamisest.
Siit ka probleem number 1- olek vaja mingit sellist võimendit mis suudab antud signaali vastu võtta ja töödelda, või kasutada suvalist võimendid ning lisada mingisugune protsessor?
Probleem number 2. See pole otseselt probleem aga olukorraga seotud ikkagi. Nimelt kui ma kuulan raadiot ja tuleb mingi pala, millel pole väga palju bassi eht teisisõnu saaks väga valjuks keerata siis tegelikult päris kiirelt hakkab volume nupp tühja käima, heli ei lähe üldse valjuks. Kas siin annaks midagi teha? Ma tahaks maki karjuma keerata.
info signaali kohta:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=395987
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
- Peamine sõiduk: BMW 330d F31
- Asukoht: Pärnu
Mul ka E90 base süsteemiga.
Mis mõttes navi ei toida tavalise analoogsignaaliga? Täitsa tavalise signaali saad kätte esimeste istmete kõrvalt ukse piida juurest mati alt kus lähevad juhtmed kaheks, uste sisse ja istme alla. Tagumiste kõlarite juhtmeid ei saa tõesti kasutada signaali võtmiseks kuna sinna heli alumist otsa ei lasta.
Base süsteemiks kodeeritud HU heli kõver ei ole küll päris sirge ja selle silumiseks pead tõesti DSP'd kasutama kui tahad. Teine variant on HIFI'ks kodeerida, aga siis pead HU tagant RCA võimu vedama, muidu tuleb liiga palju müra sisse.
Ma proovisin ainult kõlarid vahetada ilma võimu lisamata. Heli läks küll natuke selgemaks, aga üldiselt suht mõttetu tegevus.
Praeguseks on mul autos Gladen extreme komplekt ja Mosconi 120.4 DSP'ga võim (2 kanalit uste ja 2 istme all woofrite jaoks). Tagumised kõlarid on siiani originaalid ja otse HU taga. Pole siiani näinud mõtet neid vahetada kuna mulle meeldib kui stereo heli tuleb eest.
Mis mõttes navi ei toida tavalise analoogsignaaliga? Täitsa tavalise signaali saad kätte esimeste istmete kõrvalt ukse piida juurest mati alt kus lähevad juhtmed kaheks, uste sisse ja istme alla. Tagumiste kõlarite juhtmeid ei saa tõesti kasutada signaali võtmiseks kuna sinna heli alumist otsa ei lasta.
Base süsteemiks kodeeritud HU heli kõver ei ole küll päris sirge ja selle silumiseks pead tõesti DSP'd kasutama kui tahad. Teine variant on HIFI'ks kodeerida, aga siis pead HU tagant RCA võimu vedama, muidu tuleb liiga palju müra sisse.
Ma proovisin ainult kõlarid vahetada ilma võimu lisamata. Heli läks küll natuke selgemaks, aga üldiselt suht mõttetu tegevus.
Praeguseks on mul autos Gladen extreme komplekt ja Mosconi 120.4 DSP'ga võim (2 kanalit uste ja 2 istme all woofrite jaoks). Tagumised kõlarid on siiani originaalid ja otse HU taga. Pole siiani näinud mõtet neid vahetada kuna mulle meeldib kui stereo heli tuleb eest.
Re:
Ranno kirjutas:Mul ka E90 base süsteemiga.
Mis mõttes navi ei toida tavalise analoogsignaaliga? Täitsa tavalise signaali saad kätte esimeste istmete kõrvalt ukse piida juurest mati alt kus lähevad juhtmed kaheks, uste sisse ja istme alla. Tagumiste kõlarite juhtmeid ei saa tõesti kasutada signaali võtmiseks kuna sinna heli alumist otsa ei lasta.
Ega mina seda signaali mõõtnud ei ole, tuginesin puhtalt välismaistele foorumitele. Info minu väitele pärineb sellel lingilt: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=395987
Viimaselt lugesin välja, et kõikidele kõlaritele tuleb moonutatud signaal sisse.
Kust võtsid võimendile signaali? Kas esimestelt kõlaritelt?
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Olen nüüd natuke hindu ja võimalusi arvestades valinud välja järgmise protsessori: Alpine PXA-H100
Spec:
https://www.alpine-europe.com/fileadmin ... 100_EN.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitab täitsa sisendit HU aga tundub mingi spets pistikuga olevat mis omakorda viitab alpine makile. Kuidas mina oma HU sinna ühendada saaksin?
Spec:
https://www.alpine-europe.com/fileadmin ... 100_EN.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitab täitsa sisendit HU aga tundub mingi spets pistikuga olevat mis omakorda viitab alpine makile. Kuidas mina oma HU sinna ühendada saaksin?
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
- Peamine sõiduk: BMW 330d F31
- Asukoht: Pärnu
Re: Re:
Esimese kahe kanali heli kannatab kasutada (ka nende helikõver ei ole sirge). Seal on pildid kust juhtmed ülesse leida > http://www.e90post.com/forums/showpost. ... tcount=794" onclick="window.open(this.href);return false;Andrusser kirjutas:Ranno kirjutas:Mul ka E90 base süsteemiga.
Mis mõttes navi ei toida tavalise analoogsignaaliga? Täitsa tavalise signaali saad kätte esimeste istmete kõrvalt ukse piida juurest mati alt kus lähevad juhtmed kaheks, uste sisse ja istme alla. Tagumiste kõlarite juhtmeid ei saa tõesti kasutada signaali võtmiseks kuna sinna heli alumist otsa ei lasta.
Ega mina seda signaali mõõtnud ei ole, tuginesin puhtalt välismaistele foorumitele. Info minu väitele pärineb sellel lingilt: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=395987
Viimaselt lugesin välja, et kõikidele kõlaritele tuleb moonutatud signaal sisse.
Kust võtsid võimendile signaali? Kas esimestelt kõlaritelt?
Esimeste uksepiitade kõrval on kohe need ühendused (teiste juhtmetega samasse kimpu kokku tõmmatud). HU tagant tuleb sinna ja sealt läheb kaheks, woofrisse ja ukse kõlarisse. Mina ühendasin seal need lahti ja vedasin sealt juhtmed pagassi võimu külge.
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Põhimõtteliselt saaks siis ju nii teha, et võtan esimestelt kõlaritelt signaali ja toidan läbi võimendi auto kõiki kõlareid sellega? Jääksin ilma ainult rear/front, settingust sest kõik kõlarid on front all.
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
- Peamine sõiduk: BMW 330d F31
- Asukoht: Pärnu
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Kui sul PDC'd pole, siis saad küll jah. Aga mis selle mõte on? Kui sulle tagumised kõlarid olulised on, siis oleks targem juba nende signaalid võtta. Nii või teisiti oleks vaja kas 6 kanaliga või 4 + 2 võimud.Andrusser kirjutas:Põhimõtteliselt saaks siis ju nii teha, et võtan esimestelt kõlaritelt signaali ja toidan läbi võimendi auto kõiki kõlareid sellega? Jääksin ilma ainult rear/front, settingust sest kõik kõlarid on front all.
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Hea tähelepanek. PDC on küll. Miks ma eest signaali võtaksin ongi selle põhjusega, et seal teie väitel sirgem helikõver. Okei, ma vist võtan teie lahenduse täielikult üle. Ma hakkan siis dsp-ga võimendit otsima.
Kas tollest dsp võimust oleks võimalik "sirge" signaal edasi anda veel bassika võimendile?
Kas tollest dsp võimust oleks võimalik "sirge" signaal edasi anda veel bassika võimendile?
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
- Peamine sõiduk: BMW 330d F31
- Asukoht: Pärnu
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Ees on ka PDC või ainult taga? Mul on ees ka ja selle tõttu pidin gain'i võimust ikka väga maha keerama et esimesed väga palju kõvemini ei piiksuks. Muidugi maha peab seda nagunii keerama sest "gong" on ka muidu hirmus kõva.Andrusser kirjutas:Hea tähelepanek. PDC on küll. Miks ma eest signaali võtaksin ongi selle põhjusega, et seal teie väitel sirgem helikõver. Okei, ma vist võtan teie lahenduse täielikult üle. Ma hakkan siis dsp-ga võimendit otsima.
Kas tollest dsp võimust oleks võimalik "sirge" signaal edasi anda veel bassika võimendile?
Mina võtsin esimeste kõlarite signaali võimu. Võimus on kaks kanalit uste jaoks ja kaks istmealuste woofrite jaoks. Tagumised kõlarid on otse HU taga.
Mina valisin sisseehitatud DSP'ga võimu ainult selle pärast et kola vähem oleks. Minu võimust vist silutud signaali kätte ei saa.
Kui ma tahaks tagumistele kõlaritele ka võimu vahele panna, siis ma võtaks signaali ikka tagumiste kõlarite oma. Selle alumine ots on küll ära lõigatud, aga see pole otseselt halb, sest ma ju ei lase ka esimestesse kõlaritesse alumist otsa (see on võimust ära lõigatud).
Ma ilmselt kasutaks kõlarite jaoks oma Mosconi 120.4 DSP'ga võimu ja istmealuste woofrite jaoks kasutaks eraldi lihtsamat võimu, millele võtaks signaali esimeste kõlarite oma.
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Ees "õnneks" ei ole.
Ma olen praegu dsp võimendi otsingutel.
Üks suht soodne lahendust on selline:
http://www.blaupunkt.com/us/nc/products ... ngle/4129/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ma olen praegu dsp võimendi otsingutel.
Üks suht soodne lahendust on selline:
http://www.blaupunkt.com/us/nc/products ... ngle/4129/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Update
Loobusin DSP-st ja kasutan kodeerimise teed.
CarMaster programmeerib Base süsteemi Hi-Fi-ks.
Mis arvate teie mõttest loobuda istmealustest bassikõlaritest ning asendada uste ja tagumise aknalaua kõlarid korralike koaksiaal kõlaritega mida hakkaks võimenda 4 kanaliga Hertz võimendi? Kas heli jääb kvaliteet talutavaks või hakkab kuskilt "teisest toast" see heli kostuma?
Loobusin DSP-st ja kasutan kodeerimise teed.
CarMaster programmeerib Base süsteemi Hi-Fi-ks.
Mis arvate teie mõttest loobuda istmealustest bassikõlaritest ning asendada uste ja tagumise aknalaua kõlarid korralike koaksiaal kõlaritega mida hakkaks võimenda 4 kanaliga Hertz võimendi? Kas heli jääb kvaliteet talutavaks või hakkab kuskilt "teisest toast" see heli kostuma?
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Väike uuendus.
Vahetasin kõik kõlarid ehk siis uste, ismte alused ja tagumised.
Lisasin ka võimendi.
Originaalis on M-ASK: 4 x 40 W (2 Ω) aga 6 kõlarit, kõik need on 4 oomised. Kui 2 kanalit (esimesed) on tehase poolt koormatud 4 kõlariga jääb kanali takistuseks 2 Ohmi aga tagumised kõlarid on ka 4 oomised siis jääb tagumiste kanalite takistuseks 4 ohmi kuigi tehase makk on 2 oomise kanaliga. Kuidas nii saab?
Praegu kasutan samasugust lahendust. Mul on 4 kanaliga võimendi (4x65W @ 4 Ohm)
2 kanalit hõivasin 2 kõlariga aga teised 2 hõivasin 4 kõlariga. Kõik kõlarid on 4 Ohmised. Viimased annavad võimendile 2 Ohmise takistuse mis pole ju hea/õige.
Mõte oli panna 2 kõlarit tagasi maki taha aga see tahab 2 Ohmiseid kõlareid saada.
Ma olen ideedest lage.
Ainus variant oleks 6 kanaliga võimendi hankida? Või tohin ma äkki jätta sedasi, et 4 kanaliga võimendil 6 kõlarit järgi?
Kui keegi on nõus/viitsib süveneda siis siin on kõik andmed:
Ühendasin autosse võimendi Hertz HCP 4 (65 W x 4 (4 Ω)) http://www.hertzaudiovideo.com/car-audi ... fier-hcp4/
Järgi ühendasin 2x Hertz ecx 130 (4Ω ja 50W RMS)
Teised 2 kanalit hõivasin 2x Hertz dcx 130 (4Ω ja 40W RMS) ja Alpine SPG-10C2 (4Ω ja 45W RMS), paralleelselt.
Skeem

Vahetasin kõik kõlarid ehk siis uste, ismte alused ja tagumised.
Lisasin ka võimendi.
Originaalis on M-ASK: 4 x 40 W (2 Ω) aga 6 kõlarit, kõik need on 4 oomised. Kui 2 kanalit (esimesed) on tehase poolt koormatud 4 kõlariga jääb kanali takistuseks 2 Ohmi aga tagumised kõlarid on ka 4 oomised siis jääb tagumiste kanalite takistuseks 4 ohmi kuigi tehase makk on 2 oomise kanaliga. Kuidas nii saab?
Praegu kasutan samasugust lahendust. Mul on 4 kanaliga võimendi (4x65W @ 4 Ohm)
2 kanalit hõivasin 2 kõlariga aga teised 2 hõivasin 4 kõlariga. Kõik kõlarid on 4 Ohmised. Viimased annavad võimendile 2 Ohmise takistuse mis pole ju hea/õige.
Mõte oli panna 2 kõlarit tagasi maki taha aga see tahab 2 Ohmiseid kõlareid saada.
Ma olen ideedest lage.
Ainus variant oleks 6 kanaliga võimendi hankida? Või tohin ma äkki jätta sedasi, et 4 kanaliga võimendil 6 kõlarit järgi?
Kui keegi on nõus/viitsib süveneda siis siin on kõik andmed:
Ühendasin autosse võimendi Hertz HCP 4 (65 W x 4 (4 Ω)) http://www.hertzaudiovideo.com/car-audi ... fier-hcp4/
Järgi ühendasin 2x Hertz ecx 130 (4Ω ja 50W RMS)
Teised 2 kanalit hõivasin 2x Hertz dcx 130 (4Ω ja 40W RMS) ja Alpine SPG-10C2 (4Ω ja 45W RMS), paralleelselt.
Skeem

-
- Huviline
- Postitusi: 880
- Liitunud: 14.01.2007 12:07 07
- Peamine sõiduk: BMW F48 X1 170kW
- Asukoht: Tln/Trt/Hiiumaa
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Ranno, kas sa kasutasid oma Gladen komplektil mingeid juhtme kitte ka või tegid kõik ise.
Tükk aega asja uurinud ja jõuan vaikselt sama komplektini.
Tükk aega asja uurinud ja jõuan vaikselt sama komplektini.
BMW e36 318i ´92 | BMW e46 330xi ´01 | BMW e53 X5 ´04 Sports Package | BMW e91 LCI 325d ´09 | BMW F31 320d ´14 Modern Line | BMW F48 X1 170kW´16
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
- Peamine sõiduk: BMW 330d F31
- Asukoht: Pärnu
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Tegin ise. Kuna mul on vanem auto (2005), siis oli suht lihtne, kõlari juhtmete ühenduskohad olid esimeste istmete all juba olemas. Ma peast ei mäleta mis aastast neid enam seal ei ole.mixxer kirjutas:Ranno, kas sa kasutasid oma Gladen komplektil mingeid juhtme kitte ka või tegid kõik ise.
Tükk aega asja uurinud ja jõuan vaikselt sama komplektini.
-
- Huviline
- Postitusi: 880
- Liitunud: 14.01.2007 12:07 07
- Peamine sõiduk: BMW F48 X1 170kW
- Asukoht: Tln/Trt/Hiiumaa
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Ma jäin nagu seda vaatama:
http://mosconi-system.it/product/plugplay-cables/" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pood.audiofookus.ee/251-gladen-a ... dite-lisad" onclick="window.open(this.href);return false;
Samuti on foorumites palju räägitud Technic-si custom made wiringkittidest.
Tahaks teha nii, et ei peaks lõikuma hakkama ning saaks lihtsalt taastada esialgse süsteemi.
http://mosconi-system.it/product/plugplay-cables/" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pood.audiofookus.ee/251-gladen-a ... dite-lisad" onclick="window.open(this.href);return false;
Samuti on foorumites palju räägitud Technic-si custom made wiringkittidest.
Tahaks teha nii, et ei peaks lõikuma hakkama ning saaks lihtsalt taastada esialgse süsteemi.
BMW e36 318i ´92 | BMW e46 330xi ´01 | BMW e53 X5 ´04 Sports Package | BMW e91 LCI 325d ´09 | BMW F31 320d ´14 Modern Line | BMW F48 X1 170kW´16
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
- Peamine sõiduk: BMW 330d F31
- Asukoht: Pärnu
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Ma paraku ei saanud "valmis lahendust" enam lisada kuna üks oli juba ees (NBT jaoks) ja poleks lihtsalt enam navi taha ära mahtunud. + nagu ma mainisin, mul olid tehase poolt juba otsad olemas istmete all. Kui poleks kohti olnud kuhu ühendada, siis oleks ka ilmselt valmis kiti võtnud.mixxer kirjutas:Ma jäin nagu seda vaatama:
http://mosconi-system.it/product/plugplay-cables/" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pood.audiofookus.ee/251-gladen-a ... dite-lisad" onclick="window.open(this.href);return false;
Samuti on foorumites palju räägitud Technic-si custom made wiringkittidest.
Tahaks teha nii, et ei peaks lõikuma hakkama ning saaks lihtsalt taastada esialgse süsteemi.
Mis Gladeni kõlaritesse puutub, siis mul on Extreme komplekt ja DSP'ga võim. Minu kõrvade jaoks ei ole seda raha väärt, ootasin millegi pärast enamat... Võib muidugi ka olla et olen kodus liiga heaga ära harjunud lihtsalt.
-
- Huviline
- Postitusi: 880
- Liitunud: 14.01.2007 12:07 07
- Peamine sõiduk: BMW F48 X1 170kW
- Asukoht: Tln/Trt/Hiiumaa
Re: E90 helisüsteemi järgi aitamine
Ise mõtlesin ilma DSP-ta teha ja lasta kodeerida. Lugesin ühte su postitust kuskil e60 teemas ja sain nagu kindlust juurde.
Üks mõte oleks:
Istme alla - http://www.audiocity.eu/german-maestro-swf-8012-he" onclick="window.open(this.href);return false; + adapter
Ustesse - veel lahtine, vb oskab keegi soovitada 4" komponente mõistliku hinnaga. Ei pea olema kolme kinnitusega
Võim - http://pood.audiofookus.ee/voimendid/17 ... e-754.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tagumiste ustega ei hakka esialgu jamama
Üks mõte oleks:
Istme alla - http://www.audiocity.eu/german-maestro-swf-8012-he" onclick="window.open(this.href);return false; + adapter
Ustesse - veel lahtine, vb oskab keegi soovitada 4" komponente mõistliku hinnaga. Ei pea olema kolme kinnitusega
Võim - http://pood.audiofookus.ee/voimendid/17 ... e-754.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tagumiste ustega ei hakka esialgu jamama
BMW e36 318i ´92 | BMW e46 330xi ´01 | BMW e53 X5 ´04 Sports Package | BMW e91 LCI 325d ´09 | BMW F31 320d ´14 Modern Line | BMW F48 X1 170kW´16