E34 elektritõstukite paigaldus
GM ja RM töötavad väga käsikäes. GM-s on kogu juhtelektroonika, sisuliselt arvuti, mis juhib kere-elektri tööd (klaasipesu, kesklukustus, aknad-luugid). Kuna tegu Low versiooniga, on lihtsalt osa asju jäetud plaatidele panemata. RM võid ka lahti võtta ja vaadata, kas on tühje kohti.
Kui ostad ZKE High versiooni, siis sisaldab see ühtlasi ka kõiki praegusi funktsioone. Hea oleks muidugi, kui saaksid umbkaudu sama mudeliaasta.
Suurim muudatus keskluku süsteemis toimus alates 09/91 (mudeliaasta '92). Seega oleks mõistlik ka moodulid leida vastavalt kas vana või uue süsteemi jaoks. Kuigi varuosakataloogi järgi peaks uue ZKE plokid vanadega 1:1 vahetatavad olema.
Kui ostad ZKE High versiooni, siis sisaldab see ühtlasi ka kõiki praegusi funktsioone. Hea oleks muidugi, kui saaksid umbkaudu sama mudeliaasta.
Suurim muudatus keskluku süsteemis toimus alates 09/91 (mudeliaasta '92). Seega oleks mõistlik ka moodulid leida vastavalt kas vana või uue süsteemi jaoks. Kuigi varuosakataloogi järgi peaks uue ZKE plokid vanadega 1:1 vahetatavad olema.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Mul sellised pistikud olemas ja ühendasin ära ka juba täna 4x akna lülitite külge.priitv8 kirjutas:Ei, BMW-l on juba kuskil 80-te algusest materjalid markeeritud. See on hilisema recyclingu jaoks!Kustas kirjutas:Miks seal seda materjali niiviisi klepsuga tähistama peaks? Mingi elektrikute värk?
Aga siis esiakendele on mul valmidus olemas, right?
Esiakende elektroonika peaks olemas olema (vaata ka lülitite pistikuid!), aga palju neid kaableid veetud on, seda pead uurima.
Pistikud aknalülititele:
http://www.hot.ee/must320i/e34_elekter_1.jpg
Must-tagumised, Valge-esimesed.

BMW
Hea küsimus, praegu ei oska vastata. Touring on üks variant, äkki on veel midagi, tehase alarm näiteks? Või ka infrapuna-pult kesklukustuse juhtimiseks (ZVM tundub mitte töötavat IR-ga).Kustas kirjutas:Priit, selline küsimus ka, et miks siis üldse mu autol on ZKE, mitte ZVM? Ega touringu kere (tagaluugi ja -klaasi elektrilised avamised) selles süüdi ei ole?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Siis jääb ainult touring, kuna sel on tagaluugi lukustus ka erinev (s.t. samad võimalused, mis esiustel).
EDIT: asja uurimisel selgub siiski, et ka Touringutel on ZVM II täiesti paigaldatav.
Ja selline detail selgus ka, et alates 09/91 pandud GM-del on selline tarkvaraline täiendus, et kõik aknad jooksevad automaatselt lahti. Kinni läheb ainult juhiaken. Vanal plokil on automaatne lõpuni jooks ainult juhiaknal, teistel peab näppu lülitil hoidma.
EDIT: asja uurimisel selgub siiski, et ka Touringutel on ZVM II täiesti paigaldatav.
Ja selline detail selgus ka, et alates 09/91 pandud GM-del on selline tarkvaraline täiendus, et kõik aknad jooksevad automaatselt lahti. Kinni läheb ainult juhiaken. Vanal plokil on automaatne lõpuni jooks ainult juhiaknal, teistel peab näppu lülitil hoidma.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Oi seda ma kartsingi:D Sa endal oled vedanud siis jah?reino kirjutas:Kui ma nüüd õieti aru saan, siis sul on uksesisesed juhtmed vedamata. Need pead vastasel juhul jah ise vedama. Kui nii, siis jõudu urgitsemisel! Mina vihastasin end küll tamburiiniks seal neid juhtmeid vedades - midagi ei näe ja käsi kuhugi ei mahu.
aga kus maalt need vedada tuleb keskonsoolis on ju juhtmed koos pistikutega mul ja isegi lülitid olen juba külgepand valgustus põleb ja puha

BMW
Oot sa mõtled seda mis 2 kruvi/poldiga lahti käib?reino kirjutas:Olen endale pannud juba jah. Vedama pead nad ainult ukseposti juurest ukse sisse. Ukseposti juurest võta pistik lahti ja monteeri uus asemele.
Esimesed saab lihtsalt tööle, kuid kui auto on täis plank, katsu siis leiutada, kuidas ka tagumised tööle saab...tsiisus kraist
BMW
No ainult üks selline peenike punt juhtmeid tuli sealt jooksis ukse ülevalpoolt äärest pistikutesse mis asusid natuke ennem ukselinki ja sealt pistikutest läksidkireino kirjutas:Seda jah. Siis tuleb veel pistikul ülevalt poolt proovida tõmmata ühte plastikust junni üles poole, et see avaneks ja pistik ilusti lahti tuleks. Kui oled kindel, et sul on uste sees vale juhtmestik, siis saad uute juhtmete pealt aru kuidas asi toimib.
juhtmed edasi ukselinki ja rohke polnud essugi seal

BMW
Niisiis. Sai endale juba päris ammu muretsetud hunnik vidinaid, et ühel heal päeval tunda mõnu sellest, et ei pea enam aknaid käsitsi üles-alla kerima. Tänaseks leidsin endale piisavalt aega ja tahtmist, et seda neid paigaldama hakata. Ehk oleksin seda teinud varemgi, aga oli muid, tähtsamaid tegemisi ning teiseks hirmutasid mind ära jutud, et minu 1988a autol on võib-olla vaja vedada ise suur-suur hunnik juhtmeid. Esimene samm oli välja uurida, kas keskkonsoolis juhtmed olemas. Olid - ühendasin nupud nelja akna juhtimiseks konsooli külge (tuled läksid ilusti põlema). Seejärel tulin tuppa, et veidi lugeda. Järgmiseks oli vaja veenduda, et istme alt on puudu 2 plokki (RM ja GM). Eemaldasin istme, aga plokkidel oli peal kate. Kattest oli küll läbi näha, et mul asub seal kaks plokki, mida plank 88a autol vist olema ei peaks? Tegemist on M20B25 mootoriga isendiga, millel peakst vist(?) olema HIGH elektrisüsteem? Igastahes nägin ma ühe kruvi lahti keeramisega rohkem vaeva kui olen iial näinud mõne teise kruviga, mis selle auto küljes asub. Siis avastasin, et seal on veel teine kruvi ja võibolla ka kolmas. Kuna normaalset ristpea kruvikeerajat ma leida ei suutnud ning hädise tavalise kruvikeerajaga mul seda lahti saada ei õnnestunud (haiglaselt kõvasti olid mõlemad kruvid kinni), siis otsustasin veidi sikutada. Sellest aga loobusin, sest ei tahtnud ühtegi detaili siiski ära lõhkuda. Küll aga on seal plastiku peal analoogne silt nagu siingi ja näha on seal ka midagi, mis algab sõnaga fensterheber, kuid ei lõppe elektrischiga niiet ei oskagi nagu midagi arvata. Endal on mul olemas RM plokk (tegin ka lahti ning tühjasid kohti ei leidnud), aga kas on võimalik, et GM plokk, mis mul auto küljes on, on puudulik? Võin minna alla ja üles kirjutada, mis sõna oli peale fensterheberit. Olemas on mul siis neljad mootorid koos hoovastikega, keskkonsooli nupud, nupud taguustele ning uksesisesed juhtmepuud, mis on pärit 1991 aasta autolt. Kuna lugesin, et juhtmepuud muutuvad 09/91, siis on mul vist 3/4 võimalus, et juhtmepuud sobivad. Toetudes veel informatsioonile, mida leian siit teemast, julgen loota, et ehk võimalus, et juhtmepuud omavahel sobivad, kasvab veelgi. Igastahes suurim küsimärk oleks siis, et MIKS on mul ZKE elektrisüsteem kui mu autol käivad kõik aknad ning luuk vändaga. IR keskluku juhtimine või tehasealarm? Ei ole kursis, et mul kumbki neist oleks. Küll aga asub pagasiruumis vasakul katte all üks huvipakkuv vidin, mille funktsioonist pole mul aimugi. Ühesõnaga nüüd pean siis kruvikeeraja leidma, kirjutama üles sõna, mis järgneb fensterheberile ja vast soovitatavalt ka tundmatu objekti pealt mingisuguseid kirjeid leidma. Kahju, et digika aku tühi ning laadija eemal.. Igastahes, ehk priitv8 oskad midagi öelda.
-edit-
Niisiis, viimase vaatluse tulemused on järgnevad:
1. fensterheberile tegelikult ei järgnegi midagi. Tegu oli hoopis mingisuguse järgmise funktsiooniga - türschlossheizung, mille funktsiooni ma veel leidnud ei ole, sest saksa keelt nii vähe õpitud ja see suhteliselt puudulik. Tegelikult oli neil seal kleepsu peal ka koma vahel, aga ma pidasin seda lihtsalt mingisuguseks sodiks esialgu.
2. Vidin, mis asus pagasiruumis vasakul katte all oli anhängermodul, mille funktsioon samuti on hetkel veel tuvastamisel (ja raskendatud tänu mu kesisele saksa keele oskusele). - Niisiis. Babelfishi tõlkeprogrammi ja mõningate klubiliste abiga on siis lõpuks selgunud, et tegemist on treileri mooduliga. See siis ei tohiks olla seotud plokkidega mu taguistme all. Müstika lahendatud. Kahju küll, et tegu ei olnud millegi huvitavamaga
-edit-
Niisiis, viimase vaatluse tulemused on järgnevad:
1. fensterheberile tegelikult ei järgnegi midagi. Tegu oli hoopis mingisuguse järgmise funktsiooniga - türschlossheizung, mille funktsiooni ma veel leidnud ei ole, sest saksa keelt nii vähe õpitud ja see suhteliselt puudulik. Tegelikult oli neil seal kleepsu peal ka koma vahel, aga ma pidasin seda lihtsalt mingisuguseks sodiks esialgu.
2. Vidin, mis asus pagasiruumis vasakul katte all oli anhängermodul, mille funktsioon samuti on hetkel veel tuvastamisel (ja raskendatud tänu mu kesisele saksa keele oskusele). - Niisiis. Babelfishi tõlkeprogrammi ja mõningate klubiliste abiga on siis lõpuks selgunud, et tegemist on treileri mooduliga. See siis ei tohiks olla seotud plokkidega mu taguistme all. Müstika lahendatud. Kahju küll, et tegu ei olnud millegi huvitavamaga

- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Ma teen tõlketööd siis jälle:joh kirjutas:-edit-
Niisiis, viimase vaatluse tulemused on järgnevad:
1. fensterheberile tegelikult ei järgnegi midagi. Tegu oli hoopis mingisuguse järgmise funktsiooniga - türschlossheizung, mille funktsiooni ma veel leidnud ei ole, sest saksa keelt nii vähe õpitud ja see suhteliselt puudulik. Tegelikult oli neil seal kleepsu peal ka koma vahel, aga ma pidasin seda lihtsalt mingisuguseks sodiks esialgu.
2. Vidin, mis asus pagasiruumis vasakul katte all oli anhängermodul, mille funktsioon samuti on hetkel veel tuvastamisel (ja raskendatud tänu mu kesisele saksa keele oskusele).
türschlossheizung -> ukselukusoojendus
anhängermodul -> järelkärumoodul
Tavaline lisa ei ole, aga sai tellida.joh kirjutas:Suured tänud. Kas ukselukusoojendus on tavaline lisa 88a autol? Ning mismoodi ta töötab? Endale tundub küll, et see jubin mul ei funktsioneeri
Auto kasutamise kohta annab parimat infot ikka kasutusjuhend.
http://bmwe32.masscom.net/other/manual_ ... php?page=7
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Aga miks mul ZKE elektrisüsteem on? Ja kas nuppude vajutamisel peaksid releed klõpsuma taga :S ?
-edit-
Elektrisüsteem siiski LOW. Vist peabki nii olema, aga mul millegipärast oli arusaam, et vanematel E34 alates 2.5 on HIGH ning uuematel kõigil (alates siis 91-92).. Sai igastahes RM LOW plokk ära võetud ja vist HIGH siis pandud (peal kirjas ei olnud, et HIGH aga sees oli kõik täis, erinevalt LOW versioonist).. Imelik on see, et HIGH karp on lahtivõetav, aga LOW karpi peab vägistama, et lahti saada.. st pole neid nagasid vms
Igastahes nüüd siis järgmine etapp oleks proovida ühendada mõnel uksel juhtmed ja mootor.. ja loota, et releed ei peagi klõpsuma
Uksepolstril on vist mingid tüüblid?:S Need peab kah ennem ära ostma..
-edit2-
Siin teemas aga räägitakse, et:
Muidu olen püüdnud siit failist veidi abi saada:
http://www.gunnar525.de/screwings_beta/ ... baeume.pdf (lehekülg 15)
Kas ma saan õigesti aru, et juhul kui sul on ZKE, siis on võimalus, et su releemoodul (RM) ei toeta elektriaknaid. Selle parema vastu vahetades peaks probleem lahenema. Et kui juba on ZKE ja keskkonsoolis on juhtmed, siis peaks kuni usteni vähemalt valmidus olemas olema?
-edit-
Elektrisüsteem siiski LOW. Vist peabki nii olema, aga mul millegipärast oli arusaam, et vanematel E34 alates 2.5 on HIGH ning uuematel kõigil (alates siis 91-92).. Sai igastahes RM LOW plokk ära võetud ja vist HIGH siis pandud (peal kirjas ei olnud, et HIGH aga sees oli kõik täis, erinevalt LOW versioonist).. Imelik on see, et HIGH karp on lahtivõetav, aga LOW karpi peab vägistama, et lahti saada.. st pole neid nagasid vms


-edit2-
Siin teemas aga räägitakse, et:
Sellest julgen järeldada, et peaksid klõpsuma.. mul aga ei klõpsunud :Skui selle neljase lüliti pealt vajutada siis releed taga istme all ei klõpsu üles lastes aga klõpsuvad
Muidu olen püüdnud siit failist veidi abi saada:
http://www.gunnar525.de/screwings_beta/ ... baeume.pdf (lehekülg 15)
Kas ma saan õigesti aru, et juhul kui sul on ZKE, siis on võimalus, et su releemoodul (RM) ei toeta elektriaknaid. Selle parema vastu vahetades peaks probleem lahenema. Et kui juba on ZKE ja keskkonsoolis on juhtmed, siis peaks kuni usteni vähemalt valmidus olemas olema?
Täna kuulasin sõbra auto istmealust. Releed plõksusid. Ilgelt kahju oli, et ei õnnestu vist veel see ühendamine
Siis kuulasin uuesti enda oma ning releed plõksusid ilusti
Eks lähen proovin siis mõnel uksel ära ühendada. Ennem mõtlesin, et käin eelnevalt UMis ära, et tüüblid osta, aga ei ole praegu viitsimist.. kui tekib vajadus, siis lähen.. nüüd ust lammutama 


