rooli äravõtmine?
rooli äravõtmine?
E38 '95 rool vajab nahatamist ning seega vaja see küljest ära võtta. Siiani pole vastavat teemat veel leidnud, kuid sooviks nippe ja nõuandeid kuidas toimida (MF rool, airbag'iga)....
Ette tänades....
Ette tänades....
Viimati muutis pistrik, 22.03.2007 11:44 54, muudetud 1 kord kokku.
see pole küll seitsmese kohta kuid äkki on kuidagigi abiks
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... highlight=
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... highlight=
Seal ilus jutt, kuid ilma airbag'ita rool. Lõpus midagi mainitakse ka vajaliku teema kohta, kuid see link oli küll midagi muud kui teemasse...milleks eemaldada kellad, et rooli kätte saada? või lasin ma silmadel liiga kiiresti tekstist üle joosta..
....tundub, et lasingi...sealt läheb link edasi.....ning E34-le tõesti hea õpetus, kuidas airbag'iga rooli eemaldada ja kellade valgustust parandada, kuid ise ei tõtta selle järgi kohe tegema, seega....
ootan veel asjatundjate/omal käel järgiproovinute kogemusi
....tundub, et lasingi...sealt läheb link edasi.....ning E34-le tõesti hea õpetus, kuidas airbag'iga rooli eemaldada ja kellade valgustust parandada, kuid ise ei tõtta selle järgi kohe tegema, seega....
ootan veel asjatundjate/omal käel järgiproovinute kogemusi
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8507
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
ma arvan et airbagi tuli hakkab põlema , sest roolil pole absi ga mingit seost.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Nõuannetest paneksin ma sellise tööde järjekorra kokku siis:
1. Aku klemmid maha 5 min enne muid toiminguid (soovituslik)
2. Võti süütelukus, kuid ei keera veel (roolilukk on abiks rooli mutri lahtikeeramisel)
3. Rooli tagant kaks kruvi lahti keerata, mis hoiavad airbagi rooli küljes.
4. Airbag eemaldada, juhtmed lahti ühendada.
5. Ning nüüd võib siis hakata rooli maha kruvima......
6. Süütevõti esimesse asendisse ja seejärel saab rooli ära võtta
E34'ja õpetuses pidi enne punkt 3. ära võtma ka roolisamba alumise katte ning ka sealt alt airbag'i pistiku lahti ühendama.
Redigeerige ja korrigeerige, kui midagi valesti on
1. Aku klemmid maha 5 min enne muid toiminguid (soovituslik)
2. Võti süütelukus, kuid ei keera veel (roolilukk on abiks rooli mutri lahtikeeramisel)
3. Rooli tagant kaks kruvi lahti keerata, mis hoiavad airbagi rooli küljes.
4. Airbag eemaldada, juhtmed lahti ühendada.
5. Ning nüüd võib siis hakata rooli maha kruvima......
6. Süütevõti esimesse asendisse ja seejärel saab rooli ära võtta
E34'ja õpetuses pidi enne punkt 3. ära võtma ka roolisamba alumise katte ning ka sealt alt airbag'i pistiku lahti ühendama.
Redigeerige ja korrigeerige, kui midagi valesti on
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Mina olen nii E34-l teinud va. et 5 min ei oodanud peale aku lahti ühendamist. Ja pärast vastupidises järjekorras kokku. Kotiga vastu nägemist ei saanud, ükski üleliigne tuli hiilgama ei jäänud.
93.a. E34 oli siis.
93.a. E34 oli siis.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Sai siis rool ära võetud ja nahatatud. Toimisen selle eeskirja järgi, kuid lisaks pidi siiski rooli konsooli alumise katte ära võtma, sealt 2 või 3 pistikut lahti ühendama (üks oli mingi imenipiga koos) ning võtmega ei old vaja kah eriti mängida...rooli lukk peale, polt lahti ja rool ära tõmmata!. Rooli enda küljes oli vist 4 pistikut ning rool oli ise poldiga kinnitatud (mitte ühekordselt kasutatava mutriga, millest foorumis palju juttu olnud). Airbag oli kinnitatud T25 (tähtvõti nr 25) poltidega, mis on sügaval peses ning pidi kasutama võimalikult peenikest ja pikka vahetükki otsikul (paras näputöö). Peale kõike seda jäi airbag'i tuli siiski põlema...niiet pean mõne targema tehniku poole pöörduma sellega
Nahatasin SADULSEPP Toomas Aru FIE juures Madara 20 hoovis, kokku läks 1000raha. Töö korralik, aega kulus nii umbes 4-5h. Negatiivne oli ainult see, et tahtsin osa roolist teha tumepruuniks, nagu salongi puitdekoorgi, kuid seda sadulsepal ei olnud
...iseenesest imelik
...kui mina sadulsepp oleks, siis ma varuks küll mingeid toone lattu, et klientidele paremat teenust pakkuda ning kindlasti on selliseid toone, mida kindlasti soovitakse.... Niisiis sain tavalise musta rooli, kuid natuke jämedama, pehmama ning mis kõigetähtsa - TERVE 

Nahatasin SADULSEPP Toomas Aru FIE juures Madara 20 hoovis, kokku läks 1000raha. Töö korralik, aega kulus nii umbes 4-5h. Negatiivne oli ainult see, et tahtsin osa roolist teha tumepruuniks, nagu salongi puitdekoorgi, kuid seda sadulsepal ei olnud



Re: rooli äravõtmine? - teema ammendunud
Mul käis ka korra rool maha, sest airbagi tuli hakkas lampi põlema. Kontrollisin siis kaitsmeid ja need olid terved. Siis otsustasin Rooli maha katkuda, et kontrollida, kas rooli sees on kõik juhtmed ja pistikud terved. Võtsin ka aku klemmi maha, siis airbagi lahti 2 kruviga. Siis pistikud lahti. Ma muidugi tirisin kogemata selle kilomeetri ribakaablit ka sealt rooli seest välja. Aga noh, seda oli ka siis parem testriga kontrollida. Ja roolisamba alt tuli kate eemaldada, muidu ei saa osadele pistikutele ligi.
Nojh käisin siis testriga kõik üle, tundus terve. Ladusin siis kokku tagasi, midagi ei muutunud ei paremaks ega halvemaks, vähemalt esialgu. Kellalauas jäi ikkagi airbagi tuli põlema.
Nüüd üks nädal aega hiljem hakkas aga roolilukk jamama. alguses ei tulnud maha, aga võtit lasi keerata nii palju, et võtmel pinget peal hoides sai kellalauas tuled põlema, aga kui lahti lasin, siis kustusid jälle tuled ära, nagu esimese astme poole peale läheks. Nüüd on aga asi juba nii, et vahel saab auto käima panna, aga roolilukk jääb peale.
Ma ei tea, kas see on kuidagi rooli maha võtmisega seotud.
Mis te arvate? Milles võib asi olla? Milline võib lahendus olla? Palju võib maksma minna?
Nojh käisin siis testriga kõik üle, tundus terve. Ladusin siis kokku tagasi, midagi ei muutunud ei paremaks ega halvemaks, vähemalt esialgu. Kellalauas jäi ikkagi airbagi tuli põlema.
Nüüd üks nädal aega hiljem hakkas aga roolilukk jamama. alguses ei tulnud maha, aga võtit lasi keerata nii palju, et võtmel pinget peal hoides sai kellalauas tuled põlema, aga kui lahti lasin, siis kustusid jälle tuled ära, nagu esimese astme poole peale läheks. Nüüd on aga asi juba nii, et vahel saab auto käima panna, aga roolilukk jääb peale.
Ma ei tea, kas see on kuidagi rooli maha võtmisega seotud.
Mis te arvate? Milles võib asi olla? Milline võib lahendus olla? Palju võib maksma minna?
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4509
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: rooli äravõtmine?
Airbagi tuli v6ib p6lema hakata veel paljudest muudest(turvavööpingutid, sensormatt jms) asjadest peale roolil oleva. Lihtsam on kohe diagnosti minna, kui hakata lampi midagi lammutama ja teadmatusest ära l6hkuma. Liigne agarus pole kunagi head toonud 

tel. 51 949 859
Re: rooli äravõtmine?
See tuli ei pruugi kustuda ka siis, kui see viga pole aktuaalne.
Kuna see on tähtis turvavarustus autol, siis teavitatakse juhti, et kõik pole siiski alati korras.
Loeb vea sisse korraks ja jätabki põlema, et seda lähemalt uuritaks.
Kuna see on tähtis turvavarustus autol, siis teavitatakse juhti, et kõik pole siiski alati korras.
Loeb vea sisse korraks ja jätabki põlema, et seda lähemalt uuritaks.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!