p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
ov88
Huviline
Postitusi: 209
Liitunud: 09.03.2009 01:00 46
Peamine sõiduk: BMW 750IX
Asukoht: Tallinn

p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas ov88 »

Tere,

Mootoriks on N63B44 ja viimastel nädalalel on visanud tühikäigul töötades sellise vea: "p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1". Testinud erinevaid viise ja täheldanud et, kui mootori temp on 70 ja 90C vahel siis võib seda viga oodata. Auto suretan välja ja uuesti tööle siis veateadet enam ei tule.
Muid vigu ei näita auto. Mida võiks esmalt kontrollida?

Pilt:

Pilt
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3181
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas Oliver.L »

Sisesta sinna veakood.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4508
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas PeeterA »

Väljalaske torustik katalüsaatori ja o2 anduri(te) ümbruses peab lekkevaba olema. Vastasel korral võib lisahapnik jõuda postcat-O2 andurini ja see loetakse kehva katalüüsi tulemuseks.

Teine variant, et katalüsaatori keraamika on katki/riknenud ja katalüüs ongi mittetäielik - liiga palju põlemata hapnikku heitgaasides.

Kolmas variant, et postcat-O2 andur ise vanaks ja laisaks muutunud.

Launchiga saaks vaadata postcat o2 andurite pinget- See peab olema 0.6-0.8 voldi vahemikus ja ei tohi hüpelda suures vahemikus. Graafiline vaade suht hea selle kontrollimiseks-logimiseks.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
ov88
Huviline
Postitusi: 209
Liitunud: 09.03.2009 01:00 46
Peamine sõiduk: BMW 750IX
Asukoht: Tallinn

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas ov88 »

Unustasin mainida ,et originaal katid vahelt lõigatud ja allapoole toodud sport katid. Minu arust näitased nende andurite väärtused 0, aga kindel pole, et õigete andurite väärtusi vaatasin. Kontrollin üle, kui uuesti Launchi enda kätte saan.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4508
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas PeeterA »

Kui keevitustöö pole prügi ja ühenduskohad pole auklikud, siis järelikult need "sportkatid" ise on prügi.
tel. 51 949 859
aronz12
Huviline
Postitusi: 1092
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas aronz12 »

See sport katt on ikka enne tagumist lambdat?
TEL 57703395
Kasutaja avatar
ov88
Huviline
Postitusi: 209
Liitunud: 09.03.2009 01:00 46
Peamine sõiduk: BMW 750IX
Asukoht: Tallinn

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas ov88 »

kui auto kunagi soetasin oli ta juba catless, sõitsin nii temaga pool aastat ja ühtegi viga ei olnud. Eeldan, et tagumised andurid peaks olema arvutiga üle käidud? Uued ikkagi põhimõtteliselt kõhu all, et ei ole enam mootori peal ja asuvad peale tagumisi andureid, et selle vea jaoks ei tohiks need mõju avaldada?
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4508
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas PeeterA »

Tarkvara moditud järelikult, aga auto hakkas uuesti looduse peale muret tundma :mrgreen:
Orig. tarkvaraga oleks juba esimese sõiduga Bank1 ja Bank 2 kattide effektiivsuse veakoodid all. Moto tuli järgneks samuti päeva paari pärast.
Pigem vaja tarkvara lasta üle vaadata mõnel pädeval tuuneril.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
ov88
Huviline
Postitusi: 209
Liitunud: 09.03.2009 01:00 46
Peamine sõiduk: BMW 750IX
Asukoht: Tallinn

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas ov88 »

See idee endal ka peas oli, et kas tarkvara hakanud jamama.
Esmane idee, et tõstan lamda andurid ümber ja näha, et kas viga kolib üle, et ei tea mis parameetrid ette antud talle praegu või lihtsalt pimedad.

EDIT: On soovitada pädevat tuunijat ka, kui peaks viga jääma külge?
Kasutaja avatar
6Tenz
Huviline
Postitusi: 1063
Liitunud: 22.02.2017 18:26 48
Peamine sõiduk: e92 330d
Asukoht: Tartu

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas 6Tenz »

Stiven Vesi
patrik
Huviline
Postitusi: 4701
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas patrik »

Minul n63 originaal seades hakkas kaebama ühe lambda üle, tōstsin neid ringi et viga tuvastada, kuni vihastasin ja ostsin kōik 4 uut.
Ülla ülla viga kadus.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
ov88
Huviline
Postitusi: 209
Liitunud: 09.03.2009 01:00 46
Peamine sõiduk: BMW 750IX
Asukoht: Tallinn

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas ov88 »

Üks veel su vana sellel peal, aga enne katalüsaatorit samal poolel :mrgreen:

Aga eile otsisin oma Carly välja et lugeda andmeid, kui bank 1 tagumine näit 0 lähedale läks siis käis "nõks"sõidu ajal läbi ja hüppas 850 peale.

Edit: selle järgi tundub, et ikkagi lamda läbi? Hetkel siis tellima tagumised uued ära.


Lisan pildid.

Pilt

Pilt
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas LEDBeam »

Miks neid mitmuses tellid, kui 1 tundub kahtlane? Lisaks lammutused on selliseid lambdasid täis. Juhtme pikkus võib olla veidi erinev. Kuigi uue Boschi tagumise hind ei tundunud olema AM-is midagi hullu- 22,59 €.
Ja kontrolli mitu korda, et omavahel midagi vahetuses pole. Kui kahtled, tuleb neid 1-haaval lahti ühendada ja vaadata, kas muutus oli õiges kohas. Ei ole küll selle masina teema, aga igatsugu M54-laadsetel asjadel on ca 50 % midagi segi aetud.
Sama Carlyga vaata, milline on masina l-level või tuleb uus ISTA korraks peale lasta, sest selliste remont enam vähem algab tarkvara uudsuse kontrollist.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4508
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas PeeterA »

Muidugi on esmane kiusatus poodi uue jupi järgi tormata lootuses, et see probleemi koheselt ravib.
Samas kui lugeda, et seal mingi kuliibinite lahendus kokku klopsitud ja downstream lambdad on jäetud enne katte, siis need ei saagi stabiilset signaali edastada. Minu loogika järgi nende narrowband lambdade pinge peaks tegema siksakki hetkel. Miks ta viga ainult bank1-le viskab, jääb müstikaks.
Selle Karli skanneriga võib kajakaid loopida, pigem see esimeses postituses toodud Lauch on asjalikum tööriist, kuna suudab live data infot graafiliselt kuvada. Ostsilloskoopi igal matsil anyway pole, mis kõige täpsemalt pinget graafiliselt edastaks.
N63 puhul muidu on kattide viimine turbodest eemale ilmselt mootori tervisele positiivse tulemiga. Kuumust vähem mootori ja turbode läheduses.

Mäletan, jaurasin ühe F10 N53 528i-ga, millel algul oli mõlema downstream lambda rikkekoodid all ja moto tuli põles. Sai uued Bosch omad pandud, aga peale seda hakkas viskama, et bank1 ja bank2 katid ebaeffektiivsed :mrgreen: Pmst sama veakood(id) mis teemaalgatajal. Kaameraga sai sisse vaadatud anduri avadest ja keraamikad paistsid terved. Oleks tegelt pidanud vaatama katte eest, ehk kuumalt poolelt :mrgreen: Mingeid lekkeid kah polnud kattide ja lambdade läheduses. See auto oli orig. väljalaskega ja ratse poldud tehtud. Downstream lambdade pinget sai jälgitud igas asendis ja see oli hüplik- graafik tegi sikk-sakke, mis pole korrektne ja põhjustab veakoodide tekke. Tehnoülevaatuse läbis samas normis heitgaasidega. Muidugi tülikas moto rikketuli sai eelnevalt kustutatud. Hiljem paari päeva möödudes tuli tagasi :mrgreen:

Toimiva auto downstream lambdade pinge enda F01 740i näitel. Pinge kukub alla ainult nt gaasi maha lastes, mis on normaalne olukord.
Pilt

Kehva katalüüsiga F10 528iA downstream lambdade pinge:
Pilt
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
ov88
Huviline
Postitusi: 209
Liitunud: 09.03.2009 01:00 46
Peamine sõiduk: BMW 750IX
Asukoht: Tallinn

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas ov88 »

Õnneks N63'l sassi ajada ei saa, et pistiku ühendused erinevad. Vahetada mõistlik juba siis 1 külg korraga, et 2 tk ära ja siis näeb kas viga tuleb tagasi.
Carly on selline abivahend, et kui midagi muud käepärast pole siis midagi saab teada.
Hetkel jah ,et kustutan ära ja siis paari päeva pärast tagasi, aga igaksjuhuks tasub korra proovida, et ära vahetada, et ei tea kuidas ta ümber kirjutatud on. Aasta tagasi bank 1 enne katalüsaatorit läks uus, et hoolduses olid pihta saanud sellele.

Arvutiga tarka, kes oskab softi kirjutada võiks leida Saaremaa/Läänemaa/Harjumaa piires, et selle peaks laska targemal üle vaadata.
Kasutaja avatar
ov88
Huviline
Postitusi: 209
Liitunud: 09.03.2009 01:00 46
Peamine sõiduk: BMW 750IX
Asukoht: Tallinn

Re: p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank 1

Postitus Postitas ov88 »

Sai alustuseks küünlad vahetatud, avastasin, et nendega juba üle 60k vuratud. Viga tuli tagasi, aga nüüd sai lamda (bosch) vahetatud. Test sõidud tehtud aga pole seda viga enam tagasi tulnud. Loodetavasti ei tule ka.

Öeldi, et lamda tuleks arvutiga ka ära nullida. Kas vastab tõele?
Vasta