E39 rihm ribadeks
E39 rihm ribadeks
Juba viimased 1000km tegi veepump häält - vilises ja krigises. Nüüd lendas mootori rihm ribadeks - genekas, roolivõim ja veepump kadusid tagant. Kas veepumba laager võiks seda põhjustada? Oli juba varem määrdeta ja jooksis nüüd kuumaga kokku ning lõhkus kiilribi rihma?
Jäin teele risuga ühesõnaga :d
Jäin teele risuga ühesõnaga :d
Re: E39 rihm ribadeks
Veepumba laager pole eraldi vahetatav või määritav, probleemide korral tuleb ikka terve pump vahetada. Kui veepump nii läbi on, et lausa rihma maha viskab, siis tavaliselt hakkab juba ka jahutusvedelik jooksma pumba võlli vahelt. Pole ju vaja sõita kuni liigub veel, eriti kui märku annab häälega.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: E39 rihm ribadeks
Nagu Teet kirjutas- veepump hakkab tavaliselt enne lekkima. Kuid jutt ei käi vist ikkagi mootoririhmast, vaid nö. vendika-genekarihmast? Ega needki eluaegsed pole ning ühel heal päeval võivad ka ilma kõrvalise abita otsa saada. Samas võiski ju seda viginat põhjustada hoopiski liiga kulunud kiilrihm, mis mööda rihmaratta põhja jooksis, kuna rihmaseibi küljele toetuv osa oli liiga kulunud ning seetõttu otsa saigi.
-
- Huviline
- Postitusi: 409
- Liitunud: 06.05.2008 18:21 46
- Peamine sõiduk: GMC Yukon Denali
Re: E39 rihm ribadeks
E39 ei ole enam kiilrihmaga. Tõenäoliselt jooksis veepumba laager kokku ja tõmbaski rihma pilbasteks.
there is no replacement for displacement
Re: E39 rihm ribadeks
Kusjuures häält tegi enne ainult õrnalt, kapoti alt oli kuulda, et miski visco läheduses on kulunud ja viliseb kergelt. Lootsin, et pääsen selle hooaja ära sõita, sest plaan oli niivõinaa enne talve tulekut see töö ära teha. uus OEM pump ka ammu juba profül. mõttes ostetud, lugedes kasutajate teemasid, siis selle vahetusest mingil hetkel lihtsalt ei pääse.
Aga see teooria ilmselt peab jah paika, et laagri määre kadunud, sellest väike vilin, hõõrdumine suurem > laager kuumaks ja jooksis kinni ning lõhkus soontega rihma.
PS - keegi teab, palju jahutusvedeliku kadu on pumba vahetusega?
Aga see teooria ilmselt peab jah paika, et laagri määre kadunud, sellest väike vilin, hõõrdumine suurem > laager kuumaks ja jooksis kinni ning lõhkus soontega rihma.
PS - keegi teab, palju jahutusvedeliku kadu on pumba vahetusega?
-
- Huviline
- Postitusi: 409
- Liitunud: 06.05.2008 18:21 46
- Peamine sõiduk: GMC Yukon Denali
Re: E39 rihm ribadeks
Mis vahet seal on, palju see vedeliku kadu on? Osta 10 L uut vedelikku, ei maksa ju palju ja mõistlik on seda ka vahel vahetada. Koos pumbaga on mõttekas ka teised rullikud ära vahetada. NB visco on pumba võlli otsas vastupidise keermega!
there is no replacement for displacement
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: E39 rihm ribadeks
Ptüi, krt nüüd pean küll endale tuhka pähe raputama, ma ei tea, miks ma kiilrihmast jahusin, kui isegi E34-l on lai soontega rihmparadiisivares kirjutas:E39 ei ole enam kiilrihmaga.
Re: E39 rihm ribadeks
Jõudsin nii kaugele, et pump on nüüd vahetatud.
Vana rihm oli 2063 uus Conti 2060. Alguses tundus, et ei lähegi peale, aga puhkasin kodus tunnikese ja pinguti andis ikka omajagu järgi. Pilt olukorrast, mis seal siis juhtunud oli:
Ja jäägid, ükshaaval kakkusin neid sealt tangidega välja. Kliima rihma ei saanud ka maha, kuna pinguti ei andnud piisavalt järgi, sest vana rihm oli ka selle rihma alla pugenud.
Nüüd siis nii kaugel, uued rihmad ja pump peal - lasen peagi uue vedeliku ka sisse ja näeb kas pump jäi pidama.
Vana rihm oli 2063 uus Conti 2060. Alguses tundus, et ei lähegi peale, aga puhkasin kodus tunnikese ja pinguti andis ikka omajagu järgi. Pilt olukorrast, mis seal siis juhtunud oli:
Ja jäägid, ükshaaval kakkusin neid sealt tangidega välja. Kliima rihma ei saanud ka maha, kuna pinguti ei andnud piisavalt järgi, sest vana rihm oli ka selle rihma alla pugenud.
Nüüd siis nii kaugel, uued rihmad ja pump peal - lasen peagi uue vedeliku ka sisse ja näeb kas pump jäi pidama.