26. aprill 2006
BMW avaldas esimese informatsiooni linnasõiduks mõeldud kontseptautost, millel nimeks BMW C.L.E.V.E.R. Kolmerattalise ja kahekohalise transpordivahendi loomisega tegelevad baieri spetsialistid koostöös briti Bath'i ülikooliga, sõiduki nimi on deifreerituna Compact Low Emission Vehicle for Urban Transport ehk kompaktne ökoloogiliselt puhas sõiduk linnas liikumiseks.
Kompaktne, sest selle laius on peaaegu 50 cm väiksem kui iga teise kompaktse auto laius. BMW C.L.E.V.E.R ainus reisija leiab koha juhiistme taga. Uksed avanevad üles, samuti kompaktsuse ja ruumisäästlikkuse nimel, näiteks parkimisel.
Ökoloogiliselt puhas, sest sõiduki jõuallikas on kõigest 230 cm3 ja töötab looduslikul gaasil. Võimsust on 17 hj ning see võimaldab kiirendada väikest autot kuni 75 km/h. BMW C.L.E.V.E.R. kütusekulu on väga väike: ümberarvutades bensiinile kulutab sõiduk umbes kaks liitrit saja kilomeetri kohta.
Auto on varustatud ka unikaalse kere kalde kontrollsüsteemiga. Elektrooniliselt juhitav hüdrauliline süsteem muudab kiirusest sõltuvalt BMW C.L.E.V.E.R. kabiini ja esimese ratta kallet: mida suurem kiirus, seda tugevamalt auto kere kaldub pöörde keskme poole. Süsteem võimaldab saavutada kolmerattalise transpordivahendi parima stabiilsuse kiiretel pööretel. Analoogne süsteem oli kasutusel ka hollandi eksperimentaalautol Carver.
BMW esindajad esialgu veel analoogse mudeli seeriatootmise võimalust ei kommenteeri. Kuid mõningate spetsialistide arvates on masstootmise korral BMW C.L.E.V.E.R. hind umbes 10 000 dollarit, mis ei olegi ülekoormatud tänavatega euroopa megalinnade jaoks loodud ökonoomse auto kohta väga kallis.


auto24