Biodiisel või toiduõli
Biodiisel või toiduõli
On kellelgi kogemusi selles valdkonnas? Huvitaks just see, kas auto mootorid ikka kannatavad seda biodiislit või siis kuidas kõlbab kütusena toiduõli, millega kah mõni mees sõidab juba.
Jutt siis ikka diiselmasinatest.
Jutt siis ikka diiselmasinatest.
Diisel maamehe lemmik
5044107

minu teada oli sellest kusagil autolehes juttu ja siis oli jutt sellest, et tuleb segada diisli endaga mingi 70:30 vahekorras (vist). samas vajavat rapsiõlil sõitmine kütuse soojendamist ja auto millest tookord jutt käis sõitis McDonaldsi vana friikartuli õliga. üritan kodus selle teema üles leida ja siia skännida.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
MacDonaldsi jäägidAaro kirjutas:Toiduõli ju kallim kui diisel, või jutt mingist muust toiduõlist - mitte sellest millega ma kartulaid praen?


E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kui viimane kord Saksas käisime, siis otsustasin minagi biodiisli ära proovida. Hind on odavam (biodiisel 0.85-0.99 euri, tavadiisel 1.10-1.30 euri), auto töötas normaalselt, edasi läks nagu Eesti diisliga (korraliku Saksa diisliga mudidugi ei anna võrrelda), aga tagant tuli ikka hirmus pannkoogi lebra küll välja, eriti hommikuti.
Aga puhta toiduõliga sõitmist, ma küll ette ei kujuta
Aga puhta toiduõliga sõitmist, ma küll ette ei kujuta
Mercedes EQS 450+ 2022
Viljar kirjutas:Kui viimane kord Saksas käisime, siis otsustasin minagi biodiisli ära proovida. Hind on odavam (biodiisel 0.85-0.99 euri, tavadiisel 1.10-1.30 euri), auto töötas normaalselt, edasi läks nagu Eesti diisliga (korraliku Saksa diisliga mudidugi ei anna võrrelda), aga tagant tuli ikka hirmus pannkoogi lebra küll välja, eriti hommikuti.
Aga puhta toiduõliga sõitmist, ma küll ette ei kujuta
Valige valige siis loomulikult toiduõli siis ei ole linn enam rõvedat diisli haisu täis vaid meeldivat pannkoogi lõhna

Puhas sõidurõõm
biodiisel?
mina olen jällegi kuulnud et BMW mootorisse ei tohigi panna biodiislit
Diisel - puhas rõõm!
Re: biodiisel?
Vat sellist silti ma saksamaal ei ole näinud, aga olen piisavalt palju näinud kuidas seda BMW-se seda takngitaksse. Ideeliselt peaks see igale diiselmootorile hea olema, kuna peaks olema oluliselt parema määrimisomadusega.cigaM kirjutas:mina olen jällegi kuulnud et BMW mootorisse ei tohigi panna biodiislit
Mercedes EQS 450+ 2022
Biodiislil on head määrimisomadused siis kui see on kvaliteetselt toodetud, ehk siis selle tootmisel kasutatakse Fosforhapet, mis aga söövitab metalli. Seega kui tootmisel seda liiga palju lisada (sõltub õli kvaliteedist) siis tuleb ka kütus happeline, mis pole auto mootorile üldse mitte hea. Seega on ka Biodiislil ja Biodiislil vahe.
BMW E34 525 TDS Touring
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Njaa, istun siin ja mõtlen- toiduõli mootorisse- täitsa huvitav
Kui aus olla, siis minul isklikult ei ole neisse asjadesse erilist usku, kui inimene üritab midagi ise aretada v nihverdada, et odavamalt sõita saaks- lõpuks tuleks välja nagu näiteks Wirxu pooletoobine variant 750-st
Biodiisel küll, see on teine teema...


Biodiisel küll, see on teine teema...
Seda, et odavam või mitte pole siin oluline, oluline minu jaoks oleks rohkem see, et kumb parem on? Teatavasti eestis müüdavast kütusest on üksosa ikka alla morm kvaliteedi ja sellepärast kasutakski teisi alternatiive. Arvan, et toiduõli tootmisel on kvaliteedi tingimused kindlasti paremad ja seega toode puhtam ja parem, mis peaks ka mootori eluiga pikendama. See, et mõni arvab, et see nüüd suur hinnavõit ja raha kokkuhoid, kuid nii see päris ei ole. Auto on luxus mille eest tuleb maksta.
Diisel maamehe lemmik
5044107

jep, pole probleemiAaro kirjutas:Hea on muidugi alternatiive leida. Üksasi ainult kuidas automootor sellele vastu peab.
Alternatiiv siis bensu mootoritele oleks ju alkohooliga sõita. Nii et diislimehed rapsiõlile ja bensu mehed kartulist ja viljast viina villima.

http://www.e85fuel.com/index.php
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Aaro kirjutas: Alternatiiv siis bensu mootoritele oleks ju alkohooliga sõita. Nii et diislimehed rapsiõlile ja bensu mehed kartulist ja viljast viina villima.
Meenus, et mõni aeg tagasi kallati salaviin maha , sealt oleks mõnisada liitrit ikka peale puhastamist sõidukõlbulikku saanud vast.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Rudolf Diesel, kes leiutad selle mootori oli väga huvitatud nö alternatiivse kütuse kasutamisest, nii et tegemist suht tuleviku muusikaga.
See kui mõni, pigem hulgad, mõtlevad kuidas liitrilt krooni kokku hoida (mis nagunii juuakse õllega vms alla) siis leidub ka inimesi kes ei ela hetkes vaid vaatavad tulevikule, sellesse aega, kus kroon siia sinna ei mängi enam mingit rolli kui see, kas sa oled liikuja või ei.

"1912 aastal ütles Diesel: Taimeõlide kasutamine mootorkütusena võib täna tunduda väheoluline, kuid aja möödudes muutuvad need taimeõlid sama tähtsaks nagu seda on tänased nafta ja kivisöe tooted.
Peale Dr. Dieseli enneaegset surma 1913 aastal on tema mootorit modifitseeritud nõnda, et see töötaks saastava petrooleum kütusega, mida täna tuntakse diisli nime all. Sellest hoolimata on tema ideed olnud aluseks puhta, taastuva ning kohapeal kasvatatava kütuse kasutuselevõtuks."
Muuseas, ma ei tea kas siinsed diislikummardajad üldse hoiavad end kursis mis mujal toimub, siis teadmiseks - näiteks lähinaaber Soome on välja aretamas tehnoloogiat kuidas kalaraibetest "diislit" valmistada ja kuuldu põhjal, et suht edukalt.
Nii et tuleb aeg, kus valuvelg, stereo ja mida võimsam mootor seda parem, pole mingi määraja enam auto juures. Mõtelge sellele!
Igaljuhul olen avatud diskussioonile neile, kes ei ela päev korraga.
See kui mõni, pigem hulgad, mõtlevad kuidas liitrilt krooni kokku hoida (mis nagunii juuakse õllega vms alla) siis leidub ka inimesi kes ei ela hetkes vaid vaatavad tulevikule, sellesse aega, kus kroon siia sinna ei mängi enam mingit rolli kui see, kas sa oled liikuja või ei.

"1912 aastal ütles Diesel: Taimeõlide kasutamine mootorkütusena võib täna tunduda väheoluline, kuid aja möödudes muutuvad need taimeõlid sama tähtsaks nagu seda on tänased nafta ja kivisöe tooted.
Peale Dr. Dieseli enneaegset surma 1913 aastal on tema mootorit modifitseeritud nõnda, et see töötaks saastava petrooleum kütusega, mida täna tuntakse diisli nime all. Sellest hoolimata on tema ideed olnud aluseks puhta, taastuva ning kohapeal kasvatatava kütuse kasutuselevõtuks."
Muuseas, ma ei tea kas siinsed diislikummardajad üldse hoiavad end kursis mis mujal toimub, siis teadmiseks - näiteks lähinaaber Soome on välja aretamas tehnoloogiat kuidas kalaraibetest "diislit" valmistada ja kuuldu põhjal, et suht edukalt.
Nii et tuleb aeg, kus valuvelg, stereo ja mida võimsam mootor seda parem, pole mingi määraja enam auto juures. Mõtelge sellele!
Igaljuhul olen avatud diskussioonile neile, kes ei ela päev korraga.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
muidu sellest soome tehasest mis hakkab biodiislit tootma.
tehase maksumus on 60 miljonit euro
igaastane puhas tulu 20 miljonit euro
tasub ennast 3 aastaga ära
ja 15 aasta pärast tehakse tehasele remonti
lugesin seda soomelehest, aga ei mäleta palju tonne kyttust aastaga tehakse.
tehase maksumus on 60 miljonit euro
igaastane puhas tulu 20 miljonit euro
tasub ennast 3 aastaga ära
ja 15 aasta pärast tehakse tehasele remonti
lugesin seda soomelehest, aga ei mäleta palju tonne kyttust aastaga tehakse.
324td ....hea asi:) eriti touring
- veekaheksa
- Huviline
- Postitusi: 408
- Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
- Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
- Telefon: 5295728
- Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
- Kontakt:
Loen siin igast huvitavaid artikkleid. Mul endal 524td 90a. sõidan soojematel aegadel koguaeg vana toiduõliga. Eelmine auto audi 100 2,4d 92a. töötas niisamuti vana toiduõli pealt ja minek oli parem kui diisliga. Selleks vana toiduõli kasutamiseks on oma nõksud. Mitte mingit õli soojendamist või midagi sellist. Siin Tartus sõidavad poisid aastaringselt ainult vana toiduõliga. Endal mul kah selletõttu ongi alati üks diiselauto et sõita soojadel aastaaegadel peaaegu tasuta.
Re: biodiisel?
Tehas ei luba, uue X5 paagikorgil on isegi vastav "keelumärk" peal.Viljar kirjutas:Vat sellist silti ma saksamaal ei ole näinud, aga olen piisavalt palju näinud kuidas seda BMW-se seda takngitaksse.cigaM kirjutas:mina olen jällegi kuulnud et BMW mootorisse ei tohigi panna biodiislit
`93 525i M50
Re: biodiisel?
Krt seda teab ... minu autol on mingi "lisana" see, et "Rape methyl ester version (RME)". Tõenäoliselt on siis ka diiselmootoreid, kuhu seda valada ei tohi. Või on rapsist valmistatud biodiisel erinev mingist muust biodiislist, et see eraldi ära mainitud on ... ei tea.Viljar kirjutas:Vat sellist silti ma saksamaal ei ole näinud, aga olen piisavalt palju näinud kuidas seda BMW-se seda takngitaksse. Ideeliselt peaks see igale diiselmootorile hea olema, kuna peaks olema oluliselt parema määrimisomadusega.cigaM kirjutas:mina olen jällegi kuulnud et BMW mootorisse ei tohigi panna biodiislit
Indrek