E34 525tds plokikaane vahetus
Nu kui asi nii tihke, siis ole ettevaatlik selle painutamisega seal. See kuramuse nukk on neil nigu makaron ja üsna kergelt pooleks läheb. Eks varsti tulevad siia targemad inimesed ja seletavad sulle kuidas saab keti lõdvaks lasta, ise olen saanud ilma hakkama ja ei ole vaja olnud pingutiga jamada. Ise vähemalt sain nuka paika küll kui hammakas juba küljes oli, ainult, et ei tohtinud hammakat kohe istule kinni keerata, vaid lihtsalt polt paari keerme jagu sisse ja pärast kui nukk kinni, siis hammakas ka kinni lõpuni. Eks varsti saan riielda ka, et valesi töövõtteid propageerin siin 

525 TDS´a EXECUTIVE
panin syyte mälu järgi paika ja siis ajasin mootorit ringi, praegu käsitsi käib ringi küll, tundub, et klapid kuskile vastu ei käi. proovisin siis stareriga ka natuke ringi ajada, ilma pihustiteta, aga kett veaks nagu nukkvölli imelikult ringi, kuidagi kett nagu hyppaks hammasratta peal, kuigi püsib omas hambas. Ma ei tea, vöibolla see peabki nii olema, nukkvõll käib ka muutuva jõuga söltuvalt kuidas ta neid klappe parajasti alla surub. Võibolla hydropinguti ka ei suru ketti nii pingule? Proovisin autot käik sees lykata, mootor käib ringi küll. Kas on mingi võimalus, et kui praegu käisitsi keeran mootorit ringi aga kui käima panen, siis peksab klappidele pähe.
Peab ka mõni pädevam inimene sõna võtma siin, sest mina sinu auto südant enda hingele ei taha, aga kui sa ütled, et kett hüppab imelikult ja nukk ka ei ole õige, siis vast ei ole mõtet veel käivitama hakata. Kas nukal mingi kindel koht käib raskemalt?? Muidu klapivedrud suruvadki vastu ja see on ka tunda nukka keerates. Põhimõtteliselt kui sa paned need esimesed nukad ülespidi vahtima paralleelselt kaanega, siis ei tohiks klapid pähe joosta, küll aga jääb siis ikkagi nurk valeks.
525 TDS´a EXECUTIVE
nii aga milline see rakis olema peaks kas on kuskil seda müüa või mingeid pilte vms.kas sellega saab nukkvölli täpselt öigeks?M.P kirjutas:Selleks pead ajama esimese silindri ülemisse surnud seisu ja siis otsima starteri alt plokis augu mille kaudu fikseerid ära hooratta ja siis peavad jääma esimese silindri nukad vaatama ülesse. Siis oleks sul vaja veel rakist millega nuka nurga paika saad.
mul uus bmw ainult kere on vahetamata ...
sain auto käima, aga imelik keti hääl on ikka. Aga tegelikult oli mu pea eesmärk kindlaks teha kas klapisääre tihendite vahetusega kaob mootorist surve või mitte. Mootoris oli enne kõva surve sees, ei saanud õli korkigi maha keerata ja nüüd kui mootori uute klapisääretihenditega käima sain, oli ikka surve sees. Lootsin lihtsalt, et see aitab, aga ei aita. Arvata võib, et silindrid,kolvid ja rõngad on kulunud...oeh ma ei teagi nüüd, pean vist ikka auto kapremonti viima...
Viimati muutis max1, 10.12.2006 22:53 08, muudetud 1 kord kokku.
Ega õlikorki ei peagi saama töötava mootoriga ära võtta, ära selle pärast nüüd küll mootorile kapitaalremonti tegema hakka.
Rääkigu siis "asjatundjad" mida tahavad.
Kui mootor ikka korralikult käib siis pole muretsemiseks mingit põhjust.
Ma ei tea kas 1,8'l on see ketiosa samamoodi kui 2,5'l, mootori eesotsas on kuuskantvõtmega keeratav punn mille keerad eest ära. Siis surud ketipinguti pikema kruvikeerajaga alumisse asendisse ja sealt punniaugust torkad paraja varda (ise kasutasin peenemat kuuskantvõtit) mis ketipinguti fikseerib. Enne mootori ringi keeramist peab vaatama, et kett oleks korralikult pingul, eriti oluline on see just vedavalt poolelt st pinguti vastaspoolelt, muidu tõmbab esimese katsetamisega keti üle. Nukkvõlli ja ketiratta asend teineteise suhtes on kasulik enne lahti võtmist ära märkida, siis ei ole ka kokku panemisel probleeme.


Ma ei tea kas 1,8'l on see ketiosa samamoodi kui 2,5'l, mootori eesotsas on kuuskantvõtmega keeratav punn mille keerad eest ära. Siis surud ketipinguti pikema kruvikeerajaga alumisse asendisse ja sealt punniaugust torkad paraja varda (ise kasutasin peenemat kuuskantvõtit) mis ketipinguti fikseerib. Enne mootori ringi keeramist peab vaatama, et kett oleks korralikult pingul, eriti oluline on see just vedavalt poolelt st pinguti vastaspoolelt, muidu tõmbab esimese katsetamisega keti üle. Nukkvõlli ja ketiratta asend teineteise suhtes on kasulik enne lahti võtmist ära märkida, siis ei ole ka kokku panemisel probleeme.
Probleem selles, et surve on nii suur, et surub õli õlivarda kaudu välja ja karterituulutuse kaudu läheb õli läbi turbo sisselaskesse ja põletab silindris õli ära. Õli kulu on päris suur. Kui sõita viienda käiguga maantee peal 75 km/h siis õli väga hullusti ei kulu, umbes 1L tuhande km kohta. Kui sõita juba nt. 100 km/h, siis võib 100 kilomeetriga liitri õli ära kulutada.
jah aga nüüd siis jöudsime sinna et kas seda saab ka kasutada 2,4td,mis on rihmaga ja kas ma saan öieti aru et sellega saab nukkvölli vända suhtes öigeks ajada (nukkvölli otsas asuval rihmarattal on tifti augu asemel ovaalne auk regullimiseks aga kust ma vötan nukkvöllile asendimärgid)
mul uus bmw ainult kere on vahetamata ...
- plõnks
- Huviline
- Postitusi: 38
- Liitunud: 07.12.2004 15:32 36
- Peamine sõiduk: BMW 330d
- Asukoht: Tallinn
to max
Kui juba õlivarda august ajab suurtel pööretel õli välja, siis asi vähe kehvem - ilmselt pead mootori remondi ette võtma. Endal 525tds-il oli sama jama et ajas õli sealt välja - mõõtsin surved ära ja sain aru et olen ostnud endale kohvi-aparaadi ja sellele järgnes loomulikult mootoriremont.
Oskab keegi öelda, mis järjekorras tuleb plokikaane poldid pingutada (E34 525 TDS)? Siin teemas sellekohast infot ei ole ja otsinguga ka ei suutnud leida. Kas nuka paika panemiseks vajaminevast sabloonist mingit joonis ei ole kusagil? Enne maha võtmist sai küll märgid paika peale teha, aga tahaks kokku panekul asja üle kontrollida.
Mure siis selline, et vahetasin plokikaane tihendi(kaan käis ka tegemises- lihviti, vahetati klapisääre tihendid, pesti puhtaks ja öeldi et on samamoodi kokku pandud nagu enne oli) Tõstsin nüüd kaane peale tagasi ja enam ei lähe käima.nukkvõllile, ketile ja hammastarrale tegin enne märgid peale ja panin nende järgi kokku ka. milles asi võib olla?
mootor on 2.5 TDS
mootor on 2.5 TDS
Re:
mul sama jama...Janari kirjutas:Mure siis selline, et vahetasin plokikaane tihendi(kaan käis ka tegemises- lihviti, vahetati klapisääre tihendid, pesti puhtaks ja öeldi et on samamoodi kokku pandud nagu enne oli) Tõstsin nüüd kaane peale tagasi ja enam ei lähe käima.nukkvõllile, ketile ja hammastarrale tegin enne märgid peale ja panin nende järgi kokku ka. milles asi võib olla?
mootor on 2.5 TDS
oskab keegi sõna võtta
Re: E34 525tds plokikaane vahetus
Mure selline, et teostan plokikaane tihendi vahetust aga ilmnes probleem selles, et nukkvõlli vedava keti pingutit ei saa ära fikseeritud. Siit ka küsimus kas tõesti peab otsakaane maha võtma.
Ehk keegi jagaks kogemusi?
Ehk keegi jagaks kogemusi?

Re: E34 525tds plokikaane vahetus
Suht täpne pulk peab olema jah. Kui ei saa fikseeritud siis tõsta ettevaatlikult kaas ära pealt ja looda et jupid kuhugi p auku ei kuku. Kokku panema hakkad leiad õiges mõõdus naela ka vast 

F11
Re: E34 525tds plokikaane vahetus
Jah neid pulkasid oli mitmeid eri pikkuse ja läbimõõduga. Iseenesest saan keti lõdvaks vajutatud ja stopper pulga sisse aga ei fikseeri ära. Suisa näha, et pulk jõuab teisele poole välja. Kui muud moodi ei saa siis tutvun lähemalt ja kisun otsakaane maha.