Kas panna eelsoendus talveks
Kas panna eelsoendus talveks
Endal siis 318i e46 ja on mõte panna eelsoojendus. Kuna on olemas võimalus selleks elektrit kasutada, siis paneks elektriga plokisoenduse. Külma ma väga ei karda ja salongi soojaks ajada ei pea vajalikuks.
Kas kellelgi on kogemust selles valdkonnas, kas on mõtet jne. või midagi kuskilt kuulnud.
Otsisin sellist teemat aga ei leidnud rahuldavat vastust...
Kas kellelgi on kogemust selles valdkonnas, kas on mõtet jne. või midagi kuskilt kuulnud.
Otsisin sellist teemat aga ei leidnud rahuldavat vastust...
320i-83a.
soojendus
loomulikult kui voolu on kuskilt võtta 

Re: soojendus
No Webasto käib bensiini/diisliga.Anti525 kirjutas:loomulikult kui voolu on kuskilt võtta
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Klubiliige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 18.11.2003 16:13 10
- Peamine sõiduk: E46 320d
- Telefon: 56659473
- Asukoht: Vilppula (soome)
Näiteks 525 nii m20 kui m50 mootorile
Elektriline maksaks kokku element ja juhtmed 1360.-
Lisanduda võib veel oleneb kes kuidas tahab paigaldada kas
Ventilaator 1400w 1290.-
Käivitus kell releega 1380.-
Elektriline maksaks kokku element ja juhtmed 1360.-
Lisanduda võib veel oleneb kes kuidas tahab paigaldada kas
Ventilaator 1400w 1290.-
Käivitus kell releega 1380.-
Viimati muutis Janek, 06.10.2006 08:57 59, muudetud 1 kord kokku.
Tel:56659473
Ega seal paigaldusel pole midagi rasket, tuleb "punn" eest ära võtta ja element asemele, ise olen kokku puutunud Defa ja webastoga, põhimõtteliselt kui on oma maja ja voolule ligipääs siis mõttekam Defa paigaldada. Lihtsam komplekt jääb 1300.- krooni kanti, element + juhtmekomplekt (seinast autoni + autos elmendini)
Webasto puhul kas disla v bensiin (disla puhul suht vajalik talvel) ning kas tahad telestardiga (puldiga ning milline pult, kas rohkem funktsioone v vähem) Keerulisem loe: kallim
pult - sisestad aja millal tahad liikuda ja ta teeb täpselt selleks kellaks sul auto soojaks. Kogu süsteem töötab sama küttega mis paagis.
WEBASTO Thermo Top taimeriga 16 888.-
WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja puldiga 20 788.-
WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja displeiga puldiga 22 788.-
http://amservauto.cma.ee/index.php?lang=est&main_id=38
Need siis leti hinnad ja kindlasti saab neid asju odavamalt. Mingi aeg tagasi uuris jeebi mees endale kõige võimsamat webastot + tavaline pult ja koos paigaldusega ütlesin talle hinnaks 19 400.-
Eks näis mis hinnad ütleb Janek
Webasto puhul kas disla v bensiin (disla puhul suht vajalik talvel) ning kas tahad telestardiga (puldiga ning milline pult, kas rohkem funktsioone v vähem) Keerulisem loe: kallim

WEBASTO Thermo Top taimeriga 16 888.-
WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja puldiga 20 788.-
WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja displeiga puldiga 22 788.-
http://amservauto.cma.ee/index.php?lang=est&main_id=38
Need siis leti hinnad ja kindlasti saab neid asju odavamalt. Mingi aeg tagasi uuris jeebi mees endale kõige võimsamat webastot + tavaline pult ja koos paigaldusega ütlesin talle hinnaks 19 400.-
Eks näis mis hinnad ütleb Janek
Kui sõidad lühikesi otsi on oht, et aku kustub kiirelt ära. Kolleegi E39-l oli ka eelsoendus peal ja sõitsis lühikesi otsi. Kuna salongi vent töötab akult, siis suurte külmade ajal ta soendust enam kasutada ei saanud. Samuti läks teise kolleegi Avensisega, millel ka Webasto peal. Viimane kurtis ka selle üle, et auto korralikult soojaks ei läinud, pigem leigeks.
Rusikareegel vist on see, et pead sõitma vähemalt samapalju kui kaua töötab eelsoendus.
See jutt, et iga külmkäivitus 500km elueast maha võtab on rohkem linnalegend ja eelsoendajate müügijutt. Eeldusel, et iga päev autot kasutad peaks siis ühe aastaga mootori ressurss 180KKM võrra vähenema

Rusikareegel vist on see, et pead sõitma vähemalt samapalju kui kaua töötab eelsoendus.
See jutt, et iga külmkäivitus 500km elueast maha võtab on rohkem linnalegend ja eelsoendajate müügijutt. Eeldusel, et iga päev autot kasutad peaks siis ühe aastaga mootori ressurss 180KKM võrra vähenema


Peres 2 autot Webastoga ja mõlemad 2 akuga ka sel põhjusel.Nu kirjutas:kas pulti saab eraldi ka osta ja tööle panna ilma süsteemi ümber ehitamata. praegu on taimer aint ja muidu poleks viga aga ärkamisaeg on hakanud kõikuma viimasel ajalestex kirjutas:WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja puldiga 20 788.-
thermo top c'ga siis tegemist.
webasto
autoeksperdist saab webastosid odavamalt.
webasto
telestart eraldi 6000.- eek
jutt käis külmkäivitusest rasketes tingimustes ja järsu koormuse suurendamisega..., st et paned täiesti mahajahtunud plokiga masina käima -20kraadi juures ning hakkad kohe isuga edasi sügamaIlves kirjutas: See jutt, et iga külmkäivitus 500km elueast maha võtab on rohkem linnalegend ja eelsoendajate müügijutt. Eeldusel, et iga päev autot kasutad peaks siis ühe aastaga mootori ressurss 180KKM võrra vähenema


Lõpuks leidsin ka tööjuurest mõned materjalid, mis peaks panema diislimehed kõrvu liigutama. Tegemist siis diiselmootori eluea pikkuse sõltuvus ekspluatatsioonist. Tehtud testis on kasutatud "kerget" diislit (autodiislit), mitte tööstuslikku diislit (selle eluiga arvutatakse töötundides).
Aluseks on võetud arvestuslik diiselmootor, mis ekspluatatsioonis seisatakse ainult korralisteks hooldusteks, kuid töös on ta samades tingimustes mis tegelik diisel (koormuse muutused jne). Ühesõnaga sellise diisli läbisõit oleks 1,8-2,4 milj. kilomeetrit
Aga reaalsuses on sama mootori läbisõit 800 000 km..., seega läheb kaotsi 1-1,6 miljonit?!
Mootori kulumine on põhjustatud 70-80% ulatuses ebasoovitavatest käivitustingimustest (liiga järsk koormuse suurendamine ja külmkäivitused) ja 20-30% ulatuses muudest teguritest. Siinkohal on külmkäivituseks loetud käivitust temperatuuril 0 kraadi ja alla selle.
Seega, mitteideaalsete käivitustingimuste nahka paneme diisli mootorresursist 800'000 kuni 1'280'000 km
ja kõige muu arvele võime kirjutada kõigest 200-380t km.
Seega kui arvesse võtta seda õnnetut 500 kaotsiläinud kilomeetrit külmkäivitsel, siis peaks mootor oma eluas, mis on ca 800'000km, vastu pidama kuni 2500 külmkäivitust, mis ei olegi nii paha?
Seega lõpptulemus - diiselmootor on ikkagi väga hea ja vastupidav mootor.
Natuke infi veel ka kütusekulust:
Millise kilometraai läbides võime öelda, et diiselmootor peaks olema saavutanud oma normaalse ja ökonoomse käigu?
1. km pärast käivitust, küttekulu normaalsest suurem ca 46%
2. km, suurem ca 42%
3. km, suurem ca 35%
4. km, suurem ca 30%
5. km, suurem ca 25%
6. km, suurem ca 21%
7. km, suurem ca 17%
8. km, suurem ca 14%
9. km, suurem ca 12%
Aluseks on võetud arvestuslik diiselmootor, mis ekspluatatsioonis seisatakse ainult korralisteks hooldusteks, kuid töös on ta samades tingimustes mis tegelik diisel (koormuse muutused jne). Ühesõnaga sellise diisli läbisõit oleks 1,8-2,4 milj. kilomeetrit

Aga reaalsuses on sama mootori läbisõit 800 000 km..., seega läheb kaotsi 1-1,6 miljonit?!
Mootori kulumine on põhjustatud 70-80% ulatuses ebasoovitavatest käivitustingimustest (liiga järsk koormuse suurendamine ja külmkäivitused) ja 20-30% ulatuses muudest teguritest. Siinkohal on külmkäivituseks loetud käivitust temperatuuril 0 kraadi ja alla selle.
Seega, mitteideaalsete käivitustingimuste nahka paneme diisli mootorresursist 800'000 kuni 1'280'000 km

Seega kui arvesse võtta seda õnnetut 500 kaotsiläinud kilomeetrit külmkäivitsel, siis peaks mootor oma eluas, mis on ca 800'000km, vastu pidama kuni 2500 külmkäivitust, mis ei olegi nii paha?

Seega lõpptulemus - diiselmootor on ikkagi väga hea ja vastupidav mootor.
Natuke infi veel ka kütusekulust:
Millise kilometraai läbides võime öelda, et diiselmootor peaks olema saavutanud oma normaalse ja ökonoomse käigu?
1. km pärast käivitust, küttekulu normaalsest suurem ca 46%
2. km, suurem ca 42%
3. km, suurem ca 35%
4. km, suurem ca 30%
5. km, suurem ca 25%
6. km, suurem ca 21%
7. km, suurem ca 17%
8. km, suurem ca 14%
9. km, suurem ca 12%
Eks muidugi on mootirile alati tervislikum käivitada teda soojalt, samas mulle 800 000 läbisõidust täiesti piisabLauri_L kirjutas:Aga reaalsuses on sama mootori läbisõit 800 000 km..., seega läheb kaotsi 1-1,6 miljonit?!

Kõik taandub selle viguri väärtusele. Kui elada kuskil 50 km kaugusel töökohast põlismetsa sees, kus temp on igal hommikul -20, siis oleks eelsoojendus väga abiks asi.
Mina põletaks endal ilmselt poole talvega aku maha, sest sõiduotsad on <15 minutit korraga.
Ehk hetkel ei tunne tungivat vajadust 20 kilo eest ennast soojemaks tuunida, aga mõistan neid kes seda teevad

Eelmisele isiklikule sõidukile sai aftermarketi soojendus paigaldatud ca. 16 tuhhi eest ja naine samuti vaatas arusaamatult otsa ning ei saanud aru, kas tõesti pole raha kuhugi mujale panna? Kuna 95% sõitudest tegi naine selle autoga, siis nädala pärast kiitis mind juba põhjendatud rahakulutuse eest ja pärast seda keeldub ilma eelsoojenduseta auto omamisest.
Enamus sõite oli samuti hommikul tööle ja õhtul tagasi, ning soojendus töötas hommikul ja õhtul, kuid aku laetavusega polnud kunagi probleeme. Eks see oleneb ka ikka generaatori ja aku korrasolekust. Samas on ikka jube mugav vaadtat puldilt, et salongis on juba +17 kraadi ja sind on ootamas soe auto ning jää ja lumevabad salongiklaasid.
Enamus sõite oli samuti hommikul tööle ja õhtul tagasi, ning soojendus töötas hommikul ja õhtul, kuid aku laetavusega polnud kunagi probleeme. Eks see oleneb ka ikka generaatori ja aku korrasolekust. Samas on ikka jube mugav vaadtat puldilt, et salongis on juba +17 kraadi ja sind on ootamas soe auto ning jää ja lumevabad salongiklaasid.
