Udutuled
Istuvad noored kadetid mitu aastat koolis ja nad ei suvatsegi endale selgeks teha udutulede kasutamise korda. Kuidas nad üldse sedasi patrulli lastakse, minu mõistus keeldub sellist asja tunnistamast.
Ma arvan, et keegi peab asjasse sekkuma ja toimetama need targad üro seadused politseikooli, et järgmised tublid lõpetajad ei koiniks korralikke liiklejaid udutuledega sõitmise pärast.
Ma arvan, et keegi peab asjasse sekkuma ja toimetama need targad üro seadused politseikooli, et järgmised tublid lõpetajad ei koiniks korralikke liiklejaid udutuledega sõitmise pärast.
525 TDS´a EXECUTIVE
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8507
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Ja selle rohelise tulukese järgi on jube hea vaadata kas tuled ikka põlevad.Tarmo_K kirjutas:Mul põlevad sellepärast, et mulle meeldib see roheline tuluke, mis siis armatuuris põleb

Muidu ei teagi kas põlevad ju.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
No justTarmo kirjutas:Ja selle rohelise tulukese järgi on jube hea vaadata kas tuled ikka põlevad.Tarmo_K kirjutas:Mul põlevad sellepärast, et mulle meeldib see roheline tuluke, mis siis armatuuris põleb
![]()
Muidu ei teagi kas põlevad ju.

Tegelikult tahtsin öelda, et huvitava probleemi olete tõstatanud. Mind ei ole ükski udutuli veel häirinud.
Endine BMW omanik
Minu meelest on Eesti LE suht täpselt maha kirjutatud just sellest Art. 32 punktist 4. Lihtsalt- udu, lumesadu jms on asendatud terminiga "halb nähtavus" ja eesmiste udutulede kohta käiv on mugandatud- "või lähidutede asemel, kui nähtavus on halb". Igal juhul eeldab see halba nähtavust. Sellele asjaolule viitab ka eelnimetatud konventsiooni tõlgendus udutule kohta- "Eesmine udulatern kujutab laternat, mis parandab tee valgustust tihedas udus, lumesajus, tugevas vihmas või sellesarnastes oludes". Samuti pole Eesti õigusaktidega antud õigust kasutada eesmisi udutulesid üheaegselt lähituledega (ilma halva nähtavuseta), samuti kasutada neid kitsastel käänulistel teedel.Kristjan_K kirjutas:Ja mida see tähendab?Kidd kirjutas:Teeliikluse konventsioon
32. artikkel
Punkt 4. Udutuled tohivad põleda ainult tihedas udus, lumesajus, tugevas vihmas vm. samalaadsetes oludes, eesmised udutuled aga ka lähitulede asemel. Riigisiseste õigusaktidega võidakse anda õigus kasutada eesmisi udutulesid üheaegselt lähituledega, samuti kasutada neid kitsastel käänulistel teedel.
See tähendabki, et udukad võivad põleda lähitulede asemel AINULT halva nähtavusega.
Ja kas sa suudad mulle siis palun loogiliselt seletada, miks ütleb kommenteeritud liikluseeskiri, et see on siiski lubatud?
Ma ei tea mida ütleb kommenteeritud LE selle kohta (mina suudan seadust lugeda ka ilma kommentaarideta), aga kui sa oleks nii lahke ja kopeeriks selle siia??? Samuti pole kommentaaridel õiguslikku jõudu, see on lihtsalt kommenteerija arusaam asjast. Samas ma isiklikult arvan, et lihtinimese jaoks on asi segaselt kirja pandud ja on loomulik, et igaüks tõlgendab seda omale kasulikult.
So, where's the Cannes Film Festival being held this year?
Tere
Ütlen ausalt. Maanteel pimedas mind häirib, kui keegi tuleb selge ilmaga vastu 4 tulega. Linnas, kus on ka tänavavalgustus, ei pane ma üldjuhul tähelegi seda mis tuled täpselt põlevad ;)
jJanno
Maanteel 90 km/h. Udutuled valgustavad u 35 meetrit. Auto liigub u 25 m/s. Juhi Reaktsiooniaeg on u 1 sek. Seega kui miskit ilmub udutulede vaatevälja, siis jõuab vaevu jalg pedaalile ning pidurdamine ei jõua alatagi. Järelikult pole udutuledel mingit mõtet maanteel. Väidetavalt kahandab valgustatud lähiala isegi inimese võimet näha kaugemale.Fred22 kirjutas:Endal põlevad udukad ikka selleks, et tee-ääri paremini valgustaks ;)
Ütlen ausalt. Maanteel pimedas mind häirib, kui keegi tuleb selge ilmaga vastu 4 tulega. Linnas, kus on ka tänavavalgustus, ei pane ma üldjuhul tähelegi seda mis tuled täpselt põlevad ;)
jJanno
Pigem mõtlesingi linna, et näeks paremini auke ja näiteks teelehüppavaid loomi (kassid-koerad), sõbral sellega kogemused olemas. Maanteel on udukatest tõesti kasu kas päris pimedas või udu-vihmaga (kui kaugtulesid ei saa kasutada).jjanno kirjutas:Linnas, kus on ka tänavavalgustus, ei pane ma üldjuhul tähelegi seda mis tuled täpselt põlevad
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Palun, keri lehekülg või kaks tagasi ja loe, kirjutasinasja tähthaaval maha.Kidd kirjutas:Ma ei tea mida ütleb kommenteeritud LE selle kohta (mina suudan seadust lugeda ka ilma kommentaarideta), aga kui sa oleks nii lahke ja kopeeriks selle siia??? Samuti pole kommentaaridel õiguslikku jõudu, see on lihtsalt kommenteerija arusaam asjast. Samas ma isiklikult arvan, et lihtinimese jaoks on asi segaselt kirja pandud ja on loomulik, et igaüks tõlgendab seda omale kasulikult.
- Zipp
- Huviline
- Postitusi: 4147
- Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
- Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20
nii,nüüd selline küsimus,et sõbral skoda roomster (samuti uutel mersudel) millel on nn. kurvituled - kui pöörad siis hakkab seepoolne udutuli põlema ja vahest otseks keerates lähevad mõlemad põlema ning funktsiooni välja lülitada ei saa... mida politsei teha saab? kas ajapikku saab selle udutulede keelu välja süüa kui autotootjad nii jätkavad
On the 8th day, God created boost.
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8507
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Jah , seda olen isegi mõelnud, et need inteligentsed udukad, et mis nad nendega peale hakkavad?
Pöörad ja siis ment võtab maha ja küsib , et miks vilgutad siin ühe udukaga?
Pöörad ja siis ment võtab maha ja küsib , et miks vilgutad siin ühe udukaga?
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8507
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Tegelikult ei ole need kurvitulede nime all , vaid inteligentsed udutuled.
Et sinna poole kuhu keerad , paneb selle poole uduka põlema , et juhil oleks valgust rohkem.
Kunagi soome pealt nägin mingit saadet kus nendest pikemalt juttu oli.
Et sinna poole kuhu keerad , paneb selle poole uduka põlema , et juhil oleks valgust rohkem.
Kunagi soome pealt nägin mingit saadet kus nendest pikemalt juttu oli.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Politsei ei saa midagi teha selle peale. Tehasest külge pandud ja järelikult ei ole "ohtlik" kaasliiklejale. Ega muidu nad sellised ei oleks. Niiet kibestunud küla võmmid võivad seenele sõita
.
Juss, pane tähele teinekord linnas, kui mõni mersu pöörab kuhugi, lööb kohe uduka põlema. Ja see, et sina seda ei teadnud.. ma arvan, et pooled barbidest mersu omanikud ei tea ise ka seda süsteemi
.

Juss, pane tähele teinekord linnas, kui mõni mersu pöörab kuhugi, lööb kohe uduka põlema. Ja see, et sina seda ei teadnud.. ma arvan, et pooled barbidest mersu omanikud ei tea ise ka seda süsteemi

E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Staatiline kurvituli on selle süsteemi nimi. Dünaamiline kurvituli keerab siis juba lähitule elementi. See staatiline on jah selline kahtlane värk. Puhtalt tuledemooduli ja ESP softi mudimisega on see saavutatud, tootjale minimaalne kulu aga kliendilt kannatab ikka raha koorida selle pealt.Juss kirjutas:Kurvipoole udutuli süttib? Eriti imelik süsteem.
Mul pöörab kurvipoole tuli ennast kurvi suunas aga et udutuli süttib kuulen esimest korda.
-
- Huviline
- Postitusi: 247
- Liitunud: 10.02.2006 00:15 43
- Asukoht: Tartu - 56305508
- Kontakt:
Mõni päev tagasi pidasid Primavera poisid mind Jõgeva-Tartu trassil, just linna piiril (70km/h alas) kinni. Ilm ei olnud ilus ega ka liiga sombune, selline vahepealne pa**.
Miilits: Miks teil udutuled põlevad?
Mina: Hakkasin just ära kustutama.
Miilits: Kas te ei tea, et udutulesid kasutatakse nagu täistulesid, et juhul kui teine auto vastu tuleb, siis kustutad oma udukad ära?
Mina: Ei teadnud.
Miilits: Nüüd siis teate, head teed!
Selle peale ma poleks tulnudki, et udutuledega niimoodi vilgutama peab
Aga noh load ka aastast 1998, ju siis olid teised seadused
Miilits: Miks teil udutuled põlevad?
Mina: Hakkasin just ära kustutama.
Miilits: Kas te ei tea, et udutulesid kasutatakse nagu täistulesid, et juhul kui teine auto vastu tuleb, siis kustutad oma udukad ära?
Mina: Ei teadnud.
Miilits: Nüüd siis teate, head teed!
Selle peale ma poleks tulnudki, et udutuledega niimoodi vilgutama peab

Aga noh load ka aastast 1998, ju siis olid teised seadused

BMW E36 ja E39 kasutatud varuosad - Nimekiri ja pildid: http://bmw.planet.ee/lopp
Tuleklaaside markeering on udukatel ja päevatuledel erinev. Defineerida võid kuidas tahes - markeering on markeering. Udukas on udukas, päevatuli on päevatuli.diislijoodik kirjutas:Mul tekkis mõte, et päeval vaid esimeste udutuledega sõites võiks neid defineerida päevatuledena, kui nende asukoht, värvus ja valgustugevus on vastav. Näidake, et ma eksisin.
Indrek
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Eks sellega on samamoodi nagu siin paljude muude asjadega on- tegelikult on ju nii, et päevane tulede kasutamise nõue on kehtestatud seepärast, et vastutulija oleks ise nähtav. Vähemalt minu arvates- niikaua kui enda nähtavaks tegemiseks ei kasutata kaugtulesid, peaks kõik korras olema- ei ole ma täheldanud päevasel ajal pimestamist udukate ega lähitulede poolt.
LE- see selleks, aga tegelt näritakse tähti ka väga palju
See on puhtalt minu arvamus.
LE- see selleks, aga tegelt näritakse tähti ka väga palju

See on puhtalt minu arvamus.
Ei tea kas võivad ikka seenele sõita?Kustas kirjutas:Politsei ei saa midagi teha selle peale. Tehasest külge pandud ja järelikult ei ole "ohtlik" kaasliiklejale. Ega muidu nad sellised ei oleks. Niiet kibestunud küla võmmid võivad seenele sõita.
Juss, pane tähele teinekord linnas, kui mõni mersu pöörab kuhugi, lööb kohe uduka põlema. Ja see, et sina seda ei teadnud.. ma arvan, et pooled barbidest mersu omanikud ei tea ise ka seda süsteemi.
Liikluseeskirjades paragrahv 1 on tegelikult kirjas: Käesoleva määrusega kehtestatakse liikluskord EESTI teedel.
Ja siis on hunnik määruseid, kus hulgas on ka see udutulede kasutamise eeskiri.
Siit võib siis ju järeldada, et pangu autotehased mistahes tulukesi autole külge, kuid EESTIS tohib kasutada ainult neid tulesi ja seal, mis on kooskõlas liikluseeskirjadega .
Parandage, kui eksin!
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Minu teada ei tohi peab auto vastama valmistajatehase tehnonõuetele samuti. See ei ole ju normaalne, kui mingi banaanivabariigi seadused sunnivad autot ümber ehitama... Sest mingid konnad Toompeal arvavad, et nii on õigem 
Isegi kui on mingid Hi- Tech esituled, kas needsamad konnad selle peale ei tule, et see tehnika, olgu mis iganes ''-suutlikud'', on tõesti Hi-Tech ja selle deaktiveerimiseks ei piisa vaid juhtme seinast välja tõmbamisest.

Isegi kui on mingid Hi- Tech esituled, kas needsamad konnad selle peale ei tule, et see tehnika, olgu mis iganes ''-suutlikud'', on tõesti Hi-Tech ja selle deaktiveerimiseks ei piisa vaid juhtme seinast välja tõmbamisest.
Viimati muutis AARE540, 01.02.2008 00:02 37, muudetud 1 kord kokku.