E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Tervist
Eelmisel suvel vahetati releeplokk ja hõõgküünlad (2/6st oli läbi, bosch). Talvel lõi käima, suurte külmadega alguses puterdas (mõned üksikud korrad kui auto oli pikalt seisnud ja temp oli -30 ringis).
Nüüd augusti lõpus sai tehtud ennetav diagnost ja näitab, et kõik 6 küünalt on läbi (Rheingoldi veakoodid 4212-4262). Lugedes siinset foorumit, kuidas M57 sööb mingi anomaalia tõttu küünlareleesid, sai uus ostetud ja günekoloogi kombel ära vahetatud. Tol hetkel ei pidanud vajalikuks küünlaid testriga üle kontrollida, sest kuue küünla samaaegne viga võiks näidata otse relee rikkele...
Veakoodid kustutatud, 200km sõidetud ja uuel lugemisel jälle kõik küünlad üles loetletud (igal käivitumisel kui jahutusvedeliku temp oli alla 25 kraadi).
Vana releed testriga mõõtes jooksis vool läbi ümara pesa kontaktist kandilise pesa ülemise rea kontaktidele 1-2 ja alumise rea kontaktidele 1-4 (ülejäänud kontaktid PWM signaali jaoks?). Kas eelnevast lausest võiks järeldada, et tegelikult oli ka vana relee töökorras?
Kontrollisin üle ka pistikud ja tundusid viisakad, juhtmeid lahti ei ole ja kontaktid terved.
Mõtteid/arvamusi kuidas veale jälile jõuda, mida testida ja mis võis kahe silma vahele jääda?
Ei tea kas see on seotud, aga näitab ka heated fuel filteri-i viga, laiendatult vaadates ütleb, et on ummistus, kuigi tegelikult sai filter 15000 km tagasi vahetatud.
Parimat
T
Eelmisel suvel vahetati releeplokk ja hõõgküünlad (2/6st oli läbi, bosch). Talvel lõi käima, suurte külmadega alguses puterdas (mõned üksikud korrad kui auto oli pikalt seisnud ja temp oli -30 ringis).
Nüüd augusti lõpus sai tehtud ennetav diagnost ja näitab, et kõik 6 küünalt on läbi (Rheingoldi veakoodid 4212-4262). Lugedes siinset foorumit, kuidas M57 sööb mingi anomaalia tõttu küünlareleesid, sai uus ostetud ja günekoloogi kombel ära vahetatud. Tol hetkel ei pidanud vajalikuks küünlaid testriga üle kontrollida, sest kuue küünla samaaegne viga võiks näidata otse relee rikkele...
Veakoodid kustutatud, 200km sõidetud ja uuel lugemisel jälle kõik küünlad üles loetletud (igal käivitumisel kui jahutusvedeliku temp oli alla 25 kraadi).
Vana releed testriga mõõtes jooksis vool läbi ümara pesa kontaktist kandilise pesa ülemise rea kontaktidele 1-2 ja alumise rea kontaktidele 1-4 (ülejäänud kontaktid PWM signaali jaoks?). Kas eelnevast lausest võiks järeldada, et tegelikult oli ka vana relee töökorras?
Kontrollisin üle ka pistikud ja tundusid viisakad, juhtmeid lahti ei ole ja kontaktid terved.
Mõtteid/arvamusi kuidas veale jälile jõuda, mida testida ja mis võis kahe silma vahele jääda?
Ei tea kas see on seotud, aga näitab ka heated fuel filteri-i viga, laiendatult vaadates ütleb, et on ummistus, kuigi tegelikult sai filter 15000 km tagasi vahetatud.
Parimat
T
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Eelsüüte juhtploki toitekaabel otsast põlenud?
56052094
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Kui mõtled mootori küljel olevat plokki mida ka mina kirjeldasin, siis sealsed otsad olid viisakad, põlemist ei täheldanud, kontaktid olid haljad. Plokk ise oli pealt natuke õline, aga see ei tohiks isoleeritud ja ilmastikukindla süsteemi tööd segada(?).
Nädalavahetusel kontrollin kõik küünlad/juhtmed releest mootoriplokini üle, et välistada katkestused.
Kuidas oleks võimalik testida pealetulevat voolu (ümar pistik). Tehasedoumentidest otsides lülitub küünal sisse ~0,25 sekundiks +25 kraadi juures ja kasvab astmeliselt -25 kraadini mil vool antakse peale ~2,7 sekundiks. ~0,35s (arvestades temperatuuri) eksisteerivat voolu on keeruline pildile saada.
Kas olen õigesti aru saanud, et antud juhe ei tule otse akult vaid läheb omakorda läbi mingi ploki (kas seesama DDE)?
Lisaks on tehasedokumentatsioonis öeldud, et releeploki/juhtploki rikke korral diagnoositakse viga pullsmoduleeritud signaali abil ning diagnostika peaks näitama relee, mitte küünalde viga. Selle järgi oli minu esialgne eeldus vale, samas on teistel samade veakoodidega/mootoritega masinatel süüdlaseks olnud just seesama relee/juhtplokk. Kas antud veadiagnoosi süsteem juurutati alles hilisema mootoriuuenduse käigus?
Nädalavahetusel kontrollin kõik küünlad/juhtmed releest mootoriplokini üle, et välistada katkestused.
Kuidas oleks võimalik testida pealetulevat voolu (ümar pistik). Tehasedoumentidest otsides lülitub küünal sisse ~0,25 sekundiks +25 kraadi juures ja kasvab astmeliselt -25 kraadini mil vool antakse peale ~2,7 sekundiks. ~0,35s (arvestades temperatuuri) eksisteerivat voolu on keeruline pildile saada.
Kas olen õigesti aru saanud, et antud juhe ei tule otse akult vaid läheb omakorda läbi mingi ploki (kas seesama DDE)?
Lisaks on tehasedokumentatsioonis öeldud, et releeploki/juhtploki rikke korral diagnoositakse viga pullsmoduleeritud signaali abil ning diagnostika peaks näitama relee, mitte küünalde viga. Selle järgi oli minu esialgne eeldus vale, samas on teistel samade veakoodidega/mootoritega masinatel süüdlaseks olnud just seesama relee/juhtplokk. Kas antud veadiagnoosi süsteem juurutati alles hilisema mootoriuuenduse käigus?
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4399
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Jäme toitejuhe tuleb geneka klemmi küljest.
tel. 51 949 859
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Mõtle uuesti, mida kirjutad(!)
Mitte mingit "voolu" ei anna keegi ega kuskil! See on PINGE (voldid), mida ahelale lülitatakse ja tarbija võtab VOOLU (amprid) täpselt nii palju, kui on tarbijal vaja (vastavalt võimsusele).
OK?
Mitte mingit "voolu" ei anna keegi ega kuskil! See on PINGE (voldid), mida ahelale lülitatakse ja tarbija võtab VOOLU (amprid) täpselt nii palju, kui on tarbijal vaja (vastavalt võimsusele).
OK?
Treiku kirjutas: "... vool antakse peale ~2,7 sekundiks."
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Mis teha, kui vanaema rääkis kogu aeg voolumõõtjast ja Delfo kirjutab, kuidas vool jälle ära läks.
Teemasse. Pealetuleva juhtme klemm tõenäoliselt põlenud. Lahendus on klemmi ümbert cm pikkuselt plastik ettevaatlikult ära saagida ja klemm kõvemini kokku pitsitada nii, et läheb veel ploki klemmi otsa, kuid piisavalt tugevasti. Juhtme vahetus pole lahendus, kuna tõenäoliselt sita kontakti tõttu ka ploki klemm kannatada saanud.
Teemasse. Pealetuleva juhtme klemm tõenäoliselt põlenud. Lahendus on klemmi ümbert cm pikkuselt plastik ettevaatlikult ära saagida ja klemm kõvemini kokku pitsitada nii, et läheb veel ploki klemmi otsa, kuid piisavalt tugevasti. Juhtme vahetus pole lahendus, kuna tõenäoliselt sita kontakti tõttu ka ploki klemm kannatada saanud.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Küünlad mõõdetuna relee pistiku kontaktidest -> mootoriruumi "-":
1. 1,5 Ω
2. 1,2 Ω
3. 1,2 Ω
4. 1,4 Ω
5. Katkestus, läbi
6. 1,8 Ω
=> Küünlad peale viienda silindri OK
Pistik visuaalselt tip-top. Alumise rea 1. kontakt sama mõõteviisiga mõõdetuna 0,8 Ω
, 2. ja 3. kontakt katkestus (PWM?).
______________________________
Toitekaabel enam-vähem, vana relee pesal ja kaabli pistikul on näha põlemisjägi. Toitekaabel -> mootoriruumi "+" katkestusi ei ole, 0,8 Ω/12,3V.
Vead kustutatud, mootor käima ja kõik küünlavead on tagasi.
Kes juhib relee lülitust, DDE?
1. 1,5 Ω
2. 1,2 Ω
3. 1,2 Ω
4. 1,4 Ω
5. Katkestus, läbi
6. 1,8 Ω
=> Küünlad peale viienda silindri OK
Pistik visuaalselt tip-top. Alumise rea 1. kontakt sama mõõteviisiga mõõdetuna 0,8 Ω
, 2. ja 3. kontakt katkestus (PWM?).
______________________________
Toitekaabel enam-vähem, vana relee pesal ja kaabli pistikul on näha põlemisjägi. Toitekaabel -> mootoriruumi "+" katkestusi ei ole, 0,8 Ω/12,3V.
Vead kustutatud, mootor käima ja kõik küünlavead on tagasi.
Kes juhib relee lülitust, DDE?
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
See pildid nähtav toitekaabel on korras?? Vaheta see kaabel ära ja samuti vigane küünal.
56052094
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Selle juhtmega tuleb tehas nii nagu kirjutasin, kuna ploki klemm on samasugune ja uue panek vaid koos plokiga. Saad kohe 5 küünalt tööle.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Tuleb kogenumaid kuulata, läheb kaabli ja küünla tellimus sisse.
Plokk sai esimesena vahetatud. Vaatan juhtmepaigaldusel igaks juhuks uuesti üle.
Plokk sai esimesena vahetatud. Vaatan juhtmepaigaldusel igaks juhuks uuesti üle.
- Martin_U
- Huviline
- Postitusi: 639
- Liitunud: 26.03.2011 20:29 49
- Peamine sõiduk: Bmw 535d '06
- Asukoht: Tartumaa
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
ainult kaabli ja küünalde vahetus sind kuigi palju edasi ei aita, sest plokk ise ka küpse juba. Kõige targem panna kogu komplekt uus saad ka tulemuse sealt mis siin rahuldab. Endal oli sama viga sees kõik 6 näitasid viga. Kuna mul küünlad olid alles uued saanud siis läks juhe koos plokiga uus. Juhe iseenesest oli sama vana nagu auto, plokki oli küll keegi vahetand kuid juhe jäetud vahetamatta. Vanal plokil oli ka ilusti näha plussklemmi ümber plastiku sulamisjälgi, mis ilmselgelt viitab sellele et ühendus pole olnud just kõigeparem enam ja on kuumaks läinud.
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Kirjas ju esimeses postituses, et plokk alles vahetatud.
56052094
- Martin_U
- Huviline
- Postitusi: 639
- Liitunud: 26.03.2011 20:29 49
- Peamine sõiduk: Bmw 535d '06
- Asukoht: Tartumaa
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Alles vahetatud küll kuid samas ka veidi juba töötand ja need plokid üsna altid kiirelt läbi põlema kui midagi valesti. Nii et ei saa ka välistada et plokk uuesti läbi.
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Hea auto, aga kohati pasast kokku pandud. Järgi minu soovitust, mille ma varem postitasin, pääsed lihtsamalt. Veel kord, uus kaabel pole lahendus! Kirjuta nagu seinale, inimene läheb ikka uut juhet ostma viewtopic.php?p=15346811#p15346811" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
- Martin_U
- Huviline
- Postitusi: 639
- Liitunud: 26.03.2011 20:29 49
- Peamine sõiduk: Bmw 535d '06
- Asukoht: Tartumaa
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Leho. Mille kuramuse pärast on vaja hakata porri tegema kui uus KAABEL maksab ainult 34€ no milleks? See klemmide kokku pigistamine pole kuigi kaua kestev lahendus ja varsti on niiehknii uut kaablit vaja.
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Koos mitte porriga tuleb siis kohe uus mitteporriks muutumata plokk panna. Samas on porri põhjused kokku keeranud tehas- ju siis eeldas, et seal porr peabki olema. Klemmide pigistamine on väga kestev lahendus- pole mitte ükski veel kobisenud. Uus juhe+ eelnevalt ärakärsanud klemmiga plokk= 90% porr. Vana kokkupigistatud klemmiga juhe+ ärakärsanud klemmiga plokk= vb olla 10 % porr. Kui oled porrisõber, siis saan aru, kumba eelistad. Elektritööde 1 reegleid on, kui on ärakärsanud klemmühendus, tuleb mõlemad pooled remontida ehk uued panna. Kui 1 poolt ei saa asendada, tuleb teisest poolest munadest pinget peale keerata või auku tihkemaks tuunida. Porrisõbrale arusaadav?
Viimati muutis Leho, 21.09.2018 16:18 29, muudetud 1 kord kokku.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
- Martin_U
- Huviline
- Postitusi: 639
- Liitunud: 26.03.2011 20:29 49
- Peamine sõiduk: Bmw 535d '06
- Asukoht: Tartumaa
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Jäägu sulle su arvamus ja võid oma mullikest lollikestele edasi puhuda
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Leho, kuna kaabel tuli nagunii maha võtta ja ei maksnud suurt miskit, siis otsustasin uue panna. Kindlasti oleks ka sinu välja pakutud lahendus töötanud ja kui oleks aega olnud siis testi mõttes oleks seda ka teinud, aga kuna see on proua pereliikur, siis läksin kindla peale välja.
Jätkates probleemiga, teil mõlemal on õigus. Täna vahetasin kõik küünlad, juhtploki toitejuhtme ja sisselaske tihendid ära. Miskipärast oli eelmine remontija otsustanud tihendid lisaks veel silikooniga omakorda tihendada . Eks ole näha kas saan kahetseda vanast läbust puhastamist või ei.
Kaabli vahetusel võtsin ka ploki maha ja vaatasin pesa üle, nagu neitsi.
Töö lõpuks läänerindel muutuseta, kõik küünlavead tagasi. Kuna ei ole plaanis 120€ järgmise ploki peale kulutada, siis kogun mõtteid ja panen uue sõjaplaani paika. Kas laenan mõne töötava ploki testimiseks või viin pealoleva ploki kohe DigiLED-i... eks näis.
Edit: Ploki remont on paras porr, kokku sulatatud korpus + trükkplaat on sukeldatud silikooni sisse. Vaatan homme laboris mõlemad plokid üle, annan tulemustest teada.
Jätkub...
Jätkates probleemiga, teil mõlemal on õigus. Täna vahetasin kõik küünlad, juhtploki toitejuhtme ja sisselaske tihendid ära. Miskipärast oli eelmine remontija otsustanud tihendid lisaks veel silikooniga omakorda tihendada . Eks ole näha kas saan kahetseda vanast läbust puhastamist või ei.
Kaabli vahetusel võtsin ka ploki maha ja vaatasin pesa üle, nagu neitsi.
Töö lõpuks läänerindel muutuseta, kõik küünlavead tagasi. Kuna ei ole plaanis 120€ järgmise ploki peale kulutada, siis kogun mõtteid ja panen uue sõjaplaani paika. Kas laenan mõne töötava ploki testimiseks või viin pealoleva ploki kohe DigiLED-i... eks näis.
Edit: Ploki remont on paras porr, kokku sulatatud korpus + trükkplaat on sukeldatud silikooni sisse. Vaatan homme laboris mõlemad plokid üle, annan tulemustest teada.
Jätkub...
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Kui kunagi seda teemat lugesin, siis mõtlesin, et kas need mõõdetud takistused ei võiks väiksemad olla.
Sest kui tavaliselt on küünal ise nii umbes 0.4-0.5 oomi ja kui kogu ahel on 1.8 oomi, siis jadaühenduse korral jaguneb 12V pinge põhimõtteliselt 4V küünlale ja 8V juhtmetele. See võib muidugi ka testri ja mõõtmise eripärast tulla ja ei mängi rolli.
Sest kui tavaliselt on küünal ise nii umbes 0.4-0.5 oomi ja kui kogu ahel on 1.8 oomi, siis jadaühenduse korral jaguneb 12V pinge põhimõtteliselt 4V küünlale ja 8V juhtmetele. See võib muidugi ka testri ja mõõtmise eripärast tulla ja ei mängi rolli.
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Palun ärge esitage eksitavat infot, kui klemmipaaril on 1 pool põlenud, siis teine pool samuti. Pistiku auku korralikult sisse näha on suht võimatu (täiesti võimatu, kui plokk mootori küljes) ja hinnata neid pindu, millega klemm otseselt kontaktis(vahel mängib rolli imeõhuke oksiidikiht). Ja kui ploki klemm kuumeneb üle, siis suure tõenäosusega katkevad ka ploki sees rajad. Teil, sain aru olid seal rajad juba vahetatud, selle tõttu, arvata võib, otsest probleemi plokiga (enam) ei olnud. See, et plokk oli silikooniga täis lastud, oli hea, sest see fikeeerib uued juhtmed mehaaniliselt ja nad ei tule isegi siis lahti, kui ühenduses tina sulama hakkab. Iga küünal tarbib nimipingega (5 V) ca 15 A, see teeb 6 küünla peale 90 A. Arvestage sellega, sellise vooluga juba keevitatakse. Lisaks tehakse selline pinge elektrooniliselt keskväärtusena 12 V-st, mis tähendab, et vooluimpulsi tipp võib olla ligi 2 korda suurem. Tegelikult ongi küünalde sisselülitamisel neil ligi sekundiks 12 V peal, st vool ka vastavalt topelt, arvestades ka pingelange. Rajad peavad plokis ka selle tõttu olema korralikult kinni, et elektrivoolul on mehaaniline mõju ja juhtmed võivad impulssvooluga hakata vibreerima.Treiku kirjutas: Kaabli vahetusel võtsin ka ploki maha ja vaatasin pesa üle, nagu neitsi.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
-
- Huviline
- Postitusi: 4616
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Ma olen relee taastamise korral alati selle ühenduse jootnud ja siis ava klaasiliimi täis lasknud
Kõik igasugu muud lahendused seal ei tööta
Kõik igasugu muud lahendused seal ei tööta
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Re: E61 530d 160kW 04' Eelsüütesüsteemi vea diagnoosimine
Ehk kunagi tulevikus läheb kellelgi seda teemat tarvis.
Kogu probleemi lahenduseks oli toitekaabli ja küünlamooduli (soovitavalt üheaegne) vahetus. See, kas katkine kaabel põletas läbi uue mooduli jääb minu poolt lahenduseta, pesal igatahes põlemisjälgi ei ole. See muidugi ei tähenda, et seest midagi ära ei põlenud.
Takistused on täiesti OK selle mõõteviisi kohta, sest ahelas on palju muutujaid. Pigem peaks vaatama ühtsust kõigi mõõtmiste puhul. Südamerahuks võin öelda, et kui küünlad olid maas, siis jäid takistused 0,6-0,8 Ohmi vahele, millest ~0,3-0,4 Ohmi oli testri/juhtmete endi takistus.
* Silikoon - Ma ei tea kas see oli päris silikoon, igatahes silikooni laadne ollus kindlasti.
***********************
Tänud kõigile kaasamõtlejatele info ja konstruktiivse kriitika eest, minu jaoks on antud teema lõppenud.
Kogu probleemi lahenduseks oli toitekaabli ja küünlamooduli (soovitavalt üheaegne) vahetus. See, kas katkine kaabel põletas läbi uue mooduli jääb minu poolt lahenduseta, pesal igatahes põlemisjälgi ei ole. See muidugi ei tähenda, et seest midagi ära ei põlenud.
Vastasid oma küsimusele tegelikult iseteet82 kirjutas:Kui kunagi seda teemat lugesin, siis mõtlesin, et kas need mõõdetud takistused ei võiks väiksemad olla. /.../See võib muidugi ka testri ja mõõtmise eripärast tulla ja ei mängi rolli.
Takistused on täiesti OK selle mõõteviisi kohta, sest ahelas on palju muutujaid. Pigem peaks vaatama ühtsust kõigi mõõtmiste puhul. Südamerahuks võin öelda, et kui küünlad olid maas, siis jäid takistused 0,6-0,8 Ohmi vahele, millest ~0,3-0,4 Ohmi oli testri/juhtmete endi takistus.
Vasakpoolne plokk on algselt peal olnud ja parempoolne jutuks olnud põlemata klemmiga plokk. Kui keegi tahab remontida, siis võin postikulu eest teele panna (PM).Leho kirjutas:Palun ärge esitage eksitavat infot, kui klemmipaaril on 1 pool põlenud, siis teine pool samuti.Treiku kirjutas: Kaabli vahetusel võtsin ka ploki maha ja vaatasin pesa üle, nagu neitsi.
Tegelikult arvan, et see trükkplaat tuli juba tehasest *silikooni sukeldatult, sest lahti kangutamisest ja ümberjootmisest jälgi ei olnud.Leho kirjutas: /.../ Teil, sain aru olid seal rajad juba vahetatud, selle tõttu, arvata võib, otsest probleemi plokiga (enam) ei olnud. See, et plokk oli silikooniga täis lastud, oli hea, sest see /.../
* Silikoon - Ma ei tea kas see oli päris silikoon, igatahes silikooni laadne ollus kindlasti.
***********************
Tänud kõigile kaasamõtlejatele info ja konstruktiivse kriitika eest, minu jaoks on antud teema lõppenud.