Sai aasta tagasi ostetud e61 3.0D m57 mootoriga(160kw). Mingi aja möödudes hakkas tagant jubedalt haisema tühikäigul, kütusekulu metsik, edasi ei liikunud. Tühikäigu pöörded ujusid samamoodi nagu antud videos:
Mure olnud autoga algusest peale pöörete kõikumisega. Mootor vahele justkui ei jätaks, hääl tundub et vahepeal läheb madalamaks samalajal kui pöörded madalamaks vajuvad hetkeks.Arvutiga pöördeid jälgides
kõiguvad pöörded umbes +-7rpm.
Pihustinäite kontrollides olid näidud tuksis, tagasivoolu kogused liiga suured.
Dieselland tegi täis taastamise kõigile 6le pihustile(ots+sisu), pihusti näidud on nüüd korras ja hais kadunud.
Peale pihustite taastamist pöörded kõiguvad ikka samamoodi. Ainult linnas sõites kütusekulu ~20L/100km. Maanteel nullides ja püsikaga 7L/100L.
Tühikäigul kui auto käib 30min siis kukub kütuseseier selle ajaga 5mm allapoole. Täis paagiga linnaliikluses saan sõita 300km.
Pihustid maas, tundus hea mõte maha võta ka klapikambrikaas ning selle tihend ära vahetada. Kaane alt irvitas näkku kulunud kett. Mõeldud-tehtud, uus kett(koos õlipihusti,
õlipumbaketi ja kõigi hammakatega, veepump, soonrihmad,rullid,termostaadid, map andur, karteritihend, turbo tihendid, turbo kontrollitud, karterituulutus vahetatud 2x, filtrid, õli (5w30 liqui moly LL). Auto saavutab
kiirelt töötemperatuuri, elektrilist lisasoojendust autol ei ole.



Kaas maas oli näha, et ka nukad on paigast ära. Sai kõik paika ja kokku laotud. Hais kadus ära, pöörded ujuvad ikka, kütusekulu ikka suur. Mootor käib kuidagi valju häälega(seda juba enne).
Olen proovinud ka teise auto pealt õhulugejat, peale seda sai ka adaptsioonid kustutatud. Peale seda hakkasid pöörded veel rohkem ujuma, lausa hüppama.
Vana õhulugeja peale panin, kõik jälle vanaviisi. Teise õhulugeja seisukorda tegelikuses ei tea, kui/kas korras oli.
Mõningad tähelepanekud:
*Olen jälginud latirõhku, pihustinäite, kõike muud(kõik korrektne), teinud iga nädal 3x diagnosti ning veakoodidest ainuke on kütusefiltri kood (heated fuel filter 4587)
*aku on peal 100ah aga tutvustatud 110ah
*õhumass on soovitust kogusest gaasi andes suurem ja kõigub üles-alla
*dpf ja pöördklapid eemaldatud (Stieven Vesi kontrollis korrektsust)
*Stieven vesi kirjutas chipi, peale keti ja pihustite taastamist
Kuidas lahti saada pöörete kõikumisest? Kuidas kütusekulu kontrollialla saada?
Kas pöörete kõikumine võib olla seotud õhulugeja või akuga?
Õhulugeja ise viga ei anna aga viitaks kui sellele? Lahtiühendamisel ei muutu mootoritöös mitte essugi.