Homme otsin välja. Seni kuni seda pole ilmunud jääb sulle võimalus asja kontrollida ja endale ise "tuhka pähe" raputada.

Põhjus on see, et bmw hakkas agm akut aastast 2002 kasutama. E39 aeg oli siis juba põhimõtteliselt läbi.
Võid kirjutada mulle.
Piinlik. Piinlik on moment, et lubatud PDF/XPS formaadis aruannet pole veel ikka tulnud.ttsys kirjutas: ↑23.10.2020 00:52 25 Sirvisin pilte ajaloost, millel jäädvustatud perioodilised aku testid ja leidsin ühe foto aastast 2019, kust näha millise km juures on aku vahetatud, mis hetkel läbisõit ja aku tüüp. Sellel autol ei ole IBS-i ja tehasest oli happeaku 70Ah ning ISTA-P retrofitiga kodeeritud 70Ah AGM. Retrofit-i tegin mina ise.
Ma ei tea, kas sul on ikka naljakas, aga mul oleks küll olla piinlik Tartu BMW juhtoina nahas. Tahan loota, et sa pole vähemalt siis seal see "kõige teravam pliiats" ehk seal leidub ikka, kes matsu jagab ja kellelt on võimalusel abi küsida.
https://www.upload.ee/image/12422811/70AGM.jpg
Kui Tartus BMW esinduses ainult kellegi suva järgi head mõtted saadaval siis omal käel on võimalik siiski alati õppida. Selleks dokument: Power Management.
http://freemaxx.de/e90forum/03_Power%20Management.pdf
Kasulik on sealt lugeda, mida kirjutatakse basic PM ja advanced PM kohta ning milles seisneb erinevus.
Kaks kohta lisan siia;
https://www.upload.ee/image/12422929/1.jpg
https://www.upload.ee/image/12422935/2.jpg
Vast ei pea kõige teravam pliiats kohe olema, et aru saada kust saadakse info temperatuuri keskmised väärtused, kui IBS-i ei ole ning edasijõudnud, kes elementaarseid teadmisi omavad, teavad vähemalt seda, et happeakul ja AGM-il on erinevad laadimisfaasid ning ülepingega ära tapetud saada. Seetõttu on oluline, mis mahtuvusega ja tüüpi aku on süsteemi kodeeritud ning registreeritud. Kodeerimise jaoks on, ülla-ülla, BMW-l kasutusel ISTA-P ning aku andmete muutuse sisseviimise jaoks, teadmiseks ka Tartu BMW esinduse juhtoinale, RETROFIT funktsioon. Ette antakse kindel loetelu aku tüübile ja mahtuvusele ehk nendele loetletud andmetele on süsteemi loodud akulaadimisalgoritmid.
Piinlik. Piinlik.
Jah, aga see ei nõua paraku registeerimist. Loe ja õpi.
Mõlema PM süsteemid?ttsys kirjutas: ↑27.10.2020 21:57 34 Mõlemad PM süsteemid mõõdavad ja analüüsivad energiavoogu ning teevad arvutusi laadimisalgoritmide muutfaktorite kaudu nendes kohtades, mis puudutab võrreldavaid parameetreid ning aegumisühikut.
Selles osas ei erine IBS-ga PM ilma IBS-ta PM-st.
Lisaks erineb AGM aku algoritm happeaku algoritmist kardinaalselt. Sellest tulenevalt on täiestu mõeldamatu, et BMW tehase poolt ette nähtud Retrofit jätta tegemata aku tüübi muutuse korral. Kui see on jäetud tegemata siis on selgemast selge, et on põhjendatud esitada nõue teenuse osutaja aadressil tekitatud kahju osas. Punkt.
Volum kirjutas: ↑27.10.2020 22:02 27 Mõlema PM süsteemid?
Tee endale selgeks PM mõiste - Power module (E65 nt). Nii nagu sa ennist newtis linki jagasid, vaata rasvaselt kirjutatud teksti: Vehicles with energy management systems (IBS, power module): Register battery exchange.
Mina olen senini selgelt mõista andnud, et ilma IBS/PM'ita pole vaja akut registeerida. Kuidas küll aku tüübi muutus siia mängu tuleb, no ma ei saa aru.Kui mul on E90 70Ah happeaku peal ja vahetan sama aku vastu, miks ma pean aku tüüpi muutma?
![]()
Mõtlevad inimesed on sellest kasvõi seda sama teemat lugedes ilmselt juba arusaanud, küll aga miks peab aku tüüpi muutma üldse?
Milline BMW esindaja on väitnud, et ei muuda aku tüüpi teise tüübi aku korral?
61 21 010 Remove and install or replace batteryttsys kirjutas: ↑27.10.2020 21:13 39 BMW TIS; Battery replacement information.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91- ... y/ASvwVcCY
"When installing a new vehicle battery, the battery must be registered and thus must also be registered with the vehicle electrical system."
Kordan. Kõik, kellel see on jäetud tegemata on alust esitada nõue kahju hüvitamiseks.