Kaua soojendada autot?
Kaua soojendada autot?
Huvitaks, et kui kaua peaks näiteks hommikuti nö. esimese käivituse ajal külma mootorit soojendama, enne liikluskeerisesse tormamist? Kes, kui palju siis ajaliselt, erinevatel õuetemperatuuridel?
Vastuseid ootaks kujul:
Auto mark
a) +15 ja üle
b) 0
c) -5
d) -15
e) -25 ja külmem
Vastuseid ootaks kujul:
Auto mark
a) +15 ja üle
b) 0
c) -5
d) -15
e) -25 ja külmem
E34 520i 24V 110kw
a) starter&start
b) 1..2 minutit
c) vaata eelmist vastust
d) 3..4 minutit
e) vähemalt 5 minutit
seisukoht selline, et eelsoendamine hädavajalik kuna mida külmem on välistemp. seda paksem on õli mootoris ning sellest tulenevalt ka õlituse kvaliteet. Samuti vaidleks vastu nendele, kes väidavad, et eelsoendus on mõttetu kütuseraiskamine. Külma mootoriga liigeldes on küttekulu ju palju-palju suurem kui natukenegi sooja mootoriga...
a) starter&start
b) 1..2 minutit
c) vaata eelmist vastust
d) 3..4 minutit
e) vähemalt 5 minutit
seisukoht selline, et eelsoendamine hädavajalik kuna mida külmem on välistemp. seda paksem on õli mootoris ning sellest tulenevalt ka õlituse kvaliteet. Samuti vaidleks vastu nendele, kes väidavad, et eelsoendus on mõttetu kütuseraiskamine. Külma mootoriga liigeldes on küttekulu ju palju-palju suurem kui natukenegi sooja mootoriga...
And btw, drag racing a BMW is like going fishing with a hooker, it's fun but it's not what you got her for...
NotAnotherDigg
NotAnotherDigg
E34 535.
Soojendan niikaua, kuni temp. normis.
Üldiselt vahet ei näe, mis kraadi juures kaua aega võtab.
Külmemate ilmadega vb. 1-2 minutit kauem.
Soojendamine on sellepärast vajalik, et oleks hea istuda sooja autosse.
Samas mõjub see bensukulule suhteliselt hästi.
Kui on palju lühikesi otsi, st sõit peamiselt linnas, siis kuni temp.-ini 15 kraadi võtab minu auto kütet soojendandes 15,5.
Suvel on see näitaja 15.
Olen sõitnud ka soojendamiseta, siis on bansukulu sama külma ilmaga olenevalt sõitude pikkusest kuskil 17-19.
Samas soojendades autot enne sõitu, ei kraabi ma kunagi esiklaasi pealt jääd.
Ja ega see kraapimine klaasile hästi ei mõju.
Soojendan niikaua, kuni temp. normis.
Üldiselt vahet ei näe, mis kraadi juures kaua aega võtab.
Külmemate ilmadega vb. 1-2 minutit kauem.
Soojendamine on sellepärast vajalik, et oleks hea istuda sooja autosse.
Samas mõjub see bensukulule suhteliselt hästi.
Kui on palju lühikesi otsi, st sõit peamiselt linnas, siis kuni temp.-ini 15 kraadi võtab minu auto kütet soojendandes 15,5.
Suvel on see näitaja 15.
Olen sõitnud ka soojendamiseta, siis on bansukulu sama külma ilmaga olenevalt sõitude pikkusest kuskil 17-19.
Samas soojendades autot enne sõitu, ei kraabi ma kunagi esiklaasi pealt jääd.
Ja ega see kraapimine klaasile hästi ei mõju.
Sellest on foorumis juttu olnud, milles viga, kui koha peal ei taha soojaks minna või kui koha peal seistes külmemat õhku tuleb.draggo kirjutas:Täpselt minu arvamus. E34 ei tahagi eriti kohapeal soojaks minna millegi pärast.priitv8 kirjutas:Üldse ei soojenda, v.a. juhul, kui on enne vaja aknad puhtaks kaapida, siis niikaua käib. Kohapeal soojendamine on puhas kütuse raiskamine.
üldiselt ei soojenda. suurte külmadega lihtsalt ootasin, et see väike toks mootorist enam ei kostuks ja pöörded natuke madalamaks läheks (~30sek) ja edasi.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
üle paari minuti soojendamisega tahmate oma küünlad ja asjad ära ja muud ei midagi. Suitsumehed soojendagu täpselt 1 suitu jagu ja asi korras
PS! tulenevalt efektiivsest põlemisest kohapeal minu auto mootori töötamine mitte ei soojenda mootorit, vaid jahutab. Sellise tähelepaneku tegin -25 kraadises pakases pärast 30 km maanteesõitu järjekordsele autole "täkku" andmas.
Traditsiooniliselt esitan Oluliste teemade puhul vastuküsimuse.
Millise numbri peale keerate kodus radiaatorid?
Pange kirja. korteri suurus ja ehitusmaterjal.
Kui õues on
a) +15 ja üle
b) 0
c) -5
d) -15
e) -25 ja külmem
PS! tulenevalt efektiivsest põlemisest kohapeal minu auto mootori töötamine mitte ei soojenda mootorit, vaid jahutab. Sellise tähelepaneku tegin -25 kraadises pakases pärast 30 km maanteesõitu järjekordsele autole "täkku" andmas.
Traditsiooniliselt esitan Oluliste teemade puhul vastuküsimuse.
Millise numbri peale keerate kodus radiaatorid?
Pange kirja. korteri suurus ja ehitusmaterjal.
Kui õues on
a) +15 ja üle
b) 0
c) -5
d) -15
e) -25 ja külmem
Viimati muutis Charly, 13.02.2006 09:48 48, muudetud 2 korda kokku.
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Minu autos olev tehase manuaal ütleb, et kütuse kütuse kokkuhoiu mõttes alustada peale käivitamist kohest sõitu....
Mina lasen aastaringselt peale käivitamist mootoril kohapeal natuke töötada... aga see on suht minimaalne. Lumisel ja jäisel ajal saab tõesti kauem aega veedetud, kuna vaateväli peab tahkest veest puhas olema:)
Mina lasen aastaringselt peale käivitamist mootoril kohapeal natuke töötada... aga see on suht minimaalne. Lumisel ja jäisel ajal saab tõesti kauem aega veedetud, kuna vaateväli peab tahkest veest puhas olema:)
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8507
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
524 td 91a
a. kohe leekima
b. nii kaua kuni aknad puhtaks
c. 5-10minutit
d. 15-20 minutit
e. sama mis eelmine
Minul ei ole küll probleeme , et kohapeal soojaks ei lähe.
kodus stabiilselt 22C olenemata ilmast.
a. kohe leekima
b. nii kaua kuni aknad puhtaks
c. 5-10minutit
d. 15-20 minutit
e. sama mis eelmine
Minul ei ole küll probleeme , et kohapeal soojaks ei lähe.
kodus stabiilselt 22C olenemata ilmast.
Viimati muutis Tarmo, 13.02.2006 10:48 50, muudetud 1 kord kokku.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
- erikred
- Huviline
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
- Peamine sõiduk: E38 740D
- Asukoht: põhja läti metsad
Re: K: kaua soojendad autot?
E34 525tds 96a.
a-e) Kui auto külm on siis täpselt niikaua kuni auto pöörded normaalseks kukuvad. Üldiselt mitte yle ühe suitsu
aga yldjuhul auto hommikuti nii soe et isegi jääd ei kraabi, abiks eelsoendi @30 minutit enne autosse istumist
a-e) Kui auto külm on siis täpselt niikaua kuni auto pöörded normaalseks kukuvad. Üldiselt mitte yle ühe suitsu
aga yldjuhul auto hommikuti nii soe et isegi jääd ei kraabi, abiks eelsoendi @30 minutit enne autosse istumist

'96 E34 525TDSt M5-pack Executive Shadowline aka tume jõud
No smoke = No power
No smoke = No power
Ei soojenda kohapeal üle paarikümne sekundi. Sõitma hakkamisel tuleb lihtsalt algul gaasipedaaliga ettevaatlikumalt ringi käia ja kogu moos.
Kohapeal käitamine... Lisaks kütusekulule (mis võib-olla pole tõesti väga suur raha) võiks pisut saastamisele ka mõelda - kui korrusmaja ees korraga mitu autot käima panna ja lasta 15 min. töötada, siis vist mingist hingamisväärsest õhust eriti rääkida ei saa...
Kohapeal käitamine... Lisaks kütusekulule (mis võib-olla pole tõesti väga suur raha) võiks pisut saastamisele ka mõelda - kui korrusmaja ees korraga mitu autot käima panna ja lasta 15 min. töötada, siis vist mingist hingamisväärsest õhust eriti rääkida ei saa...
E83 X3 2,0dA 2010.a.
- erikred
- Huviline
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
- Peamine sõiduk: E38 740D
- Asukoht: põhja läti metsad
hmm ja palju sina saastad õhku oma paarikümne sekundise soojendamisega, peale mida pole veel ei lambda ega katt tööle hakanud? teada on ju et kylm mootor eraldab rohkem kahjulikke aineid kui soe mootor, eriti veel kui pöördeid lisada.ArgoV kirjutas:Ei soojenda kohapeal üle paarikümne sekundi. Sõitma hakkamisel tuleb lihtsalt algul gaasipedaaliga ettevaatlikumalt ringi käia ja kogu moos.
Kohapeal käitamine... Lisaks kütusekulule (mis võib-olla pole tõesti väga suur raha) võiks pisut saastamisele ka mõelda - kui korrusmaja ees korraga mitu autot käima panna ja lasta 15 min. töötada, siis vist mingist hingamisväärsest õhust eriti rääkida ei saa...
tegelt roheliste rõõmuks võiks yldse sõita elektrienergial

aga mis seal ikka ega harjumusi eriti ei muudeta, mina soendan ikka oma autot mõne minuti, keegi teine aga paneb plarts kohe ajama.
peace
ja ka rohkem ei risusta
edit: kirjavead jälle

'96 E34 525TDSt M5-pack Executive Shadowline aka tume jõud
No smoke = No power
No smoke = No power
525 TDS masin paikneb külmas garaazis.
kuni -10-ni :
masin käima, garaazi uks lahti, masin õue, uksed kinni, sisse ja vaikne sõit. mul linnas 50 piiriks ja pöördeid üle 2000 ei lase kuni temperatuur tõuseb seieril
tegelikkuses on minul vähemalt masinast tunda kas töötab raskelt või kergelt. Iseasi, et suurte külmade juures vaja veidi käigukastis ka õlil soojeneda. muidu sellise suure mootori juures pole vahet kas tiksub tühjalt õues või veereb vaikselt tänaval.
kuni -10-ni :
masin käima, garaazi uks lahti, masin õue, uksed kinni, sisse ja vaikne sõit. mul linnas 50 piiriks ja pöördeid üle 2000 ei lase kuni temperatuur tõuseb seieril
tegelikkuses on minul vähemalt masinast tunda kas töötab raskelt või kergelt. Iseasi, et suurte külmade juures vaja veidi käigukastis ka õlil soojeneda. muidu sellise suure mootori juures pole vahet kas tiksub tühjalt õues või veereb vaikselt tänaval.
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
olen nimelt sõitnud maja juurest poeni, kus auto jäi tööle ja seda 15min. tagasi tulles oli ikka temp näidik vantuke üle sinise. samas kui kohe sõitma hakkan on ~5 minutiga temp keskel.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Split TQHQ foorumist.
peep
--------------------------------------------------------------------------------
Auto soojaks enne sõitu?
--------------------------------------------------------------------------------
Õige on koheselt startida ja sõita alguses üks käik madalamal, et pöördeid natuke rohkem üleval hoida. Seda seni, kuni jahutustemp. näidiku osuti liikuma hakkab, siis võib juba normaalkäiguga liikuda. Seda siiski talvekülmadega, muul ajal pole ise vajadust tundnud pöördeid kõrgemal hoida.
Täiskiirendust ei maksa enne kasutada, kui mootoril õli soe. Kellel on õlitemp'i kell, nagu näiteks Audi'l, siis see näeb mil õli soojaks läheb ja kellel ei ole, siis minu tähelepaneku järgi soojeneb õli u. 2xniikaua kui jahutusvedelik. Muuseas BMW kasutab näiteks muutuva redlinega tahhokat, kus on kohe ilusti näha, kui kõrgele külma mootoriga võib pööret lasta. Mootori soojenedes redline kasvab kuni normaalnäiduni.
peep
--------------------------------------------------------------------------------
Auto soojaks enne sõitu?
--------------------------------------------------------------------------------
Õige on koheselt startida ja sõita alguses üks käik madalamal, et pöördeid natuke rohkem üleval hoida. Seda seni, kuni jahutustemp. näidiku osuti liikuma hakkab, siis võib juba normaalkäiguga liikuda. Seda siiski talvekülmadega, muul ajal pole ise vajadust tundnud pöördeid kõrgemal hoida.
Täiskiirendust ei maksa enne kasutada, kui mootoril õli soe. Kellel on õlitemp'i kell, nagu näiteks Audi'l, siis see näeb mil õli soojaks läheb ja kellel ei ole, siis minu tähelepaneku järgi soojeneb õli u. 2xniikaua kui jahutusvedelik. Muuseas BMW kasutab näiteks muutuva redlinega tahhokat, kus on kohe ilusti näha, kui kõrgele külma mootoriga võib pööret lasta. Mootori soojenedes redline kasvab kuni normaalnäiduni.
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Mitte mingil juhul,ei tohi suure külmaga hakata kohe sõitma mõnevõrra kõrgemate pööretega. Alumiiniumpeaga mootorile võib selline asi kergesti lõppeda sellega,et plokikaande tekkivad praod. Lisaks ei ole õli piisavalt vedel,ning kõrgemate pööretega kuluvad puuduliku õlituse tõttu detailid rohkem. Seega mõistlik oleks ikka mingi 20-ne miinuskraadi juures lasta mootoril mingi 3-5 minutit koha peal käia - tavaliselt saab selle aja jooksul lumi autolt maha,ning klaasid puhtaks kraabitud,ning see järel liikuma hakata(edasine kohapeal soojendamine enam nii efektiivne pole).Esimene kilomeeter läbida rahulikuma tempoga.Tuleks vältida tugevamaid kiirendusi sellel ajal.Kui autol on valitud õige termostaat,siis reeglina on selle esimese kilomeetri järel jahutusvedeliku temperatuuri näidik juba siniselt alalt väljas,jaotuse järgmise kriipsu juure,ning siis võib juba jätkata tavapärases sõidustiilis,sest õlid kastis,ning mootoris piisavalt vedeldunud,et pakkuda vajaliku kaitset detailidele.
Kui on kiire,siis võib ka koheselt liikuma hakata(mingi 30 sekki oleks siiski mõistlik lasta mootoril koha peal tuksuda),aga siis just mõnevõrra madalamate pööretega,ning esialgu gaaasipedaali mitte väga äkiliselt ja tugevalt tallata.
Omal seiseb auto garaais,ning seetõttu ei kulu rohkem aega kui värava avamiseks ,auto tänavale ajamiseks,siis garaai ukse ja värva sulgemiseks.Kokku võtab see tavaliselt kuskil paar minutit.Suurema teeni on koduvärvast kuskil 600 meetrit.Selle vahemaa läbingi mõõdukama tempoga,ning selleks ajaks ,kui suuremale teele välja keeran on jahutusvedeliku temperatuuri osuti siniselt alalt välja jõudnud,ning sõitu võib alustada tavalises rütmis.
Kui on kiire,siis võib ka koheselt liikuma hakata(mingi 30 sekki oleks siiski mõistlik lasta mootoril koha peal tuksuda),aga siis just mõnevõrra madalamate pööretega,ning esialgu gaaasipedaali mitte väga äkiliselt ja tugevalt tallata.
Omal seiseb auto garaais,ning seetõttu ei kulu rohkem aega kui värava avamiseks ,auto tänavale ajamiseks,siis garaai ukse ja värva sulgemiseks.Kokku võtab see tavaliselt kuskil paar minutit.Suurema teeni on koduvärvast kuskil 600 meetrit.Selle vahemaa läbingi mõõdukama tempoga,ning selleks ajaks ,kui suuremale teele välja keeran on jahutusvedeliku temperatuuri osuti siniselt alalt välja jõudnud,ning sõitu võib alustada tavalises rütmis.