E34 M50 õlitaseme mõõtmine
E34 M50 õlitaseme mõõtmine
Ei oskagi oma probleemi kuidagi hästi forumuleerida aga annan endast parima, ehk keegi ikka aru saab. Häda on siis M50 mootoris õlitaseme mõõtmisega. Õigemini tahaks teada kuidas seda taset õigesti mõõta ja kas keegi on veel sääraseid segaseid nähtusi täheldanud nagu mina. Ühesõnaga mõõdan õlitaset öö otsa seisnud mootoris. Veidi üle miinimumi. Käib kah iseenesest. Sõidan natukene (temperatuuri seier on just sinisest alast lahkunud). Kontrollin taset ja õli varras näitab tugevalt alla miinimumi. Solgutan varrast sisse välja ja tase "kerkib" peaaegu sinna maale kus sai täiesti külma mootoriga mõõdetud. Sõidan mootori täiesti soojaks, kontrollin taset 5 minuti pärast kasutades "solgutamis" meetodit. Näitab täpselt poole normi peale. Mõistus täiesti otsas. Kuhu krt see õli kaob ja kust ta tagasi tuleb??? Kas M50 mootori õlivarda toru alumine ots on õli tasapinnast madalamal? Kui on siis see selgitaks selle "solgutamise" vajaduse. Õlivarras käitub nagu kolb ja surub õli torust karterisse - nii saabki varda peal väiksema näidu kui peaks olema. Teoreetiliselt. Kas taset kontrollitakse külma mootoriga või soojalt? Kui soojalt siis kui kaua peab mootor seisma enne kui mõõtma hakkan? Kui kaua põleb õlituli peale käivitamist teil? Sekund kaks? Vot sellistele küsimustele otsin vastust.
- Juhtmejupp
- Huviline
- Postitusi: 49
- Liitunud: 21.05.2007 11:44 24
- Asukoht: Loksa
Käisin just hetk tagasi auto juures (mootor on nüüd 4h seisnud) ja sain esimese mõõtmisega alla miinimummi. Hakkasin siis vardaga "solgutama" ja tuli ilus pool normi täis. Üle poole normi pole ka mõtet sisse kallata kuna mootor "sööb" selle lihtsalt ära (olen täheldanud seda "söömise" nähtus nii fordi, opeli kui ka BMW`ga). Nüüd nagu ongi dilemma kas mootoris on pool normi või alla miinimummi? Täielik mõistatus on see M50`ne õlivarras.... kord on ta lühike siis jälle pikk.
Minu M50 mootoriga 525-l lööb madala õlitaseme puhul kompule kirja ette, et õlitase madal. Sel puhul näitas kriipsujagu alla miinimumi (õlivahetusel sai liiga vähe sisse valatud). Ise kontrollin taset kas kylma mootoriga või vähemalt 30 min peale seismajätmist Seega arvan, et kui sinu jaol andur korras, peaks ka teada andma, kui liiga väheks jääb.
BMW-le kindel
Ma olen ise nii teinud, et kui auto on öö otsa seisnud, siis järgmisel hommikul olen vaadanud õli ja siis ka kasutanud sellist metoodikat, et pühkinud varda puhtaks ning pärast seda varrast mingi kümme minutit lasknud rahulikult sees olla. Muidu on jah küllaltki võimatu normaalset näitu saada, mida rohkem kontrollid seda vähemaks nagu õli jääb.
BMW 525i `93
Nii tuginedes vastukajale mis siiani on saabunud teen järelduse, et ka saksa inseneerid astuvad ämbrisse ja konstrueerivad sulaselget pas*a. Ei saa nüüd õlivardalt ühe liigutusega normaalset näitu kätte... Võibolla oleks lahenduseks kummirõngaste eemaldamine õlivarda kaelalt aga M50 karter on alarõhu all ja kogu sodi tiritakse sealtkaudu kohe motorisse.
Kommenteerige veel seda õlitule kustumist - mitu sekundit kulub kustumiseni?
Kommenteerige veel seda õlitule kustumist - mitu sekundit kulub kustumiseni?
AARE sa ei saanud asjale üldse pihta. Tõmban varda välja, pühin puhtaks ja torkan sisse tagasi. Tõmban välja ja saan õlitaseme MIN kriipsu juurde. Ok torkan jälle siise ja tõmban välja ning saan juba tunduvalt üle MIN kriipsu. Torkan varrast jälle sisse välja ja saan pool normi. Ühe liigutusega õli taseme mõõtmisest on asi kaugel ja esimese liigutusega saad sa jämedalt pool normi madalama näidu kui tegelikult on. Nii on suhteliselt reaalne oht liiga palju õli mootorisse kallata mis ei ole hea. Ja tundub, et mina ei ole ainus kes selle probleemiga maadleb. Ülihea oleks kui keegi saaks vaadata mõne laiali lammutatud mootori pealt kas see õlivarda toru jääb siis allapoole õlitaset või mitte. Kui jääb siis on asi selge.
Lükkaks need väited ümber.Last kirjutas:vaevalt, et see toru ots õli sees on sest väiksemagi rõhu korral tuleb siis sealt õli välja.
mul 525 näiteks annab juba siis märku, et õli tase madal kui on min ja max keskel
ja õli tase võiks ikka koguaeg max olla sest ega see õli söömine ei sõltu tasemest
Esiteks on kõnealuse mootori karter ühendatud sisselaske kollektoriga peale segusiibrit. Lühidalt öeldes on karteris hõrendus mitte surve. Võta töötaval mootoril õlikork maha ja pane õhuke kile õlikorgi augu peale - kilekotti hakatakse sissepoole imema. Suuremal pöördel kui karterisse rohkem gaase satub ja hõrendus juba nii tugev ei ole aitab gaase sisselaskesse juhtida üks vähe jämedam toru mis on enne segusiibrit. Ühesõnaga mingit õlivarda toru kaudu õli väljaviskamist toimuda ei saa isegi kui see toru on otsapidi õlitasemest allpool.
Õlitaset ei hoita MAX joone peal, loe oma auto kasutusjuhendit. Liigne õli tasapind karteris põhjustab seda, et väntvõll hakkab läbi õli käima, õli läheb vahtu ning sellega tekib erinevaid probleeme (väike jõu kadu, õli kulumine jne.). Varasematest isiklikest kogemustest võin üsna kindlalt väita, et kui täita mootor õliga MAX kriipsuni "sööb" mootor selle õli sealt poole normini ja nii ta ka peaks jääma kuni järgmise õlivahetuseni... juhul kui mootor on korras.
Ok kui offtopicuks juba läks siis jutustan ühe lõbusa loo. Töötan nimelt ühes veoauto margiesinduses ja meil juhtus ükskord selline lugu et, tava hoolduse ajal vahetas mehaanik õli. Õli tuleb meil 2 tonnisest mahutist ja püstolid on automaatsed, st. paned 34 liitrit püstoli pealt paika ja lased asja jooksma. Kui 34 liitrit täis saab lülitub püstol välja ja kogu lugu, ise ei pea juures passima ja saab teiste asjadega tegeleda. Mehaanik siis tegeleski teiste asjadega - läks lõunale. Püstoliga oli aga mingi jama ja asi ei lülitunud 34 liitri peal välja vaid pumpas seni kuni igast august hakkas välja ajama (õlivarda august ja karterituulutusest). Lõpuks siis keegi märkas ja pani asja seisu. Näidiku järgi oli sinna mootorisse mahtunud ca 130 liitrit ja kümmekond liitrit veel põrandale. Käima õnneks keegi ei pannud aga ilmselt ei oleks ta ka läinud.
Kui ma nüüd hästi ajusid pingutan, siis muutus mul õli vaatamine imelikuks pärast seda kui sisselaske kollektor oli korra maha käinud, sest enne seda ma ei pannud tähele, et tuleks nagu solgutada seda varrast seal. Õlivarda toru kinnitub nimelt kollektori külge ja seda kallet on seal võimalik natuke muuta, kuigi jah tundub suhteliselt ajuvaba, et nii väike kalde muutus mingit anomaaliat põhjustaks. Olen proovinud ka natuke selle kaldega seal mängida, kui mingit erilist tulemust pole see andnud. Samas mul sõbral oli ka M50 mootoriga auto ja temal sai ikka koguaeg õige näidu.
Õlirõhu tuli kustub minu autol külma mootoriga peaaegu momentaanselt, sama ka sooja mootoriga, kui pole kaua aega seisnud. Samas, kui mootor on soojaks sõidetud ning siis seisab ütleme tund aega, siis tuli enam nii kiirelt ei kustu vaid põleb veel umbes kolm sekundit pärast käivitamist.
Õlirõhu tuli kustub minu autol külma mootoriga peaaegu momentaanselt, sama ka sooja mootoriga, kui pole kaua aega seisnud. Samas, kui mootor on soojaks sõidetud ning siis seisab ütleme tund aega, siis tuli enam nii kiirelt ei kustu vaid põleb veel umbes kolm sekundit pärast käivitamist.
BMW 525i `93
deem, Valvoline spect. valetab järelikulthansu kirjutas:5,7l ikkarynno300 kirjutas:~4,5Llauri5000 kirjutas:siinkohal üks natuke teemaväline küsimus, et kui suur on e34 525 m50 tüüpi mootoriga masina karter? palju õlivahetusel õli sisse peaks minema?

Esivedu on lastele Nelikvedu on naistele Tagavedu on meestele
- --maario--
- Huviline
- Postitusi: 67
- Liitunud: 08.06.2010 01:04 59
- Asukoht: Tallinn/Paide
Re: E34 M50 õlitaseme mõõtmine
minul põleb õlituli hommikul kylma mootoriga ca. 4. sek-i ja soojana kustub ca. sekundi pärast. Sõidust tulnud ja mingi pool tundi seisnud, siis kustub mingi 2. sekundi pärast.
On see normaalne? Õli tase on korras.
Üks tark väitis et pump lahjaks jäänud, et ei löö survet nii kiirelt ülesse kui vaja, ma ei tea kui õige see väide olla võib.
On see normaalne? Õli tase on korras.
Üks tark väitis et pump lahjaks jäänud, et ei löö survet nii kiirelt ülesse kui vaja, ma ei tea kui õige see väide olla võib.
520i Touring 94´