dünomisest veel, kuna ise viimasel ajal tihti lakisse ära eksinud mootorit piinama...

Nimelt Aare, see Raivo dünograafik on madalatel pööretel sellepärast lahjem, kuna automaadil ei saa algusest peale gaas põhjas sõita pingil sest (kickdown lüliti)lööb käigu üles kohe ja siis valed andmed. Raivol paisab, et 3500rpm-i pealt on Eero alles gaasi põhja vajutanud...minul sai alles 4000 kandis põhja vajutada, sellest ka vähesed hp-d ja nm-id madalamatel pööretel.
Samas kui nüüd võrrelda 3 järgnevat düno graafikut:
Minu 750
http://e38.ee/bmw/dyno%20nitro%20130hp% ... attast.jpg
Raivo 540
http://web.starman.ee/raivo143/bemmid/5 ... 2_540i.jpg
Eero 540
http://www.tolaram.ee/eero/eero/dynograafik170405.JPG
Kui nüüd vaadata ratta jõud vs mootori jõud, siis:
Minul on max rattajõu ja sama pöörete arvu vahe 35hobust ehk 12.5% max mootori jõust
Raivol on 57hobust ehk 21% max mootori jõust
Eerol on 52 hobust ehk 20.3% max mootori jõust
Seega tekib küsimus, et kas tõesti on 750 ülekanne pea poole parem, kui 540-i ülekanne või lihtsalt paneb düno enda arvutamisega puusse...
Kuna rattast jõud minult on
Wirx 245hp
Raivo 203hp
Eero 198hp
Ehk siis rattast mõõdetuna on 540 ja 750 jõudude vahe 245hj vs 203hj ehk siis 42hj
Samas on mootori hobujõudude vahe düno järgi 540 ja 750 puhul 260hj vs 286hj ehk siis kokku 26hj
Tehase seadetes on 540 ja 750 jõudude vahe 286hj vs 326hj ehk siis kokku 40hj
Seega tekib küsimus, et miks on rattast mõõdetuna hobujõudude vahekord igati OK, kuid see mis dünopink ise välja arvutab seal vahe juba 45% ?
Ma isiklikult arvan, et düno paneb lihtsalt minu auto puhul puusse just selle mootori hp arvutamisel vabajooksu jms kaudu või mis?
Samuti on näiteks Raivo graafiku puhul ilma õhufiltrita tõusnud mootori arvutuslik jõud lausa 30hj, kuid rattast mõõdetuna on tõus umbes 12hj ning lisaks on jõu kõver vastavuses V8 mootori karakteristikaga, samas kui arvutuslik jõud mootorist läheb nö "taevasse"