
andur ja katal.
andur ja katal.
lugu selline:käisin stendil ja seal avastati,et minu kallil sõbrakesel lambta ja katalüsaator otsa saand. kuigi bensu kulu praegu normis keskmine 8l 100 le
on see võimalik? kui halvasti see lõppeda võib kui need 2 asja ei tööta? ja kui palju see pappi tahab saada?

Lambda hävimine on täpselt nagu jumal juhatab, nii kuidas et lambda parameeter jääb... vastavalt kas hakkab segu pidevalt vaesemaks tegema või vastupidi pidevalt rikastama.
Peetis lambda keerab KAT'i õhtale ja peetis KAT omakorda ummistab/raskendab gaaside väljumist, sealt võimsuse kadumine ehk võibolla midagi ka...
Peetis lambda keerab KAT'i õhtale ja peetis KAT omakorda ummistab/raskendab gaaside väljumist, sealt võimsuse kadumine ehk võibolla midagi ka...
Henrik88 kirjutas:lamdal ja katil pole omavahel seost. kui siis niipalju et nad asuvad suht lähestiku.
Et nagu ei saand pihta või ? Äkki ei saanud mina siis

Kui lamda peetis ja segu rikkaks või lahjaks läheb siis vastavalt ka rohkem tahma ja nõgi mis läbi kati käib

Seega ju loogiline et kat ummistub kiiremini kui korras lamdaga.
Võin eksida a see lihtsalt arvamus

Puhas sõidurõõm
Tahmaga pole üldiselt siin eriti mingit pistmist.
Paistab mõni ei tea üldse katalüsaatori tööpõhimõtet.
Kat on sellejaoks ot põletada ära kütuse ülejääke ehk CO2 et toimuks põlemine vaja moodustada nö "ahi" ehk katalüsaator. Normaaljuhul peale väljalaske kollektorit gaaside temperatuur on ca 300-400c et toimuks ülejäänud põlemine, vajalik soojendada keskkonda ca 800c. Seda just võimaldabki KAT. Nimelt KAT sisemus on keraamiliste kiudest, ehk 6-nurksetest torukestest moodustatud selline sõel, mille sisepind on kaetud plaatina-(ja veel mingi metalli) sulamiga, gaasi aurude sattumisel tekib mingi hapendusreaktsioon mille tulemusena siis Hakkab Kuumenema.
Kui aga lambda peetis omadega, võtame rängema juhu kus rikastab kütust hakkab katalüsaator kuumenema ja temp hakkab tõusma üle 800c hakkab keraamilistese sõela torudesse tekkima praod ja mille tulemusena hakkab pudenema mis aga ummistab KAT'i, ja pealegi hakkavad väljalaskes tilpnema keraamika tükid. Või siis olnud küll juhusi kus kuskil põllul pargitud auto all on põlema läinud rohi just et tekib meeletu kuumus.
Vaesama segu puhul mis on tüüpilisem, gaasid ei põle ära lihtsalt KAT ei saavuta oma töö temp, mootori segu paigast seega võimsuse kadu jms annomaalia tagajärjeks. Ei oska ütelda, kui teine juhus kus on vaesem segu, kas mõjub veel kuidagi halvustavalt katile... kindlasti mõjub... aga millega jään vastuse võlgu.
Igaljuhul Lambda ja KAT on omavahelises otseses seoses!
Ja Euro II normidega on paigaldatud juba 2 Lambdat üks enne teine peale KAT'i.
Ma ei tea kui selgelt ma jutustasin, loodan et on arusaadav
Paistab mõni ei tea üldse katalüsaatori tööpõhimõtet.
Kat on sellejaoks ot põletada ära kütuse ülejääke ehk CO2 et toimuks põlemine vaja moodustada nö "ahi" ehk katalüsaator. Normaaljuhul peale väljalaske kollektorit gaaside temperatuur on ca 300-400c et toimuks ülejäänud põlemine, vajalik soojendada keskkonda ca 800c. Seda just võimaldabki KAT. Nimelt KAT sisemus on keraamiliste kiudest, ehk 6-nurksetest torukestest moodustatud selline sõel, mille sisepind on kaetud plaatina-(ja veel mingi metalli) sulamiga, gaasi aurude sattumisel tekib mingi hapendusreaktsioon mille tulemusena siis Hakkab Kuumenema.
Kui aga lambda peetis omadega, võtame rängema juhu kus rikastab kütust hakkab katalüsaator kuumenema ja temp hakkab tõusma üle 800c hakkab keraamilistese sõela torudesse tekkima praod ja mille tulemusena hakkab pudenema mis aga ummistab KAT'i, ja pealegi hakkavad väljalaskes tilpnema keraamika tükid. Või siis olnud küll juhusi kus kuskil põllul pargitud auto all on põlema läinud rohi just et tekib meeletu kuumus.
Vaesama segu puhul mis on tüüpilisem, gaasid ei põle ära lihtsalt KAT ei saavuta oma töö temp, mootori segu paigast seega võimsuse kadu jms annomaalia tagajärjeks. Ei oska ütelda, kui teine juhus kus on vaesem segu, kas mõjub veel kuidagi halvustavalt katile... kindlasti mõjub... aga millega jään vastuse võlgu.
Igaljuhul Lambda ja KAT on omavahelises otseses seoses!
Ja Euro II normidega on paigaldatud juba 2 Lambdat üks enne teine peale KAT'i.
Ma ei tea kui selgelt ma jutustasin, loodan et on arusaadav
nii liigrikas kui ka liigvaene segu mõjuvad katile hävitavalt, kuumus võib tõusta nii kõrgele, et auto hakkab kärssama...
aga siiski seos selline - lambdal pole katti vaja, küll aga vastupidi
lambda hoolitseb nii kati tervise eest, kui ka korrigeerib ülejäänud andurite töö puudujääke(tembikas, õhulugeja, pote jne.)
kui ülejäänud tegelased(loe andurid) on tasemel, pole lambdal eriti midagi teha peale valvamise, kui aga mõni vidin jääb laisaks, on tööd kuhjaga, et õige kogus bena läbi mootori läheks
aga siiski seos selline - lambdal pole katti vaja, küll aga vastupidi
lambda hoolitseb nii kati tervise eest, kui ka korrigeerib ülejäänud andurite töö puudujääke(tembikas, õhulugeja, pote jne.)
kui ülejäänud tegelased(loe andurid) on tasemel, pole lambdal eriti midagi teha peale valvamise, kui aga mõni vidin jääb laisaks, on tööd kuhjaga, et õige kogus bena läbi mootori läheks
Te siin pikalt ja laialt rääkinud lambda ja kati tööpõhimõtetest.Kuskilt käis läbi,et kat ilma lambda andurita läbi ei saa,küll aga toimib asi vastupidiselt.
Mul aga oli 86 aasta mb 2,0 mootor 90 kw.Millel oli küll kat aga lambdat ei olnud,ja asi juba tehasest nii mitte mingi enda rats.
ja ma väidan,et 3-aastaga kat kindlasti ei läinud umbe ega põlenud ka tühjaks.
???
Mul aga oli 86 aasta mb 2,0 mootor 90 kw.Millel oli küll kat aga lambdat ei olnud,ja asi juba tehasest nii mitte mingi enda rats.
ja ma väidan,et 3-aastaga kat kindlasti ei läinud umbe ega põlenud ka tühjaks.
???