Viimaste aastate esitulede valikud?
Viimaste aastate esitulede valikud?
Kas keegi oskab seleteada viimaste mudelite esitulede tehnoloogiaid, mis on tulnud peale xenonit ja kuidas neid eristada. BMW ise vist reklaamib ainult LED, Laser ja Adaptive LED. Tahaks osta autot millel on sektorite kustutamine, mitte täielik kaugtule väljalülitamine.
-
- Huviline
- Postitusi: 1099
- Liitunud: 18.07.2005 17:36 43
- Peamine sõiduk: BMW g31 520d M-Sport
- Asukoht: Vantaa
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Ss peadki ostma auto millel on adaptive led või laser esituled.
BMW g31 520d M Sport
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Kuna täna suhteliselt vihmane ilm olnud, sai natuke arvutis istutatud ja asja lähemalt uuritud. Inglise keeles googeldades eriti targemaks ei saa. Asi muutub, kui kasutada saksakeelseid märksõnu. Vaatasin kümneid videosid ja lugenud tohutu arvu foorumite postitusi ja asi sai nüüd selgeks - vist. 
Põhiliselt tuli otsingust välja G20, aga vist kehtib ka G30 kohta. Kes teab, võib ka teiste mudelite kohta kirjutada.
Alates G20 2022 aasta LCI "Adaptive LED" nime all kasutab BMW "matrix" tüüpi esitulede lahendust, kus kustutatakse sektoreid (LED-e) valgusvihu (mooduli) sees. Laser lisakaugtulede pakkumine on lõpetatud.
Enne 2022 pre LCI mudelitel oli "Adaptive LED" nime all LED moodulid, mida keerati samm-mootoritega üles-alla ja vasakule-paremale või kustutati.
BMW Laser tähendab AINULT "lisakaugtulesid" mis valgustavad umbes 500m kaugusele. Selle pakkumine lõpetati kuna väga keeruline ja kallis toota ning pole ka kõige töökindlam. Lisaks osades maades ei ole need lubatud ja tekitas lisaprobleeme.
Kahjuks on BMW esituled konkurentidega võrreldes umbes 10a arengust maas. Näiteks MB ja Porsche kasutavad juba eelneva generatsiooni mudelitel 84 LED-i per moodul "matrix" tüüpi esitulesid ja suuremaid läätsesid. BMW viimastel "matrix" tüüpi tuledel on kõigest 26 LED-i mooduli kohta. Mercedes kasutab nüüd Texas Instruments DLP moodulit, kus on 1.3M liigutatavat peeglit mooduli kohta, mida valgustab 3 LED-i. Sarnane süsteem on kasutuses ka Audil. Need võimaldavad teele kuvada erinevaid sümboleid ja ka teksti.
Kes tahab saksa keeles pikemalt lugeda, siis siin üks selle teemaline arutelu:
https://www.motor-talk.de/forum/g20-las ... 58819.html
Muhv, nõudmiseni

Põhiliselt tuli otsingust välja G20, aga vist kehtib ka G30 kohta. Kes teab, võib ka teiste mudelite kohta kirjutada.
Alates G20 2022 aasta LCI "Adaptive LED" nime all kasutab BMW "matrix" tüüpi esitulede lahendust, kus kustutatakse sektoreid (LED-e) valgusvihu (mooduli) sees. Laser lisakaugtulede pakkumine on lõpetatud.
Enne 2022 pre LCI mudelitel oli "Adaptive LED" nime all LED moodulid, mida keerati samm-mootoritega üles-alla ja vasakule-paremale või kustutati.
BMW Laser tähendab AINULT "lisakaugtulesid" mis valgustavad umbes 500m kaugusele. Selle pakkumine lõpetati kuna väga keeruline ja kallis toota ning pole ka kõige töökindlam. Lisaks osades maades ei ole need lubatud ja tekitas lisaprobleeme.
Kahjuks on BMW esituled konkurentidega võrreldes umbes 10a arengust maas. Näiteks MB ja Porsche kasutavad juba eelneva generatsiooni mudelitel 84 LED-i per moodul "matrix" tüüpi esitulesid ja suuremaid läätsesid. BMW viimastel "matrix" tüüpi tuledel on kõigest 26 LED-i mooduli kohta. Mercedes kasutab nüüd Texas Instruments DLP moodulit, kus on 1.3M liigutatavat peeglit mooduli kohta, mida valgustab 3 LED-i. Sarnane süsteem on kasutuses ka Audil. Need võimaldavad teele kuvada erinevaid sümboleid ja ka teksti.
Kes tahab saksa keeles pikemalt lugeda, siis siin üks selle teemaline arutelu:
https://www.motor-talk.de/forum/g20-las ... 58819.html
Muhv, nõudmiseni

Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Mulle tundub, et see onu on asjale pihta saanud:
Aga odavamalt toota on trendikas.
Algne postitusHandballFreak@motor-talk.de kirjutas:Es sind zwei komplett unterschiedliche Techniken, wobei das ausblenden durch schwenken die deutlich aufwändigere Konstruktion und somit auch die teurere darstellt.
Das schwenken wirkt im ersten Moment zwar etwas „hektisch“ aber es kann in viel kleineren Schritten ausgeblendet werden als beim Matrix LED mit vordefinierten Segmenten. Auch reduziert sich beim Matrix LED die die Lichtmenge da ja Leuchtelemente ausgeschaltet werden. Beim ausblenden durch schwenken bleibt die Lichtmenge konstant und wird nur woanders hingelenkt.
Aga odavamalt toota on trendikas.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Mul ei ole veel BMW tuledega reaalset kogemust, aga MB peal on kogemus olemas. Tulede keeramine ei ole halb, aga matrix (multibeam) on ikka tunduvalt parem. See jutt, kui mõni led matrixi sees kustu pannakse, ei tee võsa grammigi pimedamaks nagu seal lingil keegi mainis. Ma sõidan väga palju öösiti ja iga kell võtaks pigem matrix tuled, kui need keeravad esituled. Selleks tahan ka BMW-l kindlasti matrix tulesid.
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Kui ma palju öösel sõidaksin, võtaksin juba Night Vision with Dynamic Light Spot (aka selective illumination).
Pimedas teelt välja sõitmist see ei väldi, aga elusolendite alla ajamise vastu on parem, kui lihtsalt tuled.
Pimedas teelt välja sõitmist see ei väldi, aga elusolendite alla ajamise vastu on parem, kui lihtsalt tuled.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Sõitsin mõne aasta ja ~100k eelmainitud süsteemiga, mõned korrad oli täitsa kasu küll. Uduga on NiVi eriti tore.
Aga eelistatud oleks MB variant, kus NiVi pilt kellablokki kuvatakse, multimeedia ekraanil on see selline so-so lahendus. Kollased objektid ilmuvad ekraanile pikalt enne spotlightide aktiveerumist ja kellablokki teavituse saabumist, seega peab üks silm kogu aeg keskmist ekraani vahtima.
Kogemus muidugi tugineb F-seerial, G3x peaks sama olema, G60 osas pole kursis.
Aga eelistatud oleks MB variant, kus NiVi pilt kellablokki kuvatakse, multimeedia ekraanil on see selline so-so lahendus. Kollased objektid ilmuvad ekraanile pikalt enne spotlightide aktiveerumist ja kellablokki teavituse saabumist, seega peab üks silm kogu aeg keskmist ekraani vahtima.
Kogemus muidugi tugineb F-seerial, G3x peaks sama olema, G60 osas pole kursis.
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
F10 kellaplokk ei ole miskipärast korraliku videopildi võimeline.
Arvan et asi on kinni hoopis headunitis. G-seerial alates MGU-st on digitahhol juba ilusad pildid näha.
Arvan et asi on kinni hoopis headunitis. G-seerial alates MGU-st on digitahhol juba ilusad pildid näha.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Huviline
- Postitusi: 1658
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Selleks, et plokile kuvada õigel ajal kiri, et kitsed teel või mõõdavad põõsas kiirust, pole suurt graafikat vaja. 6WB kombid on lisaks täisgraafilised. F10-l on neid 3-e varianti, seega kindlalt ei saa F10 kohta midagi väita.
Teema on selle tehase tegemistes, mis nagu peaks mingeid aktsepteeritavaid juhiabisid tegema, kuid üle poole on need paras kräpp.
Vastupidiselt Martini jutule väidan, et nightvision udus ei toimi, sest tegu on termokaameraga ja kui sellele läbi veepilve soojust ei tule, pole ka pilti. Sama auto oli enne mul, ei tea, kuidas ma teisele tulemusele jõudsin.
G31 6WB kombile kuvatakse päris korralikku navilpilti juhatamise ajal, kui HUD on väljas või pole. Ei ole kindlasti vaja ID7-t.
Teema on selle tehase tegemistes, mis nagu peaks mingeid aktsepteeritavaid juhiabisid tegema, kuid üle poole on need paras kräpp.
Vastupidiselt Martini jutule väidan, et nightvision udus ei toimi, sest tegu on termokaameraga ja kui sellele läbi veepilve soojust ei tule, pole ka pilti. Sama auto oli enne mul, ei tea, kuidas ma teisele tulemusele jõudsin.
G31 6WB kombile kuvatakse päris korralikku navilpilti juhatamise ajal, kui HUD on väljas või pole. Ei ole kindlasti vaja ID7-t.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Jah, F10 6WB ise on täisgraafiline, aga miks sinna pilti ei tule? Minu teooria on see, et HU NBT ei suuda seda teist ekraani graafikapildiga draivida.LEDBeam kirjutas: ↑25.08.2024 21:55 10 Selleks, et plokile kuvada õigel ajal kiri, et kitsed teel või mõõdavad põõsas kiirust, pole suurt graafikat vaja. 6WB kombid on lisaks täisgraafilised.
...
G31 6WB kombile kuvatakse päris korralikku navilpilti juhatamise ajal, kui HUD on väljas või pole. Ei ole kindlasti vaja ID7-t.
NBT EVO-d eksisteerivad juba kahe APIX pordiga, millest teine käib otse kombi külge.
Sestap ma arvangi, et asi pole mitte kombis, vaid HU-s.


Allikas: https://pt.icartizan.com/article/bmw-nb ... t-evo.html
Viimati muutis priitv8, 25.08.2024 23:59 17, muudetud 1 kord kokku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Huviline
- Postitusi: 1658
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
EVO pole ju ID7. Sinu väide oli, et vaid MGU suudab.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Sellega võisin mööda panna.
Pole G30 omanud.
Kas tal oli digikombil juba navikaarti näha?
Mõtlen enne LCI, mida siin promotakse:
https://g30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1487321
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Huviline
- Postitusi: 1658
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Navikaarti ennast ei näita. Vaid giidi puhul joonistab kust kuhu minna ja seda eeldusel, et on 6WB, pole HUD-i või on see väljas. ID7 sodib sinna midagi kaarti moodi, kuid 5.-l seerial nuditi nightvison valikust maha, seega selle pilti ei saa see näidata.
Ise avastasin, et esikaamera kiiruse tõstmine on päris vahva ja kui see töötab, siis pimedas näitab kenasti kraavides ja võsas toimuvat.
G30 LED tuled võrreldes F-seeria omadega ei pimesta paremal tee servas asuvatelt tahvlitelt ja kurvitule funktsioon tõesti töötab, keeravad kiirelt ja kas või 15-20 kraadi, mis on päris korralik keeramine.
Ise avastasin, et esikaamera kiiruse tõstmine on päris vahva ja kui see töötab, siis pimedas näitab kenasti kraavides ja võsas toimuvat.
G30 LED tuled võrreldes F-seeria omadega ei pimesta paremal tee servas asuvatelt tahvlitelt ja kurvitule funktsioon tõesti töötab, keeravad kiirelt ja kas või 15-20 kraadi, mis on päris korralik keeramine.
Viimati muutis LEDBeam, 26.08.2024 00:08 35, muudetud 1 kord kokku.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Jah, tundub üsna sarnane F10 LCI omale:
Siis vist ikkagi on nii, et alles ID7 ja MGU on täisgraafiline kombiinstrument - see uus ja nurgeline.

Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Proovisin G20 LCI ja selle matrix tuled on päris okeid, jäin rahule, aga arenguruumi veel on. Ruute kustutatakse kiirelt ja õigesti, liiklusmärgid ei pimestanud, keegi ei vilgutanud. Millega nuriseda võiks, on valgustugevus ehk võiks olla tsipake eredamad. Samuti võiks ühtlasemalt valgustada nii külgedele kui ka kaugemale. Aga nagu ma ütlesin, tuled on täitsa head, aga konkurentidega võrreldes on veel arenguruumi.
Mulle tundub, et kõikidel G20/21 LCI mudelitel on vist "matrix" Adaptive LED standardis, mis on väga positiivne, konkurentidel on lisavarustuses.
Mulle tundub, et kõikidel G20/21 LCI mudelitel on vist "matrix" Adaptive LED standardis, mis on väga positiivne, konkurentidel on lisavarustuses.
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Kas BMW tavalisi led tulesid annab kuidagi upgreidida ka või peabki sellega leppima, et need näitavad vähem kui mul vana volvo xenonid? Kaugtuled tunduvad just kehvad olema.
-
- Huviline
- Postitusi: 1658
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
1. probleem tuledega on alati, et lähituli on reguleeritud liiga lähedale. Järgmine on, et tules optika ära tolmunud (tulel on ventilaatorid), kuid selle küürimiseks tuleb klaas eest lõigata ja hiljem uus panna. Haruldane pole, et tuled on üleelanud mingi karmima sündmuse ja kuidagi kokku klopsitud/ paika topitud.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Kui tahad tuledel ise klaase eest võtta, siis selle venna töövõtted (ja tulemused) tunduvad kõige viisakamad, mida youtubes näinud olen.
Tegu küll F10 tuledega siin. Aga põhimõte jääb samaks.
Tegu küll F10 tuledega siin. Aga põhimõte jääb samaks.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Huviline
- Postitusi: 1658
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
1 vale liigutus ja on see kruvikas/ peitel/ midaiganes käepidemeni käes. Tungivalt ei soovita teha selliseid liigutusi terariistaga toetava käe või muu ihuliikme suunas. Panin selle video selle hetkega, kus tuleb öelda STOP ja kogu lugu sellisele tööle.
Üldiselt lõigatakse tuled nakerdajaga lahti, roogitakse klaasi jupid soonest välja ja nagunii läheb päevinäinud tulele uus klaas peale. Kas butüülnööri või klaasiliimiga.
Üldiselt lõigatakse tuled nakerdajaga lahti, roogitakse klaasi jupid soonest välja ja nagunii läheb päevinäinud tulele uus klaas peale. Kas butüülnööri või klaasiliimiga.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Algsest teemast on asi kaugele läinud, aga kuskilt on meelde jäänud, et vanemaid esitulesid on lahti võetud peale saunas või praeahjus soojendamist. Hiljem tõesti butüüliga või klaasiliimga kokku tagasi.
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Sauna / praeahju asemel kasutas kodanik kuumaõhufööni. Soojus pehmendab jah seda liimainet seal vahel.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Re: Viimaste aastate esitulede valikud?
Kui kedagi veel huvitab, siis olen nüüd igasuguseid erinevaid G20 ja G30 LCI tulesid proovinud ja võrrelnud, kahjuks erinevates tingimustes aga enam-vähem asi selge vist.
G20 ja G30 LCI adaptive led esituled on päris head, aga MB ja VAG autodega millel Multibeam või Matrix tuledega võrreldes ikka viletsamad.
Laser kaugtuled on suhteliselt head, kindlasti paremad kui Multibeam ja Matrix tüüpi esitulede kaugtuled. Miinusena tuleb nendega kaasa vana Adaptive Led. Laser esituledel lülitatakse laser sisse siis, kui kiirus üle 60km/h ja väga kiirelt võetakse maha, kui kuskil mingi kuma.
Kui keegi vastu tuleb või ees sõidab ja tuled on "Auto" asendis, siis lähitulesid keeratakse üles-alla, vasakule-paremale nagu näiteks MB-l oli umbes 10a tagasi. Need on väga aktiivsed, lausa häirivalt aktiivsed ja ka suhteliselt viletsad võrreldes sektorite kustutamisega. Matrix tüüpi esitulede lähituled valgustavad lähedale stabiilselt ja ühtalselt. Kaugtuledel lõigatakse ruut/ristkülik välja ehk kõik on valge või hästi nähtav ja teisi liiklejaid ei pimestata. Muidugi teised liiklejad kipuvad vilgutama, eriti vanemate autode juhid, kuna ei toimu järsku muutust esitulede valgusvihus või siis auto kaamera lihtsalt ei näe teise auto esitulesid. Näiteks on nende "vägevate" barjääride taga peidus mida meil maanteedel kohtab. Eriti rekkajuhid, kes siis tõmbad led-barid või katuseprosed peale.
Muidugi on ka tehasest esituled reguleeritud väga alla ja auto ees on eredad laigud maas mida siis hakatakse aktiivselt ümbersuunama. See on vist viimase aja trend, teistel markidel kohtab samuti nina ette maha reguleeritud lähitulesid, nii 10-20m umbes, sõida siis sedasi 90km/h või rohkem. Vandenõuteoreetikutele mõtteainet, kindlasti on sellel seos, et inimesed sõidaks aeglasemalt, nii 70kmh mnt-l 110 alas.
Kes on ostmas G20 või G30 LCI mudeleid, soovitan kindlasti eelistada autot ilma Laser tuledeta, siis saab tunduvalt paremad Matrix tüüpi esituled. Endale sattus juhuslikult Laser tuledega kuna ei teadnud seda enne ostu, aga samas ei oleks vist ostmata ka jätnud.
edit:
Kui tuled õigesti reguleeritud, siis on täitsa okei sõita ja laser kaugtuled näitavad ikka kaugemale võrreldes matrix kaugtuledega, mis on ka loogiline, kui vaadata kaugtule ehitust. Enam pole maas selliseid eredaid laike, vaid kõik on ühtlaselt valge ja valgusvihkude ümbersuunamine toimub suht märkamatult. Veider on see, et 4 erinevat, kuni paari aasta vanust autot mida proovisin, esines kõigil sama probleem, tuled näitavad liiga alla ehk siis nagu reguleerimata. Hetkel juba üle 1000km pimedas mnt-l sõitnud ja keegi pole vilgutand. Kontrollige oma auto esituleside nivoosid, võib-olla muutub pimedas sõitmine paremaks.
G20 ja G30 LCI adaptive led esituled on päris head, aga MB ja VAG autodega millel Multibeam või Matrix tuledega võrreldes ikka viletsamad.
Laser kaugtuled on suhteliselt head, kindlasti paremad kui Multibeam ja Matrix tüüpi esitulede kaugtuled. Miinusena tuleb nendega kaasa vana Adaptive Led. Laser esituledel lülitatakse laser sisse siis, kui kiirus üle 60km/h ja väga kiirelt võetakse maha, kui kuskil mingi kuma.
Kui keegi vastu tuleb või ees sõidab ja tuled on "Auto" asendis, siis lähitulesid keeratakse üles-alla, vasakule-paremale nagu näiteks MB-l oli umbes 10a tagasi. Need on väga aktiivsed, lausa häirivalt aktiivsed ja ka suhteliselt viletsad võrreldes sektorite kustutamisega. Matrix tüüpi esitulede lähituled valgustavad lähedale stabiilselt ja ühtalselt. Kaugtuledel lõigatakse ruut/ristkülik välja ehk kõik on valge või hästi nähtav ja teisi liiklejaid ei pimestata. Muidugi teised liiklejad kipuvad vilgutama, eriti vanemate autode juhid, kuna ei toimu järsku muutust esitulede valgusvihus või siis auto kaamera lihtsalt ei näe teise auto esitulesid. Näiteks on nende "vägevate" barjääride taga peidus mida meil maanteedel kohtab. Eriti rekkajuhid, kes siis tõmbad led-barid või katuseprosed peale.
Muidugi on ka tehasest esituled reguleeritud väga alla ja auto ees on eredad laigud maas mida siis hakatakse aktiivselt ümbersuunama. See on vist viimase aja trend, teistel markidel kohtab samuti nina ette maha reguleeritud lähitulesid, nii 10-20m umbes, sõida siis sedasi 90km/h või rohkem. Vandenõuteoreetikutele mõtteainet, kindlasti on sellel seos, et inimesed sõidaks aeglasemalt, nii 70kmh mnt-l 110 alas.

Kes on ostmas G20 või G30 LCI mudeleid, soovitan kindlasti eelistada autot ilma Laser tuledeta, siis saab tunduvalt paremad Matrix tüüpi esituled. Endale sattus juhuslikult Laser tuledega kuna ei teadnud seda enne ostu, aga samas ei oleks vist ostmata ka jätnud.

edit:
Kui tuled õigesti reguleeritud, siis on täitsa okei sõita ja laser kaugtuled näitavad ikka kaugemale võrreldes matrix kaugtuledega, mis on ka loogiline, kui vaadata kaugtule ehitust. Enam pole maas selliseid eredaid laike, vaid kõik on ühtlaselt valge ja valgusvihkude ümbersuunamine toimub suht märkamatult. Veider on see, et 4 erinevat, kuni paari aasta vanust autot mida proovisin, esines kõigil sama probleem, tuled näitavad liiga alla ehk siis nagu reguleerimata. Hetkel juba üle 1000km pimedas mnt-l sõitnud ja keegi pole vilgutand. Kontrollige oma auto esituleside nivoosid, võib-olla muutub pimedas sõitmine paremaks.
