auto läheb talvepuhkusele
auto läheb talvepuhkusele
tere,
plaan auto panna talveks garaazi. Kas on vaja midagi auto juures nokitseda, et kevadel kohe probleeme ei tekiks või võib niisama masina seisma jätta?
ette tänades,
/Aire
plaan auto panna talveks garaazi. Kas on vaja midagi auto juures nokitseda, et kevadel kohe probleeme ei tekiks või võib niisama masina seisma jätta?
ette tänades,
/Aire
Tere
Minu kogemus on,et garaaz võiks küttega ja kuiv olla,siis pese auto puhtaks,vahata ja võta akujuhe maha.Mõni tark oskaks kindlasti veel midagi lisada.
Minu kogemus on,et garaaz võiks küttega ja kuiv olla,siis pese auto puhtaks,vahata ja võta akujuhe maha.Mõni tark oskaks kindlasti veel midagi lisada.
Viimati muutis Märt, 14.10.2004 15:57 15, muudetud 1 kord kokku.
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
aku soovitav üldse tuppa tõsta
heal vene ajal tõsteti ka auto pukkidele ja lasti rattad vabalt rippu, et vedrud ja amordid ei "väsiks" - tegelikult on iva sees!
Kontrolli, et mootoris oleks ikka korralik dosool sees- muidu kevadel ootab väga ebameeldiv üllatus
aknad jätta natuke lahti, et auto saaks tuulduda (olen näinud ka, et selle tarbeks uksed irvakile jäetud, kuid viimast ära küll tee)
samuti ära klaasipesu süsteemi vett, või suvist puhastusvahendit sisse jäta
kindlasti pese enne auto puhtaks ja lase korralikult ära kuivada- võimalusel lase vahatada
Isegi kui sa autot ei plaani talvel kasutada, võib juhtuda, et midagi on vaja autosse panna või võtta- ukse ja pagassi tihendid käi korralikult silikooniga üle, muidu võid need puru tõmmata!
Rohkem ei meenu
eks teised teadjamehed täiendavad.
heal vene ajal tõsteti ka auto pukkidele ja lasti rattad vabalt rippu, et vedrud ja amordid ei "väsiks" - tegelikult on iva sees!
Kontrolli, et mootoris oleks ikka korralik dosool sees- muidu kevadel ootab väga ebameeldiv üllatus
aknad jätta natuke lahti, et auto saaks tuulduda (olen näinud ka, et selle tarbeks uksed irvakile jäetud, kuid viimast ära küll tee)
samuti ära klaasipesu süsteemi vett, või suvist puhastusvahendit sisse jäta
kindlasti pese enne auto puhtaks ja lase korralikult ära kuivada- võimalusel lase vahatada
Isegi kui sa autot ei plaani talvel kasutada, võib juhtuda, et midagi on vaja autosse panna või võtta- ukse ja pagassi tihendid käi korralikult silikooniga üle, muidu võid need puru tõmmata!
Rohkem ei meenu

E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Paak bensiini kurguni täis tankida, rehvidesse võib veidi suurema rõhu sisse pumbata, umbes iga kuu aja tagant soovitav mootor käima panna ja töösoojaks lasta, veel parem soojaks sõita.
Kevadel esimese asjana soovitav teha õlivahetus.
Kui need punktid täidetud ei tohiks probleeme tekkida.
Kevadel esimese asjana soovitav teha õlivahetus.
Kui need punktid täidetud ei tohiks probleeme tekkida.
Viimati muutis Arvo, 14.10.2004 16:16 04, muudetud 1 kord kokku.
Ei ole iva, kui auto on normaalselt ratastel on amordid oma tavalises töötsoonis. Üles tõstetult vedrud võibolla kestaks kauem... samas kõik kummipuksid, sharniirid ja rooliotsad on sunnitud asendis ja võivad pinge all väsida. Rehvide säästmiseks tuleks nagu eelmises postis märgitud sai veidi suurem rõhk sisse pumbata ja aegaajalt autot liigutada.Tauri kirjutas:aku soovitav üldse tuppa tõsta
heal vene ajal tõsteti ka auto pukkidele ja lasti rattad vabalt rippu, et vedrud ja amordid ei "väsiks" - tegelikult on iva sees!
-
- Huviline
- Postitusi: 4701
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
enda auto läheb ka varsti talvepuhkusele
ise teen nii:
auto puhtaks ja kuivaks,seest ja väljast, vaha peale
jalamatid välja, piilun korra vaiba alla kas on kuiv.
nahk hooldada, tagaiste vkorra välja ja alt puhtaks( kabriol koguneb sinna sodi ja niiskus.
katuse sahtlist sodi ja niiskus välja, katus peale tagasi.
aknad alla natuke et katusetihendid säiliks
spetskile tugedega peale, mul on oht et ülemine vend sulatab end läbi lae
iga paari nädala tagant käima, soojaks ja edasi-tagasi sadakond meetrit ( automaat)
eks ma teda niikuinii liigutan veidi kui midagi nokin auto juures
käsipidurit peale mitte jätta
ise teen nii:
auto puhtaks ja kuivaks,seest ja väljast, vaha peale
jalamatid välja, piilun korra vaiba alla kas on kuiv.
nahk hooldada, tagaiste vkorra välja ja alt puhtaks( kabriol koguneb sinna sodi ja niiskus.
katuse sahtlist sodi ja niiskus välja, katus peale tagasi.
aknad alla natuke et katusetihendid säiliks
spetskile tugedega peale, mul on oht et ülemine vend sulatab end läbi lae
iga paari nädala tagant käima, soojaks ja edasi-tagasi sadakond meetrit ( automaat)
eks ma teda niikuinii liigutan veidi kui midagi nokin auto juures
käsipidurit peale mitte jätta
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Väike link säilitamise kohta (inglis keeles)
http://www.museebombardier.com/en/conte ... vation.htm
http://www.museebombardier.com/en/conte ... vation.htm
pole veel kohe nii rikas, et talvekad alla osta, ei tahaks lamellidega läbi aasta sõita...eks järgmisel aastal aega raha kõrvale pannanokkel kirjutas:...mis sa üldse siis seda autot pead? Talvel ju auto palju vajalikum kui suvel. Suvel matka ja sõida obesega vai rattaga. Proovi sa talvel vokiga sõita.
Re: auto läheb talvepuhkusele
BMW kasutusjuhend ütleb järgmistAire kirjutas: plaan auto panna talveks garaazi. Kas on vaja midagi auto juures nokitseda, et kevadel kohe probleeme ei tekiks või võib niisama masina seisma jätta?
/Aire
Kui auto pikemaks kui kolmeks kuuks seisma jäetakse, tuleb teha järgmised toimingud:
1. mootori, kapotialuse, põhja, sildade, agregaatide puhastamine ja
konserveerimine tehasejuhendi järgi. Autopesu koos salongipuhastusega,
lisaks laki ja kroomdetailide hooldus. Uste ja luukide tihendite puhastamine ja glütseriinõliga määrimine.
2. Mootoriõli ja filter töösooja mootoriga vahetada. Täiendava
korrosioonikaitsevahendina võib kütusesse korrosioonikaitsevahendit lisada.
3. Jahutusvedeliku taset ja kontsentratsiooni kontrollida, vajadusel lisada.
4. Happe taset akus kontrollida, testvett lisada vajadusel.
5. Klaasipesu pott ja voolikud tühjendada.
6. Kütusepaak täis tankida, et kondensist tekkivat paagi korrosiooni
vältida.
7. Rehvirõhku suurendada 4 bar-ni.
Pidurid ja käsipidur kuivaks pidurdada, et ketaste ja trumlite korrosiooni
vältida. Sõidukit hoida kuivas ja hästiõhutatavas ruumis, tagurpidikäik või valits P asendisse panna, tõkiskingadega veeremise vastu tõkestada, käsipidurit mitte peale tõmmata. Aku maha võtta, laadida ja jahedas, kuid mitte alla 0 kraadises ruumis hoida. Hiljemalt 3 kuu tagant tuleb akut laadida, muidu muutub kõlbmatuks. Kliimaseade tuleb vähemalt kord kuus tööle panna lühikeseks ajaks (eriti külmal ajal), muidu tihendid kuivavad ära ja agens aurab välja. Mootor tuleb seejuures töötemperatuurini lasta käia, et kondensi tekkimist ja mootori
sisemist korrosiooni vältida. Ilma kliimaseadmeta autodel mootorit mitte
käivitada seismise ajal. Tähelepanu: suletud ruumis tagada piisav
ventilatsioon mootori töötades. Mürgised vingugaasid.
Kui auto uuesti kasutusse võetakse, siis tuleb läbi viia täishooldus (Inspection, st ka mootoriõli vahetust).
E30 raamatus on kästud veel korra kuus 24 tunniks aku külge ühendada, et auto pardaelektroonikaseadmete akusid laadida. Minu arvates võiks uusti sõitma hakates ka mõnda sissepritse puhastuseks mõeldud kütuselisandit paaki valada. Mootoriõli vahetuse kohta arvan, et kui seisma pannes õli päris tökat ei ole (mõni tuhat km sõitnud), siis ei juhtu mõne kuu seismisega midagi hullu. Sõitma hakates tuleks küll ära vahetada, sest õli vananeb ka seistes. Jälgi ka niiskust hoidmisruumis. Näiteks kevadel kui õhk soojaks läheb, aga betoongaraazhi seinad külmad on, tõmbab garaazhis sees kondensi seintele ja autole peale. Vaja tuulutada. Mingi kerge riide võiks ka autole peale visata, muidu koguneb seismisega päris tore mustusekiht auto peale.
-
- Huviline
- Postitusi: 4711
- Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
- Peamine sõiduk: BMW 520d
- Asukoht: Tallinn
Re: auto läheb talvepuhkusele
Ühesõnaga kui on ilma kliimata auto, siis seisab järjest 3-4 kuud ja vahepeal käima üldse ei panegi?Svenp kirjutas: Kliimaseade tuleb vähemalt kord kuus tööle panna lühikeseks ajaks (eriti külmal ajal). Mootor tuleb seejuures töötemperatuurini lasta käia. Ilma kliimaseadmeta autodel mootorit mitte
käivitada seismise ajal.
Re: auto läheb talvepuhkusele
Nii on kirjas käsiraamatus. Minu arvates on kindel see, et kui auto käima panna, siis tuleb kindlasti mootor soojaks lasta, sest muidu tekib kondens. Näiteks summuti läheb kindlasti kondensi täis.hanno kirjutas: Ühesõnaga kui on ilma kliimata auto, siis seisab järjest 3-4 kuud ja vahepeal käima üldse ei panegi?
Mul on üks vana Moskvich, mis seisis -- häbi tunnistada, et auto nii hülgasin -- 2,5 aastat. Ma ei mäleta kas ma vahepeal korra käivitasin või mitte, aga selle aasta kevadel läks plaksust käima ja tänu kuivale hoiukohale tuli ka siduriketas lupsti lahti. Seisma jätsin ma auto loomulikult uue puhta õliga. Mootor käib väga hästi.
Mina juhinduksin käsiraamatust ja jälgiksin ka mis autoga toimub. Kui pidurikettad üha roostesemaks tõmbuvad, siis võib kenal kuival talvepäeval väikse sõidu teha. Eeldusel, et kliimaseadet pole ja mootoris on puhas õli, pole mootori pärast tarvidust käivitada. Selle 4 kuuga ei juhtu midagi halba. Ära akut unusta laadida, muidu pead kevadel uue ostma. Tähtis on auto kuivana ja mittesissesoolatuna seisma jätta.Aire kirjutas:suht vastakad arvamused nagu...äkki aitaks veelgi, kui ütlen et auto on BMW 325, E36.
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8507
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
nende nimekirjade põhjal tundub et odavam oleks autoga talvel sõita , kui teda hoiule panna.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio