N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
stosoorok
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 13.04.2005 11:02 54
Asukoht: Tallinn

N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul

Postitus Postitas stosoorok »

Youtube pakkus huvitava video. Kuigi see probleem on vist juba ammu teada, et uuematel mootoritel pole tühikäigul õlisurve piisav. Tegelikult see puudutab kõiki uuemaid Saksa autobrände, meibi ka teisi. Õnneks on lahendus olemas, aga reaalselt, kes seda võimalust kasutab? Garantiiliste autode omanikud kindlasti mitte ja vanematele autodele nagu päris kõrbe hind võrreldes auto hinnaga. Ehk päris nõme seis osta auto, mille läbisõit on üle 100 000km, teades, et autol pole õlisurve piisav ja eelnevalt on olnud ka long life (>10 000km) õlivahetuse välbad.

Pilt

Video ise siin:
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul

Postitus Postitas LEDBeam »

Kust selline väide, et üle 100 Mm pole surve piisav, kui armatuuris punast tuld ei vilguta? Olen omanud ka 500 Mm masinat ja selles osas 0 probleemi.
Lisaks, miks see jutumees videos kasutab psi rõhuühikuid, kui väidab end olevat sakslane?
Kui sa vähem loll oleksid oma väidetes, siis peaksid teadma, et hüdrotõukuritega masinal õlisurve liigne tõstmine või tingida klappide lahtijäämist- põlemist või käivitusprobleemi.
Kui üle 100 Mm masinat ostes rahulikult magada/ elada ei saa, ära osta sellist, osta poest Dacia vms.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
stosoorok
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 13.04.2005 11:02 54
Asukoht: Tallinn

Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul

Postitus Postitas stosoorok »

LEDBeam kirjutas: 25.01.2025 14:03 34 Kust selline väide, et üle 100 Mm pole surve piisav, kui armatuuris punast tuld ei vilguta? Olen omanud ka 500 Mm masinat ja selles osas 0 probleemi.
Lisaks, miks see jutumees videos kasutab psi rõhuühikuid, kui väidab end olevat sakslane?
Kui sa vähem loll oleksid oma väidetes, siis peaksid teadma, et hüdrotõukuritega masinal õlisurve liigne tõstmine või tingida klappide lahtijäämist- põlemist või käivitusprobleemi.
Kui üle 100 Mm masinat ostes rahulikult magada/ elada ei saa, ära osta sellist, osta poest Dacia vms.
Resümee, miks sellist esoteerikat siia postitasid?
Kas ma solvasin sind kuidagi isiklikult, et sa mind isiklikult lolliks tembeldad? Kas selline ongi Eesti BMW klubi foorumi kasutajate tase? Minu sõimamine ei tee seda probleemi olematuks.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul

Postitus Postitas LEDBeam »

Kus see probleem on, kas oma väite tõestuseks oled tegelenud igapäevaselt selliste mõõtmistega, hindamistega jne ehk kas oled professionaalne uurija/ tegija selles vallas? Kas sul on oma väidete jaoks olemas piisavad referentsid ja eeldatavalt antud eriala inseneri haridustõend või vähemalt selle alade koolitus inseneri tasemel? Ma olen TPI-s käinud ja kui ikka asjas lolli juttu ajasid, ütles õppejõud kohe, et selle lolluse eest üle rahuldava ei saa. :cool:
Ahjaa, jäi mainimata, et liigne õlirõhk suurendab pumpamiskadusid, see on otseselt liigne kütusekulu ja liigne rõhk võib tingida mootoris materjalide erosiooni. Alumiiniumsulamid on selles osas tundlikud.
Kas tead, mis on reguleeritava tootlikkusega õlipump ja milleks sellist kasutatakse? Kas oled kursis kaasaegsete mootorite õlisüsteemi ülesehitusega, õlirõhu moduleerimisega süsteemis sõltuvalt koormusest, pööretest ja temperatuurist? Jne, jne.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
stosoorok
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 13.04.2005 11:02 54
Asukoht: Tallinn

Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul

Postitus Postitas stosoorok »

LEDBeam kirjutas: 25.01.2025 14:48 41 Kus see probleem on, kas oma väite tõestuseks oled tegelenud igapäevaselt selliste mõõtmistega, hindamistega jne ehk kas oled professionaalne uurija/ tegija selles vallas? Kas sul on oma väidete jaoks olemas piisavad referentsid ja eeldatavalt antud eriala inseneri haridustõend või vähemalt selle alade koolitus inseneri tasemel? Ma olen TPI-s käinud ja kui ikka asjas lolli juttu ajasid, ütles õppejõud kohe, et selle lolluse eest üle rahuldava ei saa. :cool:
Ahjaa, jäi mainimata, et liigne õlirõhk suurendab pumpamiskadusid, see on otseselt liigne kütusekulu ja liigne rõhk võib tingida mootoris materjalide erosiooni. Alumiiniumsulamid on selles osas tundlikud.
Kas tead, mis on reguleeritava tootlikkusega õlipump ja milleks sellist kasutatakse? Kas oled kursis kaasaegsete mootorite õlisüsteemi ülesehitusega, õlirõhu moduleerimisega süsteemis sõltuvalt koormusest, pööretest ja temperatuurist? Jne, jne.
Sama võiks sinu käest küsida. Käimisel ja õppimisel on suur vahe. Tundub, et sa pole ühtegi ~200 000km sõitnud ja kuni 10a vana mootoriga autot kohanud kus nukad otsas, võtab õli jne? Järgmisena hakkad rääkima kui head tänapäva õlid on, mis kestavad hästi 30 000km ja kui head kõik tänapäeva arendused autodel on?
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul

Postitus Postitas LEDBeam »

Mul on G31 530xd 240 Mm läbisõiduga ja sinu väite tõeseks osutumisel sellel pole mootor kindlasti korras (sul oli kindel kõneviis üle 100 Mm masinate kohta).
Ahjaa, referentsiks on ligi 30 a masinatega, eriti käigukastid aga ka mootorid, tegelemine. Sellise atituudiga tegelasele ma oleksin palunud teha proovitöö ja siis rääkinuksime edasi. Pakkunuksin välja näiteks mõne reguleeritava õlipumba defekteerimist ja vajadusel kordategemist. Teemaga haakuvalt ka palunuksin näidata, mis tagajärjed on antud õlipumbast. Aga tänapäeva uued kombed, jutuubist 1 lollus letti ja kohe kiun lahti, kui otse öeldakse, et mida hekki.

Su jutt olnuks veidigi tõsiseltvõetav, kui otsinuksid näiteks sellise asja, kus olnuks jutt konkreetsest mootorist ja sellega seonduvast. Aga tulla välja totaalse üldistusega ja kindlas kõneviisis tõestamata väidetega, istu, 2.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
stosoorok
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 13.04.2005 11:02 54
Asukoht: Tallinn

Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul

Postitus Postitas stosoorok »

LEDBeam kirjutas: 25.01.2025 15:21 44 Mul on G31 530xd 240 Mm läbisõiduga ja sinu väite tõeseks osutumisel sellel pole mootor kindlasti korras (sul oli kindel kõneviis üle 100 Mm masinate kohta). Lühidalt, mine kuskile pepu suunas oma jamaga ja nüüd on see juba täiesti resoluutselt.
Ahjaa, referentsiks on ligi 30 a masinatega, eriti käigukastid aga ka mootorid, tegelemine. Sellise atituudiga tegelasele ma oleksin palunud teha proovitöö ja siis rääkinuksime edasi. Pakkunuksin välja näiteks mõne reguleeritava õlipumba defekteerimist ja vajadusel kordategemist. Teemaga haakuvalt ka palunuksin näidata, mis tagajärjed on antud õlipumbast. Aga tänapäeva uued kombed, jutuubist 1 lollus letti ja kohe kiun lahti, kui otse öeldakse, et mida hekki.

Su jutt olnuks veidigi tõsiseltvõetav, kui otsinuksid näiteks sellise asja, kus olnuks jutt konkreetsest mootorist ja sellega seonduvast. Aga tulla välja totaalse üldistusega ja kindlas kõneviisis tõestamata väidetega, istu, 2.
Kas delfis ei ole olnud piisavalt põnevaid artikleid, mida kommenteerida, et tulid siia teemasse ennast välja elama?
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2423
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul

Postitus Postitas TarmoV12 »

Kaasfoorumlaste lolliks sõimamine pole endiselt siin foorumis aktsepteeritav.
V8
Vasta