E32, V12 käsitsi käiguvahetusele
E32, V12 käsitsi käiguvahetusele
Nagu me teame, ei ole V12 käsitsi lülitamisega eriti levinud masin. Siinkohal tahan ütelda neile, kes eelistavad ise käikude lülitamist, et nägin oma silmaga, kuidas E32, V12 oli ümber tehtud käsikastile. Põgusalt omanikuga antud teemal vesteldes selgus, et asi on naeruväärselt lihtne ja odav lõbu (odavam, kui osta romulast töökorras automaat).
Kasti laialilaskmine eeldab madalalt kõvasti väänet ja korralikku pidamist. Turbod tavaliselt väga madalalt üldse ei spooli ja slikkidega ka vaevalt keegi ringi sõidab. Sama teema on 4.0 V8 panemise 3.0 kasti otsa, kui mõistlikult ringi käia, siis ilmselt kestab. Kui lähebki laiali, siis on lihtsam otsida tugevamaid juppe sinna, kui mingit 850 kasti tikutulega
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: E32, V12 käsitsi käiguvahetusele
UrMas.L kirjutas:Nagu me teame, ei ole V12 käsitsi lülitamisega eriti levinud masin. Siinkohal tahan ütelda neile, kes eelistavad ise käikude lülitamist, et nägin oma silmaga, kuidas E32, V12 oli ümber tehtud käsikastile. Põgusalt omanikuga antud teemal vesteldes selgus, et asi on naeruväärselt lihtne ja odav lõbu (odavam, kui osta romulast töökorras automaat).
mida siis selle kastiga tehti,mis tegema peab,
ma ei usu et inimene kes kavatseb panna 5.0 otsa manuaal kasti sellega mõistlikult ümber hakkab käima...ja siiamaani pole leidnud eriti vastupidavaid ja tugevaid bmw b varuosi.raimo_r kirjutas:Kasti laialilaskmine eeldab madalalt kõvasti väänet ja korralikku pidamist. Turbod tavaliselt väga madalalt üldse ei spooli ja slikkidega ka vaevalt keegi ringi sõidab. Sama teema on 4.0 V8 panemise 3.0 kasti otsa, kui mõistlikult ringi käia, siis ilmselt kestab. Kui lähebki laiali, siis on lihtsam otsida tugevamaid juppe sinna, kui mingit 850 kasti tikutulega
5.0 on 1000 rpm'i juures 360nm väänet, 3.5 on max 302nmraimo_r kirjutas:Kasti laialilaskmine eeldab madalalt kõvasti väänet ja korralikku pidamist. Turbod tavaliselt väga madalalt üldse ei spooli ja slikkidega ka vaevalt keegi ringi sõidab. Sama teema on 4.0 V8 panemise 3.0 kasti otsa, kui mõistlikult ringi käia, siis ilmselt kestab. Kui lähebki laiali, siis on lihtsam otsida tugevamaid juppe sinna, kui mingit 850 kasti tikutulega
käsikast
Lähematel nädalatel uurin lähemalt, kuidas see kokku on pandud. Asjaga liigub ringi vanem meeskodanik ja seda juba m6ned aastad. Omalgi on "sportlik huvi" sellevastu.
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
wirx kirjutas:
Loodan, et minuga ei juhtu nii, nagu ühe vennikesega, kes tegi 750i manuaaliks ringi... http://www.robertlevinson.com/seven/
minu teada on täis materjali isegi kergem kruviks keerata kui toru. ehk aitab see, kui teha titaanist kardaan
. ei tea küll kuidas titaan sellist pinget talub?

E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Sul ei ole mingit titaani tarvis, see mootor ei ole midagi ulmelist, lihtsalt stock gardaan on dimensioneeritud väiksemale koormusele.Jaanus_P kirjutas:minu teada on täis materjali isegi kergem kruviks keerata kui toru. ehk aitab see, kui teha titaanist kardaan. ei tea küll kuidas titaan sellist pinget talub?
Mida kergem gardaan seda erksam auto on ja jõu kaod on ka väiksemad.
-
- Huviline
- Postitusi: 85
- Liitunud: 12.06.2005 19:03 05
veits offtopic aga küsiks ära. kas e32 740i v8 nahksisu 92 aasta oma saab olla manuaalkäimariga? mul sõber. tema isa 55 midagi. tal 92 aasta e32 740i v8 nahksisu kõik kellad ja viled ja kui ta tolle ostis mingi aasta pool aastat tagasi läksime sõbraga karvupidi kokku sest ta väitis mulle, et too masin olla manuaal. pole ekspert aga minu teada tehasest midagi sellist ei tulnud. või kui tuli siis mingi baasmudel aga mitte nahksisuga. lõppeks sain toda imelooma oma silmaga näppida. ja täis**** manuaal mis manuaal. 5käik manuaal. taga on suurelt veel mingi hõbekiri G tähe pealt hakkas. nagu erimudel või nii.
seni pole sellele suurt tähelepanu pööranud aga nüüd selle 750i valguses tekkis sportlik huvi, et äkki too kah ümber ehitatud. sõber ise ei teadnud isa tegemisestest midagi. ta tunnistab kõiki marke ja veelvähem huvitab teda autoehitus. peaks vist külla minema. seda tean küll et ta isa endine kolhoosi brigadir
mine tea äkki ongi kuldnäpp.
seni pole sellele suurt tähelepanu pööranud aga nüüd selle 750i valguses tekkis sportlik huvi, et äkki too kah ümber ehitatud. sõber ise ei teadnud isa tegemisestest midagi. ta tunnistab kõiki marke ja veelvähem huvitab teda autoehitus. peaks vist külla minema. seda tean küll et ta isa endine kolhoosi brigadir

-
- Huviline
- Postitusi: 85
- Liitunud: 12.06.2005 19:03 05
-
- Huviline
- Postitusi: 85
- Liitunud: 12.06.2005 19:03 05
aga huvitav kas manuaal 5.0 v12 mootorile ennast õigustaks kah. pean silmas juhtu, mil muud modifikatsioonid ei muutu (a'la käredamad nukad ja muid sportmaiustusi) tegemist ju ikkagi tiba teist malli mootoriga. manuaal annab mulle teadaolevalt parimaid tulemusi sellises käredama äkilisema pööretemootori puhul. kuid ma kujutan ette, et v12 pole standardseades teab mis äkiline. mõeldud ikkagi selleks, et boss tagaistmel oma kohvi armani ülikonnale ei puterdaks. seda spidomeetri seierit puhub too v12 illegaalsete kiirusteni lihtsalt oma hullult jõuliste njuutonmeetritega.
mulle endale jääb mulje. et antud teemas läbi käinud vanapapi on lihtsalt tõsine fänn mitte rallimees. ja automaatkast andis tal otsad. siis vaatas, et kuramus automaat maru kirves ja eriti ei leia kah paneme 3,5 manuaali otsa. mõeldud tehtud ja kuna rallimees papi ei ole siis asi vist ka kestab?
aaja siis veel see, et isegi bmw pole vast nii hea masin, et näiteks 90 aasta e32 750-il kõik need hobused mis tehasest tuli alles on.
lihtsalt mõte.
mulle endale jääb mulje. et antud teemas läbi käinud vanapapi on lihtsalt tõsine fänn mitte rallimees. ja automaatkast andis tal otsad. siis vaatas, et kuramus automaat maru kirves ja eriti ei leia kah paneme 3,5 manuaali otsa. mõeldud tehtud ja kuna rallimees papi ei ole siis asi vist ka kestab?
aaja siis veel see, et isegi bmw pole vast nii hea masin, et näiteks 90 aasta e32 750-il kõik need hobused mis tehasest tuli alles on.
lihtsalt mõte.
750
Sportlikust huvist sai uuritud 750 kohta ja selgus, et siiski on tehtud V12 (E32) käsikastiga (ja jalaga siduriga). Nähtavasti on tegu autoga neile, kes automaadile kunagi raha ei leidnud ja kohitsetud variandiga on soostunud. Tänapäeval on E32 muidugi friigi auto ja käsitsi käikude lülitamine omamoodi huvitav harrastus. Isegi lülitan samal masinal (V8,4.0) neid huviga ja keeran aga uusi tükke sellele külge. ...ja kui rahakott hõredaks jääb, liigun japsi "peeretusega" ...ja varsti keeran jälle uusi tükke külge :-)
Re: 750
Einoh,irw .. kindel see,et rahalised põhjused selle taga olidUrMas.L kirjutas:Sportlikust huvist sai uuritud 750 kohta ja selgus, et siiski on tehtud V12 (E32) käsikastiga (ja jalaga siduriga). Nähtavasti on tegu autoga neile, kes automaadile kunagi raha ei leidnud ja kohitsetud variandiga on soostunud.

- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8508
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Ja päris palju on neid suuri autosid ka manuaal kastiga.UrMas.L kirjutas:Isiklikult mulle on E38 2.5 disla arusaamatu asi, aga see liigub siiski.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio