ökosõit
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 3000
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
ökosõit
eelmisel aastal propageeriti liiklussaadete vahendusel ökosõitu. plusside hulka kuuluvad kütuse/raha kokkuhoid, keskkonnasäästlikkus. kas sellisel tegumoel ka halbu omadusi on?
- Raiki
- Huviline
- Postitusi: 600
- Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
- Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
- Asukoht: Tartu
mis mõttes takistamine ???Muhv kirjutas:Teiste liiklejate takistamine, koos lugematute liiklusohtlike situatsioonide põhjustamisega
ja mis moodi tekitad sa liiklusohtlike olukordi kui normaalselt sõidad????
sellest küll ei saanud nüüd aru ....
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
- Raiki
- Huviline
- Postitusi: 600
- Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
- Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
- Asukoht: Tartu
kui ma sõidan 60 mis möödasõidust siis yldse saab juttu olla...järgime ikka eeskirju ka .... tõmmaldes ja möödasõites me ei saagi lahti sellest RULLNOKA mainest
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Sellele on üks suur miinus. Nimelt räägiti et linnavahel on ökosõit see kui sõidad 60 km/h ja 5 käiguga. Iga inimene saab ju aru et auto on jõuetu ja kui BMW ökonomaiserit vaadata siis sellex , et 60 pealt 70 -le "kiirendada" läheb kütusekulu pikaks ajaks maximumi peale. Teiseks on õlitamine nigelavõitu ja kui sellist stiili harrastada uue autoga ja 5 aastat siis kuuendal läheb mootor kappremonti. Üks ökosõit mida mina kasutanud olen Transporteriga on tee pindamise ajal 30 tsoonis panin sisse 4 käigu tõmbasin kütusepumbaklapi lahti ja asi kulges ilma jalga gaasil hoidmata u 35-km/h . Sõita oli ülimugav aga pigem tasuks selliste ideede rakendamiseks muretseda püsikiiruse hoidja.
Loomulikult proovida ju võite aga suureks sõidumaneeri eelistuseks ärgem kasutage sest kunagi ei tea kasutatud auto puhul kunas pisut vanem õil ja mootori läbisõit sellele mõjuvad.
Nii arvan vaid mina.
Loomulikult proovida ju võite aga suureks sõidumaneeri eelistuseks ärgem kasutage sest kunagi ei tea kasutatud auto puhul kunas pisut vanem õil ja mootori läbisõit sellele mõjuvad.
Nii arvan vaid mina.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
- Raiki
- Huviline
- Postitusi: 600
- Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
- Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
- Asukoht: Tartu
Teiseks on õlitamine nigelavõitu ja kui sellist stiili harrastada uue autoga ja 5 aastat siis kuuendal läheb mootor kappremonti
kuda sa saad yldse nii öelad???????????
kas siis tyhikäigul kui mul auto tund aega käib on mootor koos või
õlitus hakkab küll ikka kohe siis juba tööle kui sul auto käima läheb...ja kui õlitust ei tule siis hakka oma mootorit remontima
kuda sa saad yldse nii öelad???????????
kas siis tyhikäigul kui mul auto tund aega käib on mootor koos või
õlitus hakkab küll ikka kohe siis juba tööle kui sul auto käima läheb...ja kui õlitust ei tule siis hakka oma mootorit remontima
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
- Raiki
- Huviline
- Postitusi: 600
- Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
- Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
- Asukoht: Tartu
whatever...aga see jutt on nüüd küll imelik et alla 2000 pöörde on õlitus si*avõitu
just kaks päeva tagasi oli yhe mootoritegijaga just see teema jutux ja ta naeris ikka peris kõvasti

just kaks päeva tagasi oli yhe mootoritegijaga just see teema jutux ja ta naeris ikka peris kõvasti

BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Sellepeale vastan nii et kunagi läksin Männiku romulasse küsima et kas neil millimeeterrehve on ja nad küsisid mis mõõtu ja ma ütlesin et 390 mm , seepeale hakkasid nad kõwwal häälel naerma ja ütlesid et NII LAIIU REHVE ÄRA TULEGI KÜSIMA . Seepeale ma enam seda kohta ei külasta. Kui said asjast aru siis said. Minugipoolest lase käiia ja kasuta siis oma mootorit 1500 pöördepeal paak pena täis ja 4 inimest masinas. Leia iva ökonoomsuses ja ma ei hakka koormuse ja õlitavuse suhtest sulle rääkima. Iga inimese enda filosofeerimise asi.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
- Raiki
- Huviline
- Postitusi: 600
- Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
- Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
- Asukoht: Tartu
kallis sõbrake 1. 60 km/h ja 5, käik = ca 1800 pööert ja kui sõita 60 ja 4. käiguga siis lisa +300-400 pööret
2. minu autos on reeglina kogu aex max 2 inimest...mul ei ole reisiveobuss
teiseks ei ole mõtet isegi sellel teemal vaielda enam
peale selle tuleb sõita korraliku õliga mitte mingi teboili või veel hullem omv ga
2. minu autos on reeglina kogu aex max 2 inimest...mul ei ole reisiveobuss

teiseks ei ole mõtet isegi sellel teemal vaielda enam

peale selle tuleb sõita korraliku õliga mitte mingi teboili või veel hullem omv ga
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Re: ökosõit
Viienda käiguga 60-ga sõites ei saa mootor hingata korralikult. Täitsa tõsiselt olen pidanud sõitma masinatega, millega on sõidetud "ökonoomselt" pikka aega jutti. See on kohutav tunne, kui kinni saab mootori hing jääda sellise sõiduviisi tulemusena. Ja kui siis sellele mootorile alguses ettevaatlikult "itaaliapärast mootoriremonti" teha ja pöördeid ikka poolele teele punaseni ka lasta, siis paarikümne kilomeetriga sa otseselt tunned, kuidas uus elu ja hingamine jälle mootorile sisse tuleb. Tuleb vahel ikka lasta kopsud puhtaks köhida.kimmo kirjutas:eelmisel aastal propageeriti liiklussaadete vahendusel ökosõitu. plusside hulka kuuluvad kütuse/raha kokkuhoid, keskkonnasäästlikkus. kas sellisel tegumoel ka halbu omadusi on?
Loomulikult pole tarvis koguaeg redline'ni peenestada, aga kui ökonoomsus on eesmärgiks, võibolla oleks hoopis diisel teemaks? Sellega võib siis rahulikult 1800 p/min kulgeda reziimil, millel see ettenähtud töötama ongi.
Ja võib ju ette kujutada, et selline täistahmanud mootor mitte kõige ökonoomselmalt lõpuks ei tööta?
Ja see õlituse jutt. See oli lada vanade mootorite puhul teemaks. See võis tõesti märgatavalt kuluda, kui pikka aega madalal pöördel töötas. BMW ja üldse tänapäevaste normaalsete mootorite puhul ilmselt see ohuks pole.
Mingi remondimehe sõnad olid kunagi, et noorte meeste autod, need tulevad ikka plekitööde ja muu sellisega remonti. Vanade ättide autod aga surevad mootori juurest selle kujuteldava ökonoomse ja autotsäästva sõidu tulemusena.
- Raiki
- Huviline
- Postitusi: 600
- Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
- Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
- Asukoht: Tartu
mnjaaa...minu mootoriga seda küll ei juhtu kunagi kuna tema tahhoka seier näeb ysna tihtu punase piiri 
ja need lada mootorid ei oleks ka ära surnud kui oleks olnud siis juba võtta korralikke õlisid...
minu oma sõidab näiteks praegu 0w 40 liqui molly aga kohe on ukse ees õlivahetus ja siis läheb sisse totali 0w40
yhesõnaga pane korralik õli sisse ja ei juhtu su mootoriga midagi isegi kui sõidad 1800 pöörde juures

ja need lada mootorid ei oleks ka ära surnud kui oleks olnud siis juba võtta korralikke õlisid...
minu oma sõidab näiteks praegu 0w 40 liqui molly aga kohe on ukse ees õlivahetus ja siis läheb sisse totali 0w40
yhesõnaga pane korralik õli sisse ja ei juhtu su mootoriga midagi isegi kui sõidad 1800 pöörde juures
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
mix vahetad õli marki...ise kasutan ka Liqui Molyt (5W-40) ja ei saa küll miskit pahasti öelda!Raiki kirjutas:mnjaaa...minu mootoriga seda küll ei juhtu kunagi kuna tema tahhoka seier näeb ysna tihtu punase piiri
ja need lada mootorid ei oleks ka ära surnud kui oleks olnud siis juba võtta korralikke õlisid...
minu oma sõidab näiteks praegu 0w 40 liqui molly aga kohe on ukse ees õlivahetus ja siis läheb sisse totali 0w40
yhesõnaga pane korralik õli sisse ja ei juhtu su mootoriga midagi isegi kui sõidad 1800 pöörde juures
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
Tänapäeva õlide ja õlipumpade juures on see jutt juba BS.Cardo kirjutas:Teiseks on õlitamine nigelavõitu ja kui sellist stiili harrastada uue autoga ja 5 aastat siis kuuendal läheb mootor kappremonti.
Kunagi vene ajal võis see tõesti nii olla, aga aeg on pisut edasi läinud.
Või tahad öelda, et BMW on oma automaatkasti ise selliselt programmeerinud, et mootor psse läheks? Mul kast rahulikult kiirendades pöördeid üle 1800 ei lase ja 60 kmh sõites teeb mootor ca 1100 rpm, siis peaks mul ju juba ammu mootor õhtal olema?
Olen läbinud vastava koolituse ja püüan kiirelt teha kokkuvõtte.
1. Kõige suurem efekt saavutatakse, kui püütakse vältida tarbetuid kiirendamisi ja pidurdamisi - st sõidetakse ettenägevalt. Kui näete, et fooris on punane ees, siis ei talla piirkiirusega kohale, vaid lasete gaasi üles ja veerete mõõdukalt paigale. Võite ridade vahel ka sõeluda, kuid ühtlasel kiirusel, selleks ekstra kiirendusi/pidurdusi tegemata.
2. Paigaltvõtt käib kiirelt kasutades selleks vajalikke käike, kuid pööret ei lasta üle 2500, vaid pannakse uus käik.
3. Ilma vajatuseta ei lahutata sidurit ega pidurdata mootoriga, aeglustamisel jääb käik sisse ja gaas lastakse üles - nii on bensiinikulu praktiliselt nullis, sidurit lahutades kukub mootor tühikäigureziimi ja bensiinikulu on suht suur.
4. Ei kasutata vajaduseta liigseid tarbijaid (kont, võimas stereo, udutuled jne).
Meile peeti loeng, enne seda tegime 1.6 liitrise Avensisega linnas tipptunnil ca 7 km pikkuse tiiru. Sõidustiil selline nagu harjunud oled (minu ja Otsa käes Avensis kräunus). Peale 45 minutilist loengut tuli sama tiir teoreetilise osa kinnistamiseks, liiklustihedus oli sama - kaotasin enda esimesele ajale ca 15 sekundit, aga kulu oli ca 1.8 liitrit väiksem. Sõber Ots oli esimesest ajast 2 sekundit kiirem, kulu oli ca 1,5 väiksem.
Omast kogemusest tean, et linnas saab kompu keskmise päris lihtsalt 12.5 pealt alla 10 ja kellelegi jalgu ei jää. Proovige järgi, kuid ärge unustage, et see ei anna õigust teises reas troppimiseks ega muudeks taolisteks lollusteks, ärge tehke teistele seda midaise näha ei soovi ja pidage peeles - mitte üle 2500, sujuvus ja olukordade ettenägemine.
1. Kõige suurem efekt saavutatakse, kui püütakse vältida tarbetuid kiirendamisi ja pidurdamisi - st sõidetakse ettenägevalt. Kui näete, et fooris on punane ees, siis ei talla piirkiirusega kohale, vaid lasete gaasi üles ja veerete mõõdukalt paigale. Võite ridade vahel ka sõeluda, kuid ühtlasel kiirusel, selleks ekstra kiirendusi/pidurdusi tegemata.
2. Paigaltvõtt käib kiirelt kasutades selleks vajalikke käike, kuid pööret ei lasta üle 2500, vaid pannakse uus käik.
3. Ilma vajatuseta ei lahutata sidurit ega pidurdata mootoriga, aeglustamisel jääb käik sisse ja gaas lastakse üles - nii on bensiinikulu praktiliselt nullis, sidurit lahutades kukub mootor tühikäigureziimi ja bensiinikulu on suht suur.
4. Ei kasutata vajaduseta liigseid tarbijaid (kont, võimas stereo, udutuled jne).
Meile peeti loeng, enne seda tegime 1.6 liitrise Avensisega linnas tipptunnil ca 7 km pikkuse tiiru. Sõidustiil selline nagu harjunud oled (minu ja Otsa käes Avensis kräunus). Peale 45 minutilist loengut tuli sama tiir teoreetilise osa kinnistamiseks, liiklustihedus oli sama - kaotasin enda esimesele ajale ca 15 sekundit, aga kulu oli ca 1.8 liitrit väiksem. Sõber Ots oli esimesest ajast 2 sekundit kiirem, kulu oli ca 1,5 väiksem.
Omast kogemusest tean, et linnas saab kompu keskmise päris lihtsalt 12.5 pealt alla 10 ja kellelegi jalgu ei jää. Proovige järgi, kuid ärge unustage, et see ei anna õigust teises reas troppimiseks ega muudeks taolisteks lollusteks, ärge tehke teistele seda midaise näha ei soovi ja pidage peeles - mitte üle 2500, sujuvus ja olukordade ettenägemine.
- Raiki
- Huviline
- Postitusi: 600
- Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
- Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
- Asukoht: Tartu
Marko_J kirjutas:mix vahetad õli marki...ise kasutan ka Liqui Molyt (5W-40) ja ei saa küll miskit pahasti öelda!Raiki kirjutas:mnjaaa...minu mootoriga seda küll ei juhtu kunagi kuna tema tahhoka seier näeb ysna tihtu punase piiri
ja need lada mootorid ei oleks ka ära surnud kui oleks olnud siis juba võtta korralikke õlisid...
minu oma sõidab näiteks praegu 0w 40 liqui molly aga kohe on ukse ees õlivahetus ja siis läheb sisse totali 0w40
yhesõnaga pane korralik õli sisse ja ei juhtu su mootoriga midagi isegi kui sõidad 1800 pöörde juures
jutt jumala õige et liqui molly on tõesti väga kvaliteetne saksa õli

aga tahan lihtsalt omadel põhjustel TOTALI ära proovida

BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
OK mehed jutt võib ka jummala õige olla ,et õlipump lööb hästi. Teine asi on vana õli mida meist igaüks ei vaheta 10 000 km järel.
Minul pole kunagi aega linnavahel ökosõitu teha sest liigun punktist a punkti b mitte naudeldes linnaliiklust vaid vajadusega elusalt kohale saada ja tööajal ei mõtle kas läheb 5 või 10 liitrit. Sellist stiili saavad tõesti kasutada pensionäärid kellel aega mängida. Mina seda juttu ei võtaks nii südamesse. 2500 p/min on õige küll , kuid siiski tuleb mitte troppijäämiseks ka pöördeid kasutada sest sõita pensionääri taga on hullem kui ees. Idee ökosõidust on hea kuid valgusfoorid seda ju eriti ei luba. Loomulikult kui pindgutada saab ka BMW-ga linnavahel 5 liitriga hakkama aga see ei meenuta enam sõitu.
Minul pole kunagi aega linnavahel ökosõitu teha sest liigun punktist a punkti b mitte naudeldes linnaliiklust vaid vajadusega elusalt kohale saada ja tööajal ei mõtle kas läheb 5 või 10 liitrit. Sellist stiili saavad tõesti kasutada pensionäärid kellel aega mängida. Mina seda juttu ei võtaks nii südamesse. 2500 p/min on õige küll , kuid siiski tuleb mitte troppijäämiseks ka pöördeid kasutada sest sõita pensionääri taga on hullem kui ees. Idee ökosõidust on hea kuid valgusfoorid seda ju eriti ei luba. Loomulikult kui pindgutada saab ka BMW-ga linnavahel 5 liitriga hakkama aga see ei meenuta enam sõitu.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Paljudel on jah ecodriving'ust veidi väär arusaam. Nagu sõidetaks kogu aeg 500-1000 rpm ja jäädaks kõigil jalgu.
Tegelikult on ökosõidu eesmärk ikkagi hoida madalat kütusekulu ja selle saavutamiseks on tõhusaim vahend mitte aeglus, vaid sujuvus. Seega tähendab linnaliikluses ökosõit ka kiiremat edasijõudmist.
Juht A, kes ca 100m enne punast tuld laseb gaasi lahti, nii et hoo vähenemise tõttu jõuab ta stoppjooneni just rohelise süttimise ajaks, jõuab üle ristmiku kiiremini (võimaldades seda ka enda taga olijatel) kui juht B, kes 70 km/h ristmikuni sõidab ja siis järsult pidurdab ning peab rohelise süttides taas kohalt võtma. Ja bensukulu vahe on väga suur. Linna kütusekulust moodustavadki märkimisväärse osa sõidukiiruse suurendamise protsessid ehk kiirendamised.
Loomulikult peab linna tundma, et mingites fooride vahemikes suuta ökonoomseim variant valida.
Väär on ka arusaam, et mida aeglasemalt ja mida madalamate pööretega kiirust lisad, seda vähem kütust läheb. Igal mootoril on olemas optimaalne pöördevahemik, milles mootor töötab effektiivseimalt. Kui kiirendada pööretega 1600-2600, saan mina näiteks säästlikuma tulemuse kui hakata tuhande pöörde juurest vägistama.
Aga kes väidab, et tema ei viitsi sellega jännata, siis ma võin öelda, et selline asi läheb kiirelt refleksidesse nagu auto käsitsemine üldiseltki.
Tegelikult on ökosõidu eesmärk ikkagi hoida madalat kütusekulu ja selle saavutamiseks on tõhusaim vahend mitte aeglus, vaid sujuvus. Seega tähendab linnaliikluses ökosõit ka kiiremat edasijõudmist.
Juht A, kes ca 100m enne punast tuld laseb gaasi lahti, nii et hoo vähenemise tõttu jõuab ta stoppjooneni just rohelise süttimise ajaks, jõuab üle ristmiku kiiremini (võimaldades seda ka enda taga olijatel) kui juht B, kes 70 km/h ristmikuni sõidab ja siis järsult pidurdab ning peab rohelise süttides taas kohalt võtma. Ja bensukulu vahe on väga suur. Linna kütusekulust moodustavadki märkimisväärse osa sõidukiiruse suurendamise protsessid ehk kiirendamised.
Loomulikult peab linna tundma, et mingites fooride vahemikes suuta ökonoomseim variant valida.
Väär on ka arusaam, et mida aeglasemalt ja mida madalamate pööretega kiirust lisad, seda vähem kütust läheb. Igal mootoril on olemas optimaalne pöördevahemik, milles mootor töötab effektiivseimalt. Kui kiirendada pööretega 1600-2600, saan mina näiteks säästlikuma tulemuse kui hakata tuhande pöörde juurest vägistama.
Aga kes väidab, et tema ei viitsi sellega jännata, siis ma võin öelda, et selline asi läheb kiirelt refleksidesse nagu auto käsitsemine üldiseltki.
Tegelikult kõik see seal saadetes käisgi 5 käiguga sõitmise "võrratu imena" mis mulle mitte ei meeldinud. Ökonoomselt saab ka 3 käiguga sõita ja sujuvalt liikuda. Teisalt olekski hea kuskil tabasalus teha ökosõit mingil kindlal masinal ütleme 10 minutit ja kompuutrist vaadata kellel vähem kulus.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Väär on ka arusaam, et mida aeglasemalt ja mida madalamate pööretega kiirust lisad, seda vähem kütust läheb. Igal mootoril on olemas optimaalne pöördevahemik, milles mootor töötab effektiivseimalt. Kui kiirendada pööretega 1600-2600, saan mina näiteks säästlikuma tulemuse kui hakata tuhande pöörde juurest vägistama.
see on õige jutt, kui sa ikka lased 5-nda käiguga 50-60km/h siis on bena kulu suurem hoopis kui sõidan 3-s käik ja 50km/h. selles saates jah, näitas et sõita mingi 5-nda käiguga linas, no see on küll suht lollus, see ikka keerab mootorit tuksi küll, mingi aja pärast on nägemist saaled ja kes teab mis veel. see 5-nda käiguga sõitmine linnas ehk mingi 1,6l mootoriga meibi aga kui ikka 3,0l või üle, no see küll nüüd öko sõit ei ole!
see on õige jutt, kui sa ikka lased 5-nda käiguga 50-60km/h siis on bena kulu suurem hoopis kui sõidan 3-s käik ja 50km/h. selles saates jah, näitas et sõita mingi 5-nda käiguga linas, no see on küll suht lollus, see ikka keerab mootorit tuksi küll, mingi aja pärast on nägemist saaled ja kes teab mis veel. see 5-nda käiguga sõitmine linnas ehk mingi 1,6l mootoriga meibi aga kui ikka 3,0l või üle, no see küll nüüd öko sõit ei ole!
Ega ökosõit ei ole mingi arvuliselt paika pandud valem, et nüüd kõik sõidame ühtemoodi linnas viiendaga. Ma arvan, et neid näiteid on saadetes toodud üldistusena.kix199 kirjutas:selles saates jah, näitas et sõita mingi 5-nda käiguga linas, no see on küll suht lollus, see ikka keerab mootorit tuksi küll, mingi aja pärast on nägemist saaled ja kes teab mis veel. see 5-nda käiguga sõitmine linnas ehk mingi 1,6l mootoriga meibi aga kui ikka 3,0l või üle, no see küll nüüd öko sõit ei ole!
Näiteks minu eelmise auto, Mazda 323'ga sai linnas ilusti 5ndaga sõita ja pöörded olid kusagil 1700 peal. Samas bemmiga ei taha neljandatki panna.
Ühesõnaga - ärge olge niivõrd praktilistes saates kuuldud näidetes kinni, vaid katsuge ikka ökosõidu põhimõtetele pihta saada:P Need näited, mis saadetes on kuuldud, käivad eelkõige uute väikese mootoritega keskklassi autode kohta (mida kasutav kontingent ongi ilmselt ökosõidust enim huvitatud).
Cardo ma siis peaks linnas 2. käiguga ringi laskma, et ikka 2500+rpm tagatud oleks
kix199 asi on vastupidi, suur mootor tahab/kannatab vähem pöörded kui väike. Madalatel pööretel on mootori koormus suurem aga mida rohkem on momenti seda vähem see mootorit kotib
+ suured mootorid on ehitatud suurt koormust taluma.
PS mis te enamus arvate, et käigu pikkused on kõigil autodel samad?

kix199 asi on vastupidi, suur mootor tahab/kannatab vähem pöörded kui väike. Madalatel pööretel on mootori koormus suurem aga mida rohkem on momenti seda vähem see mootorit kotib

PS mis te enamus arvate, et käigu pikkused on kõigil autodel samad?
- Raiki
- Huviline
- Postitusi: 600
- Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
- Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
- Asukoht: Tartu
cardo ma ei tea kuidas sina aga minu auto õli vahetataxe iga 8000 km. tagant ja just selle pärast et ei oleks mingit võimalust et õli pärast mootoriga juhtub midagi 
ning olenemata spido näidust on korraline õlivahetus ka seoses ilmadega-seega enne kylmade tulekut uus sisse ja peale kylmade minekut

ning olenemata spido näidust on korraline õlivahetus ka seoses ilmadega-seega enne kylmade tulekut uus sisse ja peale kylmade minekut

BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Loll mootoritegija järelikult oliRaiki kirjutas:whatever...aga see jutt on nüüd küll imelik et alla 2000 pöörde on õlitus si*avõitu![]()
just kaks päeva tagasi oli yhe mootoritegijaga just see teema jutux ja ta naeris ikka peris kõvasti

Sellest arusaamiseks installi autole mehhaanilise õlimanomeeter. Jälgi natuke, mis pööretel mis õlirõhk on. Sellistel kapremontimata 80ndate sahvritel on see kuumalt 2000 peal 2-3 bar vahel ning suurtel pööretel
üle 4 bar'i. Tühikäigul on see kohati 0,5bari. Vahe on selles, et kui vajutad gaasi 1500 pöördelt, siis on surve saaledele sama, mis vajutades 5000
pealt, aga esimesel juhul on õlirõhk nii madal, et korralikku õlitust ei tekigi ning saale ja väntvõll hakkavad kuivalt käima. Sama on ka madalatel pööretel. Seetõttu igasugu vanade mootoritega ei maksa niimoodi pullida, isegi kui mootor veab katkumata. Ühesõnaga-tekib olukord, kus madala õlisurve tõttu ei tekitada hõõrduvate pindade vahele piisavalt õlitust.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990