Mul 2001aasta M57
Kasutasin paar aastat tagasi Shelli kui veel 4L oli 20€:
https://www.shell.com/motorist/oils-lub ... 5w-40.html
See aasta oli shell juba 42€ niiet võtsin castroli 4L 30€ nüüd juba 38€

:
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... ba-castrol
Kuidas ma valin:
5W ehk voolab talvel enamvähem hästi kuni -30ga. Eestis täitsa hea eksole.
Mul vanem 507 000km sõitnud auto ehk siis võtsin 5w30 asemel vähe paksema õli 5w40. Mootor rohkem kulunud ja vedela õliiga suurem tõenäosus, et satub näiteks põlemiskambrisse. Mida suurem number seda paremini määrib 100 kraadi juures. Samas kütusekulu suurem paksema õliga.
API S-bensiinimootor ja C-diiselmootorile. Järgmine täht näitab kvaliteeti SN või CF näiteks. Peaasi, et C olemas on mul
ACEA A-bensiinimoto ja B-diiselmootor, E-veoki, traktori jne diiselmootor, C-katalüsaatori või dpfiga masinatele ehk siis tahmab vist vähem või miskit
Number tähe taga jälle kvaliteet. Mida suurem seda parem. Bmw LL-01 vist A3/B3 ja uuem, kvaliteetsem, dpf sõbralikum LL-04 äkki A5/B5 C3 siis.
Mul tahmafiltrit ega midagi rohelist pole seega ma võtan tuimalt A3/B3. Nagu näha siis castroli õlis C ka lisaks mis on ilmselgelt juba priiskamine

LL-01 asemele võib panna LL-04, kui raha liiga palju. Vastupidi teha ei tohiks.
Sul nii uus masin, et raudselt pead LL-04 kirja otsima. Ilmselt siis ACEA A5/B5 mingi C ka. 5w30 vast hea. Ma kasutan Shell, Castrol, Liqui Moly oleneb hinnast jälle

Peenutsema ka pole mõtet hakata ma arvan. Vahetusvälp on tähtsam. Ainult pikki otsi sõites vahetan ma 13 000km kandis. Lühikesi otsi tehes teeksin iga 10 000 kaupa. Vähemalt korra aastas.
See on siis see kuidas MINA olen asjadest aru saanud ja võibolla on see kõik vale. Ühesõnaga mina ei vastuta

Võlg on võõra, võlg on vaese suurim eksitus...