K: rehvirõhk
talverehvi käibki vähe kõrgem rõhk kui suverehvi, seda on ka kohalikud rallimehed meedias öelnud
nt täna sai tegeletud - E36 318 touring 185/65 R15 talverehvid -sildi järgi peab olema tavaoludes ees 2,2 ja taga 2,6
NB! Korralikumad rehvid pannakse sõltumata auto veoskeemist alati taha, mitte ette (ka esiveolistel). Vähendab võimalust külglibisemisse minekusk.
nt täna sai tegeletud - E36 318 touring 185/65 R15 talverehvid -sildi järgi peab olema tavaoludes ees 2,2 ja taga 2,6
NB! Korralikumad rehvid pannakse sõltumata auto veoskeemist alati taha, mitte ette (ka esiveolistel). Vähendab võimalust külglibisemisse minekusk.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
aare... sinu väite yle on viimased .... ma ei tea kui kaua on meil talverehvid olemas olnud... nii kaua on ka vaieldud, et kuhu neid panna... ja jäädaksegi vaidlema... ise panen paremad ette nagu olid ka eelmine aasta ja mis päästis mind päris mitmes kohas otseminemast. autokooli õpetajad ytlevad, et paremad ette... olenemata veoskeemist... need kes on rallyt sõitnud need ytlevad, et olenevalt veoskeemist vedavale sillale paremad rehvid...Aare kirjutas:talverehvi käibki vähe kõrgem rõhk kui suverehvi, seda on ka kohalikud rallimehed meedias öelnud
nt täna sai tegeletud - E36 318 touring 185/65 R15 talverehvid -sildi järgi peab olema tavaoludes ees 2,2 ja taga 2,6
NB! Korralikumad rehvid pannakse sõltumata auto veoskeemist alati taha, mitte ette (ka esiveolistel). Vähendab võimalust külglibisemisse minekusk.
Ise alati korralikumad rehvid esisillale sättinud. Kui libisevat **** annab õigete sõiduvõtetega taltsutada, siis lepiku poole suusatavat nina on hoopis sitem valitseda. Esisilla pidamine ikka kõige tähtsam, pealegi saavad esipiduri vist ca. 80 % pidurduse koormusest.
E21 320; E30 320; E28 524TD; E34 524TDA; E34 525 TDS T
Tehnosüsteemide ehitus ja pinnasetööd, ekskavaatorid, kallurveod http://www.multiprofiil.ee/
Tehnosüsteemide ehitus ja pinnasetööd, ekskavaatorid, kallurveod http://www.multiprofiil.ee/
See juhitavuse kadu tagasillal on eelkõige valede sõiduvõtete/kiiruse tagajärg.Svenp kirjutas:Paremad rehvid alati tagasillale. Kuni ootamatu juhitavuse kadu tagasilla pidamatuse tõttu maanteekiirusel läbi elanud pole, võib sel teemal targutada.
Ega sõnakuulmatu esiots midagi targemat pole.
E21 320; E30 320; E28 524TD; E34 524TDA; E34 525 TDS T
Tehnosüsteemide ehitus ja pinnasetööd, ekskavaatorid, kallurveod http://www.multiprofiil.ee/
Tehnosüsteemide ehitus ja pinnasetööd, ekskavaatorid, kallurveod http://www.multiprofiil.ee/
Vale.kopamees kirjutas:Esisilla pidamine ikka kõige tähtsam
Mis kasu on pidurdamisel sellest kui nina peab ja tagumik ei pea ning auto risti läheb tee peal? Turvavööd, turvapadjad jms turvavarustus on mõeldud siiski enamuses nina ees matsu panemiseks. Külg ees avariist tavaliselt elusana välja ei tulda.
See, et rallisõitjad ütlevad, et paremad rehvid alati vedavale sillale, tuleneb sellest, et neil on ka teised sõiduvõtted ja teises kohas. Tavaliiklus pole kahjuks ralli, kus on legend paigas ja ette teada mis ees ootab.
Indrek
- --overdose--
- Huviline
- Postitusi: 462
- Liitunud: 25.06.2006 15:44 48
- Asukoht: võru
mina olen kindlal veendumusel: Kuna autot juhitakse rooliga ja rool juhib esirattaid, siis vaja paremad rehvid ette panna... siis on võimalus, et saad autot juhtima hakata mingi hetk ohuolukorras... kui aga esiotsal pidamist pole, siis mida sa millega juhid??? aga selline vaidlus jääbki kestma... et vaidlust vältida pane nii ette kui taha yhesugused rehvid.
NB! olen läbi elanud teelt väljasõidu seoses libedaga ja kurvis suverehvidega paldiski mnt'l umbes kilomeeter enne keilat mäepeal kurvis... auto sõitis otse põllule sest esiratastel pidamist polnud, mustjää maas ja liigsuur kiirus (~120km/h). minu ees ja taga olid autod mis sellise kiirusega liikusid ja pidurdada sellel hetkel ei julenud...
samas täna sõitsin rehvitöökotta tagumisi rehve vahetama EDIT: esimesed keerasin kodus alla(esimesed olid velgedel keldris olemas tagumised rehvid vastasid F1 nõuetele"muster peab olema eristatav") ja käisin platsil proovimas et mis saab... läks küll kylglibisemisse... aga auto oli kontrolliall... ei tohi kaasipedaalil elada sellel hetkel kui kylg on ees, sest siis kaob viimanegi pidamine ära. esiots läks täpselt sinna kuhu ma sihtisin ja tagaots tuli esiotsale järgi... küll tiba kylgees
nii et ma leian, et see ei ole vaidlusteema... niipalju kui on inimesi on ka arvamusi... mina panen paremad rehvid ette ja kehvemad taha ja loodan oma kogemusepeale, et saan tagaosa kontrollialla (mida on lihtsam teha kui käest ära läinud esiotsa)
NB! olen läbi elanud teelt väljasõidu seoses libedaga ja kurvis suverehvidega paldiski mnt'l umbes kilomeeter enne keilat mäepeal kurvis... auto sõitis otse põllule sest esiratastel pidamist polnud, mustjää maas ja liigsuur kiirus (~120km/h). minu ees ja taga olid autod mis sellise kiirusega liikusid ja pidurdada sellel hetkel ei julenud...
samas täna sõitsin rehvitöökotta tagumisi rehve vahetama EDIT: esimesed keerasin kodus alla(esimesed olid velgedel keldris olemas tagumised rehvid vastasid F1 nõuetele"muster peab olema eristatav") ja käisin platsil proovimas et mis saab... läks küll kylglibisemisse... aga auto oli kontrolliall... ei tohi kaasipedaalil elada sellel hetkel kui kylg on ees, sest siis kaob viimanegi pidamine ära. esiots läks täpselt sinna kuhu ma sihtisin ja tagaots tuli esiotsale järgi... küll tiba kylgees
nii et ma leian, et see ei ole vaidlusteema... niipalju kui on inimesi on ka arvamusi... mina panen paremad rehvid ette ja kehvemad taha ja loodan oma kogemusepeale, et saan tagaosa kontrollialla (mida on lihtsam teha kui käest ära läinud esiotsa)
Kehvemad rehvid tagasillal tähendab umbes seda, et sõidu ajal keegi aegajalt tõmbab käsipidurit 
Vahel siis kui ise tahad, vahel siis kui ise ei taha. Pole just eriti turvaline viis liiklemiseks.
Kui tagumik käest ära läheb kurvis siis ainus võimalus kontroll tagasi saada on keerata esirattaid liikumise suunas ... ehk siis minnagi kenasti külg ees kurvist otse. Pidurdamine tähendab piruetti. Igal juhul vastik olukord.
Kui nina käest ära läheb siis lähed lihtsalt otse - turvavarustus kaitseb sind.
Üldiselt see vaidlus on suht pointless - vaevalt, et keegi terve mõistusega inimene paneb üleüldse oma autole totaalselt erinevate haardumisomadustega rehvid alla.

Vahel siis kui ise tahad, vahel siis kui ise ei taha. Pole just eriti turvaline viis liiklemiseks.
Kui tagumik käest ära läheb kurvis siis ainus võimalus kontroll tagasi saada on keerata esirattaid liikumise suunas ... ehk siis minnagi kenasti külg ees kurvist otse. Pidurdamine tähendab piruetti. Igal juhul vastik olukord.
Kui nina käest ära läheb siis lähed lihtsalt otse - turvavarustus kaitseb sind.
Üldiselt see vaidlus on suht pointless - vaevalt, et keegi terve mõistusega inimene paneb üleüldse oma autole totaalselt erinevate haardumisomadustega rehvid alla.
Indrek
Õige või vale, aga minupuhul on alati olnud sedasi, see rehv mis ühel talvel on ees on teisel taga, siis kuluvad võrdsemalt. Minu autodel on tavaliselt rohkem kulunud esirehvid, nii BMW-del kui-ka VW-tel. Kui nüüd järgida seda tõde, siis lõpptulemus on see, et ette jäävadgi kehvemad, kahe talvepärast suht nutused rehvid , ees oleks superkehva ja taga ülihea pidamine. Kas siis rehve peaks vahetama 2 kaupa ? Ühtlasema kulumise huvides tuleks siis teoreetiliselt jälgida rehvide kulumist, kui kuluvad võrdselt võiks ikkagi üks talv ees ja teine taga olla, kui kuluvad ebavõrdselt, siis minuarust ikka nii või kuidas ?
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Mul on BMW-l kogu aeg ikka tagarehvid kiiremini kulunud kui esimesedCardo kirjutas:Minu autodel on tavaliselt rohkem kulunud esirehvid, nii BMW-del kui-ka VW-tel.

Aga tegelt kaldun ka arvama, et mõistlik on suhteliselt parem rehv taha panna (heh, väike kahemõttelisus tekkis

- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Noh, mina võin omadest kogemustest rääkida niipalju, et eelmine talv sõitsin nii, et taga olid Continentali WinterViking -id ja ees olid, nagu Valdek tabavalt ültes nende kohta, naeladega suverehvid. Kaks korda oli selline hirm (terve talve jooksul), et nüüd läheb nagu otse, aga auto võttis siiski õige suuna, küll suht viimasel hetkel, aga läks sinna, kuhu pidi.
Samas oli eelmine suvi selline olukord, kus taga olid suhteliselt siledad rehvid ja ees normaalsed. Ja juhtus siis nii, et vihmamärjal teel, kurvis, kiirusel ~65-75km/h jalutas tagumik lihtsalt minema. Üks hetk tundsin, kuidas kiskus vähe viltu, järgmine hetk vaatasin juba tuldud teed, väga ebameeldiv üllatus oli. Omadest kogemustest olen küll aru saanud, et libisevat esisilda on palju lihtsam taltsutada, pidurdades kasvõi, kui ootamatult ära läinud tagasilda. Sest, selle hetke, kus tagumik jalutama läheb ja kus tuldud teed vaatad, vahel on nii väike vahe, et isegi kui väga tahaks, lihtsalt ei jõua enam rooli keerata.
Samas oli eelmine suvi selline olukord, kus taga olid suhteliselt siledad rehvid ja ees normaalsed. Ja juhtus siis nii, et vihmamärjal teel, kurvis, kiirusel ~65-75km/h jalutas tagumik lihtsalt minema. Üks hetk tundsin, kuidas kiskus vähe viltu, järgmine hetk vaatasin juba tuldud teed, väga ebameeldiv üllatus oli. Omadest kogemustest olen küll aru saanud, et libisevat esisilda on palju lihtsam taltsutada, pidurdades kasvõi, kui ootamatult ära läinud tagasilda. Sest, selle hetke, kus tagumik jalutama läheb ja kus tuldud teed vaatad, vahel on nii väike vahe, et isegi kui väga tahaks, lihtsalt ei jõua enam rooli keerata.
ADAC-i uurimus, mida sommid refereerivad
http://www.liikenneturva.fi/fi/turvatie ... enkaat.php
Igaüks teeb omad järeldused
http://www.liikenneturva.fi/fi/turvatie ... enkaat.php
Igaüks teeb omad järeldused
e10 & e21 & e24 & e30 & R
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt: