Olin ise hädas õhutamisega... Proovisin seda orig versiooni(mootor külm, kliima tööle jne), aga ei aidanud.
Siin siis veel üks versioon, mis vötab max 5m ja toimib ideaalselt! Äkki kellelegi abiks! Võetud siis e30 foorumist.
Auto seisab tavalise sirge maapeal, mootor ei tööta ja on külm! Valad paisupaagi/radika täis. Õhutusniplid lahti, sissevalamisavast puhud/ pumpad niikaua ,kuniks niplist tuleb jahtusvedelikku, enne rõhku maha ei lase,kui nippel kinni keeratud. Valada vedeliku tase normi, punn peale ja valmis. Hiljem peale sõitu ja maha jahtumist võib vedeliku taseme igaks juhuks üle kontrollida, vajadusel lisada. Selline õhutusviis võtab aega paar minutit ja on väga efektiivne, toimib iga BMW peal, ei pea nina mäkke ajama! Nüüd pisut lähemalt, millega puhuda.
a ) Kompressoriga
b ) pumbaga
c ) suuga
Isiklikult olen põhiliselt kasutanud viimast varianti, saab väga lihtsalt ja kiirelt. Kompressoriga kerge survega saab ka väga lihtsalt, tavaline õhuotsik päästikuga, paberi või kaltsuga tihendad ära korgi ava ja tuld. Asja ainuke iva on selles, et enne survet maha ei lase, kui õhutusniplist pidevalt ilma õhuta vedelikku tuleb ja see on kinni keeratud. Jutt võib tunduda pikk ja keeruline, aga reaalne toiming on väga lihtne, proovige ja veenduge ise.
Korralik õhutamine!!
- m2x
- Huviline
- Postitusi: 639
- Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
- Peamine sõiduk: E39 530d Touring
- Asukoht: Neli ratast õhus...
Re: Korralik õhutamine!!
Ei aita originaalvariant siis, kui el. veepump maha surnud. Minul oli 10-15 minutiga süsteem õhust tühi. Täpselt paras aeg, et muud asjad kokku laduda vahepeal
(Mul oli sisselase maas ja filtrikarbid laiali)
Kui midagi kruvida pole samal ajal, võtad õlle kõrvale ja naudid linnulaulu..

Kui midagi kruvida pole samal ajal, võtad õlle kõrvale ja naudid linnulaulu..
Re: Korralik õhutamine!!
Mul toimib kenasti kõik
üle 300km maha vuranud peale õhutamist. Aga see tundub nagu kiireim variant
lihtsalt teistelegi teadmiseks, kui kiire jms
endal jäi juu auto 200km eemale maale
pluss mul millegi pärast suurem aku peal ja see oli ka tühja võitu.




- mastergut
- Huviline
- Postitusi: 785
- Liitunud: 14.11.2007 15:51 55
- Peamine sõiduk: BMW 530xd
- Asukoht: Rakvere
- Kontakt:
Re: Korralik õhutamine!!
Isiklikult alati saanud õhu valja nii.
Niplid lahti
Siis jahutusvedelik sisse
Valad niikaua kui hakkab jahutusvededeliku tulema.
Siiis keerad õhutused kinni
Paned pilli käima ja lased niplitest õhu välja.
Ei ole kunagi kusagile postiotsa vintsinud.
Niplid lahti
Siis jahutusvedelik sisse
Valad niikaua kui hakkab jahutusvededeliku tulema.
Siiis keerad õhutused kinni
Paned pilli käima ja lased niplitest õhu välja.
Ei ole kunagi kusagile postiotsa vintsinud.
AUDI b3 2.3 Quattro , E46 320I , e39 530d 142kw , e61 530xd , e34 524td
- m2x
- Huviline
- Postitusi: 639
- Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
- Peamine sõiduk: E39 530d Touring
- Asukoht: Neli ratast õhus...
Re: Korralik õhutamine!!
Eks see vist sõltub mootorist ka palju. M43 õhutamine oli lihtsamast lihtsam, samas M50 mahlapakki soovitati ka nina natuke kõrgemale ajada. Mitte just päris saba kraavi aga no nii garaaziesine väike tõus aitas kaasa kõvasti. Praegu M57'l läks ka suht autopiloodiga, kallasin ainult iga mõne minuti tagant törtsu peale ja ise vaikselt mulistas sellega seal.