Kindlustusandja kohustused, kahju hüvitis
Kindlustusandja kohustused, kahju hüvitis
Kas kindlustusfirma (avarii põhjustaja oma) on kohustatud remontima või asendama sama detaili, mis autol enne avariid oli või võib ta panna selle, mis on odavaim? Autol on nimelt sportsummuti- kas kindlustus peab selle asendama või võivad nad sinna mingi suvalise(odava) toru panna?
Ehk kui sinine värv on odavam kui punane, siis võivad nad värvida auto tagastange siniseks? Kuigi ülejäänud auto on punane. (kvaliteet ja eesmärk on ju sama).
Ehk kui sinine värv on odavam kui punane, siis võivad nad värvida auto tagastange siniseks? Kuigi ülejäänud auto on punane. (kvaliteet ja eesmärk on ju sama).
Pole siin ise tehtud midagi, originaalist oluliselt kallim, sellest see küsimus tekkiski- kindlustus kindlasti odavamat teed üritab minna. Värvi näide oli lihsalt selle pärast, et kui asendatud osa auto välimust, võimsust või mis iganes muudab, et kas siis on odavama asja asendamine õigustatud juriidiliselt.
ma tean, et mõned aastad tagasi kui audi S4 sai tagant paugu ja summuti natuke kõveraks läks siis autoomanik ei nõustunud sellega, et lihtsalt sirgeks väänatakse (põhjendus, et läheb kiiremini rooste) ja nõudis uut tükki.... ja saigi.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
See on hoopis teine teema. Minuteada tuningu jubinaid kindlustus ei korva.Jaanus_P kirjutas:ma tean, et mõned aastad tagasi kui audi S4 sai tagant paugu ja summuti natuke kõveraks läks siis autoomanik ei nõustunud sellega, et lihtsalt sirgeks väänatakse (põhjendus, et läheb kiiremini rooste) ja nõudis uut tükki.... ja saigi.
samas olin kunagi tööl securitases ja valvasin statoili jaama kristiine juures. seal oli selline juhus kus üks naisterahvas sõitis otsa (tagurdades) ühele mootorrattale ja see kukkus pikali ning katki läks peegel, kriibitud ja mõlgi sai paak, viga sai summuti. kuna mina olin ainuke pealtnägija siis ei tahtnud asja oma vastutusele võtta ja ei lubanud naisterahval ennem ära sõita kui omanik tuli ratta juurde. omanik vormistas paberid ja asi läks kindlustusse. paar kuud hiljem nägin sama mootorratast statoilis ja jutt läks selle peale, et kuidas asi lõppes. tulemus; rattale osteti mõlemad uued peeglid kuna ainult ühte ei suudetud leida (karbon fiiber kestas). külge läks uus originaal paak, ja summuti mis oli mitte originaalne sai ka uus (tuuningu oma ja see mis omanik tahtis). kogusumma nende kolme asja peale oli olnud üle 30.000.- eeki.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Nagu eelpool mainitud- ka minu teada peab kindlustus taastama auto avariieelse olukorra... Mõelge ikka ise ka- näiteks kui mul on E39 M5, kas te oleksite nõus sellega, et sinna kohale, kus stange ripub, pannakse originaal ABS- plastist stange asemele odav Läti kõver klaasfiiberpask, kuna see odavam... Sorry, guys, mina küll nõus ei oleks...
Garantiiga kindlasti sassi ei aja aga nüüd ma enam kindel ka ei ole.kimmo kirjutas:Korvab ikka. Äkki ajad sassi garantiiga? Omavoliliselt garantiilisele sõidukile kõlge riputatud tuuningudetailid (vedrustuse muutmine, spoilerid jms) annulleerib tuuningule allutatud detailide garantii.Juss kirjutas:See on hoopis teine teema. Minuteada tuningu jubinaid kindlustus ei korva.

ma olen kindel, et sa lugesid seda paar numbrit tagasi autolehest. kahjuks olin tööl oleva autolehe just lubanud töökaaslasele lugemiseks ja seoses sellega ei saanud antud artikklit siia skännida. esimesel võimalusel lisan siia.Juss kirjutas:Garantiiga kindlasti sassi ei aja aga nüüd ma enam kindel ka ei ole.Kuskil on nii selgelt meeles mõne kuu vanuse artikli pealkiri, et Tuningut kindlustus ei kata. Paraku ei mäleta enam, kus seda lugesin.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kindlustusega pead kindlat ja vankumatut joont hoidma, muidu tõmmatakse müts pähe.
Kunagi ole selline tore reality nagu Kahjukäsitlejad.
Jäi hästi meelde, et ühel vennal oli muldvana Alfa 33 vist....ja kutt lihtsalt nõudis Margiesinduse remonti ja kõik muu saatis pikalt...need kindlustuse vennad vingusid ja murdsit kutti, a lõpuks viidi avariiline auto ikkagi kliendi poolt valitud margiesindusse.
Nii et jää oma nõudmiste juurde ja ära kindlustusmeeste provokatsioonidele allu
Kunagi ole selline tore reality nagu Kahjukäsitlejad.
Jäi hästi meelde, et ühel vennal oli muldvana Alfa 33 vist....ja kutt lihtsalt nõudis Margiesinduse remonti ja kõik muu saatis pikalt...need kindlustuse vennad vingusid ja murdsit kutti, a lõpuks viidi avariiline auto ikkagi kliendi poolt valitud margiesindusse.
Nii et jää oma nõudmiste juurde ja ära kindlustusmeeste provokatsioonidele allu
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Endal oli hiljuti kaskojuhtum Salvaga ja ei saa küll midagi halba öelda. Küsisid ise kuhu auto tahaksin viia ja minu väljapakutu sobis neile.kondekas kirjutas:Nojah, eks see sõltub kindlustusest. Paraku on nii, et olgu minul kui hea kindlustus tahes, maksab ju kahjutekitaja oma, antud juhul Salva siis
Kaskokindlustus üldiselt katab seda, mida sa oled kindlustanud sh tuuningujubinad, kui oled eraldi seltsile need jupid ette näidanud ja nõus selle eest ka ekstra maksma.
Kohustusliku kindlustuse osas ei oska kaasa rääkida, kuna kindlustust tehakse sisuliselt teh. passi ja omaniku riskikoefitsendi alusel. Kuigi üldiselt peaks siiski taastatama avariieelne olukord s.t. kui sinu vara on kahjustatud peaks see ka hüvitatama, ükskõik kas siis tegu on nt tavalise sumpsi ja velje või millegi nö tuunituga/kallimaga. Vastasel juhul võiks ju öelda, et lihtsalt kallimaid juppe ja autosid kindlustus ei kata, mis ei kõla väga mõistlikult. Kui mingid reaagendid jonnima hakkavad piisab tavaliselt viisakas vormis kirjast nende ülemusele. Kunagi sain nii vähemalt Sampo kasko osas endale ühel juhtumil märksa mõistlikuma lahenduse.
Kohustusliku kindlustuse osas ei oska kaasa rääkida, kuna kindlustust tehakse sisuliselt teh. passi ja omaniku riskikoefitsendi alusel. Kuigi üldiselt peaks siiski taastatama avariieelne olukord s.t. kui sinu vara on kahjustatud peaks see ka hüvitatama, ükskõik kas siis tegu on nt tavalise sumpsi ja velje või millegi nö tuunituga/kallimaga. Vastasel juhul võiks ju öelda, et lihtsalt kallimaid juppe ja autosid kindlustus ei kata, mis ei kõla väga mõistlikult. Kui mingid reaagendid jonnima hakkavad piisab tavaliselt viisakas vormis kirjast nende ülemusele. Kunagi sain nii vähemalt Sampo kasko osas endale ühel juhtumil märksa mõistlikuma lahenduse.
tere ei hakanud uut teemat tegema kuna mure ka kindlustusega seotud. Nimelt minu parkivale autole sõideti sisse. Teine osapool tunnistas kõik ülesse ja saigi see liiklusõnnetuse teade tehtud. Siis mingi aja pärast hakkasid kindlustusest hämama, et nemad arvavad et hoopis mina sõitsin teisele sisse, kuigi teine juht tunnistas oma süüd. Nüüd on asi veninud juba 7 nädalat ja jahuvad, et varsti on komisjon. Aga kui siis selgub, et nad ei ole nõus korda tegema kuidas peaks siis edasi käituma või kuhu kaebama? Ja millised on üldse minu õigused või pean lihtsalt nõustuma nendega, kuigi teine osapool tunnistas ka ise ülesse.
Päris nii ikka ei ole - vahel on tegemisi ka kindlustuspettustega ja kui kindlustusseltsil on kahtlus, et päris nii asi ei olnud nagu mõlemad juhid väidavad siis tulebki komisjon ja uuritakse-puuritakse-kaevatakse kuni selgus käes, et kuidas asi täpselt juhtus.kondekas kirjutas:Kui õnnetuse põhjustanud auto juht end süüdi tunnistas, siis nagu ei ole ju midagi vaielda
Indrek
On kellelgi olnud juhust, kui tagant otsasõidul on katki läinud summuti/bensiinipump? Pauk iseenesest ei old eriti kõva, stange nati kõver aga pump teeb pärast seda imelikku häält ja sumpsi kinnitusklambrid on puru. Kahjukäsitleja aga väidab, et selline asi pole võimalik: kuna sumpsil otseselt ühtki otsasõidujälge pole, järelikult ei saa sellest katki olla. Mees pole tõenäoliselt elu sees auto alla vaadanudki, füüsikatunnist tegi ka omal ajal poppi ja siis ajab mingit p*** suust välja
Auto oleks vaja ruttu korda saada- keda peaks torkima, et asi edeneks?

Rusikareegel on see, et ükskõik mis 2 (või enama) osapoolega kõks on tuleb pol. kohale kutsuda ja lasta sündmus ära registreerida. Alguses kirjutatakse ilusti paberitele alla ja hiljem minnakse politseisse, väidtakse, et süü tunnistamine toimus afektiseisundis ja lisaks ähvardas teine osapool akuutselt elu põrguks teha kui alla ei kirjuta. Ning võtakse oma süü tunnistamine tagasi. Siis hakkab pihta elukeberniit erinevate komisjonide ja kohtuga, mis võib kuude pikkuseks venida. Kindlustus ei liiguta samas enne lillegi kui ametlikult on süüdlased selgeks tehtud. Kui auto paugust sõiduvõimetu on tegu suht ebamugava olukorraga.kondekas kirjutas:Kui õnnetuse põhjustanud auto juht end süüdi tunnistas, siis nagu ei ole ju midagi vaielda
asi oligi nii, et kutsusin politsei kohale. Tulid ilusti kohale aga registreerida ei tahtnud õnnetust, sest kes mulle sisse sõitis tunnistas kohe üles. Politsei aitas meil ilusti selle liiklusõnnetuse teate ära täita ja läksime oma teed. Kindlustuses mainisin ka et politsei käis väljas aga kui politseist uuriti siis nemad vastasid et osapooled olid kokkuleppel ja nemad ei registreerinud. Nüüd olengi juba 7 nädalat oodanud seda otsust 

Kuna skänneriga tuli pilt liiga suur siis panen lihtsalt käsitsi tehtud copy/paste siia
;
Autoleht 26. aprill 2006
Liikluskindlustus tuuningut ei hüvita!
Autole kaskokindlustust tehes pannakse kirja kogu lisavarustus, mis autol on. Aga mis saab õnnetuse korral, kui kulud peaks kandma liikluskindlustus?
ERGO kindlustuse transpordikahjude osakonna juhataja Andres Konsap ütles Autolehele, et tuunitud autode omanikele tekkinud kahjude hüvitamine ei erine põhimõtteliselt muude liikluskahjude hüvitamisest.
Sama väitis ka If Eesti Kindlustuse kahjukäsitlusosakonna Tallinna kontori juhataja Erik Mägi. Tema sõnul reguleerib tänavaliikluses toimunud liiklusõnnetuste menetlemist ja kahjude hüvitamist liikluskindlustuse seadus. "Kõnealuses seaduses ei tehta vahet nn tuuninguautodele ja tavasõidukitele tekkinud kahjude hüvitamise viisis või suuruses," ütles Mägi.
Arvestatakse tuuningu hinda
Mägi rääkis, et liikluskindlustuse seaduse $47 lõiked 2 kuni 4 sätestavad, et varakahju suurust hinnatakse kahjustatud vara maksumuse või taastamiskulude kohta esitatud andmete ja tõendite järgi. Varakahju hüvitamisel seatakse eesmärgiks kindlustusjuhtumieelse (liiklusõnnetuse-eelse) olukorra taastamine.
(Minu arusaamisel hüvitatakse sulle spoilerid siis kui sul on nende kohta tekk ette näidata)
Hüvitada tuleb kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamise mõistlikud kulud. Eeldatakse, et vara taastamisel kasutatakse kvaliteetseid detaile ja osasid.
Kui sõiduki taastamine ei ole majanduslikult põhjendatud, hüvitatakse vara turuväärtus Konsapi sõnul sellisena, nagu see oli vahetult enne juhtumit. Turuväärtuse määratlemisel arvestatakse konkreetse sõiduki hinda ja sõidukile tehtud ümberehituste maksumust.
Võrreldakse välismaa hindadega
"Kindlasti on taoliste sõidukite väärtuse määramine tavalisest keerukam, kuid mitte võimatu. Mingit eraldi reeglit või valemit tuunitud sõidukite omanikele tekkinud kahjude hüvitamiseks ei ole," rääkis Konsap. Kui analoogseid sõidukeid Eestis müügis pole, tehakse päringud erinevatesse tuuningufirmadesse ning proovitakse leida samasuguse sõiduki müügipakkumisi välismaalt.
"ERGOs on tuuningukahjudes hüvitamise teema aegajalt päevakorda tõusnud. Taolisi juhtumeid on olnud ja kõik need on leidnud klienti rahuldava lahenduse," ütles Konsap.
"Probleemseks võib kujuneda olukord, kus sõidukile olid paigaldatud seadmed, mille paigaldamine on õigusaktidega keelatud, ning need hävisid või said liiklusõnnetuses kannatada", ütles Mägi. Sellistel juhtudel kindlustusandja suure tõenäosusega ei hüvita seadmete soetamise ja sõidukile paigaldamise kulusid.
Kõike ei hüvitata
Teiseks kitsaskohaks võib kujuneda tuuningudetailide saadavus ning selle võrra pikemaks kujuneda võiv sõiduki taastamise periood. "Liikluskindlustuse seaduses ei ole otseselt välja öeldud aega, mille jooksul peab sõiduk taastatud olema, küll aga peab kindlustusandja langetama otsuse kuu aja jooksul alates kannatanu poolt hüvitamise nõude esitamisest," sõnas Mägi.
Riivo Riismaa
Nüüd sai küll pikk jutt

Autoleht 26. aprill 2006
Liikluskindlustus tuuningut ei hüvita!
Autole kaskokindlustust tehes pannakse kirja kogu lisavarustus, mis autol on. Aga mis saab õnnetuse korral, kui kulud peaks kandma liikluskindlustus?
ERGO kindlustuse transpordikahjude osakonna juhataja Andres Konsap ütles Autolehele, et tuunitud autode omanikele tekkinud kahjude hüvitamine ei erine põhimõtteliselt muude liikluskahjude hüvitamisest.
Sama väitis ka If Eesti Kindlustuse kahjukäsitlusosakonna Tallinna kontori juhataja Erik Mägi. Tema sõnul reguleerib tänavaliikluses toimunud liiklusõnnetuste menetlemist ja kahjude hüvitamist liikluskindlustuse seadus. "Kõnealuses seaduses ei tehta vahet nn tuuninguautodele ja tavasõidukitele tekkinud kahjude hüvitamise viisis või suuruses," ütles Mägi.
Arvestatakse tuuningu hinda
Mägi rääkis, et liikluskindlustuse seaduse $47 lõiked 2 kuni 4 sätestavad, et varakahju suurust hinnatakse kahjustatud vara maksumuse või taastamiskulude kohta esitatud andmete ja tõendite järgi. Varakahju hüvitamisel seatakse eesmärgiks kindlustusjuhtumieelse (liiklusõnnetuse-eelse) olukorra taastamine.
(Minu arusaamisel hüvitatakse sulle spoilerid siis kui sul on nende kohta tekk ette näidata)
Hüvitada tuleb kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamise mõistlikud kulud. Eeldatakse, et vara taastamisel kasutatakse kvaliteetseid detaile ja osasid.
Kui sõiduki taastamine ei ole majanduslikult põhjendatud, hüvitatakse vara turuväärtus Konsapi sõnul sellisena, nagu see oli vahetult enne juhtumit. Turuväärtuse määratlemisel arvestatakse konkreetse sõiduki hinda ja sõidukile tehtud ümberehituste maksumust.
Võrreldakse välismaa hindadega
"Kindlasti on taoliste sõidukite väärtuse määramine tavalisest keerukam, kuid mitte võimatu. Mingit eraldi reeglit või valemit tuunitud sõidukite omanikele tekkinud kahjude hüvitamiseks ei ole," rääkis Konsap. Kui analoogseid sõidukeid Eestis müügis pole, tehakse päringud erinevatesse tuuningufirmadesse ning proovitakse leida samasuguse sõiduki müügipakkumisi välismaalt.
"ERGOs on tuuningukahjudes hüvitamise teema aegajalt päevakorda tõusnud. Taolisi juhtumeid on olnud ja kõik need on leidnud klienti rahuldava lahenduse," ütles Konsap.
"Probleemseks võib kujuneda olukord, kus sõidukile olid paigaldatud seadmed, mille paigaldamine on õigusaktidega keelatud, ning need hävisid või said liiklusõnnetuses kannatada", ütles Mägi. Sellistel juhtudel kindlustusandja suure tõenäosusega ei hüvita seadmete soetamise ja sõidukile paigaldamise kulusid.
Kõike ei hüvitata
Teiseks kitsaskohaks võib kujuneda tuuningudetailide saadavus ning selle võrra pikemaks kujuneda võiv sõiduki taastamise periood. "Liikluskindlustuse seaduses ei ole otseselt välja öeldud aega, mille jooksul peab sõiduk taastatud olema, küll aga peab kindlustusandja langetama otsuse kuu aja jooksul alates kannatanu poolt hüvitamise nõude esitamisest," sõnas Mägi.
Riivo Riismaa
Nüüd sai küll pikk jutt

E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Alati pole sellestki abi.Ilves kirjutas:Rusikareegel on see, et ükskõik mis 2 (või enama) osapoolega kõks on tuleb pol. kohale kutsuda ja lasta sündmus ära registreerida.kondekas kirjutas:Kui õnnetuse põhjustanud auto juht end süüdi tunnistas, siis nagu ei ole ju midagi vaielda
2003. jõululaupäeval sattus mu paps liiklusõnnetusse, vahetult kodumaja taga kusjuures. Kuna laks oli keeruline (vasakpöörde sooritaja vs möödasõitja), kutsuti ka pol kohale. Fikseeriti siis olukord, teine osapool tunnistati süüdi ja mindi rahus jõule pidama. Uuel aastal, peale jõulupuhkusi hakkas aga jama pihta. Kindlustus nimelt ei tunnistanud politsei otsust.
Kogu selle jama tulemusena seisis auto mai lõpuni seinaääres kuni lõpuks kindlustus selle korda tegi. Mingi näruse kompensatsiooni vist maksis ka.
730iA e32 138kW 12/1992