vee temperatuur
vee temperatuur
selline mure et kui keerad puhurid sooja peale siis vee temp langeb kohe, ja kui külma peale keeran siis on peaaegu normis.. kas võib olla et tosooli vähe või on mingi jama, peaks ju täitsa normis kogu aeg olem vms
Ei tahtnud uut teemat teha, aga jama on sama.
Auto E36 318i.
Soojeneb kuidagi aeglaselt kogu see teema ja niikui puhurid tööle panen läheb temperatuuri osuti silmnähtavalt alla ehk siis külmema poole.
Kui kõik puhurid seisavad siis jääb temp. osuti ilusti keskele.
On see ohtlik asi kui temp niimoodi langeb järsult?
Esimest korda täna nägin ja mõtlesin, et mis nüüd lahti on.
Lahendus on nagu enne öeldud: kõrgema tempiga termostaat ??
Auto E36 318i.
Soojeneb kuidagi aeglaselt kogu see teema ja niikui puhurid tööle panen läheb temperatuuri osuti silmnähtavalt alla ehk siis külmema poole.
Kui kõik puhurid seisavad siis jääb temp. osuti ilusti keskele.
On see ohtlik asi kui temp niimoodi langeb järsult?
Esimest korda täna nägin ja mõtlesin, et mis nüüd lahti on.
Lahendus on nagu enne öeldud: kõrgema tempiga termostaat ??
Olen siin eelnevatest teemadest lugenud termostaadi jms kohta, et kui termostaat läbi on, siis on ka kütusekulu suurem?
On see tõsi?
Ning samas kas puudulik jahutus mootoril (vähene jahutusvedelik) võib suuremat kulu põhjustada?
Mul hetkel rüüpab masin bensiini ikka üpris korralikult. Lihtsalt hullumaja. Koguaeg seisa tanklas. Mingeid lekkeid nagu pole. Aga kui sõita, siis ikka on silmaga näha, et seier ikka vajub ja vajub. Ütleme, et oli 15L paagis, sõitsin mingi 7 kilti ja kohale jõudes oli juba 0 ja 15 keskel osuti.
See pole normaalne ju?
Enne oli nii, et panin teatud koguse sisse, ütleme 45L. Ja sõitsin üle 200 km. Osuti oli 45'st ära vajunud ainult mingi 3 mm. Lausa lust oli sõita, aga nüüd.
Või ongi BMW talvel selline joodik?
Õli koos filtriga on uus ja tase normis, küünlad tutikad BKR6EK.
Kindlasti ütlete, et vaheta termostaat. Ma teen seda, aga lihtsalt tahaks selle anomaalia kohta arvamusi. Et üks nässus plekijurakas (ehk siis termostaat) sellist kulu põhjustada võib??
On see tõsi?
Ning samas kas puudulik jahutus mootoril (vähene jahutusvedelik) võib suuremat kulu põhjustada?
Mul hetkel rüüpab masin bensiini ikka üpris korralikult. Lihtsalt hullumaja. Koguaeg seisa tanklas. Mingeid lekkeid nagu pole. Aga kui sõita, siis ikka on silmaga näha, et seier ikka vajub ja vajub. Ütleme, et oli 15L paagis, sõitsin mingi 7 kilti ja kohale jõudes oli juba 0 ja 15 keskel osuti.
See pole normaalne ju?
Enne oli nii, et panin teatud koguse sisse, ütleme 45L. Ja sõitsin üle 200 km. Osuti oli 45'st ära vajunud ainult mingi 3 mm. Lausa lust oli sõita, aga nüüd.
Või ongi BMW talvel selline joodik?
Õli koos filtriga on uus ja tase normis, küünlad tutikad BKR6EK.
Kindlasti ütlete, et vaheta termostaat. Ma teen seda, aga lihtsalt tahaks selle anomaalia kohta arvamusi. Et üks nässus plekijurakas (ehk siis termostaat) sellist kulu põhjustada võib??
- do_it_right_way
- Huviline
- Postitusi: 1031
- Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
- Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
- Asukoht: Pärnu
- prostoartur
- Huviline
- Postitusi: 17
- Liitunud: 31.07.2007 20:53 31
- Asukoht: Ida virumaa,kiviõli.
- Kontakt:
kui termostaat on lahtises asendis kinni kiilunud, siis käib jahutusvedelik suurt ringimööda.... kui sa sõidad kiiresti maanteel kus külm tuul korralikult jahutab radiaatoris olevat jahutusvedelikku, see omakorda jahutab mootori maha.do_it_right_way kirjutas:Esimest korda kuulen, et termostaadi tõttu on kütusekulu suurem. Üldse ei usu.
külm mootor tarbib igaljuhul rohkem kütust kui soe mootor... pealegi on mootori ploki kyjes ka temperatuuri andur aju jaoks, et vastavalt mootori temperatuurile "keerata" segu rikkamaks või vaesemaks... kui mootor on külm on segu rikas, kui mootor on soe on segu vaene
Niisiis sai eile vahetatud nii termostaat kui ka jah. vedelik.
Õhutasin kah, aga vähe, õhutan täna veel.
Aga mootor soojeneb nüüd ilusti üles. Sooja tuleb ka normaalselt. Kui sõita siis hakkab lausa kõrvetama. Termostaat on nüüd 92 C, enne oli miskine 88 ja suht nutuse välimusega BMW originaal termostaat (arvatavasti tehasest saadik sees olnud). Aga õhutada tuleb kindlasti veel.
Aga "tuba" on palav, mootor soe ja see on hea.
Kütusekuluga on nüüd nii, et bensiininäidiku osuti on maha rahunenud mingil määral. Linnas jääb sinna 8/100 ja maanteel 6/100.
Kui ma nüüd ökonomaiseri kriipsudest õigesti aru sain?
Võtame kriipsud 0 kuni 10. Esimene kriips ehk 0, siis on vahe(mis on 1), siis on järgmine kriips ehk 2, siis on vahe (mis on 3).
Ühesõnaga vahe loetakse kah? Kuidas muidu sealt nullist kümneni lugeda.
Või loetakse 0, 2, 4, 6, 8, 10 ?
Kui nii, siis kulu on linnas: 8/100, ja maanteel rahulikult 90'ga: 6-7/100.
Õhutasin kah, aga vähe, õhutan täna veel.
Aga mootor soojeneb nüüd ilusti üles. Sooja tuleb ka normaalselt. Kui sõita siis hakkab lausa kõrvetama. Termostaat on nüüd 92 C, enne oli miskine 88 ja suht nutuse välimusega BMW originaal termostaat (arvatavasti tehasest saadik sees olnud). Aga õhutada tuleb kindlasti veel.
Aga "tuba" on palav, mootor soe ja see on hea.
Kütusekuluga on nüüd nii, et bensiininäidiku osuti on maha rahunenud mingil määral. Linnas jääb sinna 8/100 ja maanteel 6/100.
Kui ma nüüd ökonomaiseri kriipsudest õigesti aru sain?
Võtame kriipsud 0 kuni 10. Esimene kriips ehk 0, siis on vahe(mis on 1), siis on järgmine kriips ehk 2, siis on vahe (mis on 3).
Ühesõnaga vahe loetakse kah? Kuidas muidu sealt nullist kümneni lugeda.
Või loetakse 0, 2, 4, 6, 8, 10 ?
Kui nii, siis kulu on linnas: 8/100, ja maanteel rahulikult 90'ga: 6-7/100.
Ei tea. Küsisin UMis omale termostaati ostes, et mis avanemis tempiga ta on. Ütles, et nagu ikka originaalil 88. Läksin koju võtsin paki lahti ja vastu vaatas 92. Ega midagi, ongi parem. Nagu eelnevas postis ütsin, et asi funkab.
Vanu teemasid lugedes, olen ikka tähele pannud, et soovitatakse kõrgema temp. termostaate.
Vanu teemasid lugedes, olen ikka tähele pannud, et soovitatakse kõrgema temp. termostaate.
Aga samas ei tohiks ju korras termostaat lasta jahutusvedeliku temperatuuril ikka väga madalale langeda. Kui tema avanemis temperatuur on ~89 kraadi, siis kui sa puhuri tööle paned ja see jahutama kukub vedelikku, s´iis termostaat peaks ju tegelikult ikka selle ~88 kraadi juures jälle sulguma ja väiksele ringile minema ja soojenedes jälle avama jne.TD kirjutas:sai siis uus termostaat tellitud ja ei midagi sama jama.![]()
tuleb sist vähe kõrgema tempiga termostaati kasutada.![]()
Pea asi et mootori peale ei hakka (524td plokikaan)

Ega see mootor ju nii vähe ka soojust ei eralda ju, et see salongiradikas ta nüüd maha jahutab.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
no sai alguses pandud Uus termostaat, ikka sama probleem (sõites normis, kohapeal seiste langeb temperatuur alla. Kui panna salongi ventilaator tööle)
Noh mõtisin, et on mingi käsn termostaat ei hakand uut ostma, panin teise töötava auto pealt. Ei midagi, sama jama
No kurja sai siis nüüd Uus termostaat ostetud ja ikka ei toimi
ja kõik 3 termostaati on olnud 80 kraadised
(Vb viga selles) tuleks panna tummisem.
Kuigi mu enda vana e28 524td töötas ühega neist termostaatidest
ja üks e34 524td 90a töötas ka selle kasutatud termostaadiga nii nagu peab
üks remondiga tegelev mees ütles et see on diisli puhul normaalne?
Ehk keegi oskab aidata palun?

Noh mõtisin, et on mingi käsn termostaat ei hakand uut ostma, panin teise töötava auto pealt. Ei midagi, sama jama

No kurja sai siis nüüd Uus termostaat ostetud ja ikka ei toimi

ja kõik 3 termostaati on olnud 80 kraadised

Kuigi mu enda vana e28 524td töötas ühega neist termostaatidest

ja üks e34 524td 90a töötas ka selle kasutatud termostaadiga nii nagu peab
üks remondiga tegelev mees ütles et see on diisli puhul normaalne?
Ehk keegi oskab aidata palun?


Olen siit foorumist lugenud, et see pidavat uuemal diislil nii olema, et jahutab kohal käies maha salongiradikaga, kuna töö ikka nii optimeeritud ja soojusenergijaks läheb kütust palju vähem. Aga ei tea, et seda vana diisliga oleks. Ei usu, et see normaalne. ( midagi ei väida, kuna pole kokkupuudet sellise masinaga olnud)!
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
ei tea tõmban homme veepumba küljest ära vaatan mis nägu see on. varsi kuluvad poltidel ja mutritel keermed ära
peab kontrollima veel et voolikud kõik õieti oleks, kuigi tundub et on sest mingeid külamehe ratse küll tehtud ei ole
minu jaoks on see anomaalia. 2 autot mis töötavad nii nagu peab üks teisiti

peab kontrollima veel et voolikud kõik õieti oleks, kuigi tundub et on sest mingeid külamehe ratse küll tehtud ei ole

minu jaoks on see anomaalia. 2 autot mis töötavad nii nagu peab üks teisiti

Aga kui mahajahutab, kas on ka voolikuid katsudes mingi hetk, et suurring on sulgunud? Kuigi seda vist väga lihtne aru pole saada, jahtub teine vast tükk aega seal torudes radika juures. Et lased mootori töösoojaks ära ja siis paned kohal soojenduse põhja ning vaatad, kas läheb väiksele ringile. Kui pump ei lööks, siis vast läheks kuumaks just see asi seal tühikäigul. Nagu olen foorumist lugenud.TD kirjutas:ei tea tõmban homme veepumba küljest ära vaatan mis nägu see on. varsi kuluvad poltidel ja mutritel keermed ära![]()
peab kontrollima veel et voolikud kõik õieti oleks, kuigi tundub et on sest mingeid külamehe ratse küll tehtud ei ole![]()
minu jaoks on see anomaalia. 2 autot mis töötavad nii nagu peab üks teisiti
Kontrolli ka termosidurit jahutusventilaatoril, kuigi see annaks ka vast tunda siis sõidul, et jahutaks muudkui. Kuigi siin peaks ikka ja jälle mängu tulema termostaat, mis ei tohiks lasta jahutusvedelikul jahutuda alla selle avanemis temperatuuri.
Aga uuri kelleltki, kel sama masin. Äkki tõesti salongiradikas suudab ära hajutada selle mootori poolt toodetud soojuse.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Ei suuda ära jahutada , mul tööauto praegu E34 525tds , läheb ka kohapeal soojaks ilusti . Vaata , kas termostaat sai paika ilusti , ma ei mäleta täpselt , kas nendel mootoritel O- ring ka vahele käis , kui vahelt läbi lekib , siis jäädki ju termostaate vahetama , muidugi kõrgema temp. avanev on põhjamaade tingimustes parem , kui sa just väga raske jalaga pole (suvel võib probleeme tekitada)
Termostaat sai pandud korralikult tiheniga kokku, õrna kihi hermeetikut et mootori ploki ja termostaadi korpuse vahelt jahutusvedelikku välja ei hakkaks ajama.
Jahutus süsteemis liblesi ka ei ringle, et oleks termostaadi vahele jäänud mõni.
Ventilaator vurab küll nii et anna olla " näppudest võib küll ilma jääda"
Vaevalt see määrab midagi et auto on 2003 sakasat toodud.
Õhku ka süsteemis ei ole justkui kuna on saanud mitmeid kordi õhutada ja ei tule õhku, kõigest jahutusvedelik.
Jahutus süsteemis liblesi ka ei ringle, et oleks termostaadi vahele jäänud mõni.
Ventilaator vurab küll nii et anna olla " näppudest võib küll ilma jääda"

Vaevalt see määrab midagi et auto on 2003 sakasat toodud.
Õhku ka süsteemis ei ole justkui kuna on saanud mitmeid kordi õhutada ja ei tule õhku, kõigest jahutusvedelik.
Kui külmalt käima paned, vaata, kas suudad mingi ajalehe rulliga või mingi sellise asjaga ventilaatorit peatada. Kui ei suuda, on termosidur kinni. Ja vastutust ei võta endale, kui sealt mõni laba minema lendab
Selle võta asja rahulikult. Aga kunagi ei tea, sest paistab see tiivik mingist poorsest ja haprast materjalist.

E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
ei seda ei suuda mitte millegiga kinni pidada
aga jah paned käima sõidad soojaks, jatan kohapeale käima ja salongi ventilaator 4 peale siis puhub niiet mootori temperatuuri kukub maha, kui keeran 0 siis hakkab jälle mootori temperatuur jälle tõusma kui väga aeglaselt.
Suurde radikasse minev lõdvik jääb soojaks kuid radikas läheb külmaks.
väikese ringluse on soe kuid ikkagi kukub mootori temperatuur alla
Päris segaseks ajab sihuke asi.

aga jah paned käima sõidad soojaks, jatan kohapeale käima ja salongi ventilaator 4 peale siis puhub niiet mootori temperatuuri kukub maha, kui keeran 0 siis hakkab jälle mootori temperatuur jälle tõusma kui väga aeglaselt.
Suurde radikasse minev lõdvik jääb soojaks kuid radikas läheb külmaks.
väikese ringluse on soe kuid ikkagi kukub mootori temperatuur alla


Aga kas siis 2,4 mootorid on nii varjeeruvad et osad toodavad soojust nii palju ja teised mitte? 2 eelmist 524td töötasid teisiti.nii nagu peab
ma räägin siiski sellest et kui sõidan nt 15km salongisoendus puhur töötab ja kui jätan kohapeale seisma auto ja puhur töötab siis mootor jahub maha.
umbes nii et kui väljas on oma -25 kraadi külma siis autoga seista ei ole mõtet kuna aknad lähevad härma.
Ehk keegi teab kohe öelda palju UM-is termostaat maksab 89.a 524td.
ma räägin siiski sellest et kui sõidan nt 15km salongisoendus puhur töötab ja kui jätan kohapeale seisma auto ja puhur töötab siis mootor jahub maha.
umbes nii et kui väljas on oma -25 kraadi külma siis autoga seista ei ole mõtet kuna aknad lähevad härma.
Ehk keegi teab kohe öelda palju UM-is termostaat maksab 89.a 524td.