
Libedasõidu koolitus
Libedasõidu koolitus
Tere kas keegi on läbinud libedasõidu koolituse, ehk oskab rääkida midagi kus tegi ja mis maksis,kuidas õpetati jne 

-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Läbisin libedakoolituse 2006. aprillis. Koolitajaks OÜ Autosõit. Pretensioone pole, kui ehk see, et neil puuduvad tagaveolised autod. Kel libedakogemusi vähe, neile kulub see kursus kindlasti ära.
OÜ Autosõit on kõige kindlam variant, kuna Männiku liberada kuulub neile (seda on ju näha millised ilmaolud meil praegu valitsevad).
Hinda ei mäleta, seda saab nende koduleheküljelt vaadata.
Mina osalesin kahepäevasel kursusel, s.t. teooriaõpe reede õhtul (ca kell 17-1930 vist oli) ja sõit laupäeva hommikul. Sõiduosa koosnes 4st erinevast harjutusest, igaüht läbiti vist 5 korda. Lisaks näitasid instruktorid "puust ja punaseks" ette õige pikivahe hoidmise vajaduse (mitte küll kokkupõrke näol vaid siiski "kõrvalradadel" sõitvate autodena).
Ainukeseks suureks miinuseks oskangi nimetada tagaveolise auto puudumise , kuigi tollal veel BMW-d ei omanud, küsisin spetsiaalselt üle.
OÜ Autosõit on kõige kindlam variant, kuna Männiku liberada kuulub neile (seda on ju näha millised ilmaolud meil praegu valitsevad).
Hinda ei mäleta, seda saab nende koduleheküljelt vaadata.
Mina osalesin kahepäevasel kursusel, s.t. teooriaõpe reede õhtul (ca kell 17-1930 vist oli) ja sõit laupäeva hommikul. Sõiduosa koosnes 4st erinevast harjutusest, igaüht läbiti vist 5 korda. Lisaks näitasid instruktorid "puust ja punaseks" ette õige pikivahe hoidmise vajaduse (mitte küll kokkupõrke näol vaid siiski "kõrvalradadel" sõitvate autodena).
Ainukeseks suureks miinuseks oskangi nimetada tagaveolise auto puudumise , kuigi tollal veel BMW-d ei omanud, küsisin spetsiaalselt üle.
730iA e32 138kW 12/1992
Vaadates neid harjutusi, mis koolitusel läbitakse, siis ei mängi vedav sild üldse rolli.V2ike_Suur kirjutas: Ainukeseks suureks miinuseks oskangi nimetada tagaveolise auto puudumise , kuigi tollal veel BMW-d ei omanud, küsisin spetsiaalselt üle.
Sinu kasutada on vaid sidur, pidur ja rooliratas, mis toimivad mõlema puhul sarnaselt.
Sidurit põhjas hoides ei oma vedav sild ju mingit tähtsust.
Libedakoolitusel polnud ka ühtegi automaatkastiga autot.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
OÜ Autosõit liberada sai ka ise eelmisel aastal katsetatud. Kui oled kogenematu juht siis igati vajalik (vististi ka nõutud) ka vanal kalal on seal tegemist küll. Soovitaksin soojalt naistele, kes ei soovi BMW sõidutreeningule raha kulutada siis see 1000EEK mis nad võtavad on vast asja väärt (pole sõidutreeninguil osalenud ja ei oska võrrelda)
Kahjuks nad oma autoga peale ei lase, kuid mina sain nende automaat corollat roolida. "Kaardilugejaks" sattus nö noor juht kellel veel autot ei olnud ja polnud elusees automaadiga sõitnud
sai ka see vend sõitma õpetatud.
Praktiline koolitus on igati ok- nats kiiremini võiks see olla aga suht rahul olin. Instruktorid olid hea suuvärgiga ja ei tekkinud eriti seda nn üleõpetamise tunnet. Muidugi see teooria osa võib nii mõnegi "vana kala" haigutama ja õpetajatega vaidlema ajada
aga sellest pole pääsu- enne kui teooria läbimata ja nende heade partnerite reklaamtsükkel (a´la good year on parim rehv...hm dunlop kaa) vaatamata rajale ei lasta.
Ise sattusin sinna kui lubade kehtivus lõppes nimelt oli ARK mulle "praak" load väljastanud (suht segane teema) ja uusi ei saanud kuidagi muidu väljastada kui ma libedarajal pole käinud. Kuigi alguses olin ARK peale pühaviha täis siis hiljem andsin neile andeks (ametnikega vaielda... oih... kes teab see teab)
Kahjuks nad oma autoga peale ei lase, kuid mina sain nende automaat corollat roolida. "Kaardilugejaks" sattus nö noor juht kellel veel autot ei olnud ja polnud elusees automaadiga sõitnud

Praktiline koolitus on igati ok- nats kiiremini võiks see olla aga suht rahul olin. Instruktorid olid hea suuvärgiga ja ei tekkinud eriti seda nn üleõpetamise tunnet. Muidugi see teooria osa võib nii mõnegi "vana kala" haigutama ja õpetajatega vaidlema ajada

Ise sattusin sinna kui lubade kehtivus lõppes nimelt oli ARK mulle "praak" load väljastanud (suht segane teema) ja uusi ei saanud kuidagi muidu väljastada kui ma libedarajal pole käinud. Kuigi alguses olin ARK peale pühaviha täis siis hiljem andsin neile andeks (ametnikega vaielda... oih... kes teab see teab)

E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
See on tegelikult õige küll, et erilist vahet seal polnud, millised rattad veavad. Osadel talvistel kursustel pidi olema ka selliseid harjutusi, kus juba on vahe sees.inxx kirjutas:Vaadates neid harjutusi, mis koolitusel läbitakse, siis ei mängi vedav sild üldse rolli.V2ike_Suur kirjutas: Ainukeseks suureks miinuseks oskangi nimetada tagaveolise auto puudumise , kuigi tollal veel BMW-d ei omanud, küsisin spetsiaalselt üle.
Sinu kasutada on vaid sidur, pidur ja rooliratas, mis toimivad mõlema puhul sarnaselt.
Sidurit põhjas hoides ei oma vedav sild ju mingit tähtsust.
Libedakoolitusel polnud ka ühtegi automaatkastiga autot.
Üks pisikene miinus mis sellel koolitusel veel on, kannab nime Ford Ka. Ise sõitsin õnneks Vectraga, aga kõik nii enne kui pärast mind on samuti rääkinud, et Ka ei olnud võimeline ka teistes aeglasema tempoga harjutusi läbima. Ka instruktorid ise ütlesid, et selle käkiga ei anna eriti midagi peale hakata.
Ja siis kui mina koolitusel käisin oli küll üks automaatkastiga auto, ma ei mäleta, kas üks Vectratest või Corolladest.
730iA e32 138kW 12/1992
libedasõidu koolitus ja lõppastme koolitus peaks olema samad asjad.Kursusele registreerumisel on vajalik kaasa võtta:
1 foto
juhiluba
autokooli tunnistus
koolitusele kuluv tasu
info võetud; http://www.soidukoolitus.ee/?link=3
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
- conversator
- Huviline
- Postitusi: 116
- Liitunud: 25.02.2006 20:48 38
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Selle koolitustõendi saab sealt vajaduse korral osta. Mingi 30.- vist maksis. Ma ise olin selle ka ära kaotanud, aga probleemi ei tekkinud.mart154 kirjutas:natuke vist teemast välja, aga mis pabereid seal nõutakse?
kusagilt olen kuulnud, et mingit koolitustõendit vms oli vaja seal - mis mul muidugi juba pikemat aega kadunud....
Kui sa muidugi pead silmas Autokooli tunnistust.
730iA e32 138kW 12/1992
Sama arvasid nii mõnedki koolituse eel.tupc kirjutas: raha raiskamine
Pärast olid just nemad ülesannete sooritamisega hädas.
Minu koolituselkäigust on küll aega möödas, ent need vastuvaidlejad jäid meelde.
Jahmatama panevad ka need (eriti mõned naisjuhid, aga oli ka mehi), kes ei oska pärast kahte aastat isegi külgboksi teha.
Kuidas nad linnas parkimisega hakkama saavad?
Valdavalt said jääraja koolitusega hõlpsamini hakkama just need juhid, kes olid eelnevalt talvel jäärajal käinud.
Vana teema, aga sain ka siis täna ökosõidu tehtud (libedasõit oli eile). Libedasõit oli päris lõbus ja Kui kiirusel 50 tulid ilusti harjutusest läbi siis tõstes kiirust (instruktor ütles, et 2km) +10km hakkas lõbus
. Viimased katsed tegime juba 70´ga
. Sai pikalt külg ees libisetud ennem kui pidamine taastus (ise keerasime liiga palju rooli
).
Ehk oleks hea sügisel teha koos klubiga ühis üritus seal? Kuna Otseselt ei ole paberit enam vaja siis ehk saab soodsama hinnaga kui tuleb piisav arv inimesi? Ennem talve oleks hea meelde tuletada!



Ehk oleks hea sügisel teha koos klubiga ühis üritus seal? Kuna Otseselt ei ole paberit enam vaja siis ehk saab soodsama hinnaga kui tuleb piisav arv inimesi? Ennem talve oleks hea meelde tuletada!
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
endal sai see libedasõidu koolitus läbitud kunagi 2005ndal aastal. Männikul, rate.ee libedasõidu rajal...väga kasulik ja huvitav oli 

BMW 525i e34
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=53306
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=53306
-
- Huviline
- Postitusi: 100
- Liitunud: 27.04.2007 19:55 39
- Peamine sõiduk: BMW E39 535i
- Asukoht: Viljandi
Peale seda et oma tonised kingad rikusin ära polnud erilist midagi, sai sõidetud MB A150 millel oli kõik väljas (abistav elektronika) see normaalne, rehve peaegu polnud, üks oli tagurpidi ja neljas vale
. Aga jah selle raha eest oli natuke vähe. Põhimõteliselt ei saanud targemaks. Tagaveolistega ei pidant sellepärast tegema, sest vähesed sõidavad nendega, esisilaveoseid on rohkem. Korralikum rada võiks olla.

http://www.aide.ee/index.php?id=25
Mina käisin seal, 1 päeva võttis aega ja sõita sai palju
See üidi üks 3-mest eesti suurimast rajast olema.
Mina käisin seal, 1 päeva võttis aega ja sõita sai palju

See üidi üks 3-mest eesti suurimast rajast olema.
Bmw 525tdsa
Parim koolitus on ikkagi jäärada, aga eks aeg sunnib teinekord takka ja siis ei pruugi talve olla. Jääraja miinus on muidugi see, et sa tead ette, et seal on libe, ehkki ka seal kipub teinekord pidamine ootamatult ära kaduma
. Aga kes on ikka mõned korrad jäärajal käinud, saab selle koolituse värgiga ilusti hakkama.

3 takti: imeb, surub ja kohe läheb!
Oled sa seal käinud? Ma arvasin ka, et saan hakkama, aga kui kiirust tõsta siis sa enam hakkama ei saa.jackpuuk kirjutas:Parim koolitus on ikkagi jäärada, aga eks aeg sunnib teinekord takka ja siis ei pruugi talve olla. Jääraja miinus on muidugi see, et sa tead ette, et seal on libe, ehkki ka seal kipub teinekord pidamine ootamatult ära kaduma. Aga kes on ikka mõned korrad jäärajal käinud, saab selle koolituse värgiga ilusti hakkama.
Koolituse mõte ei ole see, et sa saaks näidata kui kõva mees sa oled ja kui hästi sa külg ees sõidad vaid see, et sa saaks aru, et kui kiirust on 50 asemel juba 55-60 siis käitub auto samal lõigul teisiti.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kulla mees,lubadega ma keeran rooli 91-st aastast, meie ajal polnud sellist tilulilu, sõitma tuli ikka endal õppida. Aga eks võimalused olid kah teised, selleks ajaks, kui load sain, oli vast kümmekond tuhat kilomeetrit sõidetud. Praegu tahetakse inimesest paarikümne tunniga autojuhti teha, pole siis ime, et iga päev liikluslaipadest oleme sunnitud lugema. Aga sellest hoolimata ei pea ma ennast mingiks superjuhiks, käin võimaluse korral jäärajal ennast täiendamas, usu mind, see annab hea kooli. Arvan, et siin on teisigi, kes minu jutuga päri on. Ja jäärada ei tähenda ainult uhkeid poognaid, see annab sulle autotunnetuse, kuna hakkab käest ära minema ja mida siis teha.
3 takti: imeb, surub ja kohe läheb!
Jäärajal käin vahest ise ka proovimas ja seni võiks tulemustega rahule jääda. Seal platsil on hoopis teised tingimused (alates sellest, et kõik tehtud selleks, et sa teele ei jääks). Küsimus ei ole ju seal selles kaua keegi rooli on keeranud.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Jaanus, tunnista ise kah, et oled peale jäärajal käimist palju kindlam ja et oleksid palju lihtsamalt nendest libedasõidu katsetest läbi saanud.Jaanus_P kirjutas:Jäärajal käin vahest ise ka proovimas ja seni võiks tulemustega rahule jääda. Seal platsil on hoopis teised tingimused (alates sellest, et kõik tehtud selleks, et sa teele ei jääks). Küsimus ei ole ju seal selles kaua keegi rooli on keeranud.
3 takti: imeb, surub ja kohe läheb!
ise tegin libedasõidu Jõgeval Ave autokoolis.
mulle isiklikult oli see täielik raharaiskamine, kuna mingigi algkogemuse sain kahest varasemast talvest, st sai käidud jäärajal oma lõbuks sõitmas jne.
ja oli olemas ka teadmised sellest mis tohiks ja mida mitte talvel teha.
aga mõnele sellisele, kes talvel pole eriti sõitnud vms, võib sellest kindlasti tolku olla
tegin seda 3 aastat tagasi ja maksis 750 vist.
mulle isiklikult oli see täielik raharaiskamine, kuna mingigi algkogemuse sain kahest varasemast talvest, st sai käidud jäärajal oma lõbuks sõitmas jne.
ja oli olemas ka teadmised sellest mis tohiks ja mida mitte talvel teha.
aga mõnele sellisele, kes talvel pole eriti sõitnud vms, võib sellest kindlasti tolku olla

tegin seda 3 aastat tagasi ja maksis 750 vist.
2000 a. 320d, e46