genekas ei lae peale mõnekümne minuti töötamist
genekas ei lae peale mõnekümne minuti töötamist
Kuna mu generaatori harjad olid kulunud, siis sai see töö ette võetud. Mõeldud-tehtud, asusin asja kallale. Võtsin generaatori maha ja vahetasin harjad uute vastu- vanad olid tõsiselt viimasel piiril. Sai asi kokku lapatud ja peale tagasi pandud. Algul tundus, et kõik on OK aga siis peale pooletunnist sõitu lõi järsult laadimis tule põlema. Jätsin mootori seisma, panin uuesti käima ja kõik oli korras, aga siis paari minuti pärast hakkasid tarbijad ära kustuma ja kaputt, aku tühi.
Nüüd küsimus, et kas peale harjade vahetust peaks näiteks tühikäigul käiia laskma, et uued harjad sisse kuluks? Ja kui tõenäoline on, et harjad läksid katki? On kellelgi juhtunud, et uued harjad on kohe katki läinud?
Igatahes selle töö tegemine pole just meelivaim, sest geneka peab maha võtma ja et genekas kätte saada, peab veel päris palju lammutama.
Autoks 525i M20 mootoriga.
(Suur tänu erx888'le võtmete laenutamise ja abikäe loovutamise eest)
Nüüd küsimus, et kas peale harjade vahetust peaks näiteks tühikäigul käiia laskma, et uued harjad sisse kuluks? Ja kui tõenäoline on, et harjad läksid katki? On kellelgi juhtunud, et uued harjad on kohe katki läinud?
Igatahes selle töö tegemine pole just meelivaim, sest geneka peab maha võtma ja et genekas kätte saada, peab veel päris palju lammutama.
Autoks 525i M20 mootoriga.
(Suur tänu erx888'le võtmete laenutamise ja abikäe loovutamise eest)
Viimati muutis rynno300, 10.02.2007 16:20 43, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 512
- Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
- Peamine sõiduk: Nissan Leaf
- Asukoht: Viljandimaa
-
- Huviline
- Postitusi: 512
- Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
- Peamine sõiduk: Nissan Leaf
- Asukoht: Viljandimaa
mina olen isilikult pannud liivapaberi rootorile ja siis harjad külge. natsa käega genekat ringi ajanud ja siis liivaka ära võtnud. harjad saavad kumeruse just rootori järgi. ja kui rootor väga ebatasane olen selle kah üle lihvinud ja vahed korralikult ära puhastanud.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
No ma lähenesin asjale põhja alt.hanzvonkazak kirjutas:m20. ja palju lammutamist? no ma ei tea kaks polti lahti keerata.
aga kui rootoril sooned sees, ei pruugi uued harjad saada piisavat kontakti ja asi põleb maha. aga äkki jäi ergutusjuhe lahti?

Aga eks täna võtan jälle maha ja siis näeb milles asi.
-
- Huviline
- Postitusi: 96
- Liitunud: 30.01.2007 07:13 01
- Asukoht: Pärnu
Laadimis tuli hakkas põlema?
Kas ei ole nii et laadimis tuli saab genest massi ja on teise otsaga aku +-i peal, et alguses kui süüte sisse keerad hakkab tuli põlema kuna saab akust voolu ja genest massi aga kui mootor töötab saab genest ka +-i ja kustub ära.
Kui aga harjad ühendust ei anna ei hakka see tuli üldse põlema siis ka mitte kui alguses süüte sisse keerad ja nii saabki tuvastada kas viga harjades.
Ei ole 100% kindel et BMW-l nii on aga mõnelgi muul auotmargil see nii toimib.
Kas ei ole nii et laadimis tuli saab genest massi ja on teise otsaga aku +-i peal, et alguses kui süüte sisse keerad hakkab tuli põlema kuna saab akust voolu ja genest massi aga kui mootor töötab saab genest ka +-i ja kustub ära.
Kui aga harjad ühendust ei anna ei hakka see tuli üldse põlema siis ka mitte kui alguses süüte sisse keerad ja nii saabki tuvastada kas viga harjades.
Ei ole 100% kindel et BMW-l nii on aga mõnelgi muul auotmargil see nii toimib.
Aitähh, väärt info!BigMoneyWaste kirjutas:Laadimis tuli hakkas põlema?
Kas ei ole nii et laadimis tuli saab genest massi ja on teise otsaga aku +-i peal, et alguses kui süüte sisse keerad hakkab tuli põlema kuna saab akust voolu ja genest massi aga kui mootor töötab saab genest ka +-i ja kustub ära.
Kui aga harjad ühendust ei anna ei hakka see tuli üldse põlema siis ka mitte kui alguses süüte sisse keerad ja nii saabki tuvastada kas viga harjades.
Ei ole 100% kindel et BMW-l nii on aga mõnelgi muul auotmargil see nii toimib.
-edit-: Viga vist polegi harjades. Laadisin aku täis, mootor tööle ja tarbijad järgi. Pinge oli nii ~14.0V. Tundus, et seismisega kõik korda läinud.

Ja järsku moorori pöörded muutusid, vaatasin salongi, kõik tuhm. Viskasin voltmeetri peale ja pinge oli nii ~11,3V.
Mis võib sellist jama tekitada? Pingeregulaator? Või mõni muu asi?
kas sa vahetasid harad pingeregulaatori kyljes ära või ostsid uue pingeregulaatori koos harjadega?
ise vahetasin ka kunagi harjad sedasi ära... ja lõpuks läksin ja ostsin ikka uue pingeregulaatori koos uute harjadega
aga viga võib siiski olla selles, et sul genekal dioodplokis 1-2 dioodi läbi ja genekas ei jõuagi akusse voolu pumbada, sest see mis genekas toodab läheb jeeli-jeeli tarbjate toitmiseks... see etapp ka yleelatud.... aitas geneka vahetus kuna oli tasuta genekas võtta kohe
ise vahetasin ka kunagi harjad sedasi ära... ja lõpuks läksin ja ostsin ikka uue pingeregulaatori koos uute harjadega
aga viga võib siiski olla selles, et sul genekal dioodplokis 1-2 dioodi läbi ja genekas ei jõuagi akusse voolu pumbada, sest see mis genekas toodab läheb jeeli-jeeli tarbjate toitmiseks... see etapp ka yleelatud.... aitas geneka vahetus kuna oli tasuta genekas võtta kohe
Ostsin harjad koos pingeregulaatoriga. Aga see sai ostetud automaailmast ja mingid täiesti no-name jubin. Igatahes just vahetasin originnal, kuid kasutatud testimise eesmärgil nende "uute" vastu. Virvendus on igatahes kadunud. Pinget oli 13,8V. Homme testin siis reaalselt ka, mitte ainult voltmeetriga.
- kingpool81
- Huviline
- Postitusi: 116
- Liitunud: 04.01.2007 22:20 26
milleks küll.... uue kasutatud genekaga võib sama viga imekiiresti tekkida... vii pagem genekas remonti.... lase ära vahetada laagrid ja dioodid ja läheb see asi mahsma ~600.- ja siis võib ka kindel olla, et peab see genekas senikaua veel vastu kuni ta sinukäes onrynno300 kirjutas:Nii, sai vist korda. Kui on viga selles siis järeldus: Pingeregulaator!
Igaks-juhuks veel teemat ei lõpeta, et kui peaks viga tagasi tulema. Aga ega siis vist eriti mõelda ei ole, sest siis läheks genekas vahetusse.
See kah variant.kingpool81 kirjutas:milleks küll.... uue kasutatud genekaga võib sama viga imekiiresti tekkida... vii pagem genekas remonti.... lase ära vahetada laagrid ja dioodid ja läheb see asi mahsma ~600.- ja siis võib ka kindel olla, et peab see genekas senikaua veel vastu kuni ta sinukäes onrynno300 kirjutas:Nii, sai vist korda. Kui on viga selles siis järeldus: Pingeregulaator!
Igaks-juhuks veel teemat ei lõpeta, et kui peaks viga tagasi tulema. Aga ega siis vist eriti mõelda ei ole, sest siis läheks genekas vahetusse.

-
- Huviline
- Postitusi: 512
- Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
- Peamine sõiduk: Nissan Leaf
- Asukoht: Viljandimaa
Väike kogemus ka enda mõnepäevatagusest seiklusest.
Ühel hetkel hakkasid virvendama armatuuris ABSi ja akutuli (autoks e34 524td). Mõne aja pärast jäid need tuled põlema ning siis tuli järjekord tulede, salongivendi, kojameeste jne kätte. Hea diiselauto - mootor toimis seni kuni välja lülitasin. Enne aga sai mõõdetud genekalt pinget 7,1V. Genekas maha ning viga otsima. Harjad olid kulunud, uks oli otsast tume - samuti ka selle harja kontaktrõngas. Igaks petteks sai testriga kontrollitud ka dioodid ning mähised - need olid töökorras. Sahtlis vedelesid vanad Lada 08 harjad koos pingeregulaatoriga. Natuke viili, liivapaberit ja jootekolbi ning harjad rändasid vanade harjade asemele. Said täpselt nii pikad et mahtusid ära. Otsad enne võimalikult kontaktrõngaste kuju järgi. Seejärel puhastatud ka kontaktrõngad, kus küll olid juba kenakesed sooned. Kogu kupatus kokku ja masin tööle. Kui kõikvõimalikud tarbijad taga olid, sai mõõdetud generaatorilt pingeks 13,9V, ilma tarbijateta 15,2V. Täna sai mõõdetud uuesti - pinged samad.
Ühel hetkel hakkasid virvendama armatuuris ABSi ja akutuli (autoks e34 524td). Mõne aja pärast jäid need tuled põlema ning siis tuli järjekord tulede, salongivendi, kojameeste jne kätte. Hea diiselauto - mootor toimis seni kuni välja lülitasin. Enne aga sai mõõdetud genekalt pinget 7,1V. Genekas maha ning viga otsima. Harjad olid kulunud, uks oli otsast tume - samuti ka selle harja kontaktrõngas. Igaks petteks sai testriga kontrollitud ka dioodid ning mähised - need olid töökorras. Sahtlis vedelesid vanad Lada 08 harjad koos pingeregulaatoriga. Natuke viili, liivapaberit ja jootekolbi ning harjad rändasid vanade harjade asemele. Said täpselt nii pikad et mahtusid ära. Otsad enne võimalikult kontaktrõngaste kuju järgi. Seejärel puhastatud ka kontaktrõngad, kus küll olid juba kenakesed sooned. Kogu kupatus kokku ja masin tööle. Kui kõikvõimalikud tarbijad taga olid, sai mõõdetud generaatorilt pingeks 13,9V, ilma tarbijateta 15,2V. Täna sai mõõdetud uuesti - pinged samad.
-
- Huviline
- Postitusi: 512
- Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
- Peamine sõiduk: Nissan Leaf
- Asukoht: Viljandimaa
minu teada ei tohiks selline pinge veel midagi kurja teha.Kuigi jah Normaalne laadimispinge peaks olema 13,5 - 14,5V vahel.
minimaalne pinge kus veel mingi laadimine toimub peaks olema 13 - 12,8
alla selle on juba täiesti 0 laadimine muidugi mõõtmisel tuleks võimalikult palju tarbijaid järgi lülitada (lähi+kaug+udutuled+salongi vent maks astmesse salongi valgustus jne kõik võimalik) siis oleks tulem õige palju ta sul reaalselt laeb kui tarbijad taga.
mul endal laadimise kõikkumine oli 12.5 - 14.0 vahel ja viga samuti ainult pingeregulaatoris
minimaalne pinge kus veel mingi laadimine toimub peaks olema 13 - 12,8
alla selle on juba täiesti 0 laadimine muidugi mõõtmisel tuleks võimalikult palju tarbijaid järgi lülitada (lähi+kaug+udutuled+salongi vent maks astmesse salongi valgustus jne kõik võimalik) siis oleks tulem õige palju ta sul reaalselt laeb kui tarbijad taga.
mul endal laadimise kõikkumine oli 12.5 - 14.0 vahel ja viga samuti ainult pingeregulaatoris