e46 320d rihmaratta vahetus
e46 320d rihmaratta vahetus
Jõudu
Sõidukiks e46 320d touring 100kW (M47) 2001 aasta ja otsad andis väntvõlli otsas olev leevendiga rihmaratas. BMW TIS andmebaas näitab, et vahetamiseks on vaja vist spetsiaalset tööriista, mida mul paraku kusagilt võtta pole aga ehk saab ka kuidagi käepäraste vahenditega selle vahetuse ära teha. Ühes välismaises BMW-foorumis jäi silma soovitus, et starteri juures mootoriplokis olevast august saab fikseerida pulgaga hooratta ja seeläbi saab rihmaratta lahtikeeramisel rakendada vajalikku jõudu. Või on otstarbekam keevitada mingi rakis rihmaratta otsa ja fikseerida seeläbi rihmaratas? Hooratta fikseerimise osas naised saunas rääkisid, et on juhtunud olukordi kus lahtikeeramisel väntvõlli ots on ära murtud?! Fakt on see, et pagana kõvasti on see rihmaratta polt kinni ja ootaks asjalikke ettepanekuid, kuidas selle võimalikult lihtsa vaevaga lahti saaks, ilma et mingeid lisakahustusi tekitaks?
Ühtlasi küsimus, kas kinnituspoldil on keere ikka tavapärane st lahtisaamiseks tuleb polti keerata vastupäeva või on vastupidise keermega tegu?
Sõidukiks e46 320d touring 100kW (M47) 2001 aasta ja otsad andis väntvõlli otsas olev leevendiga rihmaratas. BMW TIS andmebaas näitab, et vahetamiseks on vaja vist spetsiaalset tööriista, mida mul paraku kusagilt võtta pole aga ehk saab ka kuidagi käepäraste vahenditega selle vahetuse ära teha. Ühes välismaises BMW-foorumis jäi silma soovitus, et starteri juures mootoriplokis olevast august saab fikseerida pulgaga hooratta ja seeläbi saab rihmaratta lahtikeeramisel rakendada vajalikku jõudu. Või on otstarbekam keevitada mingi rakis rihmaratta otsa ja fikseerida seeläbi rihmaratas? Hooratta fikseerimise osas naised saunas rääkisid, et on juhtunud olukordi kus lahtikeeramisel väntvõlli ots on ära murtud?! Fakt on see, et pagana kõvasti on see rihmaratta polt kinni ja ootaks asjalikke ettepanekuid, kuidas selle võimalikult lihtsa vaevaga lahti saaks, ilma et mingeid lisakahustusi tekitaks?
Ühtlasi küsimus, kas kinnituspoldil on keere ikka tavapärane st lahtisaamiseks tuleb polti keerata vastupäeva või on vastupidise keermega tegu?
- Toomas_K
- Klubiliige
- Postitusi: 980
- Liitunud: 17.10.2007 13:04 32
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Tagant hoorattast ära fikseerides ei tohiks küll midagi juhtuda. Keere peak olema parempoolne.
Kui võimalus on siis võiks poldipeale natuke kuuma anda siis tuleb kindlasti ilma probleemideta lahti.
Kui veel õhukone ka vahele mahub siis oleks päris hästi.
Kui võimalus on siis võiks poldipeale natuke kuuma anda siis tuleb kindlasti ilma probleemideta lahti.
Kui veel õhukone ka vahele mahub siis oleks päris hästi.
525I-->323I-->540I-->528I-->530d-->530d
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Kinnihoidmise abinõu valmistamine pole keeruline, kui tahtmist on. Ma tegin vist 6 mm paksusega terasest. Kui täpselt mõõdad ja puurid, siis piisab ka 3st poldiaugust
Tihvti jaoks oli lisaava vaja. Silmas tuleb pidada, et abinõu mootori külge ära mahuks. Agregaadid võivad ette jääda, nt kliima kompressor. Võib olla tarvis teha vahetükk alla panemiseks. Selle riistaga on poldi lahti saamine käkitegu. Tuleb nagu niuhti 1/2'' tapiga padrunvõtmega.



Sõidurõõm
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Küllap selle tõttu, et sa ei keera ühe tõmbega 150 kraadi selles kohas. Eksimisvõimalus on väiksem ja montaaži kiirus suurem, kui pole tarvis liita-lahutada.Kuno_T kirjutas:Kinnitusmoment 100 Nm+ 60 deg + 60 deg + 30 deg (100 Nm + 150 deg-- minu interpretatsioon, sest arusaamatuks jääb, miks 1 ainsama poldi kinnikeeramisel on vaja veel vahet pidada, ju
Sõidurõõm
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Tükk aega foorumist eemal olnud aga rihmaratas sai kenasti vahetatud. Sai tehtud samuti spetsiaalne rakis, mis oli vahetamisel abiks. Tänud kõigile nõuannete eest!
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Tere.
Küsiks siin teemas kuidas vahetada 320d autom. 110kw 2003 seda rihmaratast. Tükk tegu oli et seda polti üldse lahti saada. Lahti sai keeratud nii et vana korpusest sai heebliga kinni hoitud ja pika toruga lahti keeratud.
Kinnitub see sinna ühe poldiga. Mismoodi seda mootorit kinni hoida kinnikeeramise ajaks? Need rakise pildid mis siin foorumis leiduvad ju ei saa kasutada ühepoldilise rihmaratta keeramiseks. Kellelgil häid mõtteid?

Küsiks siin teemas kuidas vahetada 320d autom. 110kw 2003 seda rihmaratast. Tükk tegu oli et seda polti üldse lahti saada. Lahti sai keeratud nii et vana korpusest sai heebliga kinni hoitud ja pika toruga lahti keeratud.
Kinnitub see sinna ühe poldiga. Mismoodi seda mootorit kinni hoida kinnikeeramise ajaks? Need rakise pildid mis siin foorumis leiduvad ju ei saa kasutada ühepoldilise rihmaratta keeramiseks. Kellelgil häid mõtteid?

Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Rihmaratta südamikul on ju nukid ilusti olemas kinnihoidmiseks nagu pildilt näha.
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Tavaoludes seda ju kinni ei hoia. On selleks siis spets tööriist mis sinna südamikku sisse käib?
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Suvaline näide vajalikust tööriistast: http://www.ebay.de/itm/KURBELWELLEN-GEG ... Sw5IJWgpFA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Ok, tänud. Eks tuleb ise teha taoline abinõu.
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Õhu mutrikeerajaga saab selle poldi 1 sekundiga lahti. Milleks leiutada jalgratast 

- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 797
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Milleks riskida poldi puruks keeramisega? Väntvõllist jäänuste kätte saamine võtab ikka palju palju kauem aega, kui 1 sekund.
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Miks peaks lahti keeramisel ta puruks minema? Ja rakisega keeramisega mitte? Kui nii kinni siis keerad "kandid" maha või võtme pooleks Ise mitmeid kordi seda vahetanud (erinevatel masinatel) ja pole mingit pornot leiutanud. Pole mõtet üle mõeldaillukas316 kirjutas:Milleks riskida poldi puruks keeramisega? Väntvõllist jäänuste kätte saamine võtab ikka palju palju kauem aega, kui 1 sekund.

Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Võib-olla sellepärast ongi nii kinni, et eelmine vahetaja on samamoodi õhupüstolit kasutanudjass161 kirjutas:Kui nii kinni siis keerad "kandid" maha või võtme pooleks

Isiklikult meeldib mootori poltide juures võimalikult palju Nm-võtit kasutada, muidu on alati kahtlus, et äkki peaks natuke veel keerama, Nm-võtmega keerad nii nagu ette nähtud ja rohkem pole vaja mõelda sellele poldile. Tundub olevat nii, et käe tunde järgi saab alati liiga palju.
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Lahti keeramisel kasutad ka nm võtit?teet82 kirjutas:Võib-olla sellepärast ongi nii kinni, et eelmine vahetaja on samamoodi õhupüstolit kasutanudjass161 kirjutas:Kui nii kinni siis keerad "kandid" maha või võtme pooleks![]()
Isiklikult meeldib mootori poltide juures võimalikult palju Nm-võtit kasutada, muidu on alati kahtlus, et äkki peaks natuke veel keerama, Nm-võtmega keerad nii nagu ette nähtud ja rohkem pole vaja mõelda sellele poldile. Tundub olevat nii, et käe tunde järgi saab alati liiga palju.

Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Vahet pole millega keerad, nende rakiste mõte on milleski muus. Tehniliselt korrektne on hoida kinni vahetult sellest detailist mida polt hoiab, et väändejõud ei mõjuks kuskil teises võlli otsas. Ok, automootori puhul pole tegelikult vahet, kui mingit väiksemat 2T mootorit hakata suvaliselt õhupüssiga taguma, siis võib midagi pooleks minna küll. Kui oled VAG-i mootoreid remontinud, siis võib-olla oled märganud, et nukkvõllide tagumised otsad on ära lõhutud paljudel. Mõned isehakanud külasepad ikkagi ei tea, et kinni tuleb hoida vahetult rihmarattast, mitte mingist rakise pesast võlli teises otsas.
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Jah, aga alati ei ole iga töö jaoks spets rakist võtta, tuleb leida mõistlik alternatiiv. Olen igast jama tööalaselt näinud. Sellepärast kaks asja elus pole oma teha: Mõistus ja m.nni mõõt. Aga ei solgi rohkem teemat. Peace
- killer666
- Huviline
- Postitusi: 1191
- Liitunud: 16.02.2006 09:19 53
- Peamine sõiduk: BMW 525tdsa t
- Asukoht: idavirumaa
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Kas sstarteriga ei saa lahti? Padrun otsa ja saba üks ots vastu maad.?
530>525>535>325e>318>320>528i>318>528>318>520>318>535>325>316>316>524>318>316>524>524>524>316>520it>318>524>525dsat>520>318>525tdst>316>525tds>528>525tdsa
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Rihmaratta polt on reeglina liimiga pandud. ise olen alati kõik poldid suurema väänamiseta lahti saanud kui enne polt fööniga korralikult kuumaks on aetud.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
- m6nu
- Huviline
- Postitusi: 501
- Liitunud: 12.12.2008 14:31 19
- Peamine sõiduk: E39 520d
- Asukoht: Viljandi
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
endal läks õnneks nii, et 4. käik sisse ja jalg piduri peale, teine vana keeras pika toruga. Tean, et nii ei ole õige ja võib nii hooratta, siduri kui ka väntvõlli ära rikkuda, aga minul läks õnneks. Ei soovita kellelgi samamoodi teha, starteriga lastes ei liikunud grammigi ja õhuga keerates samuti mitte.
Rahaga ei saa osta õnne, kuid siiski on mugavan nutta BMW's kui Opelis
- killer666
- Huviline
- Postitusi: 1191
- Liitunud: 16.02.2006 09:19 53
- Peamine sõiduk: BMW 525tdsa t
- Asukoht: idavirumaa
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Ma ei mäleta mispidi, aga oli keevitatud spetsiaalne rakis ja siis pea kahemeetrise sabaga sai väänatud. Ilmselt kui oleks mingi käiguga proovinud kinni hoida, siis oleks ilmselt väntvõlli sirgeks keeranud.
530>525>535>325e>318>320>528i>318>528>318>520>318>535>325>316>316>524>318>316>524>524>524>316>520it>318>524>525dsat>520>318>525tdst>316>525tds>528>525tdsa
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Enda 320d tundub, et sama töö ees. kellelgi pole sellist võtit või võiks siit kusagilt rentida seda?


Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Endal ka ei tulnud püssiga lahti, võti vastu maad ja starterit, tuli kohe. 

Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Hästi ei julge selle starteri meetodiga tehaFrenzi kirjutas:Endal ka ei tulnud püssiga lahti, võti vastu maad ja starterit, tuli kohe.

Re: e46 320d rihmaratta vahetus
mis rakise ? miks? hooratta lukustamiseks ju tehasepoolt koht olemas.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Saan aru, et igatmoodi on seda polti lahti keeratud, aga see jutt siin hoiab veits tagasi: http://www.glassroof.nl/2017/04/17/bmw- ... d-pulleys/" onclick="window.open(this.href);return false;ooDDoo kirjutas:mis rakise ? miks? hooratta lukustamiseks ju tehasepoolt koht olemas.
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Kindlasti jah turvalisem teha õige rakisega seda tööd, aga reaalsus on see, et enamus töökodades minnakse lihtsamat teed selliste asjadega.
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Siit küsimus suurele ringile.. Kas keegi teab kedagi kes on rihmaratta polti eemaldades suutnud väntvõlli pooleks murda?
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: e46 320d rihmaratta vahetus
Kas see hooratta pulgaga lukustamine toimib, kõveraks või katki läheb see pulk vast ennem?
Sõber hiljuti mässas selle asjaga, töötab ettevõttes, kus on suured masinad ja korralikud suruõhutööriistad. Ükski nendest ei toiminud, lahti olevat saanud lõpuks mingi elektrilise mutrikeerajaga. See eespool mainitud 410Nm pingutusjõud on lahti keerates arvatavasti palju suurem, keermeliimid ja rooste. Meetrise kangiga 41kg raskust pigem ei tee lahti seda polti.
Sõber hiljuti mässas selle asjaga, töötab ettevõttes, kus on suured masinad ja korralikud suruõhutööriistad. Ükski nendest ei toiminud, lahti olevat saanud lõpuks mingi elektrilise mutrikeerajaga. See eespool mainitud 410Nm pingutusjõud on lahti keerates arvatavasti palju suurem, keermeliimid ja rooste. Meetrise kangiga 41kg raskust pigem ei tee lahti seda polti.