Jahutsvedelik kaob (e34 525i)
Jahutsvedelik kaob (e34 525i)
Tervist,
Lühidalt on lugu järgmine. Mõni aeg tagasi jahutusvedelik hakkas kaduma, märku andis sellest sooja tekkimine alles 3k pöörete peal ning tempi osuti liikumine kaugemale kui vaja. Siis sai mindud UM'i kontrolli, öeldi et radikas laseb läbi surve all. Kenasti sai vahetatud radikas välja aga kui enne kulus jahutusvedelikku nii nädalase sõidu peale pool liitrit ehk sisi nüüd 1.5km peale sama palju, ehk siis veel hullem kui enne. Lisaks selle tundub muulle kahtlane see, et pööret andes viskab salongi tosooli kärsat.
Küsimus seesugune, et kus kohas see probleem võiks esineda kui teada on mootorisse jahutusvedelik ei jookse (um'i mehed tsekkisid silindreid ja küünlaid) ning tosoolikärsa tuleb pöörde peal salongi. Kõik vihjed või mõtted oleks teretulnud sest UM osas hakkb usaldus veits kaduma.
Usalduse koha pealt veel selline lugu, et sügisel sai vahetatud küünlad ja klapikambri tihend kuna küünlad olevat õlised, nüüd jahutussüsteemi kontrolli käigus kutid avastasid, et samuti klapikambri tihend läbi, tahab vahetamist. Siis tuletasin meelde, et see sai just vahetatud ning läheks garantii alla. Oldi kenasti nõus alguses vahetama, et jah ok garantii ja teevad ära. Pärast läksin radika vahetusest autole järgi, mille käigus pidid tegema ka klapikambri tihendi taas korda kuid siis tuli selline jutt, et tegelt ikka ei olegi läbi ja seal vist eelmine kord ei olnud mehaanik ära puhastand õli ning selles ajast jäänud, et vaadake jälgige ja aega on, garantii kestab. No tore küll, kuidas ma teda ikka jälgin? On loogiline ka, et pool aastat õli lihtsalt säriseb kusagil klapikambirs? Ühesõnaga kuidagi sellist kahtlast suhtumist on hakanud sealt tulema viimasel ajal, isegi kahtlen kas see radikas üldse oli sodi sest ühtegi loiku ega märga kohta ma ei suutnud sealt leida.
Siit veel seesugune küsimus, et kuidas selliseid teemasid üldjuhul lahendatakse kui näiteks vahetatakse täiesti korralik detail välja kuna väga hästi ei viitita või osata aru saada mis tegelt viga? Lihtsalt ise olin loll, et kinnitasin spetsailisti arvamust töö tellimislehele alla kirjutades?
Tänud
Lühidalt on lugu järgmine. Mõni aeg tagasi jahutusvedelik hakkas kaduma, märku andis sellest sooja tekkimine alles 3k pöörete peal ning tempi osuti liikumine kaugemale kui vaja. Siis sai mindud UM'i kontrolli, öeldi et radikas laseb läbi surve all. Kenasti sai vahetatud radikas välja aga kui enne kulus jahutusvedelikku nii nädalase sõidu peale pool liitrit ehk sisi nüüd 1.5km peale sama palju, ehk siis veel hullem kui enne. Lisaks selle tundub muulle kahtlane see, et pööret andes viskab salongi tosooli kärsat.
Küsimus seesugune, et kus kohas see probleem võiks esineda kui teada on mootorisse jahutusvedelik ei jookse (um'i mehed tsekkisid silindreid ja küünlaid) ning tosoolikärsa tuleb pöörde peal salongi. Kõik vihjed või mõtted oleks teretulnud sest UM osas hakkb usaldus veits kaduma.
Usalduse koha pealt veel selline lugu, et sügisel sai vahetatud küünlad ja klapikambri tihend kuna küünlad olevat õlised, nüüd jahutussüsteemi kontrolli käigus kutid avastasid, et samuti klapikambri tihend läbi, tahab vahetamist. Siis tuletasin meelde, et see sai just vahetatud ning läheks garantii alla. Oldi kenasti nõus alguses vahetama, et jah ok garantii ja teevad ära. Pärast läksin radika vahetusest autole järgi, mille käigus pidid tegema ka klapikambri tihendi taas korda kuid siis tuli selline jutt, et tegelt ikka ei olegi läbi ja seal vist eelmine kord ei olnud mehaanik ära puhastand õli ning selles ajast jäänud, et vaadake jälgige ja aega on, garantii kestab. No tore küll, kuidas ma teda ikka jälgin? On loogiline ka, et pool aastat õli lihtsalt säriseb kusagil klapikambirs? Ühesõnaga kuidagi sellist kahtlast suhtumist on hakanud sealt tulema viimasel ajal, isegi kahtlen kas see radikas üldse oli sodi sest ühtegi loiku ega märga kohta ma ei suutnud sealt leida.
Siit veel seesugune küsimus, et kuidas selliseid teemasid üldjuhul lahendatakse kui näiteks vahetatakse täiesti korralik detail välja kuna väga hästi ei viitita või osata aru saada mis tegelt viga? Lihtsalt ise olin loll, et kinnitasin spetsailisti arvamust töö tellimislehele alla kirjutades?
Tänud
kas sul auto alla loik tekib? kui auto on peale sõitu seisnud mis mootor on? m50 või m20 ve? mul ajas sisse sellist tosla kõrbe lõhna siis kui tosool tilkkus väljalaske kollektori peale ja sealt auras üles.
kuna mootorit ega masina aastat ei tea siis igaks juhuks mõlemad mootorid (m20 ja m50)
siit näed kui palju variantte on kust lekkida võib
M50
M20
samas võibolla on hakanud lekkima ka salongi radikas. muidugi on tegemist oletustega.
võid ju masina ise ka kanali peale ajada ja tutkida alt kas kusagilt on märg/niiske jne. Leke võib olla ükskõik kus ta võib tilkkuda ükskõik kuhu soojale mootorile ja haisu salongi ajada...
kuna mootorit ega masina aastat ei tea siis igaks juhuks mõlemad mootorid (m20 ja m50)
siit näed kui palju variantte on kust lekkida võib
M50

M20

samas võibolla on hakanud lekkima ka salongi radikas. muidugi on tegemist oletustega.
võid ju masina ise ka kanali peale ajada ja tutkida alt kas kusagilt on märg/niiske jne. Leke võib olla ükskõik kus ta võib tilkkuda ükskõik kuhu soojale mootorile ja haisu salongi ajada...
Kui nad sul seal UMis ainult radika vahetasid siis vaata esmalt radika lõdvikute kinnitused järgi, äkki pingutati viletsalt kui pärast UMis käiku asi hullemaks läks. Tiivikga pihustab tosooli päris hästi yle mootori laiali.Kenasti sai vahetatud radikas välja aga kui enne kulus jahutusvedelikku nii nädalase sõidu peale pool liitrit ehk sisi nüüd 1.5km peale sama palju, ehk siis veel hullem kui enne.
BMW-le kindel
Siin on see konks, et kärsat tuleb alles pööret andes, nii 3-5k kusagil, rahulikult sõites on kõik normis ehk siis kui rõhk tõuseb (?) hakkab nagu lekkima...Martin530 kirjutas: samas kui sul vahetati radikas on võimalik ka selline asi et jahutus vedelikuga sai kokku osa mootorist. mis soojenedes hakkab tekitama tosooli auru ja see siis edasi salongi.
No jah, mul küll on TDS mootor aga ma ei ta. Minule üteldi ka et radikas on viga. Et osta uus radiaator. Alguses küll juba mõtlesin aga siis lasin muijal ka veel üle vaadata ja minu õnneks oli ainult sirkulatsioonipump läbi omadega. Vahetasin selle ära ja asi korras. Muidu jahutus vedelik kadus ka nii et kui auto seisis pold midagi või kui kohapeal vaikselt töristas siis ka hulu polnud aga kui sõitsid siis kadus julmalt, lõpuks oli asi nii hull et kui Tallinna linna yhest otsast teise sõitsid siis oli juba jahutusvedeliku paak peaaegu tyhi. &nneks yhtegi korda mootor ülekuumeneda ei jõudnud sain ennem jaole kuna kontrollisin tuhedalt jahutusvedeliku seisu. Yhesõnaga see sirkulatsiooni pump asub juhipool kaitsmekarbi kõrval all pool vägaebamugava kohapeal. Kui sinu mootoril on see siis kontrollida saad nii et kruvid selle maha , paned kõikidele lõdvikuaukudele näpud ette ja puhud otsapeal olevasse auku kui läbi laseb 6hku siis osta uus pump.
Ja asi lahendatud. Kui sul aga jahutusvedelik määrdub häguseks (õliseks) siis otsi viga juba klapikambrikaanest. Ja samas kui auto töötab võid korra näpu sumbutisse anna ja maitsta ega tosool sumparisse jookse(ehk sii mootrori kaudu välja)
Kui olen millegiga mööda pannud siis paluks mitte liigset kriitikat. Lihtsalt jagan oma kogemusi.

Kui olen millegiga mööda pannud siis paluks mitte liigset kriitikat. Lihtsalt jagan oma kogemusi.
525tdsa touring
Omal siis nüüd sama jama .Krt kaob ära kuhugi.Lekkeid pole kuskilt avastanud,salongi haisu ei tule,kui panen lisaks ja õhutan siis soojus normaalne,sellest saangi aru et hakkab lisamist tahtma kui salongisoendusega jama hakkab tekkima.Paisipaagi kork ma usun ka et peab.(peale auto seismajätmist on päris pikalt surve sees.)
Omal ei tule muud mõtet enam pähe kui kaant hakata maha võtma.Aga siit ka küsimus et kui juba kaan maas mis siis hea kohe sama jutiga ära teha ????
Omal ei tule muud mõtet enam pähe kui kaant hakata maha võtma.Aga siit ka küsimus et kui juba kaan maas mis siis hea kohe sama jutiga ära teha ????
Bmw 520 i 110kw
Mul oli sügisel umbes säärane lugu ja seda põhjustas ühe vooliku klamber (m20, detail number 2). Aegajalt ajas ka kärsakat sisse ja tosooli koguaeg vähenes (1 nädala jooksul umbes liiter). Nimelt oli see klamber lõdvalt kinni, niiet kui sai pöördeid natuke rohkem anda, siis sealt vahelt imbitses natuke välja. Sai uus klamber osta ja ära vahetada, selle tulemusena jäi pidama.
mul ka kadus endal varem tosool ja tosooli hais oli salongis sees( kuigi sellise pilguga ei vaadanud kas pööretega just tuleb seda haisu).
mul oli siis juhuste kokkulangevuste tõttu kaks asja korraga läbi, need eelpool mainitud tsirkulatsiooni pump ja soendusradikas.
kas aknad lähevad ilusti puhtaks muidu, uduseks ei jää kuskilt, kasvõi natukenegi?
et kui jäävad siis võib väga võimalikult olla viga kuskil seal soendusradikajuures.
peale soendusradika vahetust see probleem igatahes kadus.
mul oli siis juhuste kokkulangevuste tõttu kaks asja korraga läbi, need eelpool mainitud tsirkulatsiooni pump ja soendusradikas.
kas aknad lähevad ilusti puhtaks muidu, uduseks ei jää kuskilt, kasvõi natukenegi?
et kui jäävad siis võib väga võimalikult olla viga kuskil seal soendusradikajuures.
peale soendusradika vahetust see probleem igatahes kadus.
2000 a. 320d, e46
Uduseks ei jää midagi,haisu ei ole,leket ei leia.Samas olen tähele pannud et õlitase on ka kuidagi viimasel ajal kuidagi ebanormaalselt langenud.On küll eest ühe kaane vahelt natuke õline aga seda oli enne ka ja õlitase püsis.Samas mahlad segi pole.Varras puhas,paisupaagis vedelikuvärvuses pole ka mingit anomaaliat täheldada.Samas kui kaanetihend,siis kui suur on võimalus et mõlemad jooksevad silindrisse mitte ei segune omavahel???Samas mingit erilist survet sees pole...MuiduMees kirjutas:mul ka kadus endal varem tosool ja tosooli hais oli salongis sees( kuigi sellise pilguga ei vaadanud kas pööretega just tuleb seda haisu).
mul oli siis juhuste kokkulangevuste tõttu kaks asja korraga läbi, need eelpool mainitud tsirkulatsiooni pump ja soendusradikas.
kas aknad lähevad ilusti puhtaks muidu, uduseks ei jää kuskilt, kasvõi natukenegi?
et kui jäävad siis võib väga võimalikult olla viga kuskil seal soendusradikajuures.
peale soendusradika vahetust see probleem igatahes kadus.
Ja kui see tihend on tehasest veel pandud eks siis oleks aeg juba tal ammu olnud ära väsima hakata!Ah jaa,tegemist siis m50b20 mootoriga.
Ja kui kaan maas siis kas on ideesid mida veel peale klappide teha oleks samaaegselt kasulik.Teaks jupid enne tegemist valmis osta!
Tänan.
Bmw 520 i 110kw