e39 salongi ventilaator jupsib?
e39 salongi ventilaator jupsib?
olen uurinud eelnevaid teemasid salongisoojenduse kohta,aga ei ole vastust leidnud.kas keegi oskaks öelda,mis võiks viga olla,kui ventikas vahest töötab ja siis jälle ei tööta,kui jalaga toksida kõrvalistuja poolel armatuuri all hakkab tööle?kas see siil läbi või siis ventilaator ise?vahest muudab ka ise puhumis kiirust,et läheb kord kõvemini tööle ja siis jälle vaiksemalt.
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Sümptomid vihjavad FSU, aka siilile.
Kui on mõni tuttav e39 omanik, siis võid prooviks teise masina siili proovida, siis kohe selge pilt.
FSU vahetus on lihtne
Edit:
Originaaltootekood: 64116923204 ja um hinda saad vaadata siit. Aga seda jubinat saab ka soetada hästi varusatud autotarvete poest
Kui on mõni tuttav e39 omanik, siis võid prooviks teise masina siili proovida, siis kohe selge pilt.
FSU vahetus on lihtne
Edit:
Originaaltootekood: 64116923204 ja um hinda saad vaadata siit. Aga seda jubinat saab ka soetada hästi varusatud autotarvete poest

Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
aga kas järsku see siil ei saa ühendust korralikult,miks muidu jalaga toksamisel tööl hakkab?aga eks pean algatuseks proovima vahetust teise auto siiliga,eks siis paistab.
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
siili ei ole jõudnud veel vahetada,aga täna hommikul tööle sõites märkasin et kui ventikas on täispöörete peal ja autoga vasakule keerates hakkas ventikas kiiremini tööle ja tagasi otseks keerates võtab jälle pöörded maha.muidu ta töötab ka kuidagi uimaselt.kas võib viga hoopis ventikas endas olla,et kas harjad või puksid?
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Kõike võib olla, aga milleks alustada kõige raskemast
ennem võiks ikkagi lihtsamad asjad ellimineerida.
Et aimu saada mis teha salongi vetika kätte saamiseks, vaata seda teemat, head lammutamist

Et aimu saada mis teha salongi vetika kätte saamiseks, vaata seda teemat, head lammutamist

- Annely
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 1829
- Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
- Peamine sõiduk: BMW
- Asukoht: Tallinn
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Salongiventikas ise on otsas.
Mulle öeldi ka alguses, et siili viga. Noh, kui kolmas siil läks külge, siis ütles UMi teenindusjuht kohe, et kuna juba kolmas siil jutti, siis kindlasti ei ole asi kehvades siilides, vaid oma elu ära elanud ventikas, mis koormab siili ja põletab selle läbi.
Vahetasin ventika ära - Patriku juures - , uus siil külge ja korras.
Mulle öeldi ka alguses, et siili viga. Noh, kui kolmas siil läks külge, siis ütles UMi teenindusjuht kohe, et kuna juba kolmas siil jutti, siis kindlasti ei ole asi kehvades siilides, vaid oma elu ära elanud ventikas, mis koormab siili ja põletab selle läbi.
Vahetasin ventika ära - Patriku juures - , uus siil külge ja korras.
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
palju raha ventikas ja vahetus maksma läks?
- Annely
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 1829
- Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
- Peamine sõiduk: BMW
- Asukoht: Tallinn
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Tartu UM väitis tookord (2009 kevadel), et nemad vahetavad 1200kr eest ära. Kui juba UM teeb, siis peaks teised ka sama raha eest tegema...?
Siimu käest (http://www.carway.ee) peaks kasutatud ventika saama ca 800kr eest. Uus maksis kordades rohkem (ei mäleta täpselt).
Siimu käest (http://www.carway.ee) peaks kasutatud ventika saama ca 800kr eest. Uus maksis kordades rohkem (ei mäleta täpselt).
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
UM-is tsipa alla 3000 krooni.
Ise laseks UM-is või mõnes tõesti usaldusväärses kohas vahetada - neil on igasugu tüübleid, kruve jms kohe võtta kui midagi peaks puru minema, ära kaduma ja nad ka reaalselt teavad kuidas ventilaatorile ligi pääseb.
Ise laseks UM-is või mõnes tõesti usaldusväärses kohas vahetada - neil on igasugu tüübleid, kruve jms kohe võtta kui midagi peaks puru minema, ära kaduma ja nad ka reaalselt teavad kuidas ventilaatorile ligi pääseb.
Indrek
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Ma olen korra salongi ventika maha võtnud ja saan väita, et seal mingeid tüübleid ei olnud, mida peaks vahetamise käigus uutega asendama. Külla aga on hulgim kruvisid, mida on võimalik ära kaotada
Üldiselt kui tahtmist on, siis mõttega ja rahulikult toimetades saab ise hakkama küll, ei ole salongi ventika kätte saamine mingi raketiteadus.

Üldiselt kui tahtmist on, siis mõttega ja rahulikult toimetades saab ise hakkama küll, ei ole salongi ventika kätte saamine mingi raketiteadus.
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
kas kellelgi oleks müüa seda FSU, aka siili,,et prooviks asendada teisega ja kui asi tööle hakkab,siis ostaks ära!
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
tere!
mul tekkis küsimus kus see nn. siil elab:D või õigemini asub? mul e39 sama viga tundub olma;) alguses jukerdas ei töötanud jne nüüd töötab kenasti aga ainult ühel kiirusel:(
mul tekkis küsimus kus see nn. siil elab:D või õigemini asub? mul e39 sama viga tundub olma;) alguses jukerdas ei töötanud jne nüüd töötab kenasti aga ainult ühel kiirusel:(
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Jeerum küll, kas inimesed üldse ei loe eelnevaid postitusi



Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
oligi ventika viga,harjad olid mustad,puhastasin mootori ja asi töötab nüüd.
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Kaevasin ühe vana teema välja, et natuke targematega konsulteerida.
ETK Supersession annab minu autole "siil"-i (FSU) vahetuseks ainult kaks numbrit 64 11 6 931 680 ja 64 11 6 923 204.
Mis juhtub kui kasutada teise numbriga "siil"-i? Milles seisneb vahe? Kas võimsuses?
ETK Supersession annab minu autole "siil"-i (FSU) vahetuseks ainult kaks numbrit 64 11 6 931 680 ja 64 11 6 923 204.
Mis juhtub kui kasutada teise numbriga "siil"-i? Milles seisneb vahe? Kas võimsuses?

Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
680 lõpuga "FSU" on tootmisest maas, 204 on hetkel tootmises võib olla on seal midagi paremaks tehtud, et nii lihtsalt läbi ei läheks... See muidugi ainult oletus 

-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Nüüd kaevasin mina vana teema välja.
Olen pidanud vahetama FSU-d ehk siis salongiventika reostaati iga aasta tagant, kokku neid juba mingi 4 tk.
Nüüd mingi aeg JÄLLE lakkas töötamast ventikas, nagu tavaliselt ikka tellisin kohe uue, panin külge ja mitte poolt pööretki, ventikas ei hakanud puhkuma. Läksin siis tagasi autoelektriku juurde kellelt ostsin, jutuga et ehk oli praak et saaks uue äkki. Tema siis selgitas:
Et kuna ventikas töötab aeglastel pööretel enamusajast siis ta ei jahuta FSu-d ja nii need läbi põlevadki. Ja teine asi et kui ventikas vana siis puksid kulunud vms ja pöörleb raskemini ehk koormab FSU üle ja nii need FSU-d maha põlevadki. Ütles et pean vahetama ventika ja uuesti FSU ostma. Okei jutus on point sees.
Siiski mul põles FSU maha siis hetkega? Ei puhkunud korrakski õhku.
Mis siis teha? Lugesin foorumist et mõned panevad romulast ostetud ventika peale, aga see võib olla samamoodi kulunud ju ja hakkab FSU-sid sööma või siis mõne aja pärast ise nahkas.
Kas keegi remondib FSU-sid ? Välismaal 1 vend tegi: " onclick="window.open(this.href);return false;
Paras porr on ise ilmselt ei teeks, aga kui keegi teeks siis mul neid 3-4 tk.
Kas salongiventikat annab inspekteerida? või on seal need puksid nii pisikesed ja harjad vahetamatud?
Parem remondiks ventika ära kui ostaks kasutatud kes teab mis seisus seadme.
Uusi ei tahaks osta mõlemat: vent ca 120 eur ja fsu 45-70 eur.
Seda ka veel et vool tuleb peale fsule ja kui otse ühendada ventikaga siis vent töötab täis kiirusel ilusti ( hetkel niimoodi lülitiga kasutangi), ja kliimaplokist tuleb signaal peale ja muutub vastavalt kuidas plokist regullin, niiet muu on korras.
M.
Olen pidanud vahetama FSU-d ehk siis salongiventika reostaati iga aasta tagant, kokku neid juba mingi 4 tk.
Nüüd mingi aeg JÄLLE lakkas töötamast ventikas, nagu tavaliselt ikka tellisin kohe uue, panin külge ja mitte poolt pööretki, ventikas ei hakanud puhkuma. Läksin siis tagasi autoelektriku juurde kellelt ostsin, jutuga et ehk oli praak et saaks uue äkki. Tema siis selgitas:
Et kuna ventikas töötab aeglastel pööretel enamusajast siis ta ei jahuta FSu-d ja nii need läbi põlevadki. Ja teine asi et kui ventikas vana siis puksid kulunud vms ja pöörleb raskemini ehk koormab FSU üle ja nii need FSU-d maha põlevadki. Ütles et pean vahetama ventika ja uuesti FSU ostma. Okei jutus on point sees.
Siiski mul põles FSU maha siis hetkega? Ei puhkunud korrakski õhku.
Mis siis teha? Lugesin foorumist et mõned panevad romulast ostetud ventika peale, aga see võib olla samamoodi kulunud ju ja hakkab FSU-sid sööma või siis mõne aja pärast ise nahkas.
Kas keegi remondib FSU-sid ? Välismaal 1 vend tegi: " onclick="window.open(this.href);return false;
Paras porr on ise ilmselt ei teeks, aga kui keegi teeks siis mul neid 3-4 tk.
Kas salongiventikat annab inspekteerida? või on seal need puksid nii pisikesed ja harjad vahetamatud?
Parem remondiks ventika ära kui ostaks kasutatud kes teab mis seisus seadme.
Uusi ei tahaks osta mõlemat: vent ca 120 eur ja fsu 45-70 eur.
Seda ka veel et vool tuleb peale fsule ja kui otse ühendada ventikaga siis vent töötab täis kiirusel ilusti ( hetkel niimoodi lülitiga kasutangi), ja kliimaplokist tuleb signaal peale ja muutub vastavalt kuidas plokist regullin, niiet muu on korras.
M.
BMW 525d 120kW 2000a E39
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Minul oli hiljuti M5-el sama viga. Ostsin kohe tutika mootori ja asi korras. Enam ei söö nii nagu enne. Mul läks veel 3 reostaati aastas.
Soovitan lasta ventika mootorit kontrollida,sest seal võib olla mõni väike viga ,mis saab paari euriga terveks teha siiis pole mõtet tervet mootorit vahetada.
Soovitan lasta ventika mootorit kontrollida,sest seal võib olla mõni väike viga ,mis saab paari euriga terveks teha siiis pole mõtet tervet mootorit vahetada.
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
kui mootor ei käi vabalt ringi (puksid kulunud) siis on FSU läbi kärssamine väga tõenäoline.
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Surgiks ka teemat natuke,minul selline probleem
Kui lülitada esiklaasi soenduse peale siis ilusti kõik tuled lähevad blokis põlema justkui peaks vent max kiirusega töötama aga reaalsus on see,et helist pole miskit kuulda (muidu ikka puhub nii ,et raadiot ei kuule) ja käega katsudes puhub ainult vaikselt (isegi ütleks ,et õhkab) Ning sellega kaaseneb ventika vibreerimine ja kriuksumine ehk siis eeldan ,et laagrid kulunud ja poob mootori kinni vms?
Ühesõnaga ilmselt tuleb uusmootor soetada?
Või mõjutab miskit veel seda anomaaliat ? (vaevalt siilikese vahetus seda korda teeks)
Autoks 02aasta e39 kliimaga.
Tänud!
Kui lülitada esiklaasi soenduse peale siis ilusti kõik tuled lähevad blokis põlema justkui peaks vent max kiirusega töötama aga reaalsus on see,et helist pole miskit kuulda (muidu ikka puhub nii ,et raadiot ei kuule) ja käega katsudes puhub ainult vaikselt (isegi ütleks ,et õhkab) Ning sellega kaaseneb ventika vibreerimine ja kriuksumine ehk siis eeldan ,et laagrid kulunud ja poob mootori kinni vms?
Ühesõnaga ilmselt tuleb uusmootor soetada?
Või mõjutab miskit veel seda anomaaliat ? (vaevalt siilikese vahetus seda korda teeks)
Autoks 02aasta e39 kliimaga.
Tänud!
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Kas tahad öelda sellega, et kui paned esiakna peale max puhkuma, siis puhub vaikselt, aga kui paned näiteks jalgade peale või keskelt näkku puhuma, siis puhub tugevalt?Lukken kirjutas:muidu ikka puhub nii ,et raadiot ei kuule
Kui sul ventikas juba vibreerib ja kriiksub, siis võta ta kohe lahti, enne kui läbi põleb või FSU ära sussitab, vb ei ole uut vaja veel osta. Guugeldad leiad DIY õpetuse kuidas armatuur maha võtta, siis puhastada ventika kenasti ära ja määrid otsapuksid ära (ma paneks vetthülgavat EP-d, piiavalt odav). 4-aastat juba ventikas kestnud mul peale määrimist. Muidu hakkasid ka otspuksid kinni jääma, vent käis raskelt ja koormas FSU üle.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... cement-DIY" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 525d 120kW 2000a E39
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Täpsustan ,mitte üheski asendis ei puhu max asendis ja käega katsud armatuuri siis vibra sees ,ehk on kuulda kuidas mootor on kinni ja teine mure laps on see ,et kui panna kliima sisse ja vajutada seda kliima max nuppu siis ei lähe ka bloki tulede järgi max asendisse.Küsimus kas keegi teab kas kuidagi nii ei saa ligi sellele ventikale ,et kasvõi käega saaks ringi ajada ja kontrollida ilma ,et kõik peaks pulkadeks kiskuma ja teine küsimus ,kui hetkel kasutan sõites venti kas peale selle ,et lõpuks põleb see mootor maha mul (nagunii panen uue) või on risk ka midagi lisaks mootorile pekki keerata ? Ehk siis kas mõistlik oleks praegu mitte kasutada üldse kuniks uue mootori vahetatud saan?BMWpleasure kirjutas:Kas tahad öelda sellega, et kui paned esiakna peale max puhkuma, siis puhub vaikselt, aga kui paned näiteks jalgade peale või keskelt näkku puhuma, siis puhub tugevalt?Lukken kirjutas:muidu ikka puhub nii ,et raadiot ei kuule
Kui sul ventikas juba vibreerib ja kriiksub, siis võta ta kohe lahti, enne kui läbi põleb või FSU ära sussitab, vb ei ole uut vaja veel osta. Guugeldad leiad DIY õpetuse kuidas armatuur maha võtta, siis puhastada ventika kenasti ära ja määrid otsapuksid ära (ma paneks vetthülgavat EP-d, piiavalt odav). 4-aastat juba ventikas kestnud mul peale määrimist. Muidu hakkasid ka otspuksid kinni jääma, vent käis raskelt ja koormas FSU üle.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... cement-DIY" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
FSU ehk "siilike" ilmselt põleb enne maha kui mootor ise. Vb siis mõlemad vahetama korraga.
BMW 525d 120kW 2000a E39
Re: e39 salongi ventilaator jupsib?
Tänud!BMWpleasure kirjutas:FSU ehk "siilike" ilmselt põleb enne maha kui mootor ise. Vb siis mõlemad vahetama korraga.