mida reguleerida, puhastada?
mida reguleerida, puhastada?
Minu E30 huvitav lugu, tean, et tavaliselt lisaõhk mootorise probleemiks, kuid minul vastupidi. Keerasin siin korralikult kinni selle tüki, kus kohast tühikäigu pöördeid võimali reguleerida (see kolme poldiga) ja kinnitub sisepritse külge, et sealt tihendi vahelt sai lisa õhku, nüüd enam ei saa, kuid kaotasin nn sõidumõnus, kui enne oli võimalik kohalt võttes esimese käiguga gaasi andmata täiesti edukalt siduriga libistades kohalt saada, siis nüüd alati gaasi lisaks või auto sureb kohe välja, muus vahet nagu juurde ei tulnudki, kui see kohalt võtt. Põhjus siis puudulikus õhus, kuid mis siis umbes või reguleerimata, et sedasi kui sai tihendi vahelt lisa õhku töötas asi normaalselt
ähh ma mõtlesin alles sel nädalavahetusel korralikumalt näppima hakata:D praegu keerasin lihtsalt need kolm polti tugevamalt kinni, õigemini huvitav-huvitav see mul siiani vaid ühe poldiga kinni oligi, et kaks lisasin juurde, seepärast õhk alt tihendi vahelt kenasti juurde vuhiseski. Jama, et ma selle tüki nimetust nüüd ei tea, no kus neid tühipöördeidki reguleerida saab, kuid selle külge jookseb ka paar jämedamat õhu lõdvikut, et lihtsalt nendest ei saa kaadervärk piisavalt õhku peale, kas midagi seest umbes või muu kala. Et lihtsalt natu uuriks ja puuriks, et kohe ei hakkaks lõhkuma, ega lammutama, kui nüüd teaks täpsemalt kus kohast aga eks proovi katse-eksituse meetodil:)
Rõõm kuulda, et sul selline tore masin, kuid ära seleta seal sedasi, ei mingit tarka nõuannet kuhu minna või mida teha... ja mina pole seda sedasi p*** keeranud, emb-kumb kas oli ostes kohe sedasi või tublid töömehed, kes mul mootori vahetasid asja sedasi jätsid, et vaatangi mida teha olen osanud, teinud olen korralikumaltki saanud. Kuid teema kinni, vaatan üle neti probleemi lahendamine liialt keeruline, üritan kusagil diagnostikas ära käia...
84 aasta autol peaks peal olema mehhaaniline pritse, mille töölereguleerimine on KEERULISEM kui L-jetronicul - probleem võib olla vales juhtrõhus, kulunud jagamispea membraanis vms. Kui L-jetronicut on suht kerge tööle saada ka kodustes tingimustes, siis K-jetronicu, ehk mehh. pritsega tuleks kindlasti asjatundja poole pöörduda. Ise pole kunagi puutunud ning soovitan soojalt sellest ise näpud eemale hoida...üks koht kus selliseid asju jagati oli Hiteh Kadaka teel. Nad teevad küll MB, aga tundus, et pritsest jagasid küll.
UM diagnostika sind ei aita, seal loetakse ette nimekiri asju 10 000 kr eest nii vanale autole ja lõpuks lähed ise ikka otsima.
Kui vene keelt loed, siis sellel teemal on päris pädevaid remondiraamatuid, üks koht on nt Mauruse raamatupood Sõpruse/Tammsaare ristis. Kui väga hädaks läheb, siis mul on see raamat olemas, vajadusel võib tulla ja paljundada.
Kui aga sul on peal uuem mootor L-jetronicuga, siis anna märku, seletan step-by step kuidas seda teha.
Olen kuulnud rahvajuttu, et M20 mootor peabki natuke võbisema, selline "viga" on kohe. Ei ole. Õieti reguleeritud mootoril on
C0 alla 0,8%, tühikäik 800 p/min peal nii sujuv, et võid triiki täis veeklaasi mootorile panna ja vesi selles ei liigu.
Alustama peaksid kõigepealt tühikäigu ja sisselaske kummivoolikute kontrollist ja asendamisest. Seal on palju spets kujuga voolikuid, mis maksavad kokku ehk 800 eek, aga sellest võib kasu olla rohkem kui "diagnostika" mootori survediagrammidest. Nende asendamine tavalise kütusevoolikuga/ja plastpõlvedega on porno, tööle sedasi see ikka ei hakka.
Kui nüüd lambist pakkuda, siis see väljasuremine on nähtavasti seotud mitte ummistumise, aga õhulekkega, mille tagajärjel segu lahjeneb sedavõrd, et auto sureb kohapeal välja. Kui voolikud korras, siis edasi tühikäigu juurde. Olemas on kolm regul. kohta - CO, pöörded ja trosseli sulgumisasend. Viimane peab olema tehaseasend, kui sellest on pöördeid keeratud peale, siis puudub tühikäigu lülitus (anduri sees on microswitch).
Kui need tehtud, siis seletame edasi...
UM diagnostika sind ei aita, seal loetakse ette nimekiri asju 10 000 kr eest nii vanale autole ja lõpuks lähed ise ikka otsima.
Kui vene keelt loed, siis sellel teemal on päris pädevaid remondiraamatuid, üks koht on nt Mauruse raamatupood Sõpruse/Tammsaare ristis. Kui väga hädaks läheb, siis mul on see raamat olemas, vajadusel võib tulla ja paljundada.
Kui aga sul on peal uuem mootor L-jetronicuga, siis anna märku, seletan step-by step kuidas seda teha.
Olen kuulnud rahvajuttu, et M20 mootor peabki natuke võbisema, selline "viga" on kohe. Ei ole. Õieti reguleeritud mootoril on
C0 alla 0,8%, tühikäik 800 p/min peal nii sujuv, et võid triiki täis veeklaasi mootorile panna ja vesi selles ei liigu.
Alustama peaksid kõigepealt tühikäigu ja sisselaske kummivoolikute kontrollist ja asendamisest. Seal on palju spets kujuga voolikuid, mis maksavad kokku ehk 800 eek, aga sellest võib kasu olla rohkem kui "diagnostika" mootori survediagrammidest. Nende asendamine tavalise kütusevoolikuga/ja plastpõlvedega on porno, tööle sedasi see ikka ei hakka.
Kui nüüd lambist pakkuda, siis see väljasuremine on nähtavasti seotud mitte ummistumise, aga õhulekkega, mille tagajärjel segu lahjeneb sedavõrd, et auto sureb kohapeal välja. Kui voolikud korras, siis edasi tühikäigu juurde. Olemas on kolm regul. kohta - CO, pöörded ja trosseli sulgumisasend. Viimane peab olema tehaseasend, kui sellest on pöördeid keeratud peale, siis puudub tühikäigu lülitus (anduri sees on microswitch).
Kui need tehtud, siis seletame edasi...

Üldiselt küll. Tühikäigu hädade põhjused minu praktikast on valdavalt:
1. katkised, teibiga lapitud, ratsitud jne vaakumvoolikud.
2. hammasrihm/kett valesti (tavaliselt hammasrihm peale vahetust)
3. vale/asjatundmatu reguleerimine
4. süüde vale
NB! Viimast kohtab ka tuntud töökodade töö hulgas- asi selles, et bmw süüde pannakse välguga paika 4000 p/min pealt, mitte tühikäigul nagu enamikel autodel. Tühikäigul pannes on süüde tavaliselt 10kond kraadi vale.
1. katkised, teibiga lapitud, ratsitud jne vaakumvoolikud.
2. hammasrihm/kett valesti (tavaliselt hammasrihm peale vahetust)
3. vale/asjatundmatu reguleerimine
4. süüde vale
NB! Viimast kohtab ka tuntud töökodade töö hulgas- asi selles, et bmw süüde pannakse välguga paika 4000 p/min pealt, mitte tühikäigul nagu enamikel autodel. Tühikäigul pannes on süüde tavaliselt 10kond kraadi vale.
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Üldiselt küll. Tühikäigu hädade põhjused minu praktikast on valdavalt:
1. katkised, teibiga lapitud, ratsitud jne vaakumvoolikud.
2. hammasrihm/kett valesti (tavaliselt hammasrihm peale vahetust)
3. vale/asjatundmatu reguleerimine
4. süüde vale
NB! Viimast kohtab ka tuntud töökodade töö hulgas- asi selles, et bmw süüde pannakse välguga paika 4000 p/min pealt, mitte tühikäigul nagu enamikel autodel. Tühikäigul pannes on süüde tavaliselt 10kond kraadi vale. [/quote]
Seda viimast ma oma mootori puhul ka kahtlustan. Kevadel käis kapisääre tihendite vahetuse käigus jagaja pealt maha ja ju nad ta valesti paika keerasid. Praegu on tühikäik külma mootoriga 800-900 p/min, soojalt 1000-1200. Võib see valest süütest olla tingitud? Voolikud on kontrollitud ja korras.
Üldiselt küll. Tühikäigu hädade põhjused minu praktikast on valdavalt:
1. katkised, teibiga lapitud, ratsitud jne vaakumvoolikud.
2. hammasrihm/kett valesti (tavaliselt hammasrihm peale vahetust)
3. vale/asjatundmatu reguleerimine
4. süüde vale
NB! Viimast kohtab ka tuntud töökodade töö hulgas- asi selles, et bmw süüde pannakse välguga paika 4000 p/min pealt, mitte tühikäigul nagu enamikel autodel. Tühikäigul pannes on süüde tavaliselt 10kond kraadi vale. [/quote]
Seda viimast ma oma mootori puhul ka kahtlustan. Kevadel käis kapisääre tihendite vahetuse käigus jagaja pealt maha ja ju nad ta valesti paika keerasid. Praegu on tühikäik külma mootoriga 800-900 p/min, soojalt 1000-1200. Võib see valest süütest olla tingitud? Voolikud on kontrollitud ja korras.
Soojast peast pöörete tõusu põhjus on tavaliselt see, et seguklapi piirdekruvist (see määrab kui kinni klapp minna saab) on pöörded peale keeratud ning tühikäigu
lülitus puudub üldse. See kruvi võib olla ka vahend valesti pandud jagaja või keti
"õigekstuunimiseks". Selle loogilise jätkuna on ka muud reguleerimised valesti.
lülitus puudub üldse. See kruvi võib olla ka vahend valesti pandud jagaja või keti
"õigekstuunimiseks". Selle loogilise jätkuna on ka muud reguleerimised valesti.
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Soojast peast pöörete tõusu põhjus on tavaliselt see, et seguklapi piirdekruvist (see määrab kui kinni klapp minna saab) on pöörded peale keeratud ning tühikäigu
lülitus puudub üldse. See kruvi võib olla ka vahend valesti pandud jagaja või keti
"õigekstuunimiseks". Selle loogilise jätkuna on ka muud reguleerimised valesti. [/quote]
Nii, selge, aga kuidas seda kontrollida kas on peale keeratud või mitte? Ise ei julge eriti torkida ka, äkki keeran midagi hoopis metsa. Ei tea ka siin Haapsalus kompetentseid spetsialiste kelle poole pöörduda:(
Soojast peast pöörete tõusu põhjus on tavaliselt see, et seguklapi piirdekruvist (see määrab kui kinni klapp minna saab) on pöörded peale keeratud ning tühikäigu
lülitus puudub üldse. See kruvi võib olla ka vahend valesti pandud jagaja või keti
"õigekstuunimiseks". Selle loogilise jätkuna on ka muud reguleerimised valesti. [/quote]
Nii, selge, aga kuidas seda kontrollida kas on peale keeratud või mitte? Ise ei julge eriti torkida ka, äkki keeran midagi hoopis metsa. Ei tea ka siin Haapsalus kompetentseid spetsialiste kelle poole pöörduda:(
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Mina käin seal nädalavahetusel
Kuna ise olen sealt pärit, siis minuteada ei ole.
See piirdekruvi peab olema algasendis nii, et seguklappi vaikselt avades peab kostma mikrolüliti klõps. [/quote]
Sellisel juhul, kas oleks palju palutud ,kui leiaksid mingi aja ehk ja vaataksid üle? Siinsed töökojad on jah sellised, et enamikes kohtades öeldakse "osta omale Sierra" või midagi taolist:mad:
Mina käin seal nädalavahetusel

Kuna ise olen sealt pärit, siis minuteada ei ole.
See piirdekruvi peab olema algasendis nii, et seguklappi vaikselt avades peab kostma mikrolüliti klõps. [/quote]
Sellisel juhul, kas oleks palju palutud ,kui leiaksid mingi aja ehk ja vaataksid üle? Siinsed töökojad on jah sellised, et enamikes kohtades öeldakse "osta omale Sierra" või midagi taolist:mad:
ohh sa poiss, kuidas sa küll nii palju asjast tead:)) aga noh ma alles uus auto huviline, küll maagi kunagi:) aga respect sinule ja sinu autodele küll! Seekordselt tundub asi siiski natu liialt keemiana, lähen ja arutan asja nende hitex meestega kuigi ennem tõesti vahetan paar vooliku kohta, mõni koht tundus kahtlane.. Siiani olen uurinud Haynes (kui sai nüüd õigesti) ingliskeelset remondi manuaali, kuna selle vene keelega on nagu ta on, ahjahh krt mootori vahetamisega tehti mul kapoti all keemia, mootor uuema tüübi e30 oma, sissepritse vanema tüübi oma jäi, kuigi sai nagu kõik vajalik vahetamiseks ka kohale viidud ja oleks juurdegi saanud viia mida vaja, kuid vahetajatel ikka laiskus suur.. krt oleks isegi ära vahetanud, kui oleks teadnud täpselt kuidas ja mis moodi, nüüd olekski mingeid probleeme ja mõtte välgatusi võibolla uuema ja kiirema poole, kuid kes teab saangi veel nii targaks ja tuleb ilus soe suvi võtan asja ette
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Praegu olen järgmine laupäev 50/50 Haapsalus, selgub reedeks. Vaadata võib muidugi - kuigi kui seal on midagi kapitaalsemalt valesti pandud - nuka kett vms - siis hetkel pole kahjuks kohta kus sellist suuremat tööd teha. Reedel räägime. [/quote]
Kui mõtled järgmist laupäeva st. 21.12., siis sobib. Sel laup.(13.12.) olen ise siit ära. Aga eks reedel siis jah räägib edasi.
Praegu olen järgmine laupäev 50/50 Haapsalus, selgub reedeks. Vaadata võib muidugi - kuigi kui seal on midagi kapitaalsemalt valesti pandud - nuka kett vms - siis hetkel pole kahjuks kohta kus sellist suuremat tööd teha. Reedel räägime. [/quote]
Kui mõtled järgmist laupäeva st. 21.12., siis sobib. Sel laup.(13.12.) olen ise siit ära. Aga eks reedel siis jah räägib edasi.
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Haynesi manuaal on nende venekeelsete kõrval bullshit. Seal pole pooli asju, mis nendes vene omades on -nt voolikute ühendamise skeeme, remondimõõte jne....
Kellel vana mudel on, sellele on vene oma asendamatu - ei ole üheski Haynesis näinud õpetust, kuidas Kugelfisheri pritset reguleerida vms.... [/quote]
OT, aga kellel huvi on nende venekeelsete raamatute kohta, siis eile müüdi neid 150EEgu eest Haapsalus jõululaadal:D. Ise ostsin sealt E30 oma, oli ka E34, E32 ja E36 raamatud. Üks vene mees müüs. Igati asjalik raamat küll.
Haynesi manuaal on nende venekeelsete kõrval bullshit. Seal pole pooli asju, mis nendes vene omades on -nt voolikute ühendamise skeeme, remondimõõte jne....
Kellel vana mudel on, sellele on vene oma asendamatu - ei ole üheski Haynesis näinud õpetust, kuidas Kugelfisheri pritset reguleerida vms.... [/quote]
OT, aga kellel huvi on nende venekeelsete raamatute kohta, siis eile müüdi neid 150EEgu eest Haapsalus jõululaadal:D. Ise ostsin sealt E30 oma, oli ka E34, E32 ja E36 raamatud. Üks vene mees müüs. Igati asjalik raamat küll.