Nii, räägin natuke enda kogemusest roolilati remontimisega:
Juba pikemat aega mul e36 roolilatt jooksis ja pidevalt oli vaja õli juurde panna. Läbi lasid otsmised simmerid ja ka õhutustoru juurest. Auto oli pidevalt alt ligane ja väike loik peale seismist auto all. Sai otsitud kasutatud latte, hinnad algasid 1000 kroonist. Aga võid saada sellise, mis natukese aja pärast jälle tatistama hakkab. Sai uuritud UM-st remontkomplekti olemasolu ja e36-le isegi selline asi olemas. Koosnes kahest kotikesest, üks maksis ca 900 ja teine 150... kokku siis koos kaitsekummide klambritega ca 1100. Uurisin ka aavest, aga nemad väitsid, et neil juba aasta pole rem komplekti pakkuda. Kuna puhkus tulemas, siis ostsin UM komplekti ära ja otsustasin vaadata mis lati sees kah on
Ajasin auto kanalile ja asusin latti maha monteerima. See pole eriti raske töö, aega võttis ikkagi ca 1,5 h. Lati maha monteerimise tuleb jälgida, et voolikute lahtiühendamisel seibid ikka alles jääksid, mis tihendite otstarvet täidavad ... mul näiteks üks läks kaduma. Õnneks on BMW jupid sarnased traktori omadega ja leidsin asenduse

. Kes vahetamma hakkab, võiks UM-st uued seibid võtta, maksavad mõni kroon ainult.
Lati külge jätsin ka roolivardad. Lahti ühendasin sisemise rooliotsad, kuna siis ei tohiks silda paigast ära ajada, kuna seal kaks varianti (rooliots küljes või mitte).
Nüüd on edasise töökäigu juures väga oluline märksõna - PUHTUS. Latti lahti arutades oli küll tiba kõhklev tunne, kuna seal rem komplektis olevaid jubinaid oli ikka päris palju (kummitigendeid, simmereid jms) ja polnud positiivses tulemuses eriti kindel.
Kõigepealt pesin lati hoolikalt diisliga puhtaks. Siis võtsin küljest alumise korgi, kust paistab laager. Peale seda ülevalt kardaani kinnitumise juurest eemaldasin klambri. Siis on võimalik see võll sealt kätte saada. Küljes on seal mitmeid kummitihendeid ning lati sees alumine ja ülemine simmer. Nende vahetamine pole eriti keerukas. Nüüd oleks vaja kätte saada hammaslatt. Selleks peab ühest otsast eemaldama splindi ja siis saab sisu välja koputada. Sealt tuleb välja kindlasti jälle õli, mis plökerdab ilusti jälle töölaua ära. Nüüd hakkab töö raskem osa - vasakpoolse simmeri vahtamine. Seda jebimist ei soovita küll kellelegi. Ta asub peaaegu keset latti ja on ikka päris kõvasti sinna sisse pressitud. Helistasin juba vahepeal Patrikule ja uurisin, et kas seal selel kätte saamiseks mingi nipp äkki on. Selgus et pole...Ma nägin vaeva u 1,5 h, et see jubin sealt kätte saada. Selle protsessi juures on oluline, et pindasid tereva asjaga ei kahjustaks, muidu võib latt pärast jooksma jääda. Lõpuks igasugu oradega jebides õnnestus kätte saada... rõõm oli suur
Simmerite kohale paigutamiseks on vaja igasugu mõõtudes torujuppe jms jubinaid. Kui see simmer käes, siis võib hakata asju asendama. Kui see keskmine simmer paigas, siis tuleb ka otsmine ära vahetada koos oma kummitihenditega ning juhtpuksidega ja saab hammaslati tagasi panna. Peab jälgima et lattil poleks roostet, roostes latt arvatavasti pidama ei jää. Mul oli üks ots hästi natuke plekiline, aga otsustasin selle uuesti tagasi panna. Riskantne värk!
Kokku panemine käib vastupidiselt lahti arutamisele ja pole väga keeruline. Oluline on, et puhtusest lugu peetakse ja simmereid ja muid tihendeid asendades pinnad mustad poleks. Kui kõik, mis seal veel asendeda saab on välja vahetatud ja õhutustoru tihendid ka vahetatud, siis võib rooliotsad külge tagasi kruvida ja uute klambritega kummikaitsed kinnitada. Lati tagasi panek polnud ka väga keeruline aga võttis jälle u sama kaua kui maha monteerimine. Õli sisse, natuke õhutamist ja tehtud see saigi
Kogu töö võttis aega 8 tundi

, sinna sisse jäi ka söögipaus.
Peale ringi sõitmist oli hea vaadata, et alt kuiv. Nüüd ka 2 nädala pärast ei ole ka õlikadu, ega olulist leket märgata. Üks kaitsekumm oli paar päeva tagasi vaadates alt natuke niiskem kui teine, aga õlitilka kusagil ei täheldanud ja kaitsekummi sees õli ei paistnud olevat.
Seega ei saa öelda, et see töö väga kerge oli ja kiiresti sellega mäele sai. Seda tööd ei soovita küll kõigil ise ette võtta. Jebimist on palju ja aega läheb parajalt. Aga kui korralik koht tegemiseks olemas, tööriistu jagub ja aega ning tahtmist on, siis saab arvatavasti hakkama. Oluline on ka lati seisukord. Kui ikka megalt koliseb ka juba, siis ma ei julge väita, et sellest asja ka saab.