K: e24
K: e24
Küsimus: kunagi mitu aastat tagasi (7-8 a.) oli eestis müügil üks e24 aastast ca. '83(?), t.halli värvi, mootor oli kui ma ei eksi 3,5 liitrine, läbisõit üle 425 000 (vähemalt spidomeetri järgi).
Asi mida ma tegelikult teada tahan on järgmine - nimelt minu mäletamist mööda oli sellele autole pandud peale e23 armatuur. Tehase poolt seda loomulikult tehtud pole aga keegi ehk aretas ise mingi säärase variandi?
Et kas keegi teab sellist masinat sellise modifikatsiooniga või mu mõistus petab mind?
Asi mida ma tegelikult teada tahan on järgmine - nimelt minu mäletamist mööda oli sellele autole pandud peale e23 armatuur. Tehase poolt seda loomulikult tehtud pole aga keegi ehk aretas ise mingi säärase variandi?
Et kas keegi teab sellist masinat sellise modifikatsiooniga või mu mõistus petab mind?
Re: K: e24
Oled kindel, et seal just E23 armatuur oli? Vanematel kuuestel oligi tunduvalt erinev armatuurlaud...
1975-1982 E24 armatuur:

ja 1982-1989 armatuur (pildil 82 aasta variant, hiljem muudeti veel pisiasju)

Kui aga keegi oli tõesti pornoga tegelenud ja E23 armatuuri sinna aretanud hoiaks mina sellisest autost eemale. Nimelt on E24 salongijupid esindusest ostes ülimalt kirved, näiteks päikesevarjuk maksab üle 3keegu ja Eesti lammutustest sa armatuurlauda ei leia
1975-1982 E24 armatuur:

ja 1982-1989 armatuur (pildil 82 aasta variant, hiljem muudeti veel pisiasju)

Kui aga keegi oli tõesti pornoga tegelenud ja E23 armatuuri sinna aretanud hoiaks mina sellisest autost eemale. Nimelt on E24 salongijupid esindusest ostes ülimalt kirved, näiteks päikesevarjuk maksab üle 3keegu ja Eesti lammutustest sa armatuurlauda ei leia

Hmm..
Seda ma olen ise ka tagantjärgi mõelnud, et kas ikka oli. Samas ei tahaks nagu tunnistada, et sai e23 ja e24 segi aetud, seda nüüd küll mitte... Seda armatuuri vahet mis nendel piltidel näha on - seda ma tean. Ülemisel pildil olev armatuur meenutab e23 '77-'80 aastate armatuuri just keskosa poolest. Aga see polnud see. Autosse istudes oli esimene märgatud asi, et seal konsooli keskmisel osal asusid viis rohelist vajutatavat lülitit ehk täpselt nagu e23-l aastatest '80-'86.
Aga ehk tõesti keegi vahetas ära kas siis lihtsalt "niisama" või lõpetas mõni oluline detail oma töölepingu ja odavam tuli midagi asemele kombineerida. Ei kujuta ette. Igatahes ma lootsin, et võib-olla selle masina omanik või mõni kes midagi sarnast on näinud võiks asjasse selgust tuua - neid pole ju eestis teab kui palju.
ok.

ok.
Re: Hmm..
Olulised elektrilised detailid ja seadmed armatuurlauas on kõik vahetatavad kas siis 5 või 7 seeria omadega, kelladeblokk on kujult erinev aga surnud tahhokas, spidomeeter või si plaat on võimalik samuti seesmiselt näiteks E28 oma vastu ära vahetada. Ainus mõistilik armatuurlaua swapi põhjus mis hetkel pähe tuleb oleks tulekahju. Ülikallist armatuurlauda ei raatsitud esindusest osta ja kombineeriti E23 oma asemele.Flipper kirjutas:Aga ehk tõesti keegi vahetas ära kas siis lihtsalt "niisama" või lõpetas mõni oluline detail oma töölepingu ja odavam tuli midagi asemele kombineerida.
Neid kompuutreid on kahte sorti ehk OBC1 mis on vanem ja OBC2 mis on uuem. Sa pead välja uurima kumb sul peal on. Paar linki oleks sulle pakkuda:
http://www.7er.com/modelle/e23/e23-bordcomputer.php
http://members.aol.com/turbo745i/OBC1.html
http://www.7er.com/modelle/e23/e23-bordcomputer.php
http://members.aol.com/turbo745i/OBC1.html
Kuuldavasti ei ole kütusekulumõõdik nii täpne, sellest siis ka ebatäpsem vahemaa arvutamine. 1 funktsioon vist oli rohkem kah kui uuemal.Iff_ kirjutas:[img]
minu oma näeb välja selline, ehk siis tundub olevat OBC1. MIs vahe tal OBC2 -ga on?
Ise ausalt öeldes kasutan kompuutril ainult kella ja välistemperatuuri funktsiooni, vahest on ka peidetud funktsioon - 0,5l täpsusega kütusepaaginäit abiks. Muud funktsioonid on läbi mängitud ja eriti midagi uut ja sõiduks vajalikku ei paku.
Kuna mul on E34 siis oskan ainult OBCIV võimalustest pajatada.
Kas I ja II.l peidetud funktsioonide seas ka kütuse hetkekulu liitrit/tunnis ja pardapinget voltides ei ole? Mumeelest on need ka suhteliselt hea praktilise väärtusega asjad, kusjuures see pardapinge näit on isegi päris täpne, kui voltmeetriga mõõta!
Kas I ja II.l peidetud funktsioonide seas ka kütuse hetkekulu liitrit/tunnis ja pardapinget voltides ei ole? Mumeelest on need ka suhteliselt hea praktilise väärtusega asjad, kusjuures see pardapinge näit on isegi päris täpne, kui voltmeetriga mõõta!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Minu omal saab veel vaadata ainult OBCversiooni numbrit, rohkem peidetud funktsioone pole. Või vähemalt ma ei tea, et oleks... Hetke kütusekulu L/100 saab põhimõtteliselt korraks (pärast set-res vajutamist) vaadata ka keskmise kulu funktsiooni alt, sellest eriti puudust ei tunne... pardapinge näit võiks küll olla.