Sama mootor peaks peal olema ka 530d 142kw ja ka 330d bemmidel ja minuteada ka esimestel X5-tel ning E60-netel. Ühesõnaga iga mees teab ise kas tal on M57 mootor.
Sama juhendi järgi saab selgeks ka kuidas eemaldada sisselaske kollektorit, kuidas vahetada pihusteid, õhufiltrit, karteri tuulutuse filtrit ja pudi padi veel.
Tihendi vahetuse võtsin ette kuna lekkis 5. ja 6. pihusti pesadesse ning õhufiltri korpuse alt tulemüüri poolsest nurgast. Imes ka lekkinud õli sisse õhufiltri korpuse põhjas olevatest pisikestest aukudest (õhufilter salongi poolt alt õline).
Sellist tööd ette võttes on hea ära katta auto tiivad ja stange. Minul oli stange alles värvitud, seda enam ei tahtnud põvedega seda muljuda, määrida.
Sedamoodi oli pakitud uus Reinz-i tihend (paremal). Vasakul on karteri tihend.
Et mitte panna siia meeletult pilte, siis lihtsamad tööd kirjutan lihtsalt lahti ja nende kohta saab pilte vaadata siit: http://fotoalbum.ee/photos/quattro28/sets/1356205" onclick="window.open(this.href);return false;
Aku miinus klemm maha (igaksjuhuks).
Tuleb eemaldada: mootori katted, õhu sissevõtu toru, salongifiltri korpused ja torud, õhufiltri pealmine kate (õlikork kohe tagasi panna), õhufilter .
Järgmiseks keerasin lahti 3 torx kruvi mis hoidsid paigal pihustite kaableid, kruvid panna ilusti ära kuskile.
Ühendada lahti pihustite pistikud ja tõsta pihusti kaabli krempel kõrvale. Näiteks salongifiltri kopsiku all oleva aju karbi peale.
Pihusti tagasivoolude voolikute kolmikute klambrid eemaldada, kolmikud välja tõmmata ja tagasivoolu voolik kõrvale lükata kuskile.
Järgmisena vabastasin EGR-i. Välj.laske kollektorist tuleva toru klamber lahti, intercoolerist tuleva õhutoru klamber lahti ja toru pealt ära, vaakomvoolik EGRi küljest lahti.
Sisselaskekollektori polte tuleks lahti keerata alustades servadest. Ninapoolne, siis salongipoolne jne. Mitte teha kuuma mootoriga. Õhufiltri poolsed poldid on 10mm (12tk) ja teised poldid on 11mm (7tk).
Nüüd tuleb eemaldada sisselaske kolde juhipoolse külje poolt 1 voolik (plastklamber), õlimõõte varda kinnitus (10mm polt) ja + klemm (13mm mutter). + klemmi plastkate tuleb maha kui alt kokku vajutada ja üles libistada.
Veel tuleb eemaldada pistik õhu surve andurilt. Asub sissel. kolde ja tulemüüri vahel, vajutada traati ja tõmmata pistik otsast.
Samas lähedal on ka kütuse ühisanuma surve anduri kaabel kinnitatud sissel. kolde külge, vabastada. Pilti pole.
Natuke sissel. kollektorit kergitades avaneb ligipääs vaakumvoolikule mis tuleb vabastada. See liigutab sisselaske klappe kui need ära lõikamata on. Valge triibuga voolik.
Nüüd on sissel. kolle vaba, ettevaatlikult maha tõsta ja keerata teistpidi. kontrollida et kas iga poldi ümber on tihend alles või jäi plokikaane külge mõni (need kandiliste aukude kõrval). Soovitav on ära puhastada ka EGR klapp. Ma kunagi pesin ka sissel. kolde toruharjaga seest puhtaks, aga see on jube must töö. Teha tuleks vast juhul kui õhukanalid on tõeliselt kitsaks jäänud. Kellel pöördklapid välja lõikamata siis tuleks lugeda vastavaid teemasid ja see vast ära teha.
Järgmisena keerata lahti pihustite küttetorud (6tk) ja 1 toru mis tuleb ühisanumasse (kütuse latt) sisse pumbast. Samuti ühisanuma 3tk kuuskant polti lahti keerata.
Ja tõsta ühisanum kõrvale. Pildilt näha et ma jätsin anuma surve anduri pistiku külge, seda tööd ta ei sega aga kes tahab võtab pistiku ära ja ühisanum kapoti alt minema. Mina pistikut ei näppinud kuna sellega ennegi jama olnud, need pistikud tüüpviga ja vajavad vahel vahetust (klemmid surevad või oksüdeeruvad -mootor hakkab värisema).
Järgmisena eemaldasin karterituulutuse klapi koos filtriga ( 4 polti kuuskant). Tuleks vahetada ka filter kui on õlist umbes ja korpuse 2 tihendit. Minuteada maksis see väike filter kas 30 või 50 eur kanti.
Nüüd eemaldame pihustid.
Mina tegin nii:
Keerasin pealt ära 2tk 8mm mutrit.
Seejärel keerasin lahti pihusti 2 tikkpolti (poldi pea on 20ne torx - padrunit vaja) ja keerasin neid tikkpolte kordamööda lahti ning nad tõstsid pihustit ülespoole niikaua kuni keeret jätkus, siis tuli tikkpolt plokikaanest välja ja hakkas "üle käima" ehk ei tõstnud enam pihustit. Kokku saab nende tikkpoltidega tõsta pihustit umbes 5mm ja sellest minul täitsa piisas et pihusti liikuma hakkaks. Ettevaatlik tuleb olla kui tikkpoldid on väga kinni, ei tohi pooleks keerata torx pead poldi otsas. Kui lahti tuleb pihusti kohta 1 tikkpolt ja teine ei tule siis okei las ta olla, selle ühe tikkpoldiga tõstad ka pihusti üles 5mm ja teise keerad siis lahti kui pihusti on maas (all olevast 10mm mutrist- turvalisem). Kui pihusti liikuma ei hakka, siis keera tikkpolt sisse tagasi ja pane tikkpoldi küljes oleva mutri ja pihusti vahele midagi õige paksusega ning keera uuesti tikkpolt lahti, nii peaks saama veel pihustit kergitada.
Kui tikkpoltidega pihustit tõstetud 5mm siis aitasin kruvikaga natukene kaasa ja tõmbasin pihusti välja. Kindlasti mitte jõuga kangutada kuna klapikambrikaas on plastmassist ! See kruvika teema pole üldse hea tegelt aga kui pihustid väga kinni pole siis nii saab neid eemaldada. Vastasel juhul tuleks teha mingi kronsa et pihustist endast üles tõmmata või laenata pihustite tõmmits mis bemmile sobib.
Niimoodi jätka kõigi pihustitega kuni kõik on käes. Jälgi et pihusti otsas oleks ka vaskseib, kui ei ole siis jäi seib auku mis tuleb sealt välja urgitseda (paras jebla), pärast tuleb nagunii uued seibid panna.
Pihusti tikkpoldid jäävad klapikambrikaane külge aga peavad olema lõpuni lahti keeratud (plokikaanest väljas).
Siin on pilt sellest kui klapikambri kaane tihend on kutu ja õli pääseb pihusti pesadesse ning tungib sealt veel üles ka pihusti ümbrusesse klapikambri kaane peale.
Ennem jäi mainimata, et pihustid tuleb laduda ilusti järjekorda, et pärast iga pihusti oma kohale tagasi saaks, see on oluline. Võimalusel katta pihusti augud et sodi sisse ei saaks. Pildil on näha, et 2 tulemüüri poolset pihustit on õlised, sealt ka tihend lekkis.
Edasi kaane kallale.
Eemaldada karteri tuulutuse voolik (õhufiltri kopsiku küljest).
Eemaldada 1 pistik mis jookseb turbo juurde õhufiltri kopsiku alla (vaakumklapi küljes). Pistiku kaabel ka vabastada.
Eemaldada vaakumvoolik mis on ühendatud turbo "vahepaagiga". Sealsamas kus eelmine pistik.
Eesmärk on saada lahti kaablist ja voolikust mis jooksevad üle vaakumpumba ja õhulugeja (klapi kaane pealt).
Eemalda õhulugeja pistik (vasakul) ja nukkvõllianduri pistik (paremal).
Seejärel vabasta pistikute kaabel klapi. kaane küljest ja lükka eest ära see kaabel koos pistikutega.
Samuti eemalda ka vaakumvoolik kaane küljest ja lükka eemale. Ole ettevaatlik, voolik võib olla rabe, mina lõhkusin enda oma ära. Üldiselt kuna sisselaske kollektor maas ja ligipääs olemas tasub kontrollida ka teised vaakumvoolikud üle ja vahetada vajadusel.
Pildil katkine turbo vaakumvoolik (asendasin).
Nüüd eemalda õhutoru (turbost filtrisse), see on kinni kahe kuuskantpoldiga, üks polt pildil näha, teine on debiilses kohas täpselt diagonaalis teiselpool toru. Kui poldid lahti saad siis tõmba toru lihtsalt turbo otsast maha ja kapoti alt välja. Koos selle jämeda õhutoruga tuleb ära ka eelpool mainitud karteri tuulutuse toru. Kasuta võimalust inspekteerida turbo labasid, loksuta jne.
Samuti eemalda ka õhulugeja korpus kuna see varjab ühte klapi kaane polti. Keera lahti 2 torx polti ja tõmba õhulugeja välja. Pildil näha et 1 polt on üleval ja teine all peidus.
Keera lahti ülejäänud klapikambri kaane poldid. Kuskilt õpetusest lugesin et välimised poldid lahti keerata vastupidiselt pihusti tikkudele ehk siis seest poolt väljapoole ja risti rästi. Ei anna pead. Aga ühesõnaga õhufiltri poolt keskelt üks ja siis õlifiltri poolt keskelt üks ja siis õhufiltri poolt järgmine jne. Järgmine kord ma nii ei teeks enam, sest loogika järgi tuleks keerata ikka ennem välimised poldid lahti ja liikuda sissepoole ning kinni keerates seest väljapoole. Siiski mul midagi ei juhtunud seekord.
Kui kõik poldid lahti keeratud (tulemüüri pool on 3 tk) siis peaks pilt nägema välja selline.
Seejärel proovi klapikambri kaas lahti sakutada ettevaatlikult, proovi ühest nurgast ja kui ei tule siis teisest jne, kontrolli et poldid poleks natukene keermesse läinud. tihend võib hoida kinni kaant aga natukese pusimise peale tuli lahti. Kui kaas on lahti siis tõsta ta natuke viltu mootori peale nagu pildil näha, et vabastada pihusti kaabli kõri kaane küljest.
Keera lahti 2 torx kruvi ja eemalda kronsa mis hoiab kaabli kõri.
Selline pilt avaneb siis kui oled kaane maha tõstnud. Võimalus kontrollida nuka ketti, väljalaske kolde tihendit, nookureid ja nukkvõlli kulumisastet silmaga (küünega

Puhasta tihendi pinnad korralikult kuivaks ja ka plokikaas külje pealt kui õli on korralikult lahmanud, minul oli õli põhiliselt jooksnud sealt nurgast kus pihustite kaablite kõri kinnitatud oli. Ära jäta kaltsu või paberi tükke nukkvõllide vahele või kuskile sinna. Pishustipesade ümbrust on lihtne puhastada aga õhukanalitega peab olema ettevaatlik et seda nõge mis seal kanalites on, lahti ei lükkaks ja et ta sisse ei kukuks. Kukub muidu otse silindri peale põlemiskambrisse ja võib jääda klapi vahele vms. Las se nõge seal kanalites jääda (kui tahad võid plokikaane ka maha võtta

Puhtad tihendi pinnad.
Nõgi õhukanalis:
Koogi klapikambri kaane seest välja vana tihend, minul oli tihend juba täiesti plastmass ja murdus tükkideks, omajagu võttis aega seda kätte saada. Tihend hoiab sees ka polte, kui tihendi kätte saad kukuvad poldid ka välja, nii peabki. Kuna kõik kohad on tihendi tükke täis, siis tuleb korralikult puhastada, pesta kaas ära. (pesuaine ja kompressor). Tihendi kookimine, kaane pesu ja kuivatamine võttis oma paar tundi aega. Ka poldid puhastada.
Järgmisel pildil on puhas klapikambrikaas. Pesemiseks eemaldasin ka nukkvõlli anduri, et pistiku pesa seest märjaks ei saaks (1 torx kruvi).
Uue tihendi paigaldamine. Kuna tihend läheb ka ümber poltide siis tuleb nad koos paigaldada. Kõigepealt lükkasin poldi auku ja seejärel surusin tihendi pesasse nii, et ta ümber poldi krae läks, kõigepealt 1 serv ja siis teine. Vajab pusimist natuke aga saab peale paari polti asja käppa.
Vahepeal puhastasin ka kuumusekaitse ära ja paigaldasin peale tihendit tagasi kaane külge.
Praegu on hea aeg ära puhastada pihustite pesad plokikaanes. Vaskseibe ei tohi põhjas olla enam. Lükka lapp sisse ja keeruta kruvikaga kuni pesad on kuivad. Ettevaatlikult et lapp ei pudeneks augus.
Enne kaane pagaldamist tuleb panna mootorihermeetikut (kuuma ja õli kindel) paari kohta, sinna kus tihend tasaselt pinnalt järsku tõuseb või langeb. Esimesel pildil on näha mootori eesotsas kuhu panin hermetsi ja teisel pildil tulemüüri poolne ots.
Siis tõsta klapikambri kaas mootori peale jälle natuke viltu, nagu sa ta äragi võtsid ja kinnita tagasi puhastatud pihusti kaablite kõri klamber (pildil all vasakul). Kui klambrit kinni keerad, siis jälgi et pihusti kaablid jooksevad klapikambri kaane peal nii nagu nad pärast olema peavad ja siis keera kinni alles. Vastasel juhul väänad pärast kaabli kõri pinge alla.
Nüüd tõsta kaas peale ja loksuta ilusti paika, veendu et kõik poldid said aukudega kohakuti ja tee ring peale vaata kas tihend on ilusti vastu plokikaane pinda (üldiselt läks kaas iseenesest paika).
Kaane poltide pingutamine:
Mina keerasin alguses käega kõik poldid vastu alustades seest väljapoole. Otsisin ka TISist jõumomenti aga praegu saadaval aint vene tis ja seal pold nagu selgelt kirjas mis poldile kui palju, enamvähem 10-20 nm sain sealt. Aga okei ma kasutasin kätt selle jõu mõõtmiseks.
Pingutasin kõigepealt 4 sisemist pihusti tikkpolti, siis kaane äärepoltidest keskmised 2tk õlifiltri poolt ja keskmised 2tk õhufiltri poolt. Siis 2 tikkpolti õlikorgi poole ja jälle järgmised äärepoldid mõlemalt poolt. Ühesõnaga mõte on liikuda kaane keskelt serva poole. Mainin ära et see on minu loogika ja keegi ei pea tegema nii nagu mina ütlen. Tavaliselt on remondimanuaalis täpselt järjekord ette nähtud ja ka pingutusjõud.
Nüüd tuleb pihustid ära puhastada, vanad seibid minema ja uued asemele. Et seib otsast ära ei kukuks panin näpuotsaga natuke tavotti vahele (hästi liimib). Pihusti vaskseibide mõõdud on vist seest 7,5(8)mm, väljast 15,5(15)mm ja paksus ca 2mm.
Jälgida et pihustite järjekord paika jääks. Võimalik on ka enne pihustite autolt maha võtmist numbrid kirja panna (igal ühel on oma nr).
Pihustid paigaldad nii et pistad nad õiget pidi pesasse (tikkpoldid on juba eelnevalt kinni ja pesad puhtad) ja keerad 8mm mutrid selga. Ma keerasin kruvikaga mille otsas 8mm padrun ja käega mõõduka tugevusega. Kinni keerates näed silmaga kuidas pihusti sisse liigub.
Paigalda tagasi varem ära võetud karteri tuulutuse filter koos kopsikuga. Uus või vana, kui vana paned siis kuivata tihendid.
Paigalda tagasi õhulugeja korpus 2e torx kruviga.
Paigalda õhutoru (turbost õhulugejasse), turbo poolne ots on lihtsalt peale lükatav.
Paigalda tagasi varem eemaldatud kaabel, ühenda nuka anduri pistik, õhulugeja pistik ja kinnita ülejäänud kaabel eelnevalt paigaldatud õhutoru külge ja pistik turbo vaakumklapi külge.
Samuti ka vaakumvoolik mis sai eemaldatud (see mis mul katki läks) tuleb tagasi vedada oma kohale (õhulugeja alt läbi) ja ühendada turbo juures vahepaagi külge.
Karteri tuulutuse voolik ühendada õhufiltri korpusesse tagasi.
Tõsta peale tagasi kütuse ühisanum (latt), kinnita 3 kuuskandiga ja keera torud pihusti külge mõõduka tugevusega, ka sissetulev toru lati külge. Ühenda andur kui selle lahti võtsid.
Pihusti tagasivoolu vooliku saad ka nüüd paigaldada, pane klambritega kinni ka nagu oli. Ära muretse et õhk sees vms.
Nüüd saad sisselaske kollektori peale visata (eelnevalt kuivata tihendid ja pinnad). Säti paika, keera poldid/mutrid kinni (ära unusta mootori katte kinnitusi mis käivad poltide alla). Ühenda EGRi 3 asja (2 klambrit ja 1 vaakumvoolik), kinnita +klemm, õli varras, voolik. Ühenda õhu surve anduri pistik tulemüüri pool. Veel säti paika pihusti kaablid, kinnita 3 torxiga ja ühenda pistikud. Paigalda õhufilter.
Põhimõtteliselt on auto koos. Lisapudinad pane ka külge. Pehmendus pihustite peale, õhufiltri korpuse kate, teised 2 mootorikatted, salongi filtrite kopsikud ja torud, õhu sissevõtutoru. Vist sai kõik kokku.
Pilt peaks nägema välja selline, kas tuleb tuttav

Nüüd kinnita akule miinus klemm, istu autosse, hoia süüdet sees paar korda pikemalt ja käivita.