E36 pidurid
E36 pidurid
Kuidas käib pidurivedeliku vahetamine e36 325-l ja millist vedelikku võiks kasutada kui on plaan ka rajale autoga minna?
Mida võiks teha, et pidureid veidi rajasõbralikumaks saada? kas on mõttekas tagumised kettad vahetada 328 ventileeritud ketaste vastu?
Mida võiks teha, et pidureid veidi rajasõbralikumaks saada? kas on mõttekas tagumised kettad vahetada 328 ventileeritud ketaste vastu?
325
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Keerad õhtusniplid supportitelt maha ja tallad pedaali kuni enam vedelikku ei tule. Peake seda kallad uue vedeliku sisse ja hakkad järjest õhutama.
Rajale minnes soovitaks DOT 5.1 või racing vedelikku. Samas nende kahe asja vahe on kusagil 20C keemistemperatuur racingvedeliku kasuks, kuid hinnavahe on päris meeletu. Koostis peaks muidu suht sama olema. Samas see keemistemperatuur kehtib uue vedeliku kohta, mis pole välisõhuga praktilist kokkupuudet omanud, seega pole ka niiskust sisse läinud. Reaalselt pruukimise käigus see keemistemperatuur langeb.
Arvestades, et tagumised pidurid pidurdamisel pakuvad vaid 20% kogu pidurdusjõust, siis 328 ventileeritud ketaste paigaldamine on suhteliselt mõttetu plaan. Samuti peaksid sa ka supportid siis ära vahetama.
Pigem mõtle mingite asisemate esipidurite peale. Brembo, stoptech, alcon jne... odav lõbu see samas ei ole
Originaalpiduritega igatahes Saugal saab umbes 5 ringi sõita ja peale seda vedelik keeb
Rajale minnes soovitaks DOT 5.1 või racing vedelikku. Samas nende kahe asja vahe on kusagil 20C keemistemperatuur racingvedeliku kasuks, kuid hinnavahe on päris meeletu. Koostis peaks muidu suht sama olema. Samas see keemistemperatuur kehtib uue vedeliku kohta, mis pole välisõhuga praktilist kokkupuudet omanud, seega pole ka niiskust sisse läinud. Reaalselt pruukimise käigus see keemistemperatuur langeb.
Arvestades, et tagumised pidurid pidurdamisel pakuvad vaid 20% kogu pidurdusjõust, siis 328 ventileeritud ketaste paigaldamine on suhteliselt mõttetu plaan. Samuti peaksid sa ka supportid siis ära vahetama.
Pigem mõtle mingite asisemate esipidurite peale. Brembo, stoptech, alcon jne... odav lõbu see samas ei ole

Originaalpiduritega igatahes Saugal saab umbes 5 ringi sõita ja peale seda vedelik keeb

jah, kompromissi eriti ei ole
näiteks e30 annab panna 315x25mm piduriketta, kasutades vahetükke ja e34 540 suporteid. e36 puhul tuleks leida samasuur ketas bmw mudelitel kasutatavatest (5x120), sest e30 modimisel kasutatav audi piduriketas seal ei sobi. e30 ja e36 tavamudelite pidurite ehitus väga palju ei tohiks erineda.
min velje mõõt on sellise suuruse puhul 17"
näiteks e30 annab panna 315x25mm piduriketta, kasutades vahetükke ja e34 540 suporteid. e36 puhul tuleks leida samasuur ketas bmw mudelitel kasutatavatest (5x120), sest e30 modimisel kasutatav audi piduriketas seal ei sobi. e30 ja e36 tavamudelite pidurite ehitus väga palju ei tohiks erineda.
min velje mõõt on sellise suuruse puhul 17"
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kui oleks huvitatud aastaringselt 17 veljega sõitmisest, siis polekski nagu midagi aretada vaja vaid lihtsalt m3 pidurid ja valmis.
Kahjuks pole lähedalt näinud 525-535 pidureid, mille ketta läbimõõt peaks vist 302mm olema, et kui suure vaevaga need e36-le külge lähevad - mõtlen just suporteid, kettaga suuri probleeme ei tohiks olla?
Kahjuks pole lähedalt näinud 525-535 pidureid, mille ketta läbimõõt peaks vist 302mm olema, et kui suure vaevaga need e36-le külge lähevad - mõtlen just suporteid, kettaga suuri probleeme ei tohiks olla?
325
Nagu ma aru saan, siis see 750 suport peaks vist sobima nende kinnituste poolest ilma, et oleks vaja midagi aretama hakata? 
Agash nende ketaste kohapealt küsiks veel. Et ega siis vist muud üle jää, kui tuleks võtta ilmselt suuremad kettad...nagu äkki sama 750 omad (324 x 30, mis veljepoldi valemi järgi peaks sama 5x120 olema) ...ja siis "vahetükke" kasutades ketas õige kauguse peale saada? Või ei ole asi nii lihtne ja midagi olulist äkki veel vaja silmas pidada sealjuures?

Agash nende ketaste kohapealt küsiks veel. Et ega siis vist muud üle jää, kui tuleks võtta ilmselt suuremad kettad...nagu äkki sama 750 omad (324 x 30, mis veljepoldi valemi järgi peaks sama 5x120 olema) ...ja siis "vahetükke" kasutades ketas õige kauguse peale saada? Või ei ole asi nii lihtne ja midagi olulist äkki veel vaja silmas pidada sealjuures?

Variant on ka, et piduriketta keskmine osa üldse ise teha.
http://img213.imageshack.us/img213/3263/img00054tl.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/3263/img00054tl.jpg
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||