senka kirjutas:võiks arvata et su autol on mootor kulunud ja enne seda on ta pikalt sõitnud mineraal õliga ja see nõgi su kollektori kyljes on ju tegelikult tahmaneõli.tahmasex võib teha kulunud turbo või karteri tuulutusest tulenev õli.number 1 kylge läheb must voolik sinise triibuga ja see teinevoolik mille kyljes on yhesuunaklapp läheb vaakumpumba vooliku kylge mis asub sisselaskekollektori all
Senka kui ta kulunud on siis kuidas ta nii vähe õli võtab??
Minu kogemus järgmine (küll tds aga põhimõte ju sama):
Klapisääre tihendid olid natukene kulunud, kolvirõngad päris normaalsed väljaarvatud 2. silinder mis oli rohkem kulunud. Õlikulu vahetusvälba peale 5-6 liitrit (täitsa tehase normides ju

)
Pärast väikest "tihendite" vahetust sissesõidu ajal ei kulunud isegi normi jagu ära. Pärast õlivahetust u 3000 km möödudes kulunud kõige rohkem 2mm õlivarda järgi. Eks mida õlivahetusele lähemale seda rohkem teda kulub ka tegelikult.
Kas tõesti on siis mineraalõliga sõitmine kõik augud seda sodi täis toppinud nii et õlikulu praktiliselt ei ole.
Pigem peaks siis olema probleemiks koksistunud kolvirõngad, mille vastu peaks aitama vähe tihedam õlivahetusvälp ja ka pesuõliga läbi pesemine.
Peale selle on sellel mootoril õlivarda MIN-MAX vahemik väiksem kui uuematel mootoritel u 0,5l võrra(alates 9/95 tõsteti max triipu kõrgemale). Nii et teoreetiliselt kui kallata õlivahetusel u pool liitrit veel otsa siis saab sõita õlivahetusest õlivahetuseni ilma õli juurde kallamata. Ei ole nagu kulunud mootori tunnus.
Krt samas ei ole me selgeltnägijad nii et kummagi meie arvamust ei tasu võtta 100% tõena.
Küsimus veel senkale, äkki oskad ka öelda mida see "junn" seal toru küljes teeb üldse? EGR puhul saan aru sarnase seadeldise mõttest aga siin jääb see mulle mõistetamatuks, veel.
Aitab romaanist, ootan mis edasi saab ja mis arvamusi veel tuleb
terv
erich