e36 1.8is ketivahetus
e36 1.8is ketivahetus
probleem lühidalt selles, et vaja kett ära vahetada.
üks remondimees kellega sai räägitud ütles, et hind (jupid+töö) kokku tuleb vahemikus 1800-2000. natuke kahtlane arvestades, et ainuüksi keti maksumus um'is on 1336 krooni.
soovikski asjatundjate käest täpset osade nimekirja mida pean um'ist ostma minema. hindasid oleks kah tore teada.
ette tänades.
üks remondimees kellega sai räägitud ütles, et hind (jupid+töö) kokku tuleb vahemikus 1800-2000. natuke kahtlane arvestades, et ainuüksi keti maksumus um'is on 1336 krooni.
soovikski asjatundjate käest täpset osade nimekirja mida pean um'ist ostma minema. hindasid oleks kah tore teada.
ette tänades.
Unista aga... Ma soovitan rohkem objektiivselt läheneda. Seal teemas oli ka klappide maksumus mainitud, millest järeldub, et ainuüksi klappide peale läheks 5752 kr. Tee mõned liitmistehted ja oskad asja paremini hinnata.
Otsi järgnevate juppide hinnad, liida kokku ja lisa 6 tundi tööraha:
Upper timing cover gasket set 11141721919
Lower timing cover gasket set 11141721802
Front profile gasket (NOT the infamous one!) 11141247837
Rocker cover gasket set (only if the existing ones are old - they will withstand removal while the rubber is soft) 11121721876 profile gasket, 11121721475 spark plug chamber seal - lollipop shape, 3 off 11121721476 spark plug chamber - O shape)
Timing chain 11311247160
Crankshaft sprocket 11211247338
Camshaft sprockets (2 off) 11311721887
Front crankshaft oil seal 11141439570
Thermostat housing gasket 11531721172
Tensioner guide rail 11311727342
Guide rail 11311247470
2-3 litres of phosphour free antifreeze and 2 litres of water
If your timing chain tensioner is more than 4 years old you should replace it too - 11311743187 with its sealing washer 07119963355
Otsi järgnevate juppide hinnad, liida kokku ja lisa 6 tundi tööraha:
Upper timing cover gasket set 11141721919
Lower timing cover gasket set 11141721802
Front profile gasket (NOT the infamous one!) 11141247837
Rocker cover gasket set (only if the existing ones are old - they will withstand removal while the rubber is soft) 11121721876 profile gasket, 11121721475 spark plug chamber seal - lollipop shape, 3 off 11121721476 spark plug chamber - O shape)
Timing chain 11311247160
Crankshaft sprocket 11211247338
Camshaft sprockets (2 off) 11311721887
Front crankshaft oil seal 11141439570
Thermostat housing gasket 11531721172
Tensioner guide rail 11311727342
Guide rail 11311247470
2-3 litres of phosphour free antifreeze and 2 litres of water
If your timing chain tensioner is more than 4 years old you should replace it too - 11311743187 with its sealing washer 07119963355
Sõidurõõm
Põhimõtteliselt jah. On olnud vaidlusi ketirataste ja taldade osas, lahti võttes selgub. Klapikambrikaane kummitihendid võivad vanad jääda, kui hiljuti vahetatud. Nüüd sa vähemalt tead väljamineku suurust, mitte ei lähe 2000 kr mesijutu juurde remonti, kus summa lõpuks mitmekordistub.
Lisan, et juppide nimekiri on E30 M42 kohta. E36 M42 peaks sama olema, M44 võib erinevusi olla. Kataloogist saad oma auto kohta täpselt nimekirja kokku panna.
IS-i mootorjupid ei ole UMis laost võtta. Seega arvesta 2-3 nädalat tellimisaega.
PS! Illustreerivat materjali
Lisan, et juppide nimekiri on E30 M42 kohta. E36 M42 peaks sama olema, M44 võib erinevusi olla. Kataloogist saad oma auto kohta täpselt nimekirja kokku panna.
IS-i mootorjupid ei ole UMis laost võtta. Seega arvesta 2-3 nädalat tellimisaega.
PS! Illustreerivat materjali
Sõidurõõm
Võib Olla ei lähe nagu päris teemasse ning vabandan ette, kuid E30 318i M10 mootoril tundub ka kett olevat kulunud, sest mootorist kostab raginat ja kõrinat ning mina usun, et viga on ketis, sest kui sai vahetatud hüdropinguti ära ja asi läks vaiksemaks, kuid nüüd peale ligikaudu 5000 km läbimist on ragin jälle tagasi ja see on kuidagi ebameeldiv hääl, vähemalt minu jaoks. Paljud töökojamehed on kuulanud ja arvanud, et asi on ketis ja pakutud on ka seda, et tuleks vahetada ära kogu see ketikrempel seal ees. Mis teie arvate?
BMW= Sõidurõõm
nii.
lõppude lõpuks sai siis otsustatud, et kogu sõlm läheb vahetusse. täna sai viimased asjad tellimusele veel lisatud ja järgmine teisipäev saan ~7,5K eest nänni.
loodetavasti ei pea ma sama asja lähema ~5 aasta jooksul küll enam ette võtma
ps. tänud kõigile teie soovituste eest. kui tundusin vahepeal natuke tõrges neid kuulama siis asi oli selles, et ei olnud sellise suurusjärguga üldse arvestanud.
erilised tänud lähevad Svenp'le
eks järgmine nädal siis kuuleb uudiseid.
lõppude lõpuks sai siis otsustatud, et kogu sõlm läheb vahetusse. täna sai viimased asjad tellimusele veel lisatud ja järgmine teisipäev saan ~7,5K eest nänni.
loodetavasti ei pea ma sama asja lähema ~5 aasta jooksul küll enam ette võtma

ps. tänud kõigile teie soovituste eest. kui tundusin vahepeal natuke tõrges neid kuulama siis asi oli selles, et ei olnud sellise suurusjärguga üldse arvestanud.
erilised tänud lähevad Svenp'le
eks järgmine nädal siis kuuleb uudiseid.
eile tehti töö siis viimaks ära ja maksma läks see mulle väga ümmarguse 10 KEEK. mootor käib nagu kellavärk 
kusjuures kõige hullemas olukorras olid hammasrattad. ühel oli lausa ligi pool hammast kadund ja rohkem kui mõõdukad kulumisjäljed. kui mahti saan panen mingi päev pildimaterjali kah.
veelkord suured tänud kõigile, eriti aga Svenp'le.
ahjaa.. peaaegu oleksin unustanud - töö tegijateks olid CarRec'i mehed Loo'l. esimesest natike suuremast ristmikust paremale peale Loo asulasilti ja siis jälgida vasakule suunavaid viitasid teeääres.

kusjuures kõige hullemas olukorras olid hammasrattad. ühel oli lausa ligi pool hammast kadund ja rohkem kui mõõdukad kulumisjäljed. kui mahti saan panen mingi päev pildimaterjali kah.
veelkord suured tänud kõigile, eriti aga Svenp'le.
ahjaa.. peaaegu oleksin unustanud - töö tegijateks olid CarRec'i mehed Loo'l. esimesest natike suuremast ristmikust paremale peale Loo asulasilti ja siis jälgida vasakule suunavaid viitasid teeääres.
Mul olid ka vända hammasratas ja vahehammasratas päris tõsiselt kulunud, ühel neist (ei mäleta peast, kummal) olid lausa hambad kõverad. Sai ka neid pildistatud, peaks ka siia üles panema.kusjuures kõige hullemas olukorras olid hammasrattad. ühel oli lausa ligi pool hammast kadund ja rohkem kui mõõdukad kulumisjäljed. kui mahti saan panen mingi päev pildimaterjali kah.
E21 315 `83
E30 318i `86
E34 530i `90
E46 320d`99
E30 318i `86
E34 530i `90
E46 320d`99
eile õhtul sai veel väike shokk üle elatud.
möödasõitu tehes lõi äkki suure pahvaka tagant välja. ei saand aru mis jama on algul. siis ei puhund enam salongi sooja ja temp hakkas kah tõusma jõudsalt.
kiiresti mootor seisma ja kapott üles. selgus, et radika alumise kummilõdviku oli lihtsalt lahti löönud. egas midagi - tuttava autoga bensukasse ja tosooli ja kruvikeeraja ning väike õhutamine ning hommikul külma mootoriga oli natuke alla selle nn. 'külma mootori max' kriipsu (manuaali on vahest asjalik lugeda
)
ps. pildimaterjali vahetatud osadest panen nähtavasti nädalavahetusel üles.
möödasõitu tehes lõi äkki suure pahvaka tagant välja. ei saand aru mis jama on algul. siis ei puhund enam salongi sooja ja temp hakkas kah tõusma jõudsalt.
kiiresti mootor seisma ja kapott üles. selgus, et radika alumise kummilõdviku oli lihtsalt lahti löönud. egas midagi - tuttava autoga bensukasse ja tosooli ja kruvikeeraja ning väike õhutamine ning hommikul külma mootoriga oli natuke alla selle nn. 'külma mootori max' kriipsu (manuaali on vahest asjalik lugeda

ps. pildimaterjali vahetatud osadest panen nähtavasti nädalavahetusel üles.