E53 õhumassimõõtja viga

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

Tervist. Auto andis viga 3FF0. ( Õhumassi lugeja)
Vahetasin õhulugeja ära delphi vastu, mis tundus premium toode olevat. Aga viga tekib endiselt peale kustutamist. Kas vaja adapteerida või olen teinud saatusliku vea b grupi varuosaga? :roll:
Kuna värske omanik, siis auto ajaloost väga ei tea. Kas võib olla ka mingi chippimis meeste kuri käsi mängus? Auto töötab muidu suurepäraselt, aga musta tossu vb on palju. Kütusekulu väga ok. Mõtteid?
Pilt inpast uue delphi lugejaga
https://photos.app.goo.gl/ByRrfU2jskXYhugF8
Inpa pilt vana org lugejaga:
https://photos.app.goo.gl/R6ococQ1nXmYJGRCA
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas LEDBeam »

EGR on töös? Viga tundub olema sellega seotud.
BMW without faults is not BMW
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

Kontrollin üle ega pole pime ette pandud. Aga see viga tekib sekundiga, kui auto käima panna. Kas siis saab EGR olla?
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1706
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas Silver88 »

Tere,
3FF0 veakood tekib teinekord ka siis, kui auto on MAP sensori peal töötav(ja õhulugeja on veel ühendatud) ning kui ka EGRi enam kasutuses pole. Kui soft on MAP sensori jaoks tehtud, siis võib viga sisuliselt ignoreerida, sest MAFi ei kasutata enam õhukulu mõõtmiseks, vaid kalkulatsioon tehakse auto aju teiste tabelitega. Tõsi küll- viisakas oleks sellisel juhul mootori juhtaju softis see veakood ka kustutada. Ehk siis enne kui tormatakse MAFe jms asju vahetama, tasuks veenduda ja kahtluse korral auto soft originaaliks kirjutada või pöörduda mõne pädevama diagnostiku juurde :)
Kui oled pädev INPA /tool32 kasutaja, siis vaata mis on mootoritöötades EGR duty cycle- hetkel veakoodi registreerimise hetkel on mg/str nt ~510 mis annab aimu et EGRi klapp võiks olla 5% duty juures. Kui see nüüd pole nii siis on teine küsimus, kas EGR on füüsiliselt pimedaks pandud?
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

Tervistus, võtsin sisselaske kolde maha ja egr vahelt ma pime või muud modifikatsiooni ei suutnud tuvastada. Kõik tundus normaalselt tahmane olevat ja vaakum klapp töötavat.
Proovin inpa lahti lüüa lähiajal ja need nr üles leida.
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

Tere, olen maadelnud pikalt nüüd ja väike lootus on, et EGR süsteemis ikkagi viga.

Nimelt õhulugeja viga tekib ainult 3FF0 (3263) tühikäikul. Inpa pilt
Plaan on võtta EGR jahuti maha ja puhastada ja testida vaakumi tugevust ja klapi liikuvust. Aga uurin mis peab olema vaakumi surve näit tühikäigul ja sealt edasi mingis pöördes?
Auto e53 (M57 160KW)

ülekäidud:
vaakum voolikud vahetatud (hoiavad ka vaakumit kui auto seisab pikemalt)
vaakum solenoidid vahetatud,
sisselase puhastatud
uus OE õhulugeja
pihustid stenditud, remonditud
turbo vahetatud
Tean et siin targad mehed ja igasugune abiinfo oodatud. Suht koll on ees haisevast autost tahaks asja korda saada. :cry:
patrik
Huviline
Postitusi: 4690
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas patrik »

Vaheta boschi vastu ja unusta probleem. Delphi ei tööta ja valetab kōvasti
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
patrik
Huviline
Postitusi: 4690
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas patrik »

Veel.
Inpaga ei saa ōhukulutesti teha. Selleks on dis vōi ista-d
Vōi kui ei tule endal välja, leian üles diagnostika käigus
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas LEDBeam »

Pierburgi vaakumklapid on parajad ikaldused. Kusjuures ka uued.
BMW without faults is not BMW
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

Õhulugeja (MAF) vahetatud uue BMW orginaali vastu. Vaakumklapp EGR jaoks sai soetatud Hella. Vana orginaal ei pidanud ja tuulutus oli umbe umbes. :)

Aga uurin uuesti, mis vaakumi näidud peaksid olema idles ja vastavalt mingis pöördes, et kontrollida vaakumpumba tööd? Kui on mingt infot mis vaakumi näiduga peaks ka egr klapp alustama avanemist ja lõplikult avanema siis nendest nr ei ütleks samuti ära. :)
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas LEDBeam »

Vaakum on ühendatud pidurivõimendile, kui see toimetab ok, ei tundu probleemi.
Otsene vastus küsimusele, ca -0,8 bar vaakumpumba väljundist.
EGR klapi väljundis üldjuhul ei mõõdeta, vaid kontrollitakse EGR-i live data't, soov INPA-ga. Õhumass "ist" ja "soll" peavad klappima, "ist" väärtus ei tohi üles-alla laperdada ja vaakumklapp ei tohi "peeretada". Kuigi Pierburgi oma on ikaldus, on muud täielikud saastad.
BMW without faults is not BMW
MairoG
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas MairoG »

Loen, et sisselase sai puhastatud, kas teostati ka mootoril plokikaanes pähklikoortega sisselaskekanalite puhastus " Walnut Blasting " ? Kui ei. Siis tuleb seda teha.....
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas LEDBeam »

Miks? Tegu M57-ga.
BMW without faults is not BMW
patrik
Huviline
Postitusi: 4690
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas patrik »

Egr klapi pwm tühikäigul ca 65% ja ei tohi kōikuda üle 5%
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

Tere, täna sai selgeks tehtud, et õhumassi viga tulebki egr klapi mitte täielikust funksionnerimisest. Kas siis egr klapp ise või ikka vaakum solenoid või mõlemad kiusavad mind? :D

Esmalt testisin peavaakumtrassi survet ja see oli -0.92 bar. Selge see on vähemalt siis korras.
Seejärel mõõtsin kolmikuga egr klapi enda juurest. Seal tühikäigul rõhk käis pidevalt ühes takis edasi tagasi -0.33 kuni -0.55 ni. (Selle väärtuse juures egr klapp oli poolenisti ainult avatud). Gaasi andes langes vaakum koheselt 0 egr juures (mis näitaks nagu juhtimene võiks olla korras)

Seejärel testisin millal Egr 100% avatud ja see näit oli alles -0.8 bar).

Aga kas selline kõikumine normaalne, või ikkagi mind nussib Hella vaakumsolenoid?
Või Egr klapp ise peaks juba -0.4 juures olema 100% lahti?
Ühesõnaga pikalt tühikäigus autol seistes tekkis viga mingihetk uuesti. Kuigi seda viga andis seekord juba pikalt oodata. Varasemalt see tekkis kohe kui auto oli tühikäigul.

Nüüd juba tunnen et vea leidmine lähedal. :roll:
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas LEDBeam »

Proovi Hella hiinaka asemele Pierburgi, mis on kindlalt korras. Ei pea olema uus. Edaspidi väldi elektri ja vaakumsüsteemi jaoks Hiina käkke.
BMW without faults is not BMW
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4493
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas PeeterA »

See veakood ju viitab, et soovitud õhumass ei klapi tegelikkusega. Seda on kõrvutatud tühikäigul? Õhumassitesti juba soovitati teha, see annab kah numbriliselt teada, mis oludes kõrvalekalle esineb.
tel. 51 949 859
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

Ühesõnaga egr klappile peab peale tulema ikka -0.8 bar tühikäigul? Ehk vaakumsolenoid see mis minu puhul siis viga? Mitte EGR klapp ise?
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4493
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas PeeterA »

0.5 bar vaakumist piisab selle egr vaakumtoosi avamiseks. EGR klapp rikneb ise üldjuhul membraani purunemisega ja vaakumit enam ei hoia.
tel. 51 949 859
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

EGR membraan hoiab vaakumit, seda sai eraldi pumba ja kellaga testitud.
nominal ja actual väärtused õhulugejal klapivad( ist /Soll).
Panin autole külge mingi obd2 lugeja mis näitas egr juhtimise % ja see kahjuks kõikus tühikäigul pidevalt 30-75% vahel ( mis annab justkui märku, et see Hiina HELLA solenoid justkui töötabki korrektselt või.) Vaakum mõõtmisel kõikus sarnaselt ise üles alla. ? Või see ongi normaalne? Kui ei, miks see signaal nõnda kõigub? (signaali kõikumise hetkel õhulugemis viga ecu kustutatud) :evil:

nüüd jälle tunne, et koban pimeduses....
et teil lihtsam vatsata:
1) kas EGR vaakum peabki tyhikäigul niimoodi kõikuma 30-75% vahel?
2) kui ei mis võib seda põhjustada?
3) või see auto ECU niitark, et suudab lugeda solenoidi actual % näitu ja Hella solenoid kepib mind?
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas LEDBeam »

Miks peab tootma mitu posti andekaid küsimusi selmet minna lammarisse ja varuda paar originaal juhtklappi? Mõni neist ikka töötab. Ma olen isegi poesmüüdava Pierburgi vastu, kuna KGK tõestas mulle palehigis, kuidas aasta või paar vana klapp, mis ilmselgelt nöökis, oli ikka piisavalt korras. :mrgreen: Lühidalt, saasta tuleb uksest ja aknast, sinu oskus peab suutma nende vahel orienteeruda ja tagada tulemust.
BMW without faults is not BMW
patrik
Huviline
Postitusi: 4690
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas patrik »

Kōikumist pōhjustab vigane, umbes filtriga solenoid. Sinna käib ainult pierburgi toode.

sulle anti protsedid ette, mis pwm peab tühikäigul olema
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

Proovisin 2 romula oe toodet. Ei pidanud need vaakumit ega suutnud stabiilset pwm% hoida. Lõin käega ja võtsin tutika Pierburgi.
Enne muidugi tegin pistikule jämedate juhtmetega ja tehase otstega pikenduse, et saaks sisselaske kolle alt selle solenoidi ära testimiseks ajutiselt. ( sama asend nagu oe).

Algus palju lubav tühikäigul 30sec pwm kõigum mõne % 65 juures ja siis kukub aeglaselt 30% peale ja alla selle lööb ecu vea ja siis kukub järsult 5% peale. Viga kustutades algab asi algusest.
Sõidu aeg viga ei teki ja pwm % laperdab 50-65 vahel (50km/h) aga seisma jäädes 30 -40 sec juhtub ülaltoodud tsenaarjum ja ajusse lööb uuesti õhulugeja vea.....
Kas pean EGR alla vanduma ja tarkade meeste juurde minema ja laskma välja progeda või on kellelgi mõni idee veel?
Muidugi kogu testimise aeg oli vaakum kell ka ühendatud egr klapile, kontrollimaks reaalset tööd. Pwm% ja vaakumi näit langesid koguaeg kenasti kokku ja liikusid käsikäes.
patrik
Huviline
Postitusi: 4690
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas patrik »

Jätkuvalt pakun abi vea leidmisel kui endal jōud üle ei käi, diagnostika 65€
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

Tervitus, ärge pikka viha pidage. Kolasisin inpaga autos ringi ja leidsin tulede mooduli alt sellise imeliku vea:
Uariant: LCH_IU
1 Error in error memory
Error registration 1 : Ox0028: thermischer Oelsensor defekt K<<<!tt
Error accurances: 1

Fehler momentan uorhanden
Error code: 28 21
Kas võib olla, et et EGR juhtimine häiritud, kuna kuskil temp sensor paneb villast? Õlitaseme anduri näite ma inpast kuskilt üles ei leidnud. Kas keegi oskab juhendada kuidas testida?
patrik
Huviline
Postitusi: 4690
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas patrik »

Ei ole kuidagi seotud.
Jàtkuvalt tuletan meelde, inpa ei kőlba diagnostikaks amatööri tasemel. Dis ( eriti vanematele mudelitele) või ista uuematele.
Inpaga loed ja kustutad vigu, vaatad nàitusid, sobib kiireks tööks inseneri tasemel.
Ja kui toetab üldse nàitusi, funktsioone, siis kasutad.
Kõik.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

Asi selge. Inpa on ainus mis minul on kahjuks.

Küsisin kuna täna juhtus imelik seik, et mingi hetk egr duty funksioneeris täisesti korrektselt ega viga ei 3ff0 ei tekkinud. Isegi nägin esimest korda 5min idles egr pausile panemist. Ja seda mitu korda järjest ilma veata.
Kui auto seisma jätsin ja hiljem uusti käivitasin siis algus kõik toimetab. On 30 sec 65% duty juures ja siis jookseb vaikselt alla 30% ja error jälle ees.
Seepärast uurisingi mis seda egr duty % mõjutab, et mingi hetk ecu selle 30% peale viib. Gaasi pedaali ise kahtlustasin ka , aga selle % tundusid toimetavalt ideaalselt. Äkki kuskil mingi tempi, pöörete vms vigane andur mis käsib ecu alla viia..? ( ja mis mul inpas silma ei jää) Seepärast ka õli leveli anduri kohta küsisin.

Kui lähiajal viga ikka kätte ei saa siis võtan Patriku visiidi ette.
Kasutaja avatar
Kert11
Huviline
Postitusi: 1046
Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas Kert11 »

Mis sümptomid muidu autol juhi seisukohast on juhul kui EGR ei toimeta nii nagu peab (kui E53 silmas pidada)? Kas jõud väheneb, heitgaasid ei ole korras, kütusekulu suureneb, kast vahetab käike kõrgematel pööretel (jõu vähememise tõttu)?
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
hellboy111
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 20.05.2018 22:24 01
Peamine sõiduk: BMW 318i E36

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas hellboy111 »

Auto on väga uimase reaksiooniga 700-2200 rpm. Sealt ülesse tundub ok. Kütusekulu jah ka pigem kõrge. Lisaks ebameeldiv hais tühikäigul.
Kasutaja avatar
Kert11
Huviline
Postitusi: 1046
Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum

Re: E53 õhumassimõõtja viga

Postitus Postitas Kert11 »

Kas mõni targem selle kohta ka oskab öelda midagi, kui E53 on mootoripatjade vaakumi toru (vaakumtrass) kahjustatud (füüsiline vigastus), kas see mõjutab EGR tööd ka?
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
Vasta