E46 325i M54B25, vabam väljalase, mootoriajus eelnevalt vanoste käitumist näpitud, muus osas stock, õhulugeja originaal osa. Auto sõidab ilusti ja sujuvalt, omaniku sõnul liigub täitsa adekvaatselt edasi 141kw kohta, kuid kütusekulu olevat suur.
Kõik tõmbed said tehtud ühel päeval, ühte sama ringi sõites, ca 15min vahedega.
Hall joon mootoripööre, roheline mootori koormus(silindri täituvus mg/stk), tumesinine õhulugeja näit (kg/h), punane sissevõetava õhu temperatuur(Celsius)

Esimese asjana näha et näidud on 2.5 liitrise mootori kohta üpris nõrgad. 2.5 141kw mootorilt ootaks ca 560KG/h ning 500mg/stk(100% silindritäituvuse juures).
Õhufiltri element tundub eemaldades parajalt räpane, kuid palja filtriboksiga, ilma elemendita proovides numbrid ei paranenud.
Edasi on kõik logid koonusfiltriga.
Seejärel sai teiselt sõitvalt m54b25 mootoriga autolt originaal õhulugeja prooviks võetud. Logi salvestamise nuppu sai vähe hilja vajutatud, sellest ka poolik pilt. Numbrid aga veelgi kehvemad.

Siis uueväärne B osa HELLA õhulugeja. Numbrid on küll "paremad", kuid ebastabiilsed ning isegi liiga suured. Auto algsest paremini edasi ei tundu käivat.

Siis sai võetud järgmiselt autolt originaal õhulugeja. Näidud kõvasti etemad, auto liigub märgatavalt jõulisemalt edasi.

Jäi aga ka silma et õhulõdvik kunagi valesti paigaldatud, on kortsus olnud pikka aega, ning hoiab juba iseseisvalt sellist kuju, silmale tundub piiravat.


Näidud aga väga ei paranenud peale selle puuduse kõrvaldamist, seega võib öelda et erilist pudelikaela see lõdvik ei põhjustanud.
Võrdluseks logi algse originaal õhulugeja ja õhufiltriga, ning koonusfiltriga. Koonusfiltril mingiseid eraldavaid seinu ega midagi ei ole, otse õhulugeja otsa topitud, nagu keskmisel bemmil kombeks.


Kuigi niivõrd kuivõrd numbrid ei kahanenud, siis kui originaal filtriga oli tõmbe alguses sissevõetava õhu temperatuur 31C, ning tõmbe lõpuks langenud 21C peale, siis koonusfiltriga oli õhu temperatuur 50C, mis langes vaid 40C peale.
KOKKUVÕTE
Isegi kui 20a vanad õhulugejad veakoode ei loobi, ei pruugi nad enam täpsed olla.
Antud mootoritel on B osa õhulugejad prügi.
Koonusfilter ilma vaheseinteta tekitab ainult jõukadu ning probleeme.